Нестандартний урок з предмету
«Я У СВIТI, 3 клас»
Громадське слухання:
«ТВОЯ КРАЇНА — УКРАЇНА. ІСТОРИЧНІ СКАРБИ УКРАЇНИ»
Підготувала
вчитель початкових класів
Павлоградської ЗШ № 18
БАЗИЛЕВИЧ Т. А.
Мета: розширити і поглибити знання учнів про історичні скарби України; виховувати гуманне ставлення до спадщини українського народу; викликати бажання вивчати, берегти і примножувати багатство рідного краю.
Обладнання: плакати, презентація, відеофрагменти, портрети письменників, народні пісні, ілюстрації.
Хід уроку
Сьогодні у нас незвичайний урок.
Ви будете відстоювати свої думки та знання в суді.
Для того, щоб почати судові слухання ми проведемо досудові дослідження.
1. Вправа мікрофон
Є багато країн на Землі,
В них озера, річки і долини -
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди — Батьківщина.
2. Складання асоціаційного куща до слова Батьківщина
3. Перегляд кліпу «Лише у нас на Україні»
Зараз ми проведемо досудовий експеримент.
4. Відгадування кросворда "Наша Батьківщина - Україна"
1. Як називається, герб нашої держави?
2. Які гори України ви знаєте?
3. Як називається найбільша річка України?
4. Який птах є символом України?
5. Столиця України.
6. Кущ — символ України.
7. Квітка — символ рідної землі.
(Тризуб, Карпати, Дніпро, лелека, Київ, калина, барвінок.)
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ УЧНІВ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
До суду були подані три заяви, з проханням встановлення найголовнішого історичного скарбу України. Сьогодні в процесі судового розгляду ми розберемося, які історичні скарби України треба вважати найголовнішими.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота по групах (Мистецтвознавці, екологи, археологи, архітектори.)
І група (мистецтвознавстві)– Ми вважаємо, що вірші, пісні, живопис є найціннішім скарбом України.
ІІ група (архітектори)– Ми дуже поважаємо митців, але найголовніший скарб нашої країни – це різноманітні стародавні будівлі, такі як собори, храми, замки, монастирі, лаври.
ІІІ група (археологи)- Шановні, ви самі прочитали у словнику, що скарб – це коштовності, гроші, цінні речі. Одним словом, все те що знаходять археологи треба вважати найціннішим історичним скарбом України. І у нас є докази, які ми обов’язково, в ході розгляду представимо.
IV група (екологи) – Першочергове, це природні багатства які були ще задовго до всього іншого. Тому саме природні скарби є найголовнішими.
2. Доповіді по групах
Мистецтвознавці
(презентація – про поетів, художників, співаків)
Фізкультхвилинка
Архітектори
(презентація – соборів, храмів, замків, лавр)
Археологи
(відео фрагмент про «Скіфська пектораль»)
Екологи
(екскурс по Софійському парку)
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Практичне завдання. Робота за підручником (с. 101-104)
— Як ви розумієте слова чумак і кобзар? Прочитайте про це у тлумачному словничку на с. 102.
2. Розповідь учителя про музеї (презентація)
3. Робота в групах. Гра «Дешифрувальник»
1 група(мистецтвознавці)
2 група (архітектори)
3 група (екологи)
4 група(археологи) накладіть на слова лист з отворами, з букв в цих отворах складіть слово
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Наші предки залишили нам у спадок багату землю, свою історію, культуру, освіту, звичаї і традиції. А наше завдання — зберегти цей скарб і примножити його. Та перш за все ми повинні добре вивчити й пізнати минуле нашого народу.
У кожного народу
Історія своя.
І треба її знати,—
Так розумію я.
Зі мною, мабуть, згодні
Вона, і він, і ти.
Розкажуть про минуле
Нам різні пам'ятки.
Це замки і музеї,
Собори і церкви,
Картинні галереї,
Де вже бували ви.
Ще пам'ятники людям,
Тим, що тоді жили,
Що славили країну
І що взірцем були.
Ми вдячні нашим предкам,
Що пам'ятки нам зберегли,
І треба, щоб потомкам
Ми їх передали.