Нестандартний урок для 6 класу на тему "Відношення і пропорції"

Про матеріал
Дана розробка містить конспект уроку та презентацію на тему "Відношення і пропорції". Розробка дозволить провести підсумкове повторення у вигляді відвідування ресторану, де математика поєднується з кулінарією.
Перегляд файлу

Урок математики у 6 класі .

Тема: Відношення і пропорції.

 

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з даної теми, повторити розв`язування рівнянь з пропорціями,  навчити застосовувати вміння розв’язувати завдання на пропорційну залежність  та пропорційний поділ в життєвих ситуаціях, розвивати розумову активність, створювати ситуації зацікавленості, виховувати працездатність, естетичну культуру, розуміння ролі математичних знань в житті

 

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, застосування знань і вмінь

Обладнання: інтерактивна дошка, додаток learnangapps.org , презентація, робочі картки

Хід уроку:

 І. Організаційний момент. Повідомлення теми і мети уроку.

Слово вчителя. Сьогодні ми підсумуємо все те, що вивчали протягом останньої теми. Але наш урок буде не дуже звичайним. Ми відвідаємо математичний ресторан.

ІІ. Узагальнення і систематизація  знань.

Усна вправа learningapps.org. (Слайд 1)

Утвори правило. Треба з`єднати початок і кінець речення, так, щоб утворилось правило. Адреса посилання : https://learningapps.org/watch?v=pjad9yb0j19

 

 ІІІ. Застосування знань і вмінь. Кейс-метод. Робота в групах

Учні об’єднуються в 4 групи.

Слово вчителя. (Слайд 2)

 

 

В Пекіні ( китайській столиці) є один цікавий ресторан. В його меню напроти страв замість ціни вказано математичне завдання   і для того, щоб дізнатись вартість замовлення , треба це завдання розв’язати. І воно  може бути занадто складним. А не розв’яжеш, є ймовірність дуже переплатити. Тому треба вчити математику, щоб поїсти.  Давайте і ми спробуємо пообідати в цьому ресторані. Є меню з гарячими  стравами, другими стравами і десертами. Кожній страві відповідає якесь рівняння (пропорція). Ваше завдання – вибрати з кожного розділу меню по одній страві ( всього три) і спробувати замовити їх, розв`язавши відповідні пропорції.

Меню:

Перші  страви

Окрошка 12:х=4:5

Борщ 5:8=15:у

Суп 8:3=16:z

Другі страви

Піца =

Салат з крабових паличок  =

Гамбургер  =

Десерти

Морозиво  =

Тістечко  =

Желе 1 : х = 2 : 3

 

 

Слово вчителя. На кухні триває робочий процес і шеф-повар не може дати ладу з кількістю продуктів. Допоможіть вирахувати . (Слайд 3)

 

1. Для виготовлення 1,2  кілограмів рола Каліфорнія з тунцем беруть 400 грамів свіжого тунця. Скільки риби треба замовити, щоб виготовити 9 кілограмів ролів.

2. Для випікання шоколадного торту з горіхами замовляють фісташки і арахіс. 4 кг арахісу коштують 56 гривень. Яка вартість 3 кілограмів фісташок, якщо їх ціна на 20 гривень більша?

  Слово учителя. Зараз відбудеться майстер-клас по виготовленню апельсинового морозива. (Слайд 4 )

Задача. Візьміть цукор, вершки, яйця і апельсини у відношенні2:6:1:1. Збийте міксером і заморозьте.  Виготовте таким чином 5 кілограмів морозива.  Обчисліть, скільки яких інгредієнтів потрібно для цього.

 

Слово вчителя. Серед відвідувачів ресторану маркетологи ресторану провели опитування і з`ясували, що 20 чоловік полюбляють салат «Олів`є», 6 учнів – салат «Цезар» і ще 4 – решта – салат «Мімоза». Накресліть кругову діаграму розподілу улюблених салатів відвідувачів. (слайд 5)

 

ІV.Тестування.

Слово вчителя: кожен з учнів отримав тести. В разі правильного виконання за допомогою спеціального дешифратора ви отримаєте чарівне слово, яке піднімає настрій будь-якій людині.

  1. Знайдіть  значення відношення 0,18:3,6

А) 0,2                   Б)0,5                 В) 0,05                Г) 5

     2.Знайдіть невідомий член пропорції 6,4: х=4: 0,5

А) 8                      Б) 0,8                 В)5,12               Г)0,2

     3. Скільки коштує 9 кг цукерок, якщо за 4 кг таких цукерок заплатили 110 грн?

А) 27,5 грн          Б)220 грн         В)247,5 грн         Г) 275 грн

    4.Масштаб кати 1: 600 000. Визначте відстань на місцевості, якщо на карті вона зображена відрізком 3 см.    

А) 18 км            Б) 1,8 км           В) 180 м                 Г) 18м

    5. За скільки днів виконають завдання 8 робітників, якщо 4 робітники можуть виконати це завдання за 6 днів?

А)3                    Б)4                     В)5                        Г)6

Кожній правильній відповіді відповідає буква.

Дешифратор

  1. А) в Б) п В)д  Г) к
  2. А) ю Б) я В) є Г) ї
  3. А) п  Б) б В)к  Г)в
  4. А) у   Б)а  В)о  Г)е
  5. А) ю  Б) я  В)є  Г)ї

В разі правильного виконання повинно бути складене слово :дякую.

V/ Підсумок уроку. Рефлексія. Домашнє завдання.

Слово вчителя: Нам пора покидати ресторан. Давайте поділимося враженнями від сьогоднішнього уроку.

Метод мікрофон. Закінчіть речення.

Я знаю…

Я вмію…

Я можу…

Д.З. Скласти кулінарну задачу з теми: «Відношення і пропорції»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок з математики. Тема: Відношення і пропорції6 клас

Номер слайду 2

https://learningapps.org/watch?v=pjad9yb0j19 Утвори правило

Номер слайду 3

Ресторан Математичний

Номер слайду 4

2. Для випікання шоколадного торту з горіхами замовляють фісташки і арахіс. 4 кг арахісу коштують 56 гривень. Яка вартість 3 кілограмів фісташок, якщо їх ціна на 20 гривні більша?Ресторан Математичний1. Для виготовлення 1,2 кілограмів рола Каліфорнія з тунцем беруть 400 грамів свіжого тунця. Скільки риби треба замовити, щоб виготовити 9 кілограмів ролів.

Номер слайду 5

Майстер-клас по виготовленню морозива Візьміть цукор, вершки, яйця і апельсини у відношенні 2:6:1:1. Збийте міксером і заморозьте. Виготовте таким чином 5 кілограмів морозива. Обчисліть, скільки яких інгредієнтів потрібно для цього.

Номер слайду 6

Серед відвідувачів ресторану провели опитування і з`ясували, що 20 чоловік полюбляють салат “Олів`є”, 6 чоловік – салат “Цезар” і ще 4 – решта – салат “Мімоза”. Накресліть кругову діаграму розподілу улюблених салатів відвідувачів. Ресторан Математичний

Номер слайду 7

Ресторан Математичний. Знайдіть значення відношення 0,18:3,6 А) 0,2 Б)0,5 В) 0,05 Г) 5 2. Знайдіть невідомий член пропорції 6,4: х=4: 0,5 А) 8 Б) 0,8 В)5,12 Г)0,2 3. Скільки коштує 9 кг цукерок, якщо за 4 кг таких цукерок заплатили 110 грн?А) 27,5 грн Б)220 грн В)247,5 грн Г) 275 грн 4. Масштаб кати 1: 600 000. Визначте відстань на місцевості, якщо на карті вона зображена відрізком 3 см. А) 18 км Б) 1,8 км В) 180 м Г) 18м 5. За скільки днів виконають завдання 8 робітників, якщо 4 робітники можуть виконати це завдання за 6 днів? А)3 Б)4 В)5 Г)6

Номер слайду 8

Дешифратор А) в Б) п В)д Г) к. А) ю Б) я В) є Г) їА) п Б) б В)к Г)в. А) у Б)а В)о Г)е. А) ю Б) я В)є Г)ї Ресторан Математичний

zip
Додано
15 травня 2019
Переглядів
2328
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку