Нетворкінг: навчання мистецтву комунікації (Дистанційна освіта в період воєнного стану)

Про матеріал
Нетворкінг – це мистецтво комунікації, основною метою якої є створення дружніх та партнерських зв’язків, які формуються під час взаємодії учасників. Опис досвіду
Перегляд файлу

Томас Євгенія Анатоліївна,

вчитель української мови і літератури

Комунального закладу

 «Новочернещинська гімназія»

Сахновщинської селищної ради

Красноградського району

Харківської  області

 

 

 

Нетворкінг: навчання мистецтву комунікації

(Дистанційна освіта в період воєнного стану)

 

Вміння встановлювати контакти, підтримувати зв’язки, розвивати навички ефективного спілкування  є одним із важливих завдань освітнього процесу. Формування комунікативної компетентності здійснюється у взаємодії з іншими учасниками  спілкування, команди, групи. Комунікативні навички сприяють зміцненню дружніх та  партнерських стосунків, набуттю соціального досвіду, вирішенню міжособистісних взаємозв’язків, засвоєнню знань та вміння їх інтегрувати з метою особистісного зростання, самовдосконалення.

 В умовах воєнного стану, коли відбуваються міграційні процеси, в учнівські колективи долучаються діти зі статусом внутрішньо переміщених осіб, для яких важливо створити умови якісного навчання, адаптації та встановлення товариських взаємозв’язків з іншими здобувачами освіти, тобто передумовою успішної самореалізації особистості є комунікативні вміння та навички. Формуванню комунікативної компетентності сприяють  техніки нетворкінгу, які використовую на уроках української мови і літератури під час дистанційного навчання. Форма нетворкінгу сприяє не лише засвоєнню навчального матеріалу та розвитку комунікативних вмінь, а й підвищенню самооцінки здобувача освіти, що є неодмінною умовою успішної реалізації особистості у майбутньому.

Насамперед учні знайомляться з поняттям нетворкінгу та його особливостям. Нетворкінг – це мистецтво комунікації, основною метою якої є створення дружніх та партнерських зв’язків, які  формуються під час взаємодії учасників. Основним майданчиком для нетворкінгу з моїми учнями є сервіс  Google Meet. Під  час нетворкінгу використовую різні техніки, які розвивають комунікативні вміння у поєднанні із засвоєнням навчального матеріалу: артскрайбінг, інтелектуальні карти, сторітелінг, фішбоун та інші.

Учні знайомляться з правилами (техніками), які сприяють успішному нетворкінгу. Наприклад, на уроці розвитку мовлення  у 9 класі з теми «Складання діалогів відповідно на актуальні й цікаві для учнів теми. Складання та обговорення переліку умов успішного спілкування в сучасному молодіжному середовищі» вивчаємо техніки корисного та дієвого спілкування:

  1. Контакт починається із зацікавленості.

Пропонується тема, учні висловлюють свої уподобання відповідно до обраної теми, потім відбувається обговорення. В основному, учні вибирають тему для обговорення самостійно, яка для них є цікавою та актуальною. («Моя улюблена музика», «Молодіжні субкультури. Мені цікава…», «Дистанційна освіта та навчання в школі. Що краще?», «Майбутня професія»).

  1. Уважно слухати – запорука довірливих стосунків.

На цьому етапі учні вчаться встановлювати контакт, слухати співрозмовника,  мовному етикету, вмінню переборювати ніяковість при спілкуванні, окреслювати умови успішної комунікації у сучасному молодіжному середовищі.

  1. Кожна людина є індивідуальною. Пам’ятай про це.

Використовуються різні техніки, кінцевим результатом яких є розвиток умінь визначити риси характеру та особливості, індивідуальні родзинки співрозмовника (асоціативний кущ «Я», висловлення «Моя майбутня професія» за методом Фішбоун, ментальна карта «Мої кроки до успіху» та інші).

  1. Вміння презентувати себе.

Неодмінною запорукою у встановленні контактів, стосунків є, безперечно, вміння себе презентувати, викликати цікавість. Використовуються завдання для розвитку творчих та креативних здібностей (ситуативні вправи, сторітелінг, гра-асоціація «Я порівнюю себе з…», «Меню корисних справ: чим я можу допомогти іншим» тощо).

        Разом з учнями визначаємо правила успішного нетворкінгу:

  1. Довірливе та ввічливе спілкування.
  2. Встановлення мережі контактів, які побудовані на засадах взаємодії, взаємодопомоги.
  3. Сміливість та впевненість, креатив та самобутність.
  4. Зацікавлення у дружніх стосунках, їх підтримка.

В умовах сучасних реалій учні проводять здебільшого вільний час у соціальних мережах. Сторінки в Instagram, Facebook, TikTok можуть відображати соціальну позицію їх власників. На уроках української літератури використовую техніку нетворкінгу на прикладі героїв літературних творів, пов’язану з соціальними мережами. Такі техніки навчають учнів аналізувати, визначати захоплення людини, слабкі та сильні сторони, налагоджувати якісні партнерські контакти в майбутньому.

Наприклад, при вивченні п’єси І. Карпенка-Карого «Сто тисяч» учні самостійно створюють ескіз сторінки героя Герасима Калитки в Instagram чи  Facebook , добираючи цитати, меми, постери, які відповідають рисам характеру такої людини. Після демонстрації ескізів сторінок відбувається обговорення.

«Блукаючи соціальними мережами  Інтернету я натрапив на сторінку Герасима Калитки…» (додаток 1 за посиланням) https://docs.google.com/document/d/1GQ6ln7ENv7CQmh41RI-X6NayPjDyPZxh/edit?usp=sharing&ouid=112157458357521453654&rtpof=true&sd=true

 

Питання для обговорення можуть бути такими:

  1. Про що говорять фотосвітлини, які розмістив на своїй сторінці Герасим Калитка?
  2. Чому саме таку «аватарку» вибрав Герасим?
  3. Про що говорять постери, розміщені Герасимом? Біля якої світлини або висловлення ти поставив би «вподобайку»?
  4. Що можна сказати про Герасима Калитку?
  5. Чи хотів би ти мати такого друга? Чи підписався би ти на його сторінку?
  6. Чи може бути корисним для тебе листування (спілкування) з Герасимом?
  7. Які б поради ви дали Герасимові для створення профільної сторінки?

Подібні запитання для обговорення можна добирати до перегляду монологу Герасима про землю або відеоколажу реплік героя з фільму «Сто тисяч», припустивши знайомство з цим героєм у мережі «ТікТок». Таким чином учні навчаються нетворкінгу – спілкуванню у соціальних мережах з метою створення корисних взаємовідносин в цікавих сферах.

    Нетворкінг сприяє формуванню комунікативної компетентності, невимушеній атмосфері спілкування та навчання учнів, адаптації здобувачів освіти, які вимушені покинути свої домівки та навчатися в інших закладах освіти, нових колективах; розвиває навички та вміння успішної соціалізації та конкурентоспроможності особистості.

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

  1. Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів.
  2. Українська мова. 6-9 класи. Програма для загальноосвітніх закладів освіти.
  3. Комунікативна компетентність. Вікіпедія https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B0_%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C
  4. Що таке нетворкінг простими словами. https://fintramplin.com/netvorking/

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Масюк Людмила Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
7 червня 2023
Переглядів
545
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку