Нестандартний урок з фізичної культури для 1 класу "Подорож у країну ігор"

Про матеріал
Дана розробка дозволяє зробити урок фізичної культури у 1 класі веселим та цікавим. Усі фізичні вправи представлені в ігровій формі, що дає змогу розвивати у дітей інтерес до уроків фізичної культури.
Перегляд файлу

 

Нестандартний урок з фізичної культури для 1 класу «Подорож у Країну ігор»

Підготувала

вчитель початкових класів

та англійської мови

Лютинської гімназії

Дубровицької міської ради

Савич Людмила Володимирівна

 

Мета:

1. Проводити рухливі ігри з включенням стройових вправ та вправ з легкої атлетики.

2. Розвивати рухові навички і фізичні якості.

з. Виховувати у дітей дисципліну та любов до занять фізичною культурою.

Місце проведення: спортивна зала.

Інвентар: гімнастична лава (1 шт.); стійки; мʼячі набивні (5 шт.); довгий шнур (10-12 м); килимки (каремати): прапорці (зелений, червоний, жовтий); музичний програвач; аудіозапис «звуки лісу»; крейда; малюнки світлофора, лісу, потягу, сови, міста.

ХІД УРОКУ

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (10 хв)

Учні шикуються в одну шеренгу.

Учитель. Сьогодні ми вирушаємо в подорож у Країну ігор. У цій країні ми будемо вчитися стрибати, бігати, долати різні перешкоди. Ще вчитимемося товариства і взаємовиручки. Готові відвідати цю країну? (Відповіді учнів.)

Тоді берімо з собою гарний настрій і починаймо!

Шикування в колону і обхід залою.

- Перед нами - проїжджа частина. Нам її потрібно перейти. Допоможе нам світлофор.

 

Гра «Світлофор»

- Якщо світло запалилося червоним, отже, рухатися... (небезпечно).

Учні стоять нерухомо.

- Зелене світло каже: «Проходьте, шлях відкритий»

Учні крокують на місці.

- Жовте світло ...(попередження).

Учні плескають у долоні.

«Чекай сигналу для руху!»

Обладнання: прапорці (червоний, жовтий, зелений).

Якщо вчитель показав зелений прапорець, учні крокують на місці, червоний - стоять нерухомо, жовтий - плескають у долоні. Той, хто переплутав сигнал, робить крок уперед з шеренги і продовжує гру.

- Діти, поміж нас є мандрівники, які неправильно перейшли дорогу. Візьмемо їх у подальшу подорож? (Відповіді учнів.)

-Нехай вони стають у стрій і продовжують шлях.

Учитель проводить стройові вправи. За його командою «Кроком руш!» учні виконують звичайну ходьбу.

- Далі йдемо вулицями "Міста ігор". Виходимо з міста і потрапляємо в лісок.

Комплекс 3РВ у русі «На галявині» (дозування на розгляд учителя)

 

Йшов по лісу їжачок, (ходьба на місці)

 

В нього шубка з голочок.

 

Ніс багато грушечок(нахиляння тулуба в сторони)

 

Аж болів йому бочок.

 

Раз, два, три, чотири, п'ять! (стрибки)

 

Зупинився спочивать.

 

Піклувався їжачок (вправи для кистей рук)

 

Про маленьких діточок,

 

Чарівних, непосидючих,

 

Дуже милих і колючих.

 

Десять, дев'ять, вісім, сім! (стрибки)

 

Грушечки  ці ніс він їм.

 

 

 

Хмарка сонечко закрила,

 

(закрити обличчя руками)

 

Слізки срібнії зронила.

 

Ми ті слізки пошукаєм, (присідання)

 

У травичці позбираєм.

 

Пострибаєм, як зайчата,

 

(стрибки)

 

Політаєм, як пташата,

 

(помахи руками, як крилами)

 

Потанцюємо ще трішки,

 

(танцювальні рухи)

 

Щоб спочили ручки, ніжки.

 

Всі веселі? От чудово!

 

А тепер до праці знову.

 

 

 

 

Сірий зайчик сів і жде, (присідання)

 

Спритно вушками пряде

 

(приклавши кисті до вух, то

 

розгинають, то згинають їх)

 

Зимно зайчику стояти

 

Треба трішки пострибати(стрибки)

 

Скік-скік, скік-скік.

 

Треба трішки пострибати,

 

Пострибавши, відпочити

 

Прилетіли журавлі

 

(помахати руками, як крилами)

 

І великі, і малі  (руки вгору, руки вниз)

 

Сіли собі на ріллі, (присісти)

 

Заспівали: "Тра-ра-рі" (встати)

 

Де журавка ходила –

 

(ходьба з високим підніманням стегна)

 

Там пшениця родила,

 

Де журавель походив -

 

Там ячмінь уродив

 

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА (25 хв)

Учитель. Учні, час відпочити. Присядьмо на наші килимки і послухаймо спів пташок і дзюрчання води.

Пограймо в «Кішки-мишки»

Гра «Кішки-мишки»

Діти утворюють коло, беруться за руки й опускають їх донизу. «Мишеня» стоїть у колі, а «кішка» - за колом. Зі словами:

One, two, three - cat, stop!

Three, two, one - mouse, run! -

діти піднімають руки і випускають «мишку» з «будиночка»-кола.

«Кішка» починає ганятися за «мишкою», яка може будь-якої миті знову забігти до «будиночка» і сховатися від «кішки». Тоді діти опускають руки - «закривають будиночок». Після цього за допомогою лічилки обирають нових «кішку» й «мишку».

 

- Поки ми грали, на наш веселий сміх злетілися горобці. Чуєте, як вони цвірінькають?

Звучить аудіозапис цвірінькання горобців.

- Напевно вони хочуть з нами пограти.

На підлозі креслять коло, діти стають поза ним.

 

Гра «Стрибунці-горобчики»

 

- У кого є вдома кішка? (Учні підводять руки, називають клички своїх кішок і стають по черзі ведучими у центр кола.)

«Кішка» повинна «ловити» (квацати) «горобців». Спійманий сідає на гімнастичну лаву. Коли «кішка» спіймає. 2--3 «горобців», обирають іншу «кішку».

Ігрові завдання: стрибки на двох ногах прямо, боком, на одній нозі.

Примітка. Стрибки виконують, устрибуючи в коло і вистрибуючи з нього.

-3 горобцями пограли і трішки втомилися. Поїдемо далі потягом? А ось

і він.

Гра «Потяг»

До, ре, мі, фа, соль, ля, сі!

Їде кішка на таксі,

А кошенята причепилися

I безкоштовно прокотилися.

Обладнання: довгий шнур (10-12 м); гімнастична лава, 3-4 набивних мʼячі; 2 червоних і 2 зелених прапорці.

Учні шикуються в колону і беруться за шнур правою рукою. Перший гравець - «паровоз», решта - «вагони». За сигналом учителя «потяг» починає рухатися то швидше, то повільніше. Учні можуть наслідувати рухи потяга, вимовляючи: «Туту-чічі».

У 2-3 місцях відзначають зупинки - «станції», біля яких черговий регулює рух червоним і зеленим прапорцями. «Потяг іде по мосту». (по гімнастичній лаві), то «по тунелю» (ворота, утворені стійками), то «змійкою» (між набивними мʼячами).

Примітка. Гру можна проводити під музику.

Поки ми їхали потягом, настала ніч, час відпочити. Уночі літає Сова і забирає всіх дітей, які не сплять, до себе в дупло.

 

 

Гра «День і ніч»

Обирають ведучого («сову»). Учитель подає команду «День» - діти імітують рухи метеликів, жабок, зайців, птахів;

«Ніч»завмирають, удаючи, що сплять.

- Хто не спав і його забрала сова? (Діти, які побували у «сови», підводять руки.)

- Ви всі відпочили, настав ранок, можна продовжувати подорож. У Країні ігор нам пропонують спортивні змагання.

У змаганнях беруть участь 2 команди.

Учитель обʼєднує учнів у 2 команди.

 

Гра «На місця!»

За командою «Розбігтися!» учні довільно розбігаються спортивною залою, за сигналом зупиняються, за командою «На місця!» шикуються в колону або шеренгу. Гру проводять тричі, визначають переможців.

Команда переможців крокує, а команда, яка програла, їй аплодує.

 

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА (5 хв)

- Зараз я перевірю, чи всі ви були уважними під час подорожі. Пограймо

в гру «Клас струнко!».

Гра «Клас, струнко!»

Учитель стоїть обличчям до учнів, які шикуються в одну шеренгу. Він подає різноманітні команди. Команду виконують лише в тому разі, якщо перед нею вчитель говорить: «Клас!». Той із учнів, хто припускається помилки, робить крок уперед, продовжуючи грати. Гра триває до 3 хв. Після її завершення вчитель називає найуважніших учнів. У такий спосіб  учні засвоюють стройові команди, розвивають увагу та швидкість реакції.

- Наша подорож добігла кінця. Попрощаймося з Країною ігор!

А тепер покажіть, якими ви стали великими, спритними, побувавши в цій країні.

Ходьба на носках по колу, руки вгору.

Підбиття підсумків уроку. Організований вихід із зали.

docx
Додано
7 січня
Переглядів
178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку