Урок " Додавання і віднімання в межах 1000"

Про матеріал
Розробка уроку- аукціону з математики у 3 класі на тему :«Додавання і віднімання в межах 1000»
Перегляд файлу

Підсумковий урок по темі: «Додавання і віднімання в межах 1000»

Розробка уроку- аукціону з математики

3 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       

 

 

 

 

Мета:

  •                   Повторити додавання і віднімання розрядних чисел та додавання і віднімання одиниць;
  •                   формувати вміння розв’язувати задачі на три дії;
  •                   розвивати мовленнєві і соціальні компетентності, обчислювальні навички, логічне мислення;
  •                   виховувати уважність, старанність, активність на уроці, дбайливе ставлення до свого здоров’я.

Обладнання: індивідуальні картки, картки для роботи у парах, таблиці, лічилки, відеоролик про прихід весни, емблеми команд.

 

Хід уроку .  

Картинки по запросу школа картинки1. Організація класу.

          Сіли рівно, підтягнулись,

          Один одному всміхнулись.

     В нас сьогодні  урок  незвичний,

     Веселий він, математичний,

      Ігри, конкурси, змагання,

      На кмітливість та знання.

      Щоб перемогу в конкурсах здобути,

      Веселим та кмітливим треба бути.

 

Увага! Сьогодні відбудеться аукціон – розпродаж математичних лотів.

Що таке аукціон?

Аукціон– це публічний продаж майна, під час якого покупцем стає той, хто запропонує більш високу ціну. Учасники аукціону називаються аукціонерами, людина, яка проводить аукціон – аукціоністом, а товар – лотом.

     У залі розпродажу присутні  аукціонери, які розіб'ються на групи і змагатимуться за право володіння лотами.

     Але тут гроші не потрібні, а тільки знання з математики. А купувати ми будемо торт, кошик з  фруктами, і соки . Та команда, яка займе

      3 місце за кількістю підрахованих балів зможе купити собі соки, 2 – ге місце – фрукти. І головний наш товар сьогоднішнього аукціону, який можна отримати набравши максимальну суму балів -  це торт.

             Щоб це змагання було чесним,

             Ми оберемо журі почесне.

            Поглянемо разом з вами, друзі,

            Хто буде в цім почеснім крузі .

Вибирають журі, яке  підраховуватиме  бали за кожний конкурс.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Як ви гадаєте, чи потрібні знання з математики, щоб бути добрим покупцем?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Щоб купити ці лоти, нам треба повторити вивчене на попередніх уроках, а саме: запис і читання трицифрових чисел, порівняння трицифрових чисел, додавання і віднімання в межах 1000.

У нас буде три команди. Перед тим, як перейти до конкурсів, пропоную капітанам  представити себе та свою команду: назву і девіз.

Представлення команд.

1.Команда  «Пролісок» до змагань готова. Наш девіз:

Ми для друзів у пригоді

Завжди станем при нагоді.

І команду нашу дружну

«Пролісок » називаємо.

Картинки по запросу irjkf        Успіх вирішує не доля, а тільки міцні знання.

2. Команда «Підсніжник» до змагань готова. Наш девіз:

                          Ми суперників вітаєм,

                          Чи здолаєм вас – не знаєм.

                          Будемо чесно ми змагатись,

                          Щоб перемагати й не здаватись.   

Ініціатива, кмітливість та сміливість – шлях до перемоги.

3. Команда «Крокус» до змагань готова. Наш девіз:

         Все умієм  розв’язати:

         Про складне й просте сказати.

         Наш девіз – усе узнати,

         Вміти добре рахувати.

         Виростемо,  і у путь!

         Хай знання із нами ідуть!

Отже, почнемо  перший наш конкурс. Це каліграфічна хвилинка.

Вчитель:

- Діти, яка пора року настала?(Весна).

- Які ви знаєте прикмети про весну?

- Як називаються весняні місяці? ( Березень, квітень, травень)

- Якими цифрами позначають весняні  місяці за календарем?(3,4,5).

1. Каліграфічна хвилинка.

Отже,  слухаємо уважно каліграфічну хвилинку!

Із цих чисел вам потрібно скласти всі можливі трицифрові числа. Записати їх. Після того, як ви їх записали, вам потрібно кожне з цих чисел збільшити на різницю чисел:

Похожее изображение                                    Команда «Пролісок»:

                             - (250 - 150)

                                  Команда «Підсніжник»:

 -    (350 – 250)

                                  Команда «Крокус»:

                              - (450 – 350).

Команди, будьте уважні,  на екрані показано, яка команда , що має робити.

  • Увага! У трицифровому числі не може бути два однакових числа. Наприклад: 334. Максимальна сума балів, яку може отримати кожна з команд це 12 балів. На це завдання відводиться 2 хв.

Можливі числа:

  • 345,354,435,453,543,534.
  • Ці числа збільшені на 100.
  • 445,454,535,553,643,634

( Після записаної каліграфічної хвилинки передають відповіді журі).

2. Математичний диктант.

Максимальна сума балів, яку можна отримати кожна з команд  – 8балів. Зараз я, як зазвичай на уроках математики, буду диктувати математичний диктант. Ваше завдання уважно слухати і правильно записувати цифри у своєму зошиті. Після запису математичного завдання кожен з учасників по порядку називатиме по одному числу, записаному у зошиті. Журі уважно слухатиме ваші відповіді. Та команда, у записі якої не буде жодної помилки отримає 8 балів, допустили одну помилку – 7 балів, 2 помилки – 6 балів, 3помилки – 5 балів і т.д.

 Записати цифрами такі числа:

  •  9 одиниць ІІІ розряду, 7 одиниць ІІ розряду і 5 одиниць І розряду;(975)
  • Похожее изображение3 одиниці ІІІ розряду і 4 одиниці ІІ розряду;(340)
  • Частку чисел 42  і  6 збільшити на 193 (200)
  •  Від числа 272 відняти суму чисел 50 і 50(172).
  • Від числа 250 відняти число менше на 5 десятків.(50)
  • Записати число у якому всіх десятків є 58 (580).
  • На скільки 800 більше від 500(на 300)
  • Записати все у сантиметрах: 9 м3 см.(903)

     (Відповідь:975,340,200,172,50,580,300,903)

3.  Обчислення на картках ланцюжком .

      Наступне ваше завдання – це обчислення прикладів ланцюжком.

Вам пропонуються на картках обчислити приклади письмово. У вас на листку 8 прикладів. На кожного учасника команди по одному. Максимальна сума балів, яку може отримати команда – 8 балів. Допустили одну помилку – 7 балів, 2 помилки – 6 балів і т.д. В кінці журі перевірить ваші приклади.

   УВАГА! Команда, яка швидше справиться із завданням і виконає приклади усі правильно отримає додаткових два бали.

49572058

Картинки по запросу школа картинки4. Розв’язання задачі.

       Наступне завдання – розв’язати задачу. Максимальна сума, яку може отримати кожна з команд – 10 балів (за умови, що дії до задачі і питання записано правильно). Якщо дії до задачі записані правильно, але допущена неточність у формулюванні питання до задачі знімається один бал.

  1. Катерина допомагала садити мамі підсніжники. Вони мали посадити 360 підсніжників. Мама посадила 136 підсніжників, а Катерина – на 90 підсніжників менше. Скільки підсніжників їм залишилося посадити?
  2. Мама придбала в магазині 285 цибулин крокусів. Першого дня вона посадила 98 цибулин, а другого дня - на 34 цибулини більше, ніж першого дня. Скільки цибулин залишилося ще посадити ?
  3. У магазин завезли 670 саджанців. Першого дня продали 234 саджанця, а другого дня – на 75 більше. Скільки саджанців залишилося продати?

5. Тестові завдання.

    Наступним конкурсом  є тестові завдання.  Вам пропонується 10 тестових завдань. За кожне питання по одному балу. Максимальна сума балів – 10. На це завдання відводиться не більше 2 хвилин.

1. Визначити неправильну рівність.

а) 560 + 330 = 890;     

6) 760 - 350 = 310;

в) 540 + 300 = 840;    

г) 570 - 320 = 250.

2. Обчислити периметр прямокутника, якщо сторони його дорівнюють

7 см і 4 см.                             

                    а) 11см;

                    б) 28 см;

                    в) 22 см.

З. Скласти рівняння. Зменшуване 340, від'ємник невідомий, різниця 40.

Похожее изображение                 а)  340-х = 40;

                 б)  х- 340 = 40;

4.5 м – це:

а) 100см;

б) 50 см;

в) 500см;

г) 10 см.

5. Четверта частина від числа 32:

а) 9;

б)28;

в) 36;

г) 8.

 

6. Щоб збільшити число у декілька раз, треба виконати дію:

а) додавання;

б) віднімання;

в) множення;

г) ділення.

7. 3 сотні, 5 десятків, 6 одиниць – це число:

а)536;

б) 356;

в) 365;

г) 350

8. В 1 кілометрі:

 а) 100метрів;

 б) 1000 метрів;

 в) 1000сантиметрів;

 г) 10 метрів.

9. 6 центнерів – це:

 а) 6 0 кг;

 б) 600 кг;

 в) 600 г

 г) 6000 кг

clip_image00210.У скільки разів 63 більше від 7?

 а) у 8 разів;

 б) у 6 разів;

 в) у 9 разів;

 г) у 7 разів.

 

  1. Дії з іменованими числами (робота в парах).

    Наступне завдання – дії з іменованими числами.  Ви працюватимете в парах. На кожну пару по 3 приклади з іменованими числами. Максимальна сума балів -12. За кожен правильний приклад по одному балу.

  1. 3м – 3дм =

9 м – 9см =

    4м 6см + 4 см =

  1. Похожее изображение4м – 4дм =

7м – 7 см =

5м 30 см + 70 см =

  1. 5м – 5 дм =

8м – 8 см =

3м 20см + 80см =

  1. 6м – 6дм =

5м – 5 см =

6м 40см + 60см =

 

  1. Конкурс для капітанів.

Останній наш конкурс проводитиметься для капітанів команд.

Отже, капітани на середину  класу. Я  задаватиму вам запитання.

Запитання для капітана команди «Пролісок».

  1. Як називається число, яке отримуємо в результаті ділення?(Частка)
  2. Назвіть найменше трицифрове  число. (100)
  3.  Назвіть четвертий день тижня.
  4. Як називається лінія, у якої є початок і кінець ?
  5. Який місяць року найменший ?
  6. Яку арифметичну дію треба виконати, щоб зменшити число ?
  7. Назвати найбільше число другого десятка.
  8. Якою спільною назвою можна об'єднати слова: дециметр, сантиметр, кілометр, міліметр?
  9. Скільки паличок потрібно, щоб викласти два квадрати ?
  10. Яка обернена дія до дії додавання ?
  11. Назвати геометричну фігуру , у якої три кути ?
  12. Скільки годин тривають разом день і ніч ?
  13.  Від найбільшого двоцифрового числа відняти найменше двоцифрове

число. Яке в результаті буде число ?

  1. Скільки нулів у трьох сотнях ?
  2. Що означає “ знайти чверть числа “ ?

Запитання для капітана команди «Підсніжник».

  1. Як називаються числа при множенні? (перший множник, другий множник, добуток)
  2. Що таке квадрат? (Прямокутник, у якого всі сторони рівні.)
  3. Назвіть найбільше трицифрове число. (999)
  4. Назвіть п’ятий день тижня.
  5. Як називається лінія, у якої немає ні початку ні кінця?
  6. Назвати останній місяць року.
  7. Яку дію потрібно виконати, щоб збільшити число у 10 разів ?
  8. Назвати найбільше число третього десятка(39)
  9. Скільки кілограмів становить 5 центнерів ?
  10. Що більше: 5 м чи 400 см ?
  11. Скільки паличок потрібно, щоб викласти 2 трикутника?
  12. Скільки днів у році?
  13. Яка обернена дія до дії множення ?
  14. Яке число треба відняти від 150, щоб одержати 138 ?
  15. Назвати число, у якому 3 сотні, 6 десятків.

Запитання для капітана команди «Крокус».

  1. Як називається число, яке отримуємо у результаті віднімання? (різниця)
  2. Що таке периметр? (Сума довжин всіх сторін прямокутника)
  3. Назвати найбільше двоцифрове число.(99)
  4. Назвіть шостий день тижня. (субота)
  5. Як називається лінія, у якої є початок і немає кінця, або навпаки?
  6. Назвати перший місяць року.(Січень)
  7. Яку дію потрібно виконати, щоб зменшити число у кілька разів?(поділити)
  8. Назвати найбільше число дев’ятого  десятка.(89)
  9. Що означає “ знайти третину числа “ ?
  10. Який трикутник називають  рівностороннім ?
  11. Яка обернена дія до дії множення ?
  12. Скільки букв в українському алфавіті ?
  13. Від найбільшого двоцифрового числа відняти найбільше число третього десятка. Яке число одержали ?
  14. На яблуні росло 138 яблук, а на сливі на 20 яблук більше. Скільки яблук росло на сливі ? (не росли)
  15. Назвати число, у якому 6 сотень і 9 одиниць ?

Журі підраховує бали.

 

8.Підсумок змагань.

Математику кожен має знати,
І в житті вміти знання застосувати!
І якщо ти ерудит,математик і поет,
то ще більше постарайся,
Вчи, читай і не лінуйся

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку