Ніл Річард Мак-Кіннон Ґейман (нар.1960). «Кораліна». Проблеми родинних стосунків, пошуку свого єства, самооцінки.

Про матеріал

Цілі уроку: ознайомити учнів з творчістю Ніла Геймана та його повістю «Кораліна»; аналізувати ключові теми твору, зокрема проблеми родинних стосунків, пошуку власної ідентичності та самооцінки; розвивати критичне мислення, уміння інтерпретувати твір, визначати моральні уроки та робити висновки; формувати навички командної роботи, інтерактивного навчання через використання сучасних технологій; заохочувати учнів до саморефлексії та самооцінки на основі аналізу поведінки головної героїні.

Перегляд файлу

Тема.             Ніл Річард Мак-Кіннон Ґейман (нар.1960). «Кораліна». Проблеми родинних стосунків, пошуку свого єства, самооцінки.

Цілі уроку:

  •      ознайомити учнів з творчістю Ніла Геймана та його повістю «Кораліна».
  •      аналізувати ключові теми твору, зокрема проблеми родинних стосунків, пошуку власної ідентичності та самооцінки.
  •      розвивати критичне мислення, уміння інтерпретувати твір, визначати моральні уроки та робити висновки.
  •      формувати навички командної роботи, інтерактивного навчання через використання сучасних технологій.
  •      заохочувати учнів до саморефлексії та самооцінки на основі аналізу поведінки головної героїні.

Очікувані результати:

  •      учні розуміють та аналізують основні теми твору.
  •      уміють визначати головні ідеї та проблеми, порушені автором.
  •      взаємодіють у команді, аргументують свої думки.
  •      використовують сучасні технології для навчання (QR-коди, відео).

Обладнання:

  •      проєктор або інтерактивна дошка.
  •      презентація з візуалізаціями героїв «Кораліни» (із фільму або ілюстрацій до книги).
  •      посилання на відео-огляди та додаткові матеріали.
  •      роздаткові матеріали для роботи в групах (картки із завданнями, цитати з твору).
  •      захисні амулети, подібні до тих, що використовує Кораліна (як символічний елемент уроку).

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Учитель: Доброго дня, діти! Сьогодні на нас чекає захоплива подорож у світ Ніла Геймана. Ми поговоримо про його твір «Кораліна», який на перший погляд може здатися казкою, але насправді торкається серйозних проблем, таких як родинні стосунки, самооцінка та пошук себе. Готові? Тоді вирушаємо!

ІІ. Мотивація до уроку.

Учитель. Чи було у вас колись таке відчуття, що реальний світ недостатньо цікавий, або ви не отримуєте достатньо уваги від своїх рідних? Що ви б змінили у своєму житті? Сьогодні ми разом із Кораліною спробуємо знайти відповіді на ці питання.

ІІІ. Актуалізація знань.

  1.               «Мікрофон»:
  •                  Хто вже читав або бачив фільм про Кораліну? Що вас найбільше вразило?
  •                  Як ви думаєте, чому книга «Кораліна» отримала так багато нагород?
  1.               Перегляд трейлера фільму  або відеоогляду фільму"Кораліна" (через покликання або QR-код).

 «Кораліна» Ніла Ґеймана:
https://www.youtube.com/watch?v=HouIBBaWgGw

Учні переходять за покликанням або сканують QR-код і переглядають короткий трейлер фільму.

Учитель: Трейлер дає нам лише загальне уявлення про світ Кораліни, але сьогодні маємо можливість поринути набагато глибше. Ми разом дослідимо цей загадковий і водночас небезпечний всесвіт, щоб зрозуміти, які виклики та небезпеки довелося подолати головній героїні. Чому вона вирішила боротися за своє справжнє життя? Які уроки вона отримала в процесі? Ми спробуємо розкрити всі таємниці цього світу й зрозуміти, чому саме ця історія залишила такий глибокий слід у читачів та глядачів.

ІV. Основна частина уроку

1. Міні-лекція про Ніла Геймана (10 хвилин)

Презентація або відео:

Відео «Ніл Ґейман - БІОГРАФІЯ»:

https://www.youtube.com/watch?v=QNDTixlLKTU

Учитель (під час презентації або після відео): Ніл Ґейман – один із найбільш відомих і впливових сучасних письменників, який народився у Великій Британії та здобув міжнародне визнання за свої твори в жанрах фентезі, жахів і магічного реалізму. Його стилю притаманне поєднання магічного з реальністю, що дозволяє зануритися у світи, де мрії й жахи перетинаються з буденністю.

Однією з найпопулярніших робіт Ґеймана є «Кораліна» — історія, яка захопила як підлітків, так і дорослих. Книга порушує глибокі теми сімейних стосунків, самовизначення та боротьби з власними страхами. Це історія про сміливу дівчинку, яка змушена боротися за своє життя в загадковому світі з небезпечними викликами.

Окрім літературної діяльності, Ґейман займається написанням сценаріїв для фільмів і серіалів. Його адаптації та оригінальні сценарії отримують не менше уваги, ніж книги. Він є автором таких відомих творів, як «Американські боги», «Небудь-де» і «Зоряний пил».

Нагороди: «Кораліна» здобула кілька престижних літературних премій, зокрема Hugo Award та Nebula Award. Фільм за мотивами книги «Кораліна» отримав широке визнання та був номінований на Оскар. Ґейман співпрацював з відомими ілюстраторами, а також брав участь у створенні коміксів.

Творчість Ґеймана відзначається великою різноманітністю — він пише книги для дітей, підлітків і дорослих, створюючи кожен твір із глибоким підтекстом та насиченою атмосферою."

Учитель показує слайди: фотографії Ніла Ґеймана на різних етапах його творчої кар'єри, обкладинки найбільш популярних книг Ґеймана, зокрема «Кораліна», «Американські боги», «Зоряний пил», а також список нагород, які він отримав за «Кораліну», включаючи Hugo Award, Nebula Award та Bram Stoker Award. Також можна показати кадри з фільму «Кораліна» і його номінації на різноманітні кінонагороди.

Обговорюються додаткові теми: вплив Ніла Ґеймана на сучасну літературу, його підхід до поєднання казкових і похмурих елементів, роль «Кораліни» у формуванні сучасної культури фентезі та жахів.

2. Робота в групах. Аналіз проблематики твору.

Учитель: У книзі «Кораліна» піднімаються важливі питання, які стосуються кожного з нас. Давайте зосередимося на трьох головних темах твору: проблеми родинних стосунків, пошук себе та самооцінка.

Учні, тепер ми об'єднаємося у три групи. Кожна група отримає одну з цих тем для аналізу. Ваше завдання — використовуючи цитати з твору (які я вам надам у роздатковому матеріалі) та власні знання, скласти короткий аналіз і підготувати виступ перед класом.

Етапи роботи в групах:

Розподіл ролей: У кожній групі ви можете обрати ролі: один або два учасники будуть відповідати за аналіз тексту, інші — за підготовку виступу та презентацію матеріалу. Обговоріть, як ви хочете представити вашу тему: чи будете ви використовувати слайди, плакати, чи просто будете говорити.

Аналіз теми:

Проблеми родинних стосунків: Подумайте про стосунки між Кораліною та її батьками. Які проблеми вони переживають? Які уроки можна з цього винести? Які цитати з твору підкреслюють ці проблеми?

Пошук себе: Як Кораліна змінюється в «іншому світі»? Які моменти у книзі вказують на її розвиток як особистості? Які ключові цитати можуть підтвердити її шлях до самопізнання?

Самооцінка: Як Кораліна ставиться до себе на початку та в кінці історії? Як вона вчиться цінувати себе? Які моменти у творі ілюструють цю еволюцію?

Підготовка виступу:

Використовуючи ваші аналізи та цитати, підготуйте короткий виступ (3-5 хвилин) про вашу тему. Постарайтеся пояснити, чому це питання важливе, і поділіться своїми думками та висновками.

Включіть питання для класу: після вашого виступу заохочуйте інших учнів ставити питання або ділитися своїми думками на обрану тему.

Презентація:

Кожна група по черзі представить свій аналіз. Учні уважно слухають, щоб мати можливість задати питання після кожного виступу.

Вчитель: Після завершення всіх виступів, разом обговоримо, які теми вас найбільше вразили, і як ви можете пов’язати ці питання з вашим власним життям.

У вас є 20 хвилин для роботи в групах. Залиште час для презентацій, тому намагайтеся не затягувати обговорення. Пам'ятайте, важливо не тільки зрозуміти текст, але й навчитися висловлювати свої думки чітко і впевнено.

(Учитель роздає учням роздатковий матеріал із цитатами з твору та оголошує час для роботи в групах. Додаток 1)

3. «Мозковий штурм».

  •                  "Що вас найбільше вразило у «іншому світі Кораліни?"
  •                  "Як би ви почувалися, опинившись у світі Кораліни?"
  •                  "Чи відчули ви, що цей світ ідеальний? Чому або чому ні?"
  •                  "Чи було б вам комфортно залишитися у цьому світі? Чому?"
  •                  "Як ви вважаєте, чи легко було б повернутися до реальності після перебування у світі Кораліни?"
  •                  "Які б рішення ви приймали на місці Кораліни? Чи спокусив би вас інший світ?"
  •                  Ми побачили, що інший світ, створений для Кораліни, виглядає привабливо, але чи насправді він є безпечним та бажаним?
  •                  Які приховані небезпеки можуть бути у такому світі?
  •                  Що, на вашу думку, символізують ґудзики замість очей?

4. Робота з цитатами, інтерактивне завдання «Дерево тем» (приклад цитат для роботи у додатку 2).

Інструкція для учнів: Ви отримаєте картку з цитатою з твору. Прочитайте її і подумайте, як вона пов’язана з однією із тем: проблеми родинних стосунків, пошук себе чи самооцінка.

На дошці ми створимо «Дерево тем», де кожна гілка представляє одну з тем. Підійдіть до дошки і прикріпіть свою цитату до відповідної гілки.

Обговорення роботи.

  •      "Чому ви обрали саме цю тему для своєї цитати?"
  •      "Як ви думаєте, чому ці теми є такими важливими для твору?"

V. Рефлексія.

  1.               Групова робота. Створення "Мотиваційного амулету".

Вчитель:  Під час подорожі «іншим світом» Кораліни ми побачили, як багато перешкод їй довелося подолати. Чи задумувалися ви, що саме допомогло їй стати такою сильною і здолати всі випробування? Чи були це певні якості чи цінності? Як ви думаєте, які з них ми можемо знайти у нас самих? Сьогодні ви створите свій власний «мотиваційний амулет», схожий на той, що був у Кораліни, але ваш амулет буде відображати цінності, які ви винесли з цього твору.

Завдання для учнів:

Розподіл на групи: Учні діляться на три-чотири невеликі групи. Кожна група отримує аркуші картону у формі амулетів (можна використати круглу форму з кольорового паперу або картону).

Етап 1 – Вибір цінності: Групи обговорюють та обирають одну головну цінність, яку, на їхню думку, підкреслює твір «Кораліна». Це може бути сім'я, відвага, довіра, сила духу, вірність собі тощо.

Етап 2 – Надпис: На одному боці амулету групи мають написати цю обрану цінність великими літерами.

Етап 3 – Символіка: На іншому боці амулету учні малюють символ або малюнок, що відображає обрану цінність. Наприклад, для сім'ї це може бути зображення серця чи дерева з корінням, для відваги – щит або меч, для довіри – рука, яка тягнеться до іншої руки.

Етап 4 – Обговорення: Після завершення роботи групи по черзі презентують свої амулети перед класом. Кожна група пояснює, яку цінність вони обрали, чому саме вона важлива в творі та як її можна пов’язати з реальним життям.

Вчитель: Ваші амулети будуть не просто символами, а мотивацією для всіх нас. Подумайте, як ці цінності допомагають не лише літературним героям, а й нам у повсякденному житті. Чому саме ця цінність була такою важливою для Кораліни? Як вона допомогла їй не здатися перед лицем небезпеки? І як ця якість допомагає нам?

Можливі цінності для амулетів та ідеї символів:

Сім'я – дерево, що символізує коріння і зв’язок поколінь, або серце, яке показує теплоту родинних стосунків.

Відвага – зображення щита або лева, які уособлюють силу і мужність.

Довіра – дві переплетені руки або ключ, що відчиняє двері до взаєморозуміння.

Сила духу – гора або вогонь, що символізують незламність і силу волі.

Вірність собі – дзеркало або зірка, що відображає самопізнання і віру в свої принципи.

  1.               «Мікрофон».
  • Що нового ви сьогодні відкрили для себе завдяки цій історії?
  • Які якості Кораліни стали для вас прикладом?
  • Які цінності ми можемо винести з її пригод і застосувати у нашому власному житті?"
  1.               Прийом рефлексії «Аргументація власної відповіді»

На уроці я працював ______________, бо ______________

Своєю роботою на уроці я_____________________

Урок здався мені______________________

Протягом уроку я ______________________

Мій настрій ___________________

Матеріал уроку був для мене _____________

  1.               Заключне слово учителя.

Сьогодні ми з вами побачили, що навіть у найтемніших ситуаціях, як у «іншому світі» Кораліни, можна знайти світло, якщо довіряти собі та своїм близьким. Ця історія навчила нас цінувати родину, шукати сили всередині себе і не боятися викликів. Пам’ятайте: як Кораліна подолала свої страхи, так і кожен із нас здатен подолати будь-які труднощі, якщо ми залишимося вірними своїм цінностям. До зустрічі!

Домашнє завдання:

  •                  Обов’язкове завдання: Написати коротке есе на тему: "Як би я поводився/поводилася на місці Кораліни?"

У своєму есе, постарайтеся розповісти про свої думки та почуття, якщо б ви опинилися у світі, схожому на той, що описаний у книзі. Подумайте, як би ви діяли, які б якості вам знадобилися, щоб подолати перешкоди, і що було б найскладнішим випробуванням для вас.

  •                  Додаткове завдання (для охочих): Подивіться повний фільм "Кораліна" і знайдіть відмінності між книгою та її екранізацією. На що саме режисер зробив акцент? Які сцени у фільмі були іншими, ніж у книзі? Як, на вашу думку, ці зміни вплинули на сприйняття історії? Підготуйте коротку письмову роботу або усний виступ на наступний урок, щоб поділитися своїми спостереженнями з класом.

Пам’ятайте, діти, що аналіз відмінностей між книгою і фільмом допоможе вам краще зрозуміти, як режисери інтерпретують літературні твори. Це також чудова можливість для нас навчитися глибше аналізувати різні форми мистецтва і шукати підтексти, які залишаються за кадром.

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Роздатковий матеріал із цитатами з твору "Кораліна"

 

Завдання для груп:

  •      Прочитайте цитати у вашій групі та обговоріть, як вони пов'язані з вашою темою.
  •      Використовуйте ці цитати у своєму аналізі та підготуйте їх до представлення класу.
  •      Додайте власні думки та приклади з особистого досвіду, щоб зробити вашу презентацію ще більш цікавою.

 

Група 1. Проблеми родинних стосунків

  •      "Її батьки ніколи не звертали уваги на те, що вона справді хоче, завжди були зайняті своїми справами."

Ця цитата ілюструє відчуття Кораліни, що її потреби і бажання не важливі для її батьків.

 

  •      "Кораліна відчувала себе самотньою, навіть коли її батьки були поруч."

Це показує, як фізична присутність не завжди означає емоційну підтримку.

 

  •      "Вона не хотіла, щоб її батьки були такими зайнятими, але не знала, як їм це сказати."

Ця цитата підкреслює труднощі в спілкуванні та вираженні своїх почуттів.

 

 

 

Група 2. Пошук себе

  •      "Кораліна виявила, що вона може бути більш сміливою, ніж думала."

Ця цитата демонструє процес самопізнання і усвідомлення власної сили.

 

  •      "Вона зрозуміла, що не може просто залишити свій справжній світ."

Цей момент ілюструє важливість приналежності та ідентичності.

 

  •      "Кораліна намагалась знайти себе у світі, де все здавалося досконалим."

Це відображає її боротьбу з ідеалізацією та реальністю.

 

 

Група 3. Самооцінка

  •      "Кораліна почала усвідомлювати, що справжня краса — це не те, як ти виглядаєш, а те, хто ти є."

Ця цитата говорить про зміни в її сприйнятті себе та своєї цінності.

 

  •      "Вона вирішила не дозволяти іншим визначати, ким їй бути."

Це підтверджує її прагнення до незалежності та самовизначення.

 

  •      "Кораліна нарешті змогла стати тією, ким завжди хотіла бути."

Цей момент символізує її внутрішнє зростання та прийняття себе.

 

 

Додаток 2

 

"Вони завжди були зайняті. Вони любили її, але їй здавалося, що вони не мають для неї часу."

 

"Інші батьки з іншого світу здавалися ідеальними. Вони готували для неї улюблені страви і завжди були поруч, але чому це її лякало?"

 

"Кораліна завжди знала, що є щось більше, ніж просто життя за чіткими правилами. Вона хотіла відкрити цей світ."

 

"Вона зрозуміла, що не потребує чужих ідеалів, щоб бути собою. Її справжнє життя було важливішим за інший світ."

 

"Спочатку Кораліна боялася. Вона не знала, чи зможе протистояти іншій матері, але щось у ній змінилося – вона вирішила не здаватися."

 

"Я не просто маленька дівчинка, сказала Кораліна. Я важлива. Моє життя важливе."

1

 

docx
Додано
1 грудня
Переглядів
83
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку