Нетрадиційний урок"Мультиказковий феєрверк"

Про матеріал
Тема"Мультиказковий феєрверк" стосується теми "Додатні та від’ємні числа. Протилежні числа. Координатний промінь."
Перегляд файлу

"Мультиказковий феєрверк"

(конспект модуля з математики для учнів 6-го класу)

Тема модуля: Додатні та від’ємні числа. Протилежні числа. Координатний промінь.

Мета модуля:

- сформувати уявлення учнів про зміст понять "додатні числа","від'ємні числа", "протилежні числа", зміст поняття координати точки на координатній прямій;

- виробити вміння: відрізняти додатні числа від від'ємних й виконувати прості вправи, що передбачають таку класифікацію; за готовими рисунками визначити координати вказаних точок (звіряток) та будувати на координатній прямій точки з вказаними координатами;

- розвивати логічне мислення та пізнавальну активність учнів при розв’язуванні вправ.

Прилади та обладнання: мультимедійний проектор та екран; диски: програмно-методичний комплекс навчального призначення для загальноосвітніх закладів («Математика 6 клас»), авторська переробка мультфільму "Маша і ведмідь" на математичний лад, магнітна дошка з заготовленими завданнями, пазли з математичною вправою, міні-підручники.

 

Хід модуля

І міні модуль. Установчо-мотиваційний

1. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель повідомляє учнів про те, що модуль незвичайний, мультиказковий, а значить яскравий і кольоровий, з вправами та завданнями, в яких фігурують казкові герої.

Учням пропонується під час перегляду фільму "Маша і ведмідь" (серія "Сліди невідомих звірів") розв'язати різноманітні логічні завдання, тобто підготувати свою увагу на подальшу роботу на модулі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Актуалізація опорних знань.

 

1) Усні вправи

а) Обчисливши приклади в будиночках звіряток та скористувавшись дешифратором, з'ясуйте девіз модуля.

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 закони

4,8

 формує

25

 мовою

0,75

 математики

1,5

 природа

3/4

 свої.

Дешифратор:

 

 

 

 

 

 


Девіз: "Природа формує свої закони мовою математики"

                                                                   Г. Галілей

 

б) Назвіть геометричні фігури, в яких розташовані приклади, та дайте їм опис або означення.

 

в) Звірята пішли на прогулянку по координатному промінню ОК. Запишіть координати точок – пунктів, у яких зупинились вони.

 

 

 

 

 

 

г) Вчитель демонструє кімнатний термометр - метелик і пропонує вказати температуру повітря в кабінеті та з'ясувати, якою буде температура, якщо стовпчик термометра підніметься на 7 поділок; опуститься на 5 поділок.

 

2) Письмові вправи (розв'язування задач звіряток)

 

а) Під час першої зустрічі з Малюком Карлсон з'їв 300 г варення, а під час другої - 350 г. На скільки відсотків більше з'їв Карлсон варення під час другої зустрічі, ніж під час першої?

 

б) Мавпочка, Слоненя і Папуга вимірювали Удава своїми кроками. Виявилося, що довжина  Удава дорівнює 12-ти мавпам, або 5-ти Слоненятам, або 38-ми Папугам. Чому дорівнює довжина Удава в сантиметрах, якщо він не коротший за 400 см і не довший за 700 см?

в) Три котики - риболови наловили риби. Перший котик з'їв чверть усієї  риби та три рибки. Другий з'їв третину остачі та ще дві рибки. Третій з'їв половину остачі та останню рибку. Скільки всього риби наловили котики? Скільки рибок з'їв кожен з них?

 

г) Попелюшка тікала від принца у своїй кареті, діаметр колеса якої - 0,5 м. За хвилину колесо робило 12 обертів. Принц виїхав на 10 хвилин пізніше, радіус колеса його карети - 50 см, за хвилину колесо робить 10 обертів. Чи наздожене принц Попелюшку, якщо дорога додому займає в неї 30 хвилин?

 

д) Карабас - Барабас, щоб помститися Буратінові, вирішив намазати арену цирку клеєм, щоб усі артисти до неї приклеїлися. Для цього він купив 2 кг клею. Дуремар підрахував, що для того, щоб намазати один квадратний метр клеєм, потрібно 100 г клею. Радіус арени - 3 м. Чи вистачить клею Карабасу - Барабасу?

 

є) Король гномів має 200 г 10 %-го розчину антимагії. Скільки грамів     40 %-го розчину антимагії йому треба, щоб, змішавши розчини, отримати 25 %-ий розчин антимагії?

 

3) Хвилинка відпочинку (вчитель пропонує усно розв'язати віршовані задачі про звіряток).

 

 


а) Діставай-но рахівницю…

В зимку зараз,крізь вікно

Демонструється кіно.

Де твоє цікаве личко?

Он летить одна синичка,

Буслів - 10 на нозі,

Качур - одинак в лозі,

Галок  - 1/5 з десяти,

Два грачі - теж співаки,

3/4 з сорок качок,

1/2 з 100 співачок.

Скільки бачиш ти птахів

  розкажи нам полічив? (96)


 

 

  б) Мишеня ліском не йшло пішки,

Везло друзям 100 горішків

Та в дорозі не втерпіло

Непомітно 2/10 із них з'їло.

Сіра мишка нас питає:

Скільки мишеня горішків має? (80)

 

     в) Прийшов на пасіку ведмідь

І взявся вулики лічить

Зелених вісім, жовтих три

І шість червоних край гори.

На пальцях не порахувати

Всіх скільки вуликів дівчата? (17)

 

ІІ міні модуль. Змістовно-пошуковий

 

Введення нового матеріалу за допомогою програмно-методичного комплексу навчального призначення для загальноосвітніх закладів (Математика 6 клас, урок 65-66). В процесі переглянутого фільму учні знайомляться з історією виникнення від’ємних та додатних чисел, основними означеннями теми, прикладами, які записують у зошит.      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Застосування теми в житі. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Застосування теми на прикладах термометра, лінійки (збільшення та зменшення температури,  розтягнення та стиснення пружини). 

 

 

 

 

 


Розв’язування вправ за тим же фільмом на закріплення вивченого.

 

1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2)

 

 

 

 

 


Продовження вивчення теми за переглядом фільму, введення поняття координатної прямої та протилежних чисел.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розв’язування вправ на закріплення понять: координатна пряма, протилежні числа.

 

1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ІІІ міні модуль. Адаптивно-перетворюючій

 

  1. Закріплення та засвоєння знань, формування навичок розв’язування вправ та задач.

 

  1. Які слова пропущенні в рядочках звірят:

+3;  +7,5;  2/3;  0,5  - додатні

 

-3;  -7,5;  -2/3;  -0,5  - …

 

 

0;  3;  7,5  - …

 

-3;  3  -…

 

 

 

 

2) Завдання за пазлах: по рядочкам складіть числа в зростаючому напрямку за схемою та з'ясуйте (перевернувши складений пазл) яка тваринка панує в гороскопі цього року?

Перший ряд - додатні числа першого десятку;

Другий ряд - від'ємні числа другого десятка;

Третій ряд - додатні звичайні дроби;

Четвертий ряд - від'ємні десяткові дроби менші за одиницю.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Назвіть координати точок, в яких знаходяться певні звірята та запишіть їх за зразком Л(-5).
  2. Назвіть протилежні числа на координатному проміні. Який звір опанував кожне з них? 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Самостійне виконання вправ за міні підручником.

(в ролі довідника виступає підручник «Математика 6» §28, §29)   

Виконати вправи:


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  1. Підсумок модуля (проведення гри «Вірю – не вірю»)

Вчитель зачитує запитання, якщо відповідь вірна – діти хлопають.

Чи вірите Ви, що:

  • додатні числа записуються зі знаком «-»;
  • число нуль – від’ємне;
  • протилежні числа відрізняються лише знаком;
  • сама мала міра часу секунда;
  • найпростіший прибор для виконання арифметичних дій – комп’ютер;
  • раціональні числа завжди дробові;
  • Шарль Перро написав казку «Кохання циркуля та лінійки»;
  • у царя Салтана в казці Пушкіна народився син в дюймах;
  • зріст Дюймовочки в казці Андерсона складає 25,4 годин?

(Якщо відповідь не вірна, вона обговорюється в кінці гри)

 

В завершення модуля:

 

Зачитується вірш присвячений новому виду чисел.

Країна раціональних чисел (РЧ)

Якщо довго вчити різні числа,

Додавати їх та віднімати,

То, звичайно, можна і потрібно

В казкову країну раціональних чисел завітати.

РЧ - нескінченної множини,

РЧ - бездоганної краси.

Є тут і цілі, є дробові

І звичайно, десяткові.

Є з плюсами й мінусами,

Симетричні з чудесами.

Можна добре й досконало

Дивні числа ці вивчати.

Додавати протилежні,

Віднімати ж і від'ємні.

А також їх множини

Швидко тепер зможемо.

Якщо довго і завзято

по країні мандрувати,

Цілий ряд задач практичних

можна швидко розв'язати.

І майбутнім інженерам,

І майбутнім бізнесменам,

Громадянам всіх професій

Всі проблеми з'ясувати

Країна чисел цих чудова,

таємнича, загадкова,

Вас чекає в гості всіх,

Обіцяє всім успіх!

 

  1. Повідомлення домашнього завдання
  1. Вивчити §28, §29 за підручником «Математика 6» під редакцією

А.Г. Мерзляка, В.Б. Полонського, М.С. Якіра.

  1. Виконати вправи №№ 837, 840, 851, 853, 855.
  2. Підготувати повідомлення на тему: «Історія виникнення додатних та від’ємних чисел».
  3. Закінчити доопрацювання міні підручника.

1

 

doc
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
1013
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку