Нестандартний урок з математики у 1 класі на тему «Перевіряємо свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів.» Урок-подорож

Про матеріал

Конспект нестандартного уроку з математики на тему «Перевіряємо свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів.» Мета: закріпити, узагальнити вивчений матеріал; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість; формувати обчислювальні навички та вміння розв'язувати задачі; виробляти навички письма вивчених цифр; розширити кругозір дитини; виховувати інтерес до математики, почуття дружби, взаємодопомоги.

Перегляд файлу

Тема: Перевіряємо свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань.

Навчальні цілі: закріпити, узагальнити вивчений матеріал; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість; формувати обчислювальні навички та вміння

розв’язувати задачі; виробляти навички письма вивчених цифр; розширити кругозір дитини.

Виховні цілі: виховувати інтерес до математики, почуття дружби, взаємодопомоги.

Очікувані результати:

Відтворює: послідовність чисел у межах 10, читає та записує їх; склад чисел в межах 10.

Розуміє: сутність арифметичної дії віднімання, склад чисел.

Володіє навичками віднімання одноцифрових чисел в межах 10, коментує виконання обчислення. 

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Форма проведення уроку: урок-подорож

Обладнання: презентація до уроку, робочий  зошит,  роздатковий матеріал, лего, макети космічних кораблів, посвідчення «Почесного громадянина країни Математики».

Хід уроку

І. Організація класу

       Встаньте, діти всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько

Привітайтесь: «Добрий день!»

Щоб пройшов цікаво день.

Дзвоник всім нам дав наказ.

До роботи швидше в клас.

Попрацюємо старанно,

Щоб урок пройшов немарно.

- А зараз всі створимо позитивний настрій у нашому класі.

       Я всміхаюсь сонечку:

     - Здрастуй, золоте!

       Я всміхаюсь квіточці:

     - Хай вона росте!

       Я всміхаюсь дощику:

     - Лийся, мов з відра!

       Усміхаюсь людям я,

        Зичу їм добра!

  • Плесніть в долоньки зі своїм сусідом .
  • А тепер, використовуючи лего, покажіть свій настрій ( жовтий – веселий, зелений – спокійний, синій – сумний).

II. Підготовчий етап

-  Діти, коли я йшла до школи, біля воріт зустріла листоношу. Він попросив мене передати за призначенням цього листа. І уявляєте, цей лист адресовано особисто Вам, цікаво від кого він. Прочитаємо? (Учитель зачитує лист).

- Добрий день, вам, любі діти,

  Шле король з країни чисел.

  Мешканці тут проживають,

  Які вашої допомоги дуже чекають.

  Вони вчаться рахувати,

  Задачі розв’язувати

  Й приклади складати.

  Цю країну, любі діти,

  Вам на карті не зустріти.

Про країну мова йдеться,

Що Математикою зветься.

Біда сталася у нас:

Зла Цифрюка посіяла скрізь хаос,

Сильні чари на всіх наслала

І жителів зачарувала.

Тільки розумні й старанні діти

Зможуть її чари розбити.

Тож часу даремно не гайте

 І нам на допомогу вирушайте.

        

 

         Король Мудрило Перший і Останній

- Ну що, діти, спробуємо допомогти королю країни Математики? Тоді до роботи! Не забудьте взяти з собою швидкість, винахідливість і кмітливість.                                         III. Усний рахунок

1. Гра «Знайди свій квиток»

- Діти, який тиждень у нас триває ? ( Техніка). Король країни Математики стоїть біля вікна, рахує зірки і мріє потрапити до свого королівства. А на якій техніці можна потрапити високо в небо, ближче до зірок?

- Так, на ракеті.  Який це вид транспорту? (Повітряний). А ми використаємо  зорельоти. У конверті листа я знайшла квитки з завданнями - це  ланцюжки прикладів, які необхідно розв’язати, щоб дізнатися в якому зорельоті знаходиться ваше місце.                                                                                                                                                                                                                                                

- Ану-мо, який екіпаж швидше сяде в свій зореліт!

7 – 4

8 – 4

9 – 4

□ + 2

□ + 2

□ + 2

□ – 3

□ – 3

□ – 3

□ + 6

□ +5

□ + 5

□ – 7

□ – 6

□ – 6

          □

   □                                                                

    □

1 зореліт

       2 зореліт

        3 зореліт

- Якщо екіпажі зорельотів у повному складі, обирайте капітанів, які поведуть вас у незвіданий світ країни Математики. 

2. Гра «Знайди стартову доріжку!»

- Екіпажі у нас сформовані, капітани визначені. Залишилося знайти стартову доріжку. Капітани команд отримайте завдання, яке необхідно розв’язати, щоб вказати своїм екіпажам вхід на стартову доріжку.

Вхід - це число, яке є відповіддю даного прикладу.

                                                                                      

          + 5 = 9                          + 3 = 8                                   +4 = 7

 

3. Гра «Старт»

- Виводимо свої зорельоти на стартові доріжки і починаємо відлік. Для цього  необхідно дружно, всіма членами екіпажу, продовжити ряди чисел.

- Відлік починає екіпаж 1 зорельоту. Продовжіть ряд чисел до 10.

2, 4, …, …,10 Старт!


- Екіпаж 2 зорельоту, щоб стартувати повинен продовжити ряд чисел до 9. Відлік починаємо:                                                    

 1, 3, …, …, 9 Старт!

- А екіпаж 3 зорельоту, щоб стартувати продовжить цей ряд чисел до 0.                                               10, 8, …, …, …, 0 Старт!                                 

 

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Робота в парах

- Ми з вами у відкритому космосі . Але зла відьма Цифрюка хоче перешкодити нам і посилає на зустріч комету. Щоб уникнути зіткнення нам необхідно швидко виконати наступне завдання. Якщо ви зумієте його правильно вирахувати, то ми зможемо змінити курс польоту ваших зорельотів і обминути комету. Спробуйте назвати склад чисел зі своїм сусідом по парті. Який екіпаж буде вправнішим і зібранішим?

2. Тестові завдання

- Загроза зіткнення минула, але нам потрібно перевірити справність наших приладів ведення зорельотів. Для цього, використовуючи лего, дайте відповіді на запитання. Жовтий – ви згодні, червоний – ні.                                                                                                                                                               А) у трикутника 3 сторони;

Б) 9 – найбільше одноцифрове число;

     Г) у квадрата 5 сторін;

     Д) промінь має початок і кінець;

     Е) можна визначити довжину відрізка.

3. Хвилинка релаксу

4. Робота в зошиті

- Тепер ми можемо розпочати ведення бортових журналів, за які нам слугуватимуть ваші зошити з математики. Правильно розв’язані і гарно записані завдання будуть знищувати чари злої відьми. Тож давайте каліграфічно запишемо дату нашої подорожі- цифру 2 і почнемо вести записи у журнал.

- Ми з вами змушені були змінити курс нашого польоту і тепер, щоб дістатися до країни Математики необхідно порахувати відстань до неї. Для цього розв’яжемо цікаві задачі. Капітани екіпажів визначіть помічників, які допоможуть нам їх розв’язати. Вони коментуватимуть розв’язання, а всі члени екіпажу запишуть у свої бортові журнали.

А) На подіум вийшло 3 дівчинки в червоних сукнях, 2 в зелених і 1 в білій. Скільки всіх моделей вийшло на подіум?

Б) Дві сережки, 2 каблучки і 1 намисто. Скільки всіх прикрас у Настусі вийшло?

В) На подіум вийшло 10 моделей. 2 пішло наліво, а 2 направо. Скільки моделей залишилося?

Г) Сьогодні на показ Каріну прийшли привітати: 2 Маринки, 1 Даринка, мама й тато. Треба їх усіх порахувати.

ІV. Фізкультхвилинка

-  Ось ми дісталися країни Математика. Можете зробити посадку і перепочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки,

Поскачи на місці трохи.

Руки за голову покладем,

Головою поведем.

Дружно всі присядемо  

       Й в зорельоти сядемо

V. Розвиток математичних знань                                                                                                                                                                                             1. Творча робота над задачею

- Продовжуємо нашу мандрівку. Ми дісталися до зачарованого лісу, де поселилася зла відьма Цифрюка. Цей ліс переповнений брудом і трухлявими пеньками біля яких ростуть лише мухомори і поганки. Щоб визволити Ліс від бруду необхідно виконати таке завдання - відновити запитання до задачі, які знищила відьма.                                                    Задача. У чорному лісі було 5 поганок і 4 мухомори.

- Поставте запитання до задачі, щоб вона  розв’язувалася дією додавання. Дією віднімання?

- Як тільки ми розв’язали задачу і дали  відповіді на запитання, ліс очистився від бруду і  засяяв усіма барвами і кольорами.

2. Самостійна робота

- Летимо далі. Під нами шумить річка Периметрична, а біля неї на пагорбах розкинувся квітучий і пахучий садок. Господарює в ньому тітонька Дорівнює. Але, що це? У неї трапилось велике горе. Погані одиниці зіпсували весь її квітник. Тітонька вирощує кущі-приклади на яких буйно цвітуть квіти-відповіді. Але, як бачите, замість гарних квітів на них стирчать колючі одиниці. Давайте допоможемо тітоньці Дорівнює позбавитись цього лиха. Порахуйте приклади, відновіть відповіді і квітник знову забуяє буйним цвітом.

1 екіпаж                            2 екіпаж                                 3 екіпаж

9-7=1                 10-6=1                    8-6=1            

10-6=1                                 9-5=1                                       10-8=1

8-5=1                                   7-4=1                                       9-6=1

6-4 =1                                  8-3=1                                       7-3=1

VІ. Робота з геометричним матеріалом.

1. Практична робота .

- Тітонька Дорівнює нам дякує, а ми продовжуємо подорож. Ось село Олівцеве, а нас гукає до себе дідусь Козачок-дробовичок. Він просить йому допомогти. Справа в тому, що йому швидко необхідно потрапити в обласний центр місто Геометрик, а він не знайде прямої дороги. Бо відьма Цифрюка перепутала дороги до міста з дорогою до районного центру селища Дужкове. Давайте допоможемо йому.

- Порахуйте, скільки квадратів заховалося в цьому великому квадраті?

- Скільки трикутників?

- Використовуючи геометричний матеріал накладіть квадрати на дану фігуру та порахуйте їх кількість.

- Побудуйте відрізок , довжина якого дорівнює довжині цеглинки лего.

2. Колективна робота.

- А зараз давайте разом створимо з цеглинок лего для дідуся Козачка-дробовичка машину –  яскраву, кольорову, неповторну, щоб він міг швидше дібратися додому.

VІІ. Оцінювання своєї роботи на уроці дитиною.

- Прошу оцінити свою роботу на уроці також цеглинками лего: зелений – супер, жовтий – гарно, синій- можу краще.

VІІІ. Рефлексія. Підсумок уроку

-Ви сьогодні на уроці були просто СУПЕР!  Гарно справилися з завданнями і перемогли Цифрюку. Відьма покидає країну Математики і, скочивши на свого крилатого чорнильного слона, тікає туди, звідки прилетіла. А король країни Математики Мудрило Перший і Останній оголошує вам подяку за допомогу і всіх нагороджує званням «Почесний громадянин країни Математики». Він також просить вибачення за те, що не може бути присутній на церемонії нагородження і особисто вручити всім ці посвідчення, бо в нього несподівано виникли невідкладні державні справи. Тому він і доручив мені цю приємну місію. (Нагородження учнів).  А також попросив дати відповіді на запитання:

  • Що на вас справило найбільше враження?
  • Що здивувало?
  • Тепер ви точно знаєте, що …..
  • Сьогодні був урок в нас незвичайний,

Навчив багато нас чому.

Хай буде він для нас повчальний.

За це подякуєм йому.

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 березня 2021
Переглядів
621
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку