Незвичайні вчинки. Платон Воронько. «Казка про рукавичку».Урок читання у 3 класі.

Про матеріал
Ознайомити учнів із творчістю Платона Воронька, удосконалювати вміння виразно читати, передавати під час читання настрій твору, вчити розуміти текст, виділяти головне, аналізувати, оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати зв'язне мовлення учнів, образне мислення, творчі здібності, фантазію; виховувати доброту, турботливість, любов до рідного слова.
Перегляд файлу

Тема: Незвичайні  вчинки.  Платон Воронько. «Казка про рукавичку».

Мета :ознайомити учнів із творчістю Платона Воронька, удосконалювати вміння виразно читати, передавати під час читання настрій твору, вчити розуміти текст, виділяти головне, аналізувати,оцінювати вчинки дійових осіб;                                                                                                       розвивати зв'язне мовлення учнів, образне мислення, творчі здібності, фантазію;                                                                                                                виховувати  доброту, турботливість, любов до рідного слова.

Обладнання: підручник , презентація , портрет Платона Воронька,  шаблони рукавичок, набори геометричних  фігур.

Тип уроку: вивчення нового твору.

Хід уроку

I. Організаційний момент.     Слайд 1

1. Привітання   Слайд 2

Встаньте, діти, ви рівненько,                                                                                                                                                                                                                               посміхніться всі гарненько,                                                                                                                                                                                                                           поверніться до гостей,                                                                                                                                                                                                                                     привітайтесь: «Добрий день!»

2. Представлення гостей

3. Перевірка готовності до  уроку.

4. Введення елементу нестандартності.

- Сьогодні до нас на урок завітав гість. Коли ви відгадаєте загадку, то дізнаєтесь, хто це.

*Влітку сіренький ,а взимку біленький, довгі вуха має, швидко стрибає. (Заєць)  Слайд 3

- Так, молодці . Це – зайчик. Він підготував для вас цікаві завдання, які ми повинні з вами виконати.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Мовленнєва розминка.

а). Зарядка для язичка

-Діти а зараз нам приготував зайчик дуже цікаве завдання.

Де ж наш пустун-язичок?

Ліг на бочок і мовчок.

А ми зараз його розбудимо!

— Поплямкаємо губами!

— Поклацайте зубами (щоб міцніші були)!

— Посичіть гускою: с-с-с.

— Подзижчіть комариком: дз-дз-дз.

— Пошуміть вітерцем: ш-ш-ш.

— Подирчіть трактором: др-др-др.

*Чистомовка   Слайд 4
  Ра –ра –ра – у лісі нора.
Ру – ру –ру – звірі рили нору.
Ро – ро – ро – каже свиня «хро».                                                                                                                                                                                                                                  Рі-рі-рі- там літали комарі.                                                                                                                                                                                                                              Рю-рю-рю- Бачу ясную зорю.                                                                                                                                                                                                                                                   
                                                                                                                                                                                                                                                                                                б). Робота над скоромовкою. Прочитати напівголосно і повільно; голосно і швидко ; весело , сердито.       Слайд 5                                                                                                                                                                                                                  Я на руку рукавицю
Одягаю брату Грицю.
Він незграбний, ще маленький,
Хай не мерзне мій рідненький.

Читання скоромовки «дощиком».

  • Діти,  коли я буду говорити дощик накрапає вам потрібно читати повільно і тихо , коли дощик сильніший ви будете читати скоріше і голосніше , а коли буде злива вам тоді потрібно буде читати голосно і швидко .

— Дощик накрапає (читати повільно і тихо).

— Дощик сильніший (скоріше і голосніше).

— Злива (голосно і швидко ).

— Дощик накрапає, дощик сильніше , дощик-злива (у зворотному напрямку).

III. Перевірка домашнього завдання.

Учні відповідають на запитання рубрики «Повтори і пригадай» (с. 71).

  • Діти, а зараз давайте перевіримо домашнє завдання.

« Повтори і пригадай»        Слайд 6

  • Визнач, із якого твору наведені рядки і хто їхній автор.

Білесенькі сніжиночки,                                                                                                                                                                                                Вродились ми з води…  («Сніжиночки».  М.Вороний)

  • Пригадайте вірші про зиму.Прочитай з пам’яті той, який тобі найбільше сподобався. Поясни свій вибір.
  • Перечитай вірш « Біле свято зими» і спробуй намалювати все, про що розповіла його авторка.
  • Склади вірш -  вітання з Новим роком. Рядки закінчуй поданими словами: вітаю , посилаю, діти, радіти.

Я вас всiх зараз вiтаю

Подарунки посилаю,

Хай сьогоднi й дорослi й дiти

Будуть цiлий день радiти!

IV. Мотивація навчальної діяльності.  Повідомлення теми і мети уроку.

— Сьогодні ми починаємо вивчати новий розділ.

  Відкрийте підручник на с.  72 і прочитайте його назву. («Поетична збірка 4»)

— Послухайте уважно, я прочитаю передмову до розділу.

— А тепер самостійно прочитайте передмову до розділу, і скажіть:  До чого спонукають вас автори?

— Відкриває цей розділ письменник Платон Воронько.  Слайд 7

V. Сприймання і усвідомлення  нового матеріалу.

1. Біографічна довідка                                                                                                                                                                                                                                                     - Діти, пригадайте, що ви знаєте про цього письменника?                                                                                                                                                                                 

-Так, Платон Микитович Воронько наш земляк, родом з села Чернеччина поблизу Охтирки на Сумщині.                                                                                                                                                                                                                           Майже всі свої літературні премії отримав за «дорослі» вірші, але справжню славу здобули його неповторні поезії для дітей.                                                                                                                                                                            І, відвідуючи бібліотеки,ви можете взяти будь-яку книжечку або збірку творів Платона Воронька і познайомитися з його творчістю.

2.Фізкультхвилинка   Слайд 8

- А зараз, діти, давайте  відпочинемо .

Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)

Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)

Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)

Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)

Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)

Так — так — так! (стрибають на місці).

3.Опрацювання вірша П. Воронька «Казка про рукавичку» (с. 72-73)

а) Підготовча робота. Гра «Відгадайте казку».                                                                                                                                                                                                       • Що за хата на узліссі, вся ворушиться, дрижить? Де не взявсь — кабан біжить.Тут і вовк іде, й ведмідь, й кожен хоче в хатці жить.Так вже тісно їм усім — ось-ось-ось порветься дім. Що за дім такий лежить, І ворушиться, й дрижить?    (Рукавичка)         Слайд 9                                                                                                                           -Де взялася в лісі рукавичка?                                                                                                                                                                                                                                                             – Назвіть героїв української народної казки .                                                                                                                                                                                                                – Чи можна назвати цих звірят друзями?                                                                                                                                                                                                                              – Чого навчає вас ця казка?

— Платон Микитович Воронько написав свою казку про рукавичку. Погляньте на текст і скажіть, чим цей твір відрізняється від української  народної  казки?  (Це вірш.)

б)  Словникова робота .   Слайд 10

Домом – будинком, житлом

Замала– дуже мала

в) Першоразове  виразне читання вірша вчителем .  Слайд 11

-Діти,  зараз ви уважно мене слухайте , а потім відповісте: хто є головним героєм вірша «Казка про рукавичку»? ( Хлопчик)

г) Перевірка сприймання прочитаного

-  Яким ви уявляєте хлопчика?

- Чи можна назвати його бешкетником?

- Простежте за текстом, як розмірковував герой? Назвіть причину його вчинку.

- З якою інтонацією слід читати вірш? (Не поспішаючи, розмірено, ніби даючи хлопчикові час на роздуми.)

д) Читання вірша учнями

    - самостійне читання вірша учнями

    -підготовка до виразного читання вірша (прочитати вірш сумно, весело, байдуже)

    - «день-ніч»

-А зараз ми пограємо в гру «День –ніч» , коли я називаю день ви читаєте в голос , а коли ніч ви відпочиваєте .

      - «актор»

- Діти уявіть що ви в театрі , а хтось буде біля дошки актором а всі остайні глядачі.

-Хто хоче бути актором?

- Коли актор прочитає вірш слухачі повині подякувати актору оплесками .

-Шановні глядачі ми визначимо найкращого актора .

-Отже найкращий актор у нас ……

4. Гра « Ти – мені , я - тобі»   Слайд 12
        -- Придумайте запитання за змістом казки , поставте його однокласникам.

VІ.Хвилинка творчості. Робота в групах.      Слайд 13                                                                                                                                                                                                                      –А зараз, діти, обднайтесь в групи. Кожна група отримає рукавичку, яку потрібно оздобити якнайкраще.


VIІ. Підсумок уроку.

1.Підсумок уроку. Гра «Незакінчені речення»     Слайд 14                                                                                                                                                                                         *«Сьогодні на уроці ми читали твір…»                                                                                                                                                                                                                                   *«Про письменника я дізнався…»                                                                                                                                                                                                               *  «Найбільш цікавим на уроці було…»
2.Оцінювання.                                                                                                                                                                                                                                                                          3. Домашнє завдання.     Слайд 15                                                                                                                                                                                                                                                          С. 72-73, виразно читати вірш, відповісти на питання, дібрати 3 прислів‘я про дружбу.                                                                                                4.Прощання.  Слайд 16

docx
Додано
8 січня 2021
Переглядів
615
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку