Нескінченні періодичні десяткові дроби

Про матеріал
Мета уроку: навчальна: ознайомити учнів з новим поняттям нескінченних періодичних дробів, навчитися читати їх, знаходити період, навчитися перетворювати звичайні дроби у нескінченні, нескінченні періодичні десяткові дроби на звичайні, вивчити відповідні алгоритми, сформувати у учнів здатність до використання даних алгоритмів при обчисленні числових виразів; повторити і закріпити сумісні дії зі звичайними та десятковими дробами. розвивальна: розвивати уміння аналізувати, висувати гіпотези, логічне та критичне мислення, увагу. виховна: виховувати інтерес до навчання, культуру математичної мови та письма, уміння працювати в колективі, наполегливість у досягненні мети.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Перевіримо ваш настрій123

Номер слайду 2

Гра «Мікрофон»

Номер слайду 3

1. Як помножити два звичайних дроби? 2. Як поділити два звичайних дроби? 3. Як додати або відняти два звичайні дробиз різними знаменниками? 4. Як порівняти два десяткових дроби?

Номер слайду 4

Розв’яжіть приклад представивши відповідь у вигляді десяткового дробу:1) 123·2125= 53·2125= 151775 2) 75·57= 13) 112·4=  32·41= 1264) 1:6=0,166666….. Як називається число виду 0,1666…?Чи існують інші способи запису числа 0,1666…?Чи можливо таке число перевести у звичайний дріб?

Номер слайду 5

Нескінченні періодичні десяткові дроби«Нехай ваш дріб завжди буде неправильним. А ідеально дорівнюв би одиниці»

Номер слайду 6

Мета уроку: навчальна: ознайомити учнів з новим поняттям нескінченних періодичних дробів, навчитися читати їх, знаходити період, навчитися перетворювати звичайні дроби у нескінченні, нескінченні періодичні десяткові дроби на звичайні, вивчити відповідні алгоритми, сформувати у учнів здатність до використання даних алгоритмів при обчисленні числових виразів; повторити і закріпити сумісні дії зі звичайними та десятковими дробами.розвивальна: розвивати уміння аналізувати, висувати гіпотези, логічне та критичне мислення, увагу. виховна: виховувати інтерес до навчання, культуру математичної мови та письма, уміння працювати в колективі, наполегливість у досягненні мети.

Номер слайду 7

Видатні математики, які вивчали «Нескінченні періодичні десяткові дроби» Бонавентура Кавальєрі (1598- 1647) Джон Валліс (1616-1703)XVII ст.

Номер слайду 8

У XVIII ст. Йоган Ламберт(1728-1777) Леонардом Ейлером (1707- 1783)Карл Фрідріх Гаус (1777- 1855)

Номер слайду 9

Нескінченний періодичний десятковий дріб -десятковий дріб, у якому нескінченно повторюється певна група цифр. Мінімальна група цифр, яка повторюється, називається періодом. Період записується в круглих дужках.16=1:6= 0,166666…=0,1(6)

Номер слайду 10

Подайте дріб у вигляді десяткового1) 716= 0,43752) 1112= 0,91666…=0,91(6)3) 89= 0,888…=0,(8)4) 415= 0,2666…=0,2(6)

Номер слайду 11

Запишіть дріб у розгорнутому вигляді1) 0,(7)=2) 0,(8)=0,777…0,888…3) 3,(2)=3,222…4) 1, 5(3)=1,5333…5) 1,(314)=1,314314314…

Номер слайду 12

2∙1∙235∙12∙1= 162330= 0,7(6) 13= 0,(3) 7∙13∙3= 73= 2,(3) 

Номер слайду 13

Знайдіть значення виразу : .

Номер слайду 14

РОЗВ’ЯЗАННЯ0,4(6)0,(2)= Як перетворити змішаний нескінченний періодичний десятковий дріб на звичайний?0,4(6) =𝟒𝟔−𝟒𝟗𝟎= 𝟒𝟐𝟗𝟎= 715𝟕𝟏𝟓 0,(2) =𝟐𝟗 𝟕𝟏𝟓:𝟐𝟗= 𝟕𝟏𝟓∙𝟗𝟐= 35𝟐𝟏𝟏𝟎= 2𝟏𝟏𝟎 Для того щоб перетворити змішаний нескінченний періодичний десятковий дріб на звичайний, треба від числа, що стоїть до другого періоду, відняти число, що стоїть до першого періоду. Потім записати цю різницю чисельником, а в знаменнику записати цифру 9 стільки разів, скільки цифр у періоді, а після дев’яток дописати стільки нулів, скільки цифр стоїть між комою і першим періодом

Номер слайду 15

Перетворіть нескінченні періодичні десяткові дроби у звичайні1) 0,11(7) =𝟏𝟏𝟕−𝟏𝟏𝟗𝟎𝟎= 𝟏𝟎𝟔𝟗𝟎𝟎= 53450𝟓𝟑𝟒𝟓𝟎 2) 0,(1) =𝟏𝟗 3) 0,(36) =𝟑𝟔𝟗𝟗= 411𝟒𝟏𝟏 

Номер слайду 16

Порівняйте числа1) 0,(2) і 𝟐𝟗 0,(2) = 𝟐𝟗 2) 0,11(12) і 𝟑𝟔𝟖𝟑𝟑𝟎𝟎 0,11(12) = 𝟏𝟏𝟏𝟐−𝟏𝟏𝟗𝟗𝟎𝟎= 𝟏𝟏𝟎𝟏𝟗𝟗𝟎𝟎= 3673300𝟑𝟔𝟕𝟑𝟑𝟎𝟎 0,11(12) < 𝟑𝟔𝟖𝟑𝟑𝟎𝟎 

Номер слайду 17

Обчисліть (2,(6) + 1,8(3)) : 1,5=1) 2,(6) =2 𝟔𝟗 = 232 𝟐𝟑  2) 1,8(3) =1 𝟖𝟑−𝟖𝟗𝟎=  1 𝟕𝟓𝟗𝟎=  561 𝟓𝟔  3) 2 𝟐𝟑+𝟏𝟓𝟔=   3( 𝟔+𝟔)=  21453 𝟗𝟔=  323 𝟑𝟐=  4 𝟏𝟐  4) 4 𝟏𝟐:𝟏,𝟓=   4 𝟏𝟐:𝟏𝟓𝟏𝟎=  12 4 𝟏𝟐:𝟏𝟏𝟐=   𝟗𝟐·𝟐𝟑=   𝟑  𝟑 

Номер слайду 18

Рефлексіяwww.menti.com код 1244 3914

Номер слайду 19

Домашнє завдання. Опрацювати параграф 11 Виконати № 476, 485

pptx
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Презентації
Додано
18 березня 2023
Переглядів
975
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку