Конспект уроку з математики для 6-го класу на тему "Додавання раціональних чисел"

Про матеріал

Інтегрований урок математика+історія. Це віртуальна екскурсія по історичних місцях Рожнятівського району, Івано-Франківської області в напрямі с. Осмолода (Карпати). Під час подорожі учні використовують свої знання з теми "Додавання раціональних чисел".

Перегляд файлу

Тема уроку: Додавання раціональних чисел.

Мета уроку:

- освітня: узагальнити та систематизувати знання з теми  “ Додавання раціональних чисел ”; формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язування задач та вправ.

- розвиваюча: розвивати вміння думати, аналізувати, порівнювати, логічно викладати думку; використати міжпредметні зв’язки для формування в учнів цілісного уявлення про систему знань; 

- виховна: прищеплювати повагу учнів до історії рідного краю; виховувати культуру математичного мовлення, математичних записів, активність учнів, увагу, цікавість до нових знань і прагнення їх набути.

 

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Обладнання: роздатковий матеріал, ватман, клей.

Форми роботи: групова,  індивідуальна і колективна.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Учитель разом з учнями формулюють правила роботи на уроці і записують на видному місці. Наприклад:

  •                  бути позитивними;
  •                  користуватися «правилом піднятої руки»;
  •                  слухати і чути кожного;
  •                  говорити по черзі;
  •                  бути активними.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

На попередніх уроках математики ми розпочали вивчати тему: «Додавання раціональних чисел». Завдання сьогоднішнього уроку: закріпити вивчене, попрактикуватися розв’язувати завдання, які вимагають знання даної теми і відкрити для себе нові знання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності .

Скажіть, будь ласка, для чого нам потрібні раціональні числа? (Учні наводять приклади використання раціональних чисел: температура, висота предмета над рівнем моря, майно і борг, майбутній та минулий час, тощо)
Наш урок пройде у вигляді віртуальної екскурсії по історичних місцях нашого району. Сьогодні ми вирушимо в подорож (Travel) вздовж річки Лімниця і побуваємо в місцях, які становлять історичну цінність. (471м - Перегінське), (700м - Осмолода)

IV. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.

За послугу автобуса потрібно платити. Зараз  з’ясуємо чи нема серед нас «зайців».

Рожнятівський район – найбільший серед 14 районів Івано-Франківської області, який розташований в її західній частині. На території району розміщені три селища міського типу (в тому числі і районний центр), а також 49 сіл. Район має унікальне географічне розташування. Тут одночасно представлені  три зони: рівнинна, передгірська і гірська. Більше двох третин території району займають ліси та гори. Гірські масиви Рожнятівщини належать до Центральних Горган – найбільш заліснених і найменш освоєних гірських районів Українських Карпат, що робить їх привабливими для піших мандрівок туристів як в літній, так і в зимовий періоди.

Щоб завести автобус нам потрібен ключ.

Гра «Вірю – не вірю» (методичний прийом)

  1.                   Чи вірите ви, що число -9  натуральне число?
  2.                   Чи вірите ви, що число - 9 менш нуля?
  3.                   Чи вірите ви, що сума протилежних чисел дорівнює нулю?
  4.                   Чи вірите ви, що число π - раціональне?
  5.                   Чи вірите ви, що модуль числа  5 дорівнює  -5?
  6.                   Чи вірите ви, що сума від’ємних чисел завжди від’ємна?

-+++-+

V. Вдосконалення знань.

 - Учні в групах виконують за завдання, складають «Пазл» і відповідно отримують картинки:

 

13ю Музей і. Вагилевича в с. Ясень1. Доменна піч урочище Ангелів


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Кедрові палати Андрея Шептицького8. Пластовий табір  СОКІЛЩо зображено на картинках, які ви отримали? (пам’ятки історії та культури.)

  1.                   Колективна робота рівняння на дошці.

Розпочнемо нашу екскурсію з батьківщини Івана Вагилевича. Назву села, в якому він народився ви зможете розкодувати, адже ви вмієте розв’язувати рівняння.


  1. х-5=-1;

х=-1+5;

х=4.

  1. 3х-16=-10;

3х=-10+16;

3х=6;

х=2.

  1. х - (-18) = -28;

х=-28+(-18);

х=-46.

  1. ;

 

 

Ключ:

22 – Н

36 – И

-46 – Е

-8 – Ь

 2 – С

 9 – О

 4 - Я


−7=15 або х-7=-15;

х=15+7;      х=-15+7;

х=22;          х=-8

 

  1.                   Індивідуальна робота. Тим часом деякі учні виконують кодовані вправи, в результаті повинно вийти число 1810 – рік, в якому збудували Ангелівську доменну піч)

Кодовані вправи

1. -85 + (-175) = a
 2.  35 + (-a) = b.  
3 . b + 960 = c.
4. –a + b + c = d.  

Кодовані відповіді: -77, 295, 102, -260, 138, 1255, 1639, 1810, -1995.

Відповіді: а=-260, b=295, c=1255, d=1810.

Ми робимо зупинку у с.Ясень. По дорозі трошки засиділися, тому зробимо зарядку.

Фізкультхвилинка.

Як і в будь якій подорожі, ми повинні трошки відпочити.

Якщо випадає додатнє число – встають учні І варіанту і піднімають руки вгору, якщо ж від’ємне, встає ІІ варіант.

У нас на уроці присутні екскурсоводи, які рокажуть , куди ми патрапили.

 (Екскурсово́д — людина, що проводить екскурсії по визначних місцях, виставках, експозиціях, музеях, заповідниках, архітектурних спорудженнях, садово-паркових ансамблях і т. д. Супроводжує групи екскурсантів у поїздках. 

Повідомлення екскурсовода про літературно-меморіальний музей Івана Вагилевича (с. Ясень)

Музей відкрили в 1995 році в селі Ясень – на батьківщині видатного письменника, етнографа і просвітителя, члена «Руської трійці», яка в 1837 році видала альманах «Русалка Дністрова».

Музей розташований у будинку, який колись належав родині письменника, біля якого в 1937 році було споруджено пам’ятник з написом: «Пробудителям Галицької землі отцям М. Шашкевичу, Я. Головацькому та І. Вагилевичеві в століття «Русалки Дністрової».

У п’яти кімнатах розміщено понад тисячу експонатів. Це в основному фотографії письменника та його друзів, односельчан, друковані видання, документальні.

Повідомлення екскурсовода про Ангелівську домницю .

Доменна піч в урочищі Ангелів – єдина в Україні пам’ятка старовинної культури виробництва ХІХ ст., що відносно добре збереглася до наших часів. Побудована вона в 1810 році за сприяння греко-католицького митрополита Антіна Ангеловича, звідси і походить назва поселення Ангелів. Кам’яні стіни печі місцями сягають понад 3 метри. Отвір, через який лився чавун, – на зріст людини. Враховуючи унікальність та історичну цінність споруди, її зображення розміщене на гербі району. Домна розташована між селами Ясень та Гриньків. Основний орієнтир — підвісний дерев'яний міст, який місцеві жителі називають тросова лавка. 

 

  1.                   Гра «Вправний стрілець» - обчислити зручним способом (Сокіл)

А зараз ми пограємо у гру «Вправний стрілець». Вам потрібно обчислити вирази зручним способом і поставити у відповідність відповіді з даною буквою. Якщо правильно виконати завдання, то отримаємо слово (Сокіл). Прошу, хто у нас вміє стріляти?

Спираючись на переставний і сполучний закони, виконайте додавання зручним способом:


  1. -2,8 +3,2 + (-1,2) + (5,8)
  2. 7,29 + (- 5,126) + (- 6,29) + 5,126;            
  3. - 3 + 9,84 + 1  + (-20,84);       
  4. - + + (- ) + .  

 

 1 – К

5 – О

- Л

-5 – У

1 - Р

  - С


Соколи — рід хижих птахів, що одержав широке поширення у світі. Їх назва походить від слова «falx» («серп»), підкреслюючи тим самим своєрідну форму, яку приймають їх крила під час польоту. Вона допомагає їм досягти разючих успіхів під час здійснення маневрування на великій швидкості. Так, наприклад, сокіл-сапсан вважається найшвидшою птахом у світі завдяки здатності розвивати під час переслідування жертви швидкість в межах 320 км/год. Виявивши видобуток під час планування у небі, він підлаштовується таким чином, щоб знаходитися трохи вище, після чого здійснює на неї стрімке падіння, б'ючи її лапами, притиснутими до тулуба. Найчастіше удар буває такої сили, що жертва гине миттєво. 

Повідомлення екскурсовода про Пластовий табір-музей «Сокіл» (поблизу с. Гриньків)

Пластовий табір-музей «Сокіл» є найдавнішою оселею «Пласту», яка була освячена в 1926 році. З огляду на суспільну важливість табору, у 2009 р. «Сокіл» визнано пам’яткою культурної спадщини України.

Щороку (до 1939 р.) тут відбувалися табори для юнацтва, які мали велике значення для національного виховання і фізичного гарту молоді під час польської окупації. В 1990 р. пластуни повернулися на «Сокіл».

 

  1. Робота в парах. Знайти значення виразу, позначити на координатній прямій точки, з координатами результатів. Отримаємо «КЕДРОВІ ПАЛАТИ»
  1. -2+(-3)=

-5

Д

  1. -4+0=

-4

Р

  1. -2+2=

0

І

  1. -5+2=

-3

О

  1. -0,25+(-1,4)=

-1,65

В

  1. -0,8+(-7,2)=

-8

Е

  1. - +3=

2,5

Л

  1. 9,5+(-1)=

8

И

  1. -1,8+7,8=

6

А

  1.               -15,7+5,2=

-10,5

К

  1.               -0,5+(-7)=

7

Т

  1.               +0,5=

1

П

  1.              

2

А

Повідомлення екскурсовода про «Кедрові палати» митрополита Андрея Шептицького (біля с. Осмолода)

Біля Осмолоди, в урочищі Підлюте, міститься резиденція митрополита Андрея Шептицького із цілющими мінеральними джерелами. Ця пам’ятка має багату історію. Оскільки ліси довкола віддавна належали греко-католицькій церкві, сюди у 1809 році переїхав митрополит Антін Ангелович. У середині ХІХ ст. митрополит М. Левицький у Підлютому успішно лікувався від ревматизму, після цього спорудив тут «Кардинальські палати». Надалі практично всі митрополити брали участь у благоустрої території, а митрополит Андрей Шептицький спорудив тут нові «Кедрові палати». У 1930-ті роки біля численних мінеральних джерел збудували купелі, у яких могли оздоровлюватися не тільки служителі церкви, а й усі охочі.

 

 VІ. Підсумок уроку

Вчитель: Сподіваюся ця мандрівка була для вас цікавою. За браком часу ми відвідали лише деякі місця, які є надбанням наших нащадків. Ми проїжджали повз Пам’ятний знак 100-річчя початку української еміграції до Канади (с. Небилів), Хрест святої тверезості (с. Ясень), архітектурну пам’ятку ХVІІ ст. церкву святого Миколая Чудотворця (с. Сливки). Якщо поїхати далі, можна завітати в один з найстаріших монастирів у нашій області – Святоандріївський скит в урочищі Лужки (біля с. Осмолода).

З цими та іншими памятками історії ви можете ознайомитися ближче, переглянувши презентацію на сайті, а ще краще поїхавши в реальну подорож стежками нашого краю.

Якщо не будемо знати своєї історії, нас змусять вчити чужу.

Рефлексія

  Продовжте думку:

На цьому уроці я повторив…

На цьому уроці я навчився…

На цьому уроці я зрозумів…

На цьому уроці я мені сподобалось…

Початок речення надруковано на кольорових листках і прикріплено на дошці, учні продовжують речення на стікерах відповідних кольорів і кріплять на дошку, озвучуючи. Утворюється дорога – дорога до пам’яток історії та культури.

VIІ. Домашнє завдання.

Повторити п.26, розвязати № 1146

Знайти визначення слів дохід, витрати.

 

 Ми так добре попрацювали, що мені не хочеться з вами прощатися. Тому я пропоную вирішити ще задачу поки не пролунав дзвоник.

Знайти суму цілих послідовних чисел від -1000 до 1000, поясніть відповідь.

 

docx
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
2198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку