Урок математики у 6 класі .
Тема: Відношення і пропорції.
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з даної теми, повторити розв`язування рівнянь з пропорціями, навчити застосовувати вміння розв’язувати завдання на пропорційну залежність та пропорційний поділ в життєвих ситуаціях, розвивати розумову активність, створювати ситуації зацікавленості, виховувати працездатність, естетичну культуру, розуміння ролі математичних знань в житті
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, застосування знань і вмінь
Обладнання: інтерактивна дошка, додаток learnangapps.org , презентація, робочі картки
Хід уроку:
І. Організаційний момент. Повідомлення теми і мети уроку.
Слово вчителя. Сьогодні ми підсумуємо все те, що вивчали протягом останньої теми. Але наш урок буде не дуже звичайним. Ми відвідаємо математичний ресторан.
ІІ. Узагальнення і систематизація знань.
Усна вправа learningapps.org. (Слайд 1)
Утвори правило. Треба з`єднати початок і кінець речення, так, щоб утворилось правило. Адреса посилання : https://learningapps.org/watch?v=pjad9yb0j19
ІІІ. Застосування знань і вмінь. Кейс-метод. Робота в групах
Учні об’єднуються в 4 групи.
Слово вчителя. (Слайд 2)
В Пекіні ( китайській столиці) є один цікавий ресторан. В його меню напроти страв замість ціни вказано математичне завдання і для того, щоб дізнатись вартість замовлення , треба це завдання розв’язати. І воно може бути занадто складним. А не розв’яжеш, є ймовірність дуже переплатити. Тому треба вчити математику, щоб поїсти. Давайте і ми спробуємо пообідати в цьому ресторані. Є меню з гарячими стравами, другими стравами і десертами. Кожній страві відповідає якесь рівняння (пропорція). Ваше завдання – вибрати з кожного розділу меню по одній страві ( всього три) і спробувати замовити їх, розв`язавши відповідні пропорції.
Меню:
Перші страви
Окрошка 12:х=4:5
Борщ 5:8=15:у
Суп 8:3=16:z
Другі страви
Піца =
Салат з крабових паличок =
Гамбургер =
Десерти
Морозиво =
Тістечко =
Желе 1 : х = 2 : 3
Слово вчителя. На кухні триває робочий процес і шеф-повар не може дати ладу з кількістю продуктів. Допоможіть вирахувати . (Слайд 3)
1. Для виготовлення 1,2 кілограмів рола Каліфорнія з тунцем беруть 400 грамів свіжого тунця. Скільки риби треба замовити, щоб виготовити 9 кілограмів ролів.
2. Для випікання шоколадного торту з горіхами замовляють фісташки і арахіс. 4 кг арахісу коштують 56 гривень. Яка вартість 3 кілограмів фісташок, якщо їх ціна на 20 гривень більша?
Слово учителя. Зараз відбудеться майстер-клас по виготовленню апельсинового морозива. (Слайд 4 )
Задача. Візьміть цукор, вершки, яйця і апельсини у відношенні2:6:1:1. Збийте міксером і заморозьте. Виготовте таким чином 5 кілограмів морозива. Обчисліть, скільки яких інгредієнтів потрібно для цього.
Слово вчителя. Серед відвідувачів ресторану маркетологи ресторану провели опитування і з`ясували, що 20 чоловік полюбляють салат «Олів`є», 6 учнів – салат «Цезар» і ще 4 – решта – салат «Мімоза». Накресліть кругову діаграму розподілу улюблених салатів відвідувачів. (слайд 5)
ІV.Тестування.
Слово вчителя: кожен з учнів отримав тести. В разі правильного виконання за допомогою спеціального дешифратора ви отримаєте чарівне слово, яке піднімає настрій будь-якій людині.
А) 0,2 Б)0,5 В) 0,05 Г) 5
2.Знайдіть невідомий член пропорції 6,4: х=4: 0,5
А) 8 Б) 0,8 В)5,12 Г)0,2
3. Скільки коштує 9 кг цукерок, якщо за 4 кг таких цукерок заплатили 110 грн?
А) 27,5 грн Б)220 грн В)247,5 грн Г) 275 грн
4.Масштаб кати 1: 600 000. Визначте відстань на місцевості, якщо на карті вона зображена відрізком 3 см.
А) 18 км Б) 1,8 км В) 180 м Г) 18м
5. За скільки днів виконають завдання 8 робітників, якщо 4 робітники можуть виконати це завдання за 6 днів?
А)3 Б)4 В)5 Г)6
Кожній правильній відповіді відповідає буква.
Дешифратор
В разі правильного виконання повинно бути складене слово :дякую.
V/ Підсумок уроку. Рефлексія. Домашнє завдання.
Слово вчителя: Нам пора покидати ресторан. Давайте поділимося враженнями від сьогоднішнього уроку.
Метод мікрофон. Закінчіть речення.
Я знаю…
Я вмію…
Я можу…
Д.З. Скласти кулінарну задачу з теми: «Відношення і пропорції»