До розіграшу
залишилось:
15 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Нетрадиційний урок математики в 6 класі "Розв'язування задач на відсотки" (урок-казка)

Про матеріал

Актуалізувати знання учнів щодо визначення відсотка від числа, числа за відсотком та відсоткове відношення чисел; удосконалити уміння учнів розв'язувати текстові задачі на відсотки прикладного характеру;

Перегляд файлу

Чернівецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 38

 

 

 

 

з  теми «Відсоткові розрахунки»

Урок-казка для учнів 6-го класу  «Колобок на новий лад»

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       Підготувала:

   вч. математики

                              Бурега  Н.Г.

 

 

 

 

 

 

Чернівці, 2015

 

Мета:

-навчальна - актуалізувати знання учнів щодо визначення  відсотка  від  числа,   числа  за  відсотком та відсоткове відношення чисел;  удосконалити  уміння  учнів  розв’язувати  текстові  задачі  на відсотки  прикладного характеру;

-розвивальна – розвивати пам'ять, уяву, логічне мислення, обчислювальні навички та вміння;

-виховна – виховувати культуру математичних записів та математично-інформаційного мовлення, толерантність до товаришів та повагу до їх думок.

І. Організаційний момент.

Доброго дня!

Доброго вчора,  нині, щодня!

Хай не псується годинник на вежі.

Хай буде все на землі, як належить.

Кожному дому я щастя бажаю.

Небові – миру, голубу – неба.

Кожній дитині – всього що треба.

Хай усміхаються діти щодня.

Доброго  всім  дня!

 

 Діти, сьогодні на уроці у нас присутні гості. Оберніться до них і привітайтесь. Дякую, сідайте.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів (2 хв.)

Мабуть кожен з вас задається питанням:

для  чого  я  вчу  математику?

                 Яка  користь  від  математичних  знань  в  житті?

Давайте послухаємо думку на це питання дорослих.

   / Відео-ролик: інтерв’ю з батьками учнів різних професій: мати-медсестра; батько-будівельник; мати-продавець. Відповіді батьків на запитання: чи потрібні знання з математики ?/

 

Отже, прозвучали дуже переконливі відповіді. З математикою пов’язане все наше життя, вона завжди потрібна. Я думаю, що ні в кого не залишилося сумніву, щодо її вивчення. Адже, математичні задачі нам приходиться вирішувати щодня, хоча ми цього інколи і не помічаємо. Математика  невідривна  від  „ дорослого  життя”,  а  математичні  знання  мають  практичне  застосування  на  кожному  кроці.

 

  На попередньому уроці, ми з вами проходили тему «Відсоткове відношення двох чисел»,  у 5 класі  ми вже вивчали тему «Відсотки» . Тому сьогодні на уроці ми спробуємо з вами застосувати свої знання у розв’язанні практичних задач. Все це ми пройдемо,  мандруючи сторінками казки «Колобок на новий лад».

 

 Давайте закриємо очі і уявіть собі…. казку

 

Звучить мелодія    …..   Увага! Казка до нас йде

Діти впізнали  хто це?     Так це казкар,  разом з яким ми пригадаємо казку  нашого  раннього дитинства.

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

 

Дійство проходило в 21 столітті.

На галявині біля лісу

Стояв будиночок.

А в тому будиночку проживали

Дід та бабуся.

От якось одної днини

 Вони смачненького захотіли.

Баба тісто замісила

Колобок спекла духмяний,

Круглобокий та рум’яний.

І задавсь дідусь питанням:

  • Слухай,  бабцю, скільки газу  в нас на випічку пішло?
  • Не бурчи,  сядь до столу й полічи!

Діти, допоможемо  Дідусеві   розв’язати задачу.

  • Задача

При приготуванні їжі на одній конфорці за 10 днів витрачається 12м3 газу при інтенсивному вогні, а при включеній духовці 150%.

Скільки  використає газу сім’я  за  місяць, якщо пектиме колобка щодня ( 30 днів)?

Розв’язування.

  1. 12*1,5=18 (м3) газу згорає при включеній духовці за 10 днів;
  2. 18*3=54 (м3) використає сім’я за місяць при випічки колобка

 

Колобок був ще гарячий,
Та така вже у нього вдача-

З підвіконня він звалився

І стежкою покотився.

 

Котиться колобок, котиться,

а назустріч йому – заєць.

 

  • Колобок, колобок, я тебе зїм !
  • Не їж мене зайчику.
  • Не зїм, якщо розвяжеш задачу.

     Розв’яжеш  – далі йди гуляй,

     Ні – то з’їм тебе і край!

 

Діти, допоможемо Колобкові  розв’язати задачу.

Задача

Заєць-батько поклав в банк до тітоньки Сови гроші  на рік. Банк тітоньки Сови сплатив 18%  річних,  що склало   540  грн.  Яка сума була покладена в банк?

Розв’язування.

 Х грн. – 100%

540 грн – 18%

Складаємо пропорцію: х/100= 540/18

Х=540*100 : 18=3000 (грн )– поклав Заєць-батько в банк тітоньки Сови

 

Колобок знов покотився –

Й біля дерева зупинився.

Білка там щось мудрує…

 

- Колобок, веселий друже!

Ти в відсотках, кажуть, дужий.

Знати точно я хочу економію оцю!!!

 

Діти!  Виручимо колобка? Допоможемо йому?

 

Задача

Сім’я руденьких білочок, яка проживає у будинку без лічильника на тепло, щомісячно платить за опалення 350 грн. А  сім’я звичайної, яка проживає у будинку з тепловим лічильником, платить 280 грн. На скільки відсотків більше  платить  сім’я руденьких ніж сім’я звичайних?

 

Розв’язування.

280:350 * 100=80% - платить сімя звичайних білочок;

100% - 80%= 20%  більше платить сімя руденьких

 

ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА

— Ви втомились?

Саме час — дружно відпочити

І знайому фізхвилинку

В гості запросити.

Встали.

Руки в сторони та вгору —

 На носочки піднялись.

 Підніми голівку вгору —

 Й на долоньки подивись.

 Присідати ми почнемо,

 Добре ноги розімнемо.

 Раз — присіли, руки прямо.

 Встали — знову все так само.

 Повертаємося вправно,

 Все виконуємо гарно.

 Вліво-вправо повернулись

 І сусіду усміхнулись.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!

 

 

 

ІV. Узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок

 

Ось вже в лісі Колобок.

Кущик, деревце, пеньок,

Зеленіє скрізь трава,

А в дуплі сидить Сова.

- Стій, кругленький, не котись,

Трійко маю я  задач, дивись!

Ти їх швидко розв’яжи,

А тоді собі біжи!

 

 

Треба виручить дружка,

Веселого Колобка.

Три сформовані   бригади

Для малого Колобка

 

 

Час даремно не марнуйте:

Приступайте  й після розвязку -  звітуйте!

 

 

Задачі

  1. У кімнаті Ведмедика, де за батареями опалення на стіні наклеєний теплоізоляційний матеріал, зберігається тепла на 5% більше. На 1 кв. м кімнати припадає 1,32 Ккал тепла. Скільки тепла збережеться у кімнаті площею 17 кв.м, якщо утеплити стіну?

Розв’язання:

1) 1,32 ∙ 17 = 22,44 (Ккал) – припадає тепла на всю кімнату;

2) 22,44 ∙ 0,05 = 1,122 (Ккал) – економія тепла.

2.  Під час варіння овочів Їжачихою  у закритій каструлі втрачається  5% вітамінів, а у відкритій — 20 %. На скільки грам   менше вітамінів втратить Їжачиха  під час варіння овочів у закритій, ніж  у відкритій каструлі, якщо  каструлі містять 180 г вітамінів?

 

 

Розв’язання:

1)180 г – 100%

  Х гр. – 5%

Скл.  пропорцію: 180/100=х/5

Х=180*5:100=9(г) втрачається вітаміні при варінні у закритій каструлі

 2)180 г – 100 %

              Х г – 20 %

Скл.  пропорцію: 180/100=х/20

Х=180*20:100=36(г) втрачається вітаміні при варінні у відкритій каструлі;

36-9=27(г) менше у закритій каструлі

 

3.   Позавчора лисичка купила в лісовій  крамниці  згущеного молока за 4 грн. Учора ціна молока піднялася на 5%, а сьогодні знизилася на 5%. За яку ціну сьогодні лисичка купила те саме молоко?

Розв’язання:

  1. 4*0,05=0,2(грн) становлять 5%
  2. 4+0,2=4,2 (грн)  учорашня ціна молока
  3. 4,2*0,05=0,21(грн) – становлять 5%
  4. 4,2-0,21=3,99(грн) – вартість молока сьогодні

 

V. Підсумок ( 2 хв)

 

Покотився Колобок

 Із долини на горбок.

Раптом бачить – йде Лисиця,

Вовка – братика сестриця.

 

Діти! Ви так гарно постарались,

Що й Лисиця здивувалась.

Й відпустила Колобка!

  

От і казочці кінець, а хто слухав і працював – той великий молодець!!!

 

Мудрі люди кажуть:

Набувати знання – хоробрість

Примножувати їх – мудрість,

А вміло застосовувати – велике мистецтво.

 

 

V. Підсумок ( 2 хв)

Послухайте притчу:

 «  Одного разу йшов мудрець, а на зустріч йому три людини, які везли під пекучим сонцем візки з камінням для будівництва. Мудрець зупинився і спитав кожного: «Що ти робив цілий день?». Перший похмуро відповів, що цілий день возив кляті камені. Другий відповів: «Я сумлінно виконував свою роботу». А третій посміхнувся, його обличчя засвітилося радістю і задоволенням: «А я брав участь у будівництві Храму!». А що ж на уроці робили ви?

 

 

Ви так гарно сьогодні працювали, що мені хочеться для вас напередодні Святого Миколая зробити подарунок. Але для цього вам потрібно його відшукати  (повторення теми «Масштаб»)

 

ГРА «Відшукай скарб»

Строго дотримуйтесь  вказаних інструкцій. 

  1. Станьте біля місця, відміченого на карті обличчям на схід.
  2. Пройдіть 6 м на схід.
  3. 2,5 м на захід.
  4. 4 м на захід.
  5. 3,5 м на північ.
  6. 5 м  на схід.
  7. 1 м на північ.
  8. Ура! Скарб Ваш!!!

 

VІ. Домашнє завдання: Повт. § 3 п.21

                                          №№ 642, 646, 655 ( з повтор.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
30 січня
Переглядів
457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку