Незмінювані іменники

Про матеріал
Розробка уроку у 6 класы із застосуванням технології "перевернутий клас". Багато цікавих завдань та інтерактивні вправи , виконані в сервісі LearningApps
Перегляд файлу

НЕЗМІНЮВАНІ   ІМЕННИКИ

 

Мета: поглибити знання учнів про незмінювані іменники, навчити визначати в них рід, розвивати вміння вживати незмінювані іменники у зв'язному мовленні, розвивати творче мислення, виховувати бажання збагачувати свій лексикон.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник, комп‘ютер, дидактичний матеріал

Хід уроку

І Актуалізація опорних знань учнів

Додому ви отримали завдання: самостійно попрацювати  над темою «Рід незмінюваних іменників». Для цього вдома ви завітали на сторінку «Вчимося перевернуто»  нашого блогу  «Навчаймось не для  школи, а  для життя». Перегляну  відео урок,  мультимедійну  презентацію, та  потренувались у виконанні  інтерактивних вправ. Крім  цього  повинні були  виконати цікаве домашнє завдання – відредагувати  неграмотно сформований  текст. Що  ж  у  нас вийшло?

1.Бесіда

  1. Які  труднощі  у  засвоєнні  теми  у  вас  виникли?
  2. Про що  дізналися вперше?
  3. Які ж незмінювані  іменники належать до  чоловічого роду? Наведіть приклади
  4. Які належать до  жіночого?  Наведіть приклади?
  5. Які ми віднесемо до середнього роду? Наведіть приклади?
  6. Чи існують такі  іменники, які  можуть належати до  двох родів? Наведіть приклади
  7. Чи важко  було  виправляти  безграмотний  текст  у домашньому завданні? Як же має  звучати правильно   цей текст?

«Якщо ви, зубрилки-відмінники, не будете підказувати на уроках бідо­лашним двієчникам, я поріжу всі ваші пальтА, а з кашнЕ зв'яжу довжелез­НЕ боА. З вас усіх натовчу такЕ пюрЕ, якого ще не зазначали в жод­ному менЮ. Не шукайте мене. Бігаю  я швидко, не наздоженете мене ні НА автО, ні НА таксІ, ні на метрО. Ховаюсь так, що не побачите мене ні в окулярах, ні в пенснЕ.»

А  зараз ми  закріпимо  цю тему, виконуючи  багато цікавих завдань

2. Виконання  завдань на закріплення вивченої теми

  1. Пояснювальний диктант. Незмінювані іменники підкреслити.

А десь на Гаїті кокосові пальми знесло, як пір’їни…

Вирує цунамі, і очі смутніють у нашої мами. (А.Камінчук.)

В кафе зустрів я ненароком оцього, бачте, в галіфе…

Колібрі – єдиний птах, який може нерухомо висіти в повітрі і навіть літати в зворотному напрямку. (З підручн.)

Фламінго – мов марево ніжне. (Є.Гуцало.)

 

2. Наша творчість.  Вдома ви підготували ілюстрації до  незмінюваних іменників. Зараз ми   організуємо  творчий  двобій. Кожна пара демонструє свій  малюнок  іншій, яка  складає  речення  з  цим іменником, називає  його рід.

 

3. Робота з підручником.

 Вправа 78 (Списати, додаючи пропущені закінчення і розкриваючи дужки. Визначити рід виділених слів).

 

4. ЗНАЙДИ ЗАЙВЕ. У кожній групі іменників знайдіть  четверте «зайве» слово 
1. Леді. Сафарі. Мадам. Пані. 
2. Конго. Пальто. Сопрано. Депо. 
3. Причепа. Дурепа. Волоцюга. Ледацюга. 
4. Аташе. Маестро. Кліше. Денді.

 

5. Робота біля дошки.

Замість крапок ввести слово кафе і визначити його відмінок у кожному з речень.

Ми  вирішили   відзначити мій день народження  в дитячому….

Вийшли заздалегідь, щоб біля … зачекати  усіх гостей. Усім дуже сподобалось святкування. Своє захоплення дитячим    ми  висловили працівникам цього закладу 

Висновок: відмінок незмінюваних іменників визначається за контекстом.

 

6. Записати словосполучення, правильно узгодивши із іменниками прикметники. Значення іншомовних слів з’ясувати за допомогою словника. З одним  (на вибір) скласти речення так, щоб цей іменник відповідав на питання непрямого відмінка.

 (Молодий) кюре; (свіжа) Боржомі; (австралійський) ему; (піщана) Гобі; (сонячний) Капрі; (гостинне) Палермо; (зелене) Сухумі; (елегантна) мадам; (шановний) мосьє;  (удосконалене) морзе; (барвисте) конфеті; (смачна) івасі; (затишне) кабаре; (безкрилий) ківі.

7. Кросвордний  акродиктант. Якщо правильно  запишете слова-відповіді, то з перших  літер прочитаєте незмінюване слово, яке означає «поразка»

1. Ввічливе звертання  до заміжньої жінки  у  німців (фрау)

2. Розмова журналіста  з цікавою людиною (інтерв‘ю)

3. Молодший дипломатичний ранг у міністерстві закордонних справ (аташе)

4. Акробатичний  стрибок, що супроводжується перевертанням тілі стрибуна  у повітрі  через  голову  (сальто)

5. Муза – покровителька  історії (кліо)

6. Столиця Норвегії  (Осло)

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

 

Підсумки уроку

Що сподобалось на уроці?

Що нового дізнались?

Де можна знайти лексичне значення незнайомого слова?

Якими вміннями і навичками оволоділи?

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: §  ,  вправа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НЕЗМІНЮВАНІ   ІМЕННИКИ.РІД

Пояснювальний диктант. Незмінювані іменники підкреслити.

А десь на Гаїті кокосові пальми знесло, як пір’їни…

Вирує цунамі, і очі смутніють у нашої мами. (А.Камінчук.)

В кафе зустрів я ненароком оцього, бачте, в галіфе…

Колібрі – єдиний птах, який може нерухомо висіти в повітрі і навіть літати в зворотному напрямку. (З підручн.)

Фламінго – мов марево ніжне. (Є.Гуцало.)

 

      Замінити словосполучення незмінюваним іменником.

Автомобільна дорога, стоянка паровозів , поїздка за кордон , теплий шарф , маленький гаманець , швейна майстерня.

Довідка: портмоне, депо, турне, кашне, ательє, шосе. 

 

ЗНАЙДИ ЗАЙВЕ. У кожній групі іменників знайдіть четверте «зайве» слово 
1. Леді. Сафарі. Мадам. Пані. 
2. Конго. Пальто. Сопрано. Депо. 
3. Причепа. Дурепа. Волоцюга. Ледацюга. 
4. Аташе. Маестро. Кліше. Денді.

 

Записати словосполучення, правильно узгодивши із іменниками прикметники. Значення іншомовних слів з’ясувати за допомогою словника. З двома-трьома скласти речення так, щоб ці іменники відповідали на питання непрямих відмінків.

 (Молодий) кюре; (свіжий) Боржомі; (австралійський) ему; (піщаний) Гобі; (сонячний) Капрі; (гостинний) Палермо; (зелений) Сухумі; (елегантний) мадам; (шановний) мосьє;  (удосконалений) морзе; (барвистий) конфеті; (смачний) івасі; (затишний) кабаре; (безкрилий) ківі.

 

 

doc
Додано
9 листопада 2023
Переглядів
251
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку