Інтегрований урок "Про Т. Шевченка на уроках математики"

Про матеріал
Інтегрований урок з математики та української літератури розрахований на учнів 6 класу. Має на меті не тільки систематизувати і узагальнити знання та вміння учнів виконувати дії з раціональними числами, а й повторити та закріпити знання учнів про життя та творчість Т. Г. Шевченка, удосконалювати навички виразного читання, зв’язного мовлення.
Перегляд файлу

1

 

Тема уроку: Про Т. Г. Шевченка і його творчість на уроках математики

Навчальна мета: систематизувати і узагальнити знання та вміння учнів виконувати дії з раціональними числами, повторити та закріпити знання учнів про життя та творчість Т. Г. Шевченка, удосконалювати навички виразного читання, зв’язного мовлення.

Розвивальна мета: розвивати логічне мислення, навички колективної роботи, творчі здібності учнів, викликати інтерес до вивчення математики і творчості Тараса Шевченка; формувати вміння об’єктивно оцінювати себе і товариша.

Виховна мета: на прикладі життя і творчості Тараса Григоровича Шевченка виховувати учнів справжніми громадянами своєї країни.

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь і навичок, інтегрований урок.

Обладнання: портрет Т. Г. Шевченка, український рушник, ілюстрації до творів поета, презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент

 Перевірка готовності учнів до уроку, налаштування на роботу.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель літератури. Сьогодні, 10 березня, виповнюється 150 років від дня смерті Великого українського пророка – Тараса Григоровича Шевченка.

Йому доля судилась, як міт –

За пророцтво життям заплатити

Потім знов для нащадків ожити

Дивувати оновлений світ

І понині коли у наш край

Гість далекий часом завітає

«Хто тут живий тут?» - юрбу запитає –

Все принишкло, хоч тут умирай

«Ми живі!» - наче гідність сама

Його постать вітає.

Ми живі, цілий вік, сотню літ,

Проти хвилі несем його ім’я

Проти вітру кидаєм насіння

А під косу кидаємо цвіт

І заспіваєм «Заповіт»

В поколіннях, в усіх поколіннях…»

Учитель математики. Тема нашого сьогоднішнього уроку «Про Т. Г. Шевченка та його творчість на уроках математики». Ми будемо не тільки вдосконалювати вміння і навички виконання дій з раціональними числами, а й дізнаємося про деякі факти із життя і творчості Т. Г. Шевченка.

Тема уроку: «Про Тараса Григоровича Шевченка і його творчість на уроках математики»  (Слайд презентації № 1)

Слайд № 1

ІІІ.  Систематизація вивченого матеріалу

Учитель літератури. А зараз ми з вами зіграємо в асоціації, яка нагадає нам основні факти з життя та творчості Тараса Шевченка. Ви повинні сказати з яким періодом у житті Шевченка асоціюються у вас дані слова. (Слайд презентації №2)

Асоціації:

  1. Моринці
  2. Енгельгардт
  3. Кріпак
  4. Талант художника
  5. Ширяєв
  6. 2,5 тисячі карбованців
  7. «Кобзар»
  8. 8 поезій
  9. Кирило – Мефодіївське товариство
  10. Захалявні книжечки
  11. Буквар

 

 Слайд № 2

Учитель математики. «Мозковий штурм» . Запитання до класу:

  1. Сформулюйте правило множення двох від’ємних чисел;
  2. Як помножити два числа з різними знаками?
  3. Сформулюйте правило ділення раціональних чисел.
  4. Як називаються компоненти дії ділення?
  5. Сформулюйте переставний закон додавання і множення.
  6. Сформулюйте сполучний закон додавання і множення.
  7. Сформулюйте розподільний закон множення.

ІV.  Повторення і закріплення знань, умінь і навичок.

Учитель математики. А зараз ви розвяжете деякі вправи, відповіді на них будуть повязані з життя та творчістю Т. Г. Шевченка.

Завдання 1.  Ланцюжок обчислень

                                  :0,9             +1,4            ·(-2,5)              - (-33)                              

 

                   (Слайд № 3)

Учитель літератури. Про що свідчить число 47? (Це кількість років, які прожив великий поет). Зверніть увагу на таблицю «Цікаво знати». (Слайд № 4)

 

 

 

 

 

 

        Слайд 4

Учитель математики. Вам потрібно заповнити пропущені місця цифрами. А це можливо, коли ви розв’яжете деякі вправи. (Слайд № 5)

Розкрийте дужки і зведіть подібні доданки:

  1. 3(6х – 5) – (18х – 25) = …
  2. 6а – 6(а – 4) = …
  3. -6(х + 3) + 2(15,5 + 3х) = …

   

                                                                                                                                                     Слайд № 5

Учитель літератури. Отже,  ви заповнили вільні місця і дізналися про досить цікаві факти з життя  Т. Г. Шевченка, які вам знадобляться і в наступних класах. А саме: «Тарас Шевченко із 47 років життя 10 років був на засланні, 24 роки – кріпаком, і лише 13 років – на волі» (Слайд презентації № 6)

 

Слайд № 6

Учитель математики. А зараз я вам пропоную розв’язати рівняння. (Слайд 7)

(х + 70) : (-8) = -12 

(Відповідь: х = 26)

Слайд № 7

Учитель літератури. Отже, 26 років було Тарасу Шевченку, коли вийшла його збірка поезій, яка поклала початок новому періоду в історії української літератури. То як називалася ця збірка поезій? («Кобзар»)

 Перед вами ілюстрація до твору Шевченка, який ви вивчали і в назві якого є числівник. (Слайд № 8) . Ви прослухаєте уривок із цього твору і назвете його.

 

G:\L2EKG5CALLL0WCCAXDZOFSCAZYHUJGCAV9RON7CAH4MVEGCAEY2Z3CCA9NXFTGCAXEYGNGCAY4KBT5CA8XE7RBCATHCWSBCA7C0FYLCA28FH7CCA2AKN13CA46WTESCAEPTS4VCACW123ACA0XKGAS.jpg   Слайд № 8

 

Учитель математики. А зараз я вам пропоную виконати наступне завдання.

(Слайд №9)

Спростити вираз і знайти його значення:

            1,5·(0,2с – 8) - 4·(0,25с – 3), якщо с = -      (Відповідь: 3)

 

     Слайд № 9

Учитель літератури. Але це було не просто завдання, у відповіді ви одержали число 3, яке відповідає кількості букв у назві вірша, який ви вивчали. Який же це вірш? («Сон») Ілюстрація до твору – слайд № 10.

Слайд № 10

Бесіда за змістом твору:

- Про які часи розповідається у поезії?

- Про що мріє мати?

- Чи здійснилися мрії матері?

Учитель математики. А зараз ми пограємо у гру «Хто швидше?». Відповідь до кожного завдання, яке виконуєте тільки по черзі, відповідає номеру букви алфавіту, який ви отримаєте, коли заповните табличку цифрами. Хто першим прочитає слово? (Слайди 11 – 12)

   

                  Слайд 11                                                             Слайд 12

 

Учитель літератури. Ви правильно відгадали назву поезії, а тепер послухаємо музику. (Звучить  пісня «Заповіт» у виконанні Кубанського козачого хору).

 А зараз, діти ми повернемося до завдання, яке ви отримали спеціально до цього уроку. Вам був запропонований акровірш, а ви за зразком повинні були розвинути тему про математику власним акровіршем «Тарас».

Той , хто вивчає математику,

А вона цариця всіх наук!

Ракети в космос буде запускати,

А ще всі перешкоди подолає

Саме тому, що математику він знає!

 

Ти математику вивчай,

А не байдикуй.

Розв’язуй задачі, приклади, рівняння.

А не спи, бо якщо будеш

Спати, то нічого не будеш знати.

 

Тобі додати треба раз,

А їй помножити на два.

Роману треба поділити.

Артему треба все зробити.

Скоріше , ти, за все берись !

 

Той, хто, вчиться добре в школі,

А не ловить  на уроках «гав»

Радо математику засвоїть.

А що ще потрібно, знає сам

Саме він про це розкаже вам.

 

Ти любиш математику,

А я люблю її ще більше.

Розкажи мені задачу,

А я її розв’яжу.

Спробуй розв’язати і ти мою.

Учитель літератури. Молодці! Ви виявили не лише математичні здібності, а й літературні.

 

V.  Підсумок уроку.

Учитель математики. А зараз ми пограємо в гру «Ерудит». Потрібні знавці як математики, так і української літератури. (Слайд 13)

Запитання :

  1. Хто був порадницею у дитинстві для Тараса?
  2. На одній руці 5 пальців, на двох руках 10. А скільки їх на десяти руках?
  3. Кого з батьків Тарас Григорович втратив першим?
  4. Чому дорівнює сума 1000 доданків, кожний з яких дорівнює -1?
  5. Чого хотів навчитися Тарас у дитинстві?
  6. Чому дорівнює добуток 1000 множників, кожний з яких дорівнює -1?
  7. У якому вірші Т. Г. Шевченко описує красу природи, родинного затишку?
  8. Чому дорівнює сума усіх цілих чисел, які більші за -10, але менші за 10?
  9. Про що мріяв Т. Г. Шевченко?
  10.  Що більше: сума всіх невід’ємних одноцифрових чисел чи їх добуток?

 

                       Слайд 13

 

VІ.  Домашнє завдання (Слайд 14)

 

                      Слайд 14

docx
Додано
25 жовтня 2019
Переглядів
2308
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку