Нетрадиційний Урок "Подорож до країни дробів"

Про матеріал
Урок для систематизації знаннь з тем «Десяткові дроби», «Звичайні дроби»; перевірити вміння учнів виконувати всі дії з дробами та розв'язувати задачі, що мають практичний зміст; розвивати творчі та інтелектуальні здібності учнів.
Перегляд файлу

Тема. Подорож до країни дробів.

Мета. Систематизувати знання з тем «Десяткові дроби», «Звичайні дроби»; перевірити вміння учнів виконувати всі дії  з дробами та розв'язувати задачі, що мають практичний зміст; розвивати творчі та  інтелектуальні здібності учнів.

Хід уроку

 

  1.  Організація класу.

Використання дидактичних  ігор допомагає розвивати  інтерес до математики та почуття відповідальності.

Гра проходить у вигляді подорожі до Країни дробів. У ній беруть  участь учні 6 класу, розбиті на команди. Кожна команда рухається за маршрутним листом, у якому вказана послідовність відвідування станцій Країни дробів.

Перелік станцій

І. Біологічна (розв'язування задач, що мають біологічний зміст).

ІІ. Теоретична (відповіді на теоретичні запитання, що стосуються знань, термінів, означень, властивостей).

ІІІ. Географічна (розв'язування задач географічного змісту)

 

  1. Проходження по станціях

І. Станція «Біологічна».

 

  1. Найменший птах на землі – колібрі, а найбільший – страус.     Вага колібрі 0,18 кг.. що становить 0,000002 ваги страуса. Знайти вагу страуса.

Розв’язання

0,18кг:0,000002=180000г:2=90000г=90 (кг) – вага страуса.

Відповідь: 90 кілограмів.

  1. Граничний вік горобця – 14 років, що становить або віку зозулі, або віку сокола, або віку курки. Знайти граничний вік зозулі, курки, сокола.

Розв’язання

  1. 14 : = 14 ∙ = 24(роки) – граничний вік зозулі.

 

  1. 14 : = 14 ∙ = 30(роки) – граничний вік курки.

 

  1. 14 : = 14 ∙ = 100(років) – граничний вік сокола.

 

Відповідь: 24 р., 30 р.. 100р.

 

  1. Граничний вік лева – 35 років, що  становить граничного віку слона. Який граничний вік слона?

Розв’язання

  1. 35 : = 35 ∙ = 200(років) – граничний вік слона

 

Відповідь: 200 років.

  1. Швидкість польоту стрижа – 1600 м/хв, швидкість польоту щпака становить -  , а яструба  швидкості польоту стрижа. Знгайтишвидкість польоту яструба  і шпака.

Розв'язання

  1. 1600∙ = 1600:4∙3=1200 (м/хв) – швидкість польоту шпака

 

  1. 1600∙ = 1600:16∙7=700 (м/хв) – швидкість польоту яструба

                    Відповідь :  1200м/хв,  700 м/хв.

  1. Кров становить маси тіла людини.  54% всієї крові людини знаходиться  в кровоносних судинах, 20%  - у печінці, 16% - у селезінці, 10% - у підшкірних судинах. Скільки крові знаходиться у судинах, печінці, селезінці та підшкірних судинах у людини масою 65 кг?

Розв'язання

  1. 65 ∙ = 5 (кг) – вся маса крові.

 

  1. 5 ∙ 0,54=2,7 (кг) – у кровоносних судинах

 

  1. 5 ∙ 0,2 = 1 (кг) – крові у печінці

 

  1. 5 ∙ 0,16 = 0,8 (кг) – крові у селезінці

 

  1. 5 ∙ 0,1= 0,5 (кг) – крові у підшкірних судинах

Відповідь: 2,7 кг., 1 кг., 0,8 кг., 0,5кг.

 

ІІ Станція «Теоретична»

Запитання для учнів.

  1. Який дріб називають правильним?
  2. Як додати два дроби з різними знаменниками?
  3. Як порівняти два дроби з однаковими  знаменниками?
  4. Які числа називають взаємно оберненими?
  5. Як порівняти дроби з одиницею?
  6. Як виконати множення звичайних дробів?
  7. Яка основна  властивість звичайного дробу?
  8. На що вказує чисельник (знаменник) дробу?
  9. Як помножити дріб на розрядну одиницю?
  10. Як знайти дріб від числа?
  11. Як знайти число за його дробом?
  12. Як перетворити звичайний дріб у десятковий  і навпаки?

ІІІ. Станція «Географічна»

  1. Довжина річки Амудар’я становить 2500 км. Рівниною річка протікає 0.6 своєї  довжини, а 30% цієї ділянки – судноплавні. Визначте довжину судноплавної частини річки.

Розв'язання

  1. 2500 ∙ 0,6 = 1500 (км) – протікає річка рівниною
  2. 1500 ∙ 0,3 = 450 (км) – становить судноплавна частина річки.

Відповідь:  450 км.

  1. З 640 найважливіших культурних рослин земної кулі походять з  Азії, – з Північної та Південної Америки, а  – з Африки. Скільки  культурних рослин походять з інших частин світу?

Розв’язання

  1. 640 ∙ = 400 (р) – з Азії

 

  1.   640 ∙ = 100 (р) – з Північної та Південної Америки

 

  1. 640 ∙ = 50 (р) – з Африки

 

  1. 100+400+50=550 (р) - з Азії, Північної та Південної Америки, Африки

 

  1. 640-550=90  (р) – з інших країн  світу.

 

Відповідь : 90 рослин

3)Найбільша глибина Атлантичного океану становить 8,5 км. Тихого – на 2,3 км більша, а Північно Льодовитого – в 2 рази  менша найбільшої глибини Тихого океану. Чому дорівнює найбільша  глибина Північно Льодовитого океану?

Розв’язання

  1. 8,5 + 2,3 = 10,8 (км) – найбільша глибина Тихого  океану.
  2. 10,8:2=5,4 (км) – глибина Північно Льодовитого океану

Відповідь : 5,4 км.

4)Найбільшим озером земної кулі є Каспійське море. Його площа становить 424,3 тис. кв. км. Виразити площу в гектарах.

Розв’язання

  1. 424,3тис. кв.км = 424300км2 = 424300000000м2=4 243000 га

Відповідь : 42430000 га.

  1. Довжина  Суецького каналу 165,8 км., довжина Панамського каналу на 84,7 км. Менша, а довжина Біломорсько-Балтійського каналу на 145,9 км більша від довжини Приморського. Яка довжина Біломорсько-Балтійського каналу?

Розв’язання

  1. 165,8 – 84,7=81,1 (км)- довжина Панамського каналу
  2. 81,1 + 145,9 = 227 (км) – довжина  Біломорсько-Балтійського каналу

Відповідь : 227км.

Підсумок уроку.

Вербальне оцінювання дітей.

 

docx
Додано
24 жовтня
Переглядів
101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку