Конспект нестандартного уроку з математики на тему «Перевіряємо свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів.» Мета: закріпити, узагальнити вивчений матеріал; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість; формувати обчислювальні навички та вміння розв'язувати задачі; виробляти навички письма вивчених цифр; розширити кругозір дитини; виховувати інтерес до математики, почуття дружби, взаємодопомоги.
Тема: Перевіряємо свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань.
Навчальні цілі: закріпити, узагальнити вивчений матеріал; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість; формувати обчислювальні навички та вміння
розв’язувати задачі; виробляти навички письма вивчених цифр; розширити кругозір дитини.
Виховні цілі: виховувати інтерес до математики, почуття дружби, взаємодопомоги.
Очікувані результати:
Відтворює: послідовність чисел у межах 10, читає та записує їх; склад чисел в межах 10.
Розуміє: сутність арифметичної дії віднімання, склад чисел.
Володіє навичками віднімання одноцифрових чисел в межах 10, коментує виконання обчислення.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Форма проведення уроку: урок-подорож
Обладнання: презентація до уроку, робочий зошит, роздатковий матеріал, лего, макети космічних кораблів, посвідчення «Почесного громадянина країни Математики».
Хід уроку
І. Організація класу
Встаньте, діти всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько
Привітайтесь: «Добрий день!»
Щоб пройшов цікаво день.
Дзвоник всім нам дав наказ.
До роботи швидше в клас.
Попрацюємо старанно,
Щоб урок пройшов немарно.
- А зараз всі створимо позитивний настрій у нашому класі.
Я всміхаюсь сонечку:
- Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квіточці:
- Хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику:
- Лийся, мов з відра!
Усміхаюсь людям я,
Зичу їм добра!
II. Підготовчий етап
- Діти, коли я йшла до школи, біля воріт зустріла листоношу. Він попросив мене передати за призначенням цього листа. І уявляєте, цей лист адресовано особисто Вам, цікаво від кого він. Прочитаємо? (Учитель зачитує лист).
- Добрий день, вам, любі діти,
Шле король з країни чисел.
Мешканці тут проживають,
Які вашої допомоги дуже чекають.
Вони вчаться рахувати,
Задачі розв’язувати
Й приклади складати.
Цю країну, любі діти,
Вам на карті не зустріти.
Про країну мова йдеться,
Що Математикою зветься.
Біда сталася у нас:
Зла Цифрюка посіяла скрізь хаос,
Сильні чари на всіх наслала
І жителів зачарувала.
Тільки розумні й старанні діти
Зможуть її чари розбити.
Тож часу даремно не гайте
І нам на допомогу вирушайте.
Король Мудрило Перший і Останній
- Ну що, діти, спробуємо допомогти королю країни Математики? Тоді до роботи! Не забудьте взяти з собою швидкість, винахідливість і кмітливість. III. Усний рахунок
1. Гра «Знайди свій квиток»
- Діти, який тиждень у нас триває ? ( Техніка). Король країни Математики стоїть біля вікна, рахує зірки і мріє потрапити до свого королівства. А на якій техніці можна потрапити високо в небо, ближче до зірок?
- Так, на ракеті. Який це вид транспорту? (Повітряний). А ми використаємо зорельоти. У конверті листа я знайшла квитки з завданнями - це ланцюжки прикладів, які необхідно розв’язати, щоб дізнатися в якому зорельоті знаходиться ваше місце.
- Ану-мо, який екіпаж швидше сяде в свій зореліт!
7 – 4 |
8 – 4 |
9 – 4 |
□ + 2 |
□ + 2 |
□ + 2 |
□ – 3 |
□ – 3 |
□ – 3 |
□ + 6 |
□ +5 |
□ + 5 |
□ – 7 |
□ – 6 |
□ – 6 |
□ |
□ |
□ |
1 зореліт |
2 зореліт |
3 зореліт |
- Якщо екіпажі зорельотів у повному складі, обирайте капітанів, які поведуть вас у незвіданий світ країни Математики.
2. Гра «Знайди стартову доріжку!»
- Екіпажі у нас сформовані, капітани визначені. Залишилося знайти стартову доріжку. Капітани команд отримайте завдання, яке необхідно розв’язати, щоб вказати своїм екіпажам вхід на стартову доріжку.
Вхід - це число, яке є відповіддю даного прикладу.
+ 5 = 9 + 3 = 8 +4 = 7
3. Гра «Старт»
- Виводимо свої зорельоти на стартові доріжки і починаємо відлік. Для цього необхідно дружно, всіма членами екіпажу, продовжити ряди чисел.
- Відлік починає екіпаж 1 зорельоту. Продовжіть ряд чисел до 10.
2, 4, …, …,10 Старт!
- Екіпаж 2 зорельоту, щоб стартувати повинен продовжити ряд чисел до 9. Відлік починаємо:
1, 3, …, …, 9 Старт!
- А екіпаж 3 зорельоту, щоб стартувати продовжить цей ряд чисел до 0. 10, 8, …, …, …, 0 Старт!
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу
1. Робота в парах
- Ми з вами у відкритому космосі . Але зла відьма Цифрюка хоче перешкодити нам і посилає на зустріч комету. Щоб уникнути зіткнення нам необхідно швидко виконати наступне завдання. Якщо ви зумієте його правильно вирахувати, то ми зможемо змінити курс польоту ваших зорельотів і обминути комету. Спробуйте назвати склад чисел зі своїм сусідом по парті. Який екіпаж буде вправнішим і зібранішим?
2. Тестові завдання
- Загроза зіткнення минула, але нам потрібно перевірити справність наших приладів ведення зорельотів. Для цього, використовуючи лего, дайте відповіді на запитання. Жовтий – ви згодні, червоний – ні. А) у трикутника 3 сторони;
Б) 9 – найбільше одноцифрове число;
Г) у квадрата 5 сторін;
Д) промінь має початок і кінець;
Е) можна визначити довжину відрізка.
3. Хвилинка релаксу
4. Робота в зошиті
- Тепер ми можемо розпочати ведення бортових журналів, за які нам слугуватимуть ваші зошити з математики. Правильно розв’язані і гарно записані завдання будуть знищувати чари злої відьми. Тож давайте каліграфічно запишемо дату нашої подорожі- цифру 2 і почнемо вести записи у журнал.
- Ми з вами змушені були змінити курс нашого польоту і тепер, щоб дістатися до країни Математики необхідно порахувати відстань до неї. Для цього розв’яжемо цікаві задачі. Капітани екіпажів визначіть помічників, які допоможуть нам їх розв’язати. Вони коментуватимуть розв’язання, а всі члени екіпажу запишуть у свої бортові журнали.
А) На подіум вийшло 3 дівчинки в червоних сукнях, 2 в зелених і 1 в білій. Скільки всіх моделей вийшло на подіум?
Б) Дві сережки, 2 каблучки і 1 намисто. Скільки всіх прикрас у Настусі вийшло?
В) На подіум вийшло 10 моделей. 2 пішло наліво, а 2 направо. Скільки моделей залишилося?
Г) Сьогодні на показ Каріну прийшли привітати: 2 Маринки, 1 Даринка, мама й тато. Треба їх усіх порахувати.
ІV. Фізкультхвилинка
- Ось ми дісталися країни Математика. Можете зробити посадку і перепочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки,
Поскачи на місці трохи.
Руки за голову покладем,
Головою поведем.
Дружно всі присядемо
Й в зорельоти сядемо
V. Розвиток математичних знань 1. Творча робота над задачею
- Продовжуємо нашу мандрівку. Ми дісталися до зачарованого лісу, де поселилася зла відьма Цифрюка. Цей ліс переповнений брудом і трухлявими пеньками біля яких ростуть лише мухомори і поганки. Щоб визволити Ліс від бруду необхідно виконати таке завдання - відновити запитання до задачі, які знищила відьма. Задача. У чорному лісі було 5 поганок і 4 мухомори.
- Поставте запитання до задачі, щоб вона розв’язувалася дією додавання. Дією віднімання?
- Як тільки ми розв’язали задачу і дали відповіді на запитання, ліс очистився від бруду і засяяв усіма барвами і кольорами.
2. Самостійна робота
- Летимо далі. Під нами шумить річка Периметрична, а біля неї на пагорбах розкинувся квітучий і пахучий садок. Господарює в ньому тітонька Дорівнює. Але, що це? У неї трапилось велике горе. Погані одиниці зіпсували весь її квітник. Тітонька вирощує кущі-приклади на яких буйно цвітуть квіти-відповіді. Але, як бачите, замість гарних квітів на них стирчать колючі одиниці. Давайте допоможемо тітоньці Дорівнює позбавитись цього лиха. Порахуйте приклади, відновіть відповіді і квітник знову забуяє буйним цвітом.
1 екіпаж 2 екіпаж 3 екіпаж
9-7=1 10-6=1 8-6=1
10-6=1 9-5=1 10-8=1
8-5=1 7-4=1 9-6=1
6-4 =1 8-3=1 7-3=1
VІ. Робота з геометричним матеріалом.
1. Практична робота .
- Тітонька Дорівнює нам дякує, а ми продовжуємо подорож. Ось село Олівцеве, а нас гукає до себе дідусь Козачок-дробовичок. Він просить йому допомогти. Справа в тому, що йому швидко необхідно потрапити в обласний центр місто Геометрик, а він не знайде прямої дороги. Бо відьма Цифрюка перепутала дороги до міста з дорогою до районного центру селища Дужкове. Давайте допоможемо йому.
- Порахуйте, скільки квадратів заховалося в цьому великому квадраті?
- Скільки трикутників?
- Використовуючи геометричний матеріал накладіть квадрати на дану фігуру та порахуйте їх кількість.
- Побудуйте відрізок , довжина якого дорівнює довжині цеглинки лего.
2. Колективна робота.
- А зараз давайте разом створимо з цеглинок лего для дідуся Козачка-дробовичка машину – яскраву, кольорову, неповторну, щоб він міг швидше дібратися додому.
VІІ. Оцінювання своєї роботи на уроці дитиною.
- Прошу оцінити свою роботу на уроці також цеглинками лего: зелений – супер, жовтий – гарно, синій- можу краще.
VІІІ. Рефлексія. Підсумок уроку
-Ви сьогодні на уроці були просто СУПЕР! Гарно справилися з завданнями і перемогли Цифрюку. Відьма покидає країну Математики і, скочивши на свого крилатого чорнильного слона, тікає туди, звідки прилетіла. А король країни Математики Мудрило Перший і Останній оголошує вам подяку за допомогу і всіх нагороджує званням «Почесний громадянин країни Математики». Він також просить вибачення за те, що не може бути присутній на церемонії нагородження і особисто вручити всім ці посвідчення, бо в нього несподівано виникли невідкладні державні справи. Тому він і доручив мені цю приємну місію. (Нагородження учнів). А також попросив дати відповіді на запитання:
Навчив багато нас чому.
Хай буде він для нас повчальний.
За це подякуєм йому.