Нестандартний урок. Громадське слухання: «ТВОЯ КРАЇНА — УКРАЇНА. ІСТОРИЧНІ СКАРБИ УКРАЇНИ»

Про матеріал
Мета: розширити і поглибити знання учнів про історичні скарби України; виховувати гуманне ставлення до спадщини українського народу; викликати бажання вивчати, берегти і примножувати багатство рідного краю.
Перегляд файлу

 

 

Нестандартний  урок  з предмету

«Я  У  СВIТI, 3 клас»                      

 

Громадське слухання:

«ТВОЯ КРАЇНА — УКРАЇНА. ІСТОРИЧНІ СКАРБИ УКРАЇНИ»

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів

Павлоградської ЗШ № 18

БАЗИЛЕВИЧ  Т. А.

 

 

 

 

 

Мета: розширити і поглибити знання учнів про історичні скарби України; виховувати гуманне ставлення до спадщини українського народу; викликати бажання вивчати, берегти і примножувати багатство рідного краю.

Обладнання: плакати, презентація, відеофрагменти, портрети письменників, народні пісні, ілюстрації.

Хід уроку

  1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Ви будете відстоювати свої думки та знання в суді.

  1.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Для того, щоб почати судові слухання ми проведемо досудові дослідження.

1. Вправа мікрофон

Є багато країн на Землі,

В них озера, річки і долини -

Є країни великі й малі,

      Та найкраща завжди — Батьківщина.

  • Що ви знаєте про свою Батьківщину?

2. Складання асоціаційного  куща до слова Батьківщина

D:\Картинки\funny_ukrainian_people_11\Snimok21-300x90.png

3. Перегляд кліпу «Лише у нас на Україні»

Зараз ми проведемо досудовий експеримент.

4. Відгадування кросворда "Наша Батьківщина - Україна"

D:\Картинки\funny_ukrainian_people_11\Snimok3-300x183.png

1. Як називається, герб нашої держави?

2. Які гори України ви знаєте?

3. Як називається найбільша  річка України?

4. Який птах є символом України?

5. Столиця України.

6. Кущ — символ України.

7. Квітка — символ рідної землі.

(Тризуб, Карпати, Дніпро, лелека, Київ, калина, барвінок.)

 

 

 

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ УЧНІВ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

 

  •             Назвіть толкування слова - скарб?
  •             Знайдіть пояснення цього слова в словнику ( стор.  

До суду були подані три заяви, з проханням встановлення найголовнішого історичного скарбу України. Сьогодні в процесі судового розгляду ми розберемося, які  історичні скарби України треба вважати найголовнішими.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.   Робота по групах (Мистецтвознавці, екологи, археологи, архітектори.)

  • Адвокати позивачів оголосіть свої позиви, будь ласка.

І група (мистецтвознавстві)– Ми вважаємо, що вірші, пісні, живопис є найціннішім скарбом України.

ІІ група (архітектори)– Ми дуже поважаємо митців, але найголовніший скарб нашої країни – це різноманітні стародавні будівлі, такі як собори, храми, замки, монастирі, лаври.

ІІІ група (археологи)-  Шановні, ви самі прочитали у словнику, що скарб – це коштовності, гроші, цінні речі. Одним словом, все те що знаходять археологи треба вважати найціннішим історичним скарбом України. І у нас є докази, які ми обов’язково, в ході розгляду  представимо.

IV група (екологи) – Першочергове, це природні багатства  які були ще задовго до всього іншого. Тому саме природні скарби є найголовнішими.

 

  • Розкажіть,  які докази ви приготували на захист свого позиву.

 

2. Доповіді по групах

Мистецтвознавці

(презентація – про поетів, художників, співаків)

 

Фізкультхвилинка

 

Архітектори

(презентація – соборів, храмів, замків, лавр)

Археологи

(відео фрагмент про «Скіфська пектораль»)

Екологи

(екскурс по Софійському парку)

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Практичне завдання. Робота за підручником (с. 101-104)

  •           Прочитайте текст на с. 101-102 і поділіться своїми думками щодо про­читаного. 
  •           Що із прочитаного було вам знайоме?
  •           Що нового ви дізналися?
  •           Розгляньте фотографії на с. 101-102.

 Як ви розумієте слова чумак і кобзар? Прочитайте про це у тлумачному словничку на с. 102.

 

2. Розповідь учителя про музеї (презентація)

  • Прочитайте текст про музеї на с. 103-104. Розгляньте малюнок с. 103.
  • Про які музеї ви прочитали?
  • У яких музеях бували ви?

3. Робота в групах. Гра «Дешифрувальник»

1 група(мистецтвознавці)

  • Поет - голосна в останньому слові
  • Вона очарована красою свого краю - остання буква в корені слова
  • Вин любив малювати море – друга голосна в слові
  • Український народний співак – приголосна в кінці слова
  • Грає на бандурі – на цю букву завершується перший склад

2 група (архітектори)

  • 1 ряд, 2 слово, 3 буква
  • 5 ряд, 1 слово, 3 буква
  • 3 ряд, 2 слово, 5 буква
  • 4 ряд, 2 слово, 4 буква
  • 2 ряд, 1слово, 3 буква

3 група (екологи)

  • 1/13
  • 2/3
  • 3/5
  • 4/1
  • 5/2

4 група(археологи) накладіть на слова лист з отворами, з букв в цих отворах складіть слово

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Наші предки залишили нам у спадок багату землю, свою історію, куль­туру, освіту, звичаї і традиції. А наше завдання — зберегти цей скарб і при­множити його. Та перш за все ми повинні добре вивчити й пізнати минуле на­шого народу.

У кожного народу

Історія своя.

І треба її знати,—

Так розумію я.

Зі мною, мабуть, згодні

Вона, і він, і ти.

Розкажуть про минуле

Нам різні пам'ятки.

Це замки і музеї,

Собори і церкви, 

Картинні галереї,

Де вже бували ви.

Ще пам'ятники людям,

Тим, що тоді жили,

Що славили країну

І що взірцем були. 

Ми вдячні нашим предкам,

Що пам'ятки нам зберегли,

І треба, щоб потомкам

     Ми їх передали.

 

  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Що вас найбільше вразило?

 

docx
Пов’язані теми
Я у світі, Розробки уроків
Додано
24 лютого
Переглядів
179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку