Підсумковий урок по темі: «Додавання і віднімання в межах 1000»
Розробка уроку- аукціону з математики
3 клас
Мета:
Обладнання: індивідуальні картки, картки для роботи у парах, таблиці, лічилки, відеоролик про прихід весни, емблеми команд.
Хід уроку .
1. Організація класу.
Сіли рівно, підтягнулись,
Один одному всміхнулись.
В нас сьогодні урок незвичний,
Веселий він, математичний,
Ігри, конкурси, змагання,
На кмітливість та знання.
Щоб перемогу в конкурсах здобути,
Веселим та кмітливим треба бути.
Увага! Сьогодні відбудеться аукціон – розпродаж математичних лотів.
Що таке аукціон?
Аукціон– це публічний продаж майна, під час якого покупцем стає той, хто запропонує більш високу ціну. Учасники аукціону називаються аукціонерами, людина, яка проводить аукціон – аукціоністом, а товар – лотом.
У залі розпродажу присутні аукціонери, які розіб'ються на групи і змагатимуться за право володіння лотами.
Але тут гроші не потрібні, а тільки знання з математики. А купувати ми будемо торт, кошик з фруктами, і соки . Та команда, яка займе
3 місце за кількістю підрахованих балів зможе купити собі соки, 2 – ге місце – фрукти. І головний наш товар сьогоднішнього аукціону, який можна отримати набравши максимальну суму балів - це торт.
Щоб це змагання було чесним,
Ми оберемо журі почесне.
Поглянемо разом з вами, друзі,
Хто буде в цім почеснім крузі .
Вибирають журі, яке підраховуватиме бали за кожний конкурс.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Як ви гадаєте, чи потрібні знання з математики, щоб бути добрим покупцем?
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Щоб купити ці лоти, нам треба повторити вивчене на попередніх уроках, а саме: запис і читання трицифрових чисел, порівняння трицифрових чисел, додавання і віднімання в межах 1000.
У нас буде три команди. Перед тим, як перейти до конкурсів, пропоную капітанам представити себе та свою команду: назву і девіз.
Представлення команд.
1.Команда «Пролісок» до змагань готова. Наш девіз:
Ми для друзів у пригоді
Завжди станем при нагоді.
І команду нашу дружну
«Пролісок » називаємо.
Успіх вирішує не доля, а тільки міцні знання.
2. Команда «Підсніжник» до змагань готова. Наш девіз:
Ми суперників вітаєм,
Чи здолаєм вас – не знаєм.
Будемо чесно ми змагатись,
Щоб перемагати й не здаватись.
Ініціатива, кмітливість та сміливість – шлях до перемоги.
3. Команда «Крокус» до змагань готова. Наш девіз:
Все умієм розв’язати:
Про складне й просте сказати.
Наш девіз – усе узнати,
Вміти добре рахувати.
Виростемо, і у путь!
Хай знання із нами ідуть!
Отже, почнемо перший наш конкурс. Це каліграфічна хвилинка.
Вчитель:
- Діти, яка пора року настала?(Весна).
- Які ви знаєте прикмети про весну?
- Як називаються весняні місяці? ( Березень, квітень, травень)
- Якими цифрами позначають весняні місяці за календарем?(3,4,5).
1. Каліграфічна хвилинка.
Отже, слухаємо уважно каліграфічну хвилинку!
Із цих чисел вам потрібно скласти всі можливі трицифрові числа. Записати їх. Після того, як ви їх записали, вам потрібно кожне з цих чисел збільшити на різницю чисел:
Команда «Пролісок»:
- (250 - 150)
Команда «Підсніжник»:
- (350 – 250)
Команда «Крокус»:
- (450 – 350).
Команди, будьте уважні, на екрані показано, яка команда , що має робити.
Можливі числа:
( Після записаної каліграфічної хвилинки передають відповіді журі).
2. Математичний диктант.
Максимальна сума балів, яку можна отримати кожна з команд – 8балів. Зараз я, як зазвичай на уроках математики, буду диктувати математичний диктант. Ваше завдання уважно слухати і правильно записувати цифри у своєму зошиті. Після запису математичного завдання кожен з учасників по порядку називатиме по одному числу, записаному у зошиті. Журі уважно слухатиме ваші відповіді. Та команда, у записі якої не буде жодної помилки отримає 8 балів, допустили одну помилку – 7 балів, 2 помилки – 6 балів, 3помилки – 5 балів і т.д.
Записати цифрами такі числа:
(Відповідь:975,340,200,172,50,580,300,903)
3. Обчислення на картках ланцюжком .
Наступне ваше завдання – це обчислення прикладів ланцюжком.
Вам пропонуються на картках обчислити приклади письмово. У вас на листку 8 прикладів. На кожного учасника команди по одному. Максимальна сума балів, яку може отримати команда – 8 балів. Допустили одну помилку – 7 балів, 2 помилки – 6 балів і т.д. В кінці журі перевірить ваші приклади.
УВАГА! Команда, яка швидше справиться із завданням і виконає приклади усі правильно отримає додаткових два бали.
4. Розв’язання задачі.
Наступне завдання – розв’язати задачу. Максимальна сума, яку може отримати кожна з команд – 10 балів (за умови, що дії до задачі і питання записано правильно). Якщо дії до задачі записані правильно, але допущена неточність у формулюванні питання до задачі знімається один бал.
5. Тестові завдання.
Наступним конкурсом є тестові завдання. Вам пропонується 10 тестових завдань. За кожне питання по одному балу. Максимальна сума балів – 10. На це завдання відводиться не більше 2 хвилин.
1. Визначити неправильну рівність.
а) 560 + 330 = 890;
6) 760 - 350 = 310;
в) 540 + 300 = 840;
г) 570 - 320 = 250.
2. Обчислити периметр прямокутника, якщо сторони його дорівнюють
7 см і 4 см.
а) 11см;
б) 28 см;
в) 22 см.
З. Скласти рівняння. Зменшуване 340, від'ємник невідомий, різниця 40.
а) 340-х = 40;
б) х- 340 = 40;
4.5 м – це:
а) 100см;
б) 50 см;
в) 500см;
г) 10 см.
5. Четверта частина від числа 32:
а) 9;
б)28;
в) 36;
г) 8.
6. Щоб збільшити число у декілька раз, треба виконати дію:
а) додавання;
б) віднімання;
в) множення;
г) ділення.
7. 3 сотні, 5 десятків, 6 одиниць – це число:
а)536;
б) 356;
в) 365;
г) 350
8. В 1 кілометрі:
а) 100метрів;
б) 1000 метрів;
в) 1000сантиметрів;
г) 10 метрів.
9. 6 центнерів – це:
а) 6 0 кг;
б) 600 кг;
в) 600 г
г) 6000 кг
10.У скільки разів 63 більше від 7?
а) у 8 разів;
б) у 6 разів;
в) у 9 разів;
г) у 7 разів.
Наступне завдання – дії з іменованими числами. Ви працюватимете в парах. На кожну пару по 3 приклади з іменованими числами. Максимальна сума балів -12. За кожен правильний приклад по одному балу.
9 м – 9см =
4м 6см + 4 см =
7м – 7 см =
5м 30 см + 70 см =
8м – 8 см =
3м 20см + 80см =
5м – 5 см =
6м 40см + 60см =
Останній наш конкурс проводитиметься для капітанів команд.
Отже, капітани на середину класу. Я задаватиму вам запитання.
Запитання для капітана команди «Пролісок».
число. Яке в результаті буде число ?
Запитання для капітана команди «Підсніжник».
Запитання для капітана команди «Крокус».
Журі підраховує бали.
8.Підсумок змагань.
Математику кожен має знати,
І в житті вміти знання застосувати!
І якщо ти ерудит,математик і поет,
то ще більше постарайся,
Вчи, читай і не лінуйся