Незмінювані іменники.

Про матеріал
Cформувати в учнів поняття про незмінювані іменники; розвивати вміння вирізняти їх у реченнях та правильно вживати в мовленні; виховувати уміння сконцентровувати свою увагу та долати труднощі при виконанні завдання; повагу до рідного слова та духовного надбання народу.
Перегляд файлу

Урок  у 6 класі.

Тема: Незмінювані іменники.

Цілі:

 Формування компетентностей:

предметна компетентність:

  • Навчальна: сформувати в учнів поняття про незмінювані іменники;
  • Розвивальна: розвивати вміння  вирізняти їх у реченнях та правильно вживати в мовленні;
  • Виховна: виховувати уміння сконцентровувати свою увагу та долати труднощі при виконанні завдання; повагу до рідного слова та  духовного надбання народу.

ключові компетентності:

  • спілкування державною мовою: грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з предмету, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; поповнювати свій словниковий запас;
  • математична: оперувати текстовою та числовою інформацією;
  • інформаційно-цифрова: діяти за алгоритмом, доводити істинність тверджень
  • основні компетентності в природничих науках і технологіях: формувати вміння послуговуватися технологічними пристроями;
  • інформаційно-цифрова компетентність: діяти за алгоритмом ;
  • соціальна і громадянська компетентності: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі;

Ініціативність і підприємливість: відповідальність, упевненість у собі

Тип уроку: формування компетентностей.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, картки для роботи у групах .

 

Хід уроку:

І. Організація класу.

1.  Перегляд мультфільму.

 Сподіваюся: дружба допоможе сьогодні і нам на уроці. Оскільки ми згуртувалися у групки і будемо виконувати різні види завдань колективно, нам потрібно дивитися в одному напрямку і допомагати один одному.

 

Епіграф уроку: Людина з друзями - степ із квітами, а людина без друзів - жменя попелу.

Прислів'я

 

2. Вправа «Кошик для сміття»

-Звичайно, дружити не просто. Адже кожен має якісь негативні риси, які заважають дружно працювати. Отож, наступна вправа «Кошик для сміття»: кожна група одержала картки із назвами моральних якостей. Протягом 1 хв обдумайте, які риси з перерахованих невластиві героям переглянутого мультфільму. Відберіть їх і викиньте у кошик для сміття.

 

І група – лінощі, зло, порядність,доброзичливість, гумор.

ІІ група – заздрощі, песимізм, добро, активність, чесність.

ІІІ група – завидки, байдужість, справедливість, повага, відповідальність.

- Я рада, що ви правильно зорієнтувалися і відкинули лінощі, зло, заздрощі, песимізм, завидки і байдужість. Отже, я готова скласти рецепт хорошої групи:

Взяти 14 учнів , очистити від лінощів і заздрощів і розчинити у доброзичливості, змішати з активністю, додати склянку поваги і дрібку гумору. Злегка підігріти.

- А чи смачна вийде справа , покаже ваша робота на уроці.

 

ІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу.

 

- Хоча й потрапили у кошик для сміття лінощі, заздрощі і  завидки, нам без цих слів не обійтися, бо вони  пов’язані з темою сьогоднішнього уроку.

 

- А що ви можете сказати про ці іменники? Чи можна в них визначити рід?

- Як визначити число цих іменників?

- Я з вами погоджуюсь : де дружба, там місця біді і труднощам немає.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання.

 

- Отже, на уроці ми будемо відмінювати іменники. А також визначатимемо, чи всі іменники можуть змінюватися за відмінками. Запишіть тему уроку у зошити.

Правильно відмінювати слова - це важливо, але не всі, на жаль, це розуміють. Ось, наприклад, я знайшла у коридорі школи, коли йшла на урок  записку.

«Якщо ви, зубрилки-відмінники, не будете підказувати на уроках бідо­лашним двієчникам, я поріжу всі ваші пальта. З вас усіх натовчу такого пюра, якого ще не зазначали в жод­ному мені. Не шукайте мене. Бігаю  я швидко, не наздоженете мене ні автом, ні таксою, ні на метрі.»

 

- Діти, чи ніщо не ріже вам вуха, коли ви слухаєте цю записку?

Вкажіть допущені помилки у напи­саному тексті. Які іменники вжито неправильно?

 

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

 

- Не будемо гаяти час. Щоб сова , яка живе на дереві Мудрому підказала нам подальшу дорогу, проведемо

1. Лінгвістичне дослідження.

 Визначити в поданих реченнях відмінок іменників  шосе та Деркач, вказати, якими вони є членами речення.

Софія Деркач сиділа біля Василька Деркача і з острахом спостерігала, як все шосе загриміло, заскрипіло, затупотіло. Великі вантажні авто з гуркотом з'їжджали з шосе. З’їхав вбік і  екскурсійний автобус. Софійці Деркач здалося, що автобус над шосе зупинився, мов над білою прірвою. Василю Деркачу теж стало страшно на цьому гірському шосе, проте він переборов страх, обійняв дівчинку і вперше в житті заспівав. (О. Гончар.)

- Отже, можна зробити висновок, що в  українській мові є ряд слів, що не відмінюються.

2. Робота в зошитах

2.1. Провідміняти усно «шосе»

2.2. Провідміняти письмово «авто»

2.3. Пісня Ніни Матвієнко

2.4. Вірш про Матвієнко

2.5. Провідміняти письмово «Ніна Матвієнко»

 Щоб перейти місток через річку Незмінну , виконаємо                                     3. вправу «Знайди пару»

- Спробуємо згадати незмінні слова ( учитель зачитує значення слова , а діти відшуковують відповідне слово і гронують на дошці за кольорами : блакитний, рожевий, зелений)

Організація Об’єднаних Націй, українське телебачення, атомна електростанція, Міністерство закордонних справ, телевізійна служба новин

Для довідок: ООН, УТ, АЕС, МЗС, ТСН

Блакитний – слова іншомовного походження на голосний.Рожевий – українські жіночі прізвища на приголосний і –о.Зелений – ініціальні абревіатури.

4.Робота з підручником

4.1. Опрацювання правила ст.128

4.2. Виконання впр.274

 

V. Виконання  вправ на закріплення.

1.1.«Лексичний єралаш»

Встановити відповідність. Два-три слова увести до самостійно складених речень так, щоб вони відповідали на питання  непрямих відмінків.  Чи змінюються такі слова?

 

Лексичне значення

Слово

1. Почесна назва видатних діячів у різних галузях мистецтва.

А.Поні

2. Підземна міська залізниця

Б.Жабо

3. Широке жіноче пальто, здебільшого хутряне.

В.Каное

4. Маленькі коні

Г.Портмоне

5. Невеликий гама­нець

Ґ. Метро

6. Оздоба з мережива або з тонкої тканини на сорочці, блузі, сукні.

Д.Манто

7.Невеликий спортивний човен.

Е.Маестро

1.2. Розглянути малюнок

1.3. Скласти речення

 

2. «Трете зайве»

 

Леді  мадам маестро

Бюро поні  меню

Какаду радіо шимпанзе

ООН ТСН Борнео(острів)

 

 

3. Виконання вправи 281

 

4.  «Розумне перо»

Порадитися з Олегом Гончаренко (ом)

Вибачитися перед Тетяною Костенкою (ко)

Побувати в кіні (но)

Оприлюднено в ТСНі (ТСН)

Кумедне (ний) шимпанзе

 

VІ. Підбиття підсумків уроку.

Продовж речення:

Я знаю, вмію, можу

 

VІІ.Оцінювання.

 

VІІІ. Домашнє завдання.

1. Вивчити правила

2. Виконати впр 280

 

ІХ. Рефлексія

- А закінчити урок я б хотіла  притчею

Було собі два друга. І дуже міцною була їхня дружба. В якийсь момент друзі посперечалися, і один з них дав ляпаса іншому.

Останній, відчуваючи біль, але нічого не кажучи, написав на піску:

«Сьогодні мій найкращий друг дав мені ляпаса».

Вони продовжували йти, і знайшли оазис, в якому вони вирішили відпочити. Той, який отримав ляпаса, ледь не потонув, але його друг врятував. Коли він прийшов до тями, він написав на камені:

«Сьогодні мій найкращий друг врятував мені життя».

Інший запитав:

- Коли я тебе образив, ти написав на піску, а тепер ти пишеш на камені. Чому?

Друг відповів:

- Коли хто-небудь нас ображає, ми повинні написати це на піску, щоб вітри могли стерти це. Але коли хто-небудь робить щось добре, ми повинні вигравіювати це на камені, щоб ніякий вітер не зміг стерти це.

- Хочу побажати вам, діти, мати справжніх друзів, добрі справи яких варто було гравіювати на камені.

 

 

 

1

 

docx
Додано
15 лютого 2020
Переглядів
750
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку