Закріпити вміння розв`язувати задачі на рух, користуючись формулою
шляху. Опрацьовувати обчислювальні навички, повторити розв`язання
складених рівнянь, формулу об`єму прямокутного паралелепіпеда,
розвивати логічне мислення, увагу. Виховувати інтерес до вивчення
математики.
Тема: Розв`язування задач на рух.
Мета: Закріпити вміння розв`язувати задачі на рух, користуючись формулою шляху. Опрацьовувати обчислювальні навички, повторити розв`язання складених рівнянь, формулу об`єму прямокутного паралелепіпеда, розвивати логічне мислення, увагу. Виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: картки, прямокутні паралелепіпеди, куби, бортові журнали, мультимедійна дошка, формула шляху.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація знань.
- На парті у кожного бортовий журнал, де ви самостійно оцініть себе з кожного виду роботи.
-В зошиті запишіть число, класна робота.
1.(Слайд) 56+56+56+56+56+56+56+56+56+56
420-287+287
(964+89)-764
- Обчисліть зручним способом і запишіть відповіді у зошит в порядку спадання.
- Що цікавого ви помітили?
- Самостійно продовжити ряд ще на два числа.
- Перше число зменшити у 7 разів; друге – збільшити у 2 рази; третє - збільшити на 1025; від четвертого відняти 95 і помножити на 0.
- Які дії з нулем ви знаєте?
2.Сценка. Хлопці сперечаються, хто з них біг швидше ( 60м за 20с; 45м за
15с).
- Запишіть, хто з них біг швидше? Чому?
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
- Щоб дізнатися тему уроку, виконайте обчислення і розташуйте
відповіді у порядку зростання.
1.(Слайд) У 567-60 * 4=
Р (320:40)*8=
Х 350:7*8= - Яке слово утворилося?
- Сьогодні на уроці ми будемо розв`язувати задачі на рух.
ІV. Постановка проблеми.
- Що таке величина? Які величини вам відомі?
- А які величини характеризують рух?
- Хто запише формулу шляху?
- В яких одиницях вимірюється відстань? Час?
- Що таке швидкість? В яких одиницях вимірюється швидкість?
( Слайд ) Літак «Мрія»
- Це наша гордість. Найбільший та найпотужніший літак у світі, занесений у книгу рекордів Гіннесса, створений Київським конструкторським бюро ім.Антонова. Цікаво, що кодове ім`я українського літака « Козак».
(Слайд) Літак « Мрія»
- Спершу літак розроблявся як машина для транспортування космічного корабля « Буран». Унікальна можливість літака –
Перевозити вантаж на зовнішній своїй частині.
Задача. Літак «Мрія» пролетів 15200км за 19 годин. З якою швидкістю летів літак?
- Молодці! Максимальна швидкість літака « Мрія» 800км/год. Задача. (Утруднення) Літак летить зі швидкістю 800км/год. Яку відстань він пролетить за 15 хв ?
Робота в парах (картки)
s v t s v t
5м/c 9с 320км 8год 48км 6год 810м 90м/с
21м 7м/хв. 60м/с 50с
V. Фізкультхвилина.
VІ. «Відкриття» дітьми нового.
Задача. Літак до заправки летів 4год зі швидкістю 540км/год. Після цього йому залишилось летіти у 3 рази меншу відстань. Яку відстань повинен подолати літак?
( Слайд )
- Особливо цінними можливості літака є під час виконання гуманітарних операцій, порятунку людей від стихійних лих. ( Слайд )
Всередині цього літака-гіганта знаходиться вантажний відсік. Він настільки великий, що може помістити аж 8 домів середньої величини, 50 слонів чи 2 кашалоти.
- Щоб дізнатися максимальну масу вантажу літака «Мрія», знайдіть корінь рівняння.
680 - ( х : 100 ) * 2 = 10
7 2 4 4 8 6 5 0 7 * 1 9 5 * 7 0 8 * 3 0 9
----------- --------- ----------
- Діти, нагадайте формулу знаходження об`му паралелепіпеда.
- Що означають літери а, в, с ?
- Якиі одиниці об`єму ви знаєте?
Робота в парах. На партах паралелепіпеди, куби.
- Знайдіть об`єм паралелепіпеда.
Біля дошки учень знаходить об`єм за даними а= 43м, в= 6м, с= 4м.
- Це об`єм вантажноговідсіка літака «Мрія». Порівняйте.
VІІ. Домашнє завдання на картках.
VІІІ. Підсумок уроку.