Урок "Додавання та віднімання раціональних чисел"

Про матеріал
план -конспект уроку з математики у 6 класі "Додавання та віднімання раціональних чисел"
Перегляд файлу

Тема: Додавання та віднімання раціональних чисел.

Мета:

освітня – узагальнювати та систематизувати знання та вміння учнів додавати та віднімати раціональні числа; організувати діяльність учнів для повторення дій з раціональними числами, звичайними та десятковими дробами;

розвиваюча – розвивати в учнів пізнавальний інтерес, логічне мислення, пам'ять, уяву, увагу, здібності самостійної діяльності, комунікативні здібності

виховна – виховувати в учнів культуру математичної мови, культуру математичних записів, позитивне ставлення до навчання, упевненість у своїх силах

Тип уроку:  повторення та систематизації знань, умінь та навичок.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів. 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІI. Актуалізація опорних знань

Кросворд раціональні числа.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

р

о

т

и

л

е

ж

н

і

 

 

 

 

 

 

 

 

І

д

є

м

н

і

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

і

З

н

и

ц

я

 

 

 

 

 

 

 

 

а

ц

і

о

н

А

л

ь

н

и

х

 

 

 

 

 

 

 

 

о

д

а

т

Н

і

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

у

м

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

о

д

у

л

Ь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

о

ч

а

т

о

К

в

і

д

л

і

к

у

 

 

е

р

е

с

т

а

в

н

И

й

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10С

п

о

л

у

ч

н

и

Й

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

і

Л

і

 

 

 

 

 

 

 

 

12

м

Е

н

ш

у

в

а

н

е

 

 

 

13

О

д

а

н

о

к

 

 

 

 

 

 

14

у

л

ь

 

 

 

 

 

 

15

р

А

в

і

ш

е

 

 

 

16

а

т

у

Р

а

л

ь

н

і

 

 

 

 

17

і

Д

є

м

н

и

к

 

 

 

 

 

18

О

д

а

т

н

і

й

 

  1. Які два числа мають рівні модулі, але протилежні знаки?
  2. Які числа записують зі знаком «-»?
  3. Результат віднімання.
  4. Цілі числа та дробові числа утворюють множину … чисел.
  5. Числа зі знаком «+».
  6. Результат дії додавання.
  7. … числа показує, на якій відстані від початку відліку знаходиться дане число на координатній прямій.
  8. На координатній прямій позначається буквою О.
  9. – …закон додавання.
  10. – закон додавання.
  11. Натуральні числа, протилежні їм числа та число 0 – це … числа.
  12. Компонента дії віднімання.
  13. Компонента дії додавання
  14. Число, яке є ні додатнім і ні від’ємним.
  15. Із двох раціональних чисел більшим є те число, для якого відповідна точка на координатній прямій розміщується … .
  16. Числа, які використовуються при лічбі.
  17. Компонента віднімання.
  18. Який напрямок вказує стрілка на координатній прямій?

Історична довідка

Виникли від’ємні числа в Китаї в 1 столітті до нашої ери в зв’язку з розв’язанням рівнянь. Важко входили від’ємні числа в математику в Європі вперше про них згадує видатний італійський математик 13 століття Леонардо Пізанський, відомий під прізвиськом Фібоначчі. У своїй видатній «Книзі абака» розмістив всі арифметичні та алгебричні відомості того часу, викладені з винятковою глибиною і повнотою; описав послідовність, названу його іменем – послідовність Фібоначчі. Також познайомив європейців із позиційною системою числення та ввів арабські числа.

Гра: „Кращий лічильник”.

Правила: Грають 6 чоловік. По жеребу визначають номер свого стовпчика прикладів. Гравці по черзі в бистрому темпі послідовно називають відповіді прикладів свого стовпчика. Гравець стає переможцем, якщо він зумів без помилок назвати відповіді всіх своїх прикладів не більш ніж за 15 секунд. (Переможців може бути декілька.)

І

 

ІІ

 

ІІІ

 

ІV

 

V

 

VІ

6+(‒9)

‒2+(‒9)

20–(‒3)

‒58+6

‒13–5

50‒55

4,2+(3,2)

‒1,6+(2,4)

5,5+5,5

1,4+5

 

7+(‒8)

‒3+(‒4)

20–(‒4)

‒49+7

‒12–7

9‒19

5,3+(3,3)

‒2,4+(2,6)

7,7+7,7

1,3+3

 

9 + (‒5)

‒5+(‒6)

20–(‒5)

‒48+6

‒11–4

40‒45

1,5+(0,5)

‒1,8+(2,2)

8,8+8,8

1,2+7

 

8 +(‒4)

‒8+(‒3)

20–(‒6)

‒85+4

‒15–9

60‒65

3,1+(2,1)

‒4,5+(1,5)

9,9+9,9

1,8+5

 

6 +(‒7)

‒7+(‒2)

20–(‒7)

‒67+5

‒14–6

80‒95

4,7+(‒3,7)

‒6,4+(2,6)

6,6+6,6

1,9+3

 

5 +(‒6)

‒4+(‒4)

20–(‒8)

‒36+4

‒16– 7

70‒85

2,6+(1,6)

‒1,7+(2,3)

4,4+4,4

1,8+4

ІV.Розв’язування вправ.

Вправа «Відгадайте слово»

Приклад

Відповідь

Літера

– 3,8 – 57

– 9,5

Е

– 8,4 + 3,7

– 4,7

В

3,9 – 8,4

– 4,5

Р

– 2,9 + 7,3

4,4

И

– 3,5 + 8,1

4,6

К

– 2,9 – 3,6

– 6,5

А

Фізкульт хвилинка.

№1

Виконайте додавання, обираючи зручний порядок обчислення:

  1.     -9+(-23)+16+(-7)+8;
  2.     -5,84+9,77+(-6,77)+5,84;.

№2

Спростіть вираз і знайдіть його значення при  х=12,4;   у= -7,6:

-3,6+у+6,51+(-2,4)+х+(-4,51).

№3 Задача

Вершкову суміш для приготування морозива, що мала температуру 17,5ºС, охолодили до температури  -3ºС. На скільки градусів знизилась температура вершкової суміші?

 

Самостійна робота

Розв’яжи  рівняння:

  1.  -8,7-х= -9,6;
  2.  х+5,3-2= -4,9.

VІІ.  Підсумок уроку. Оцінювання учнів

Ось і добігла  кінця наша подорож. Ми з вами повторили правила, водночас  застосували  їх для розв`язування різних задач. Вітаю всіх, хто успішно подолав перешкоди.

1. Що вам сподобалося на уроці?

2. Які завдання виявилися для вас складними?

3. Над чим вам потрібно попрацювати?

Відповідь:38

ІV.  Домашнє завдання

- Повторити теоретичний матеріал.

1

 

docx
Додано
25 жовтня
Переглядів
57
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку