Німецька імперія в 1871-1900 роках

Про матеріал
Розробка уроку узагальнення по темі :« Німецька імперія в 1871-1900 роках» з використанням зображень та карти відповідного періоду
Перегляд файлу

Урок на тему «Німецька імперія в 1871-1900 роках»

 

Очікувані результати: учні зможуть назвати головні дати подій даного періоду; охарактеризувати економічне та політичне життя Німецької імперії; визначити фактори, що сприяли її розвитку; проаналізувати діяльність Бісмарка, визначити позитивні та негативні сторони його канцлерства,  зможуть побудувати логічну схему «Діяльність Бісмарка»; пояснити терміни «контрибуція», «протекціонізм», «культркампф»,«мілітаризм», «світова політика».

Обладнання: атласи, контурні карти, підручники, презентація, роздатковий матеріал (4 аркуші А3, малюнки до теми – 4 комплекти, 4 маркери).

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку:

 

І. Організаційний момент (4 групи учнів сідають за столи). Актуалізація опорних знань учнів:

1. Яка подія ІІ-ї половини ХІХ ст. для Франції була найтрагічнішою?

2. Яка країна стала ворогом №1 для французького народу і чому?

ІІ. Вивчення нового матеріалу:

  1. Як утворилась Німецька імперія?                                                                                  Слайд 1 – зображення прапора, герба імперії і постановка проблемного завдання «Чому Німеччина наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. перетворилася на державу – агресора на міжнародній арені?»        

Слайд 2. Учні коментують події і зображення, які з’являються на карті, пояснюють карикатуру про об’єднання німецьких земель, аналізують вислів.

     

    Слайд 3. Учні розповідають про подію 18 січня 1871 року.

                                                                                                                          Слайд 4. Як управляласьдержава за Конституцією 16 квітня 1871 р.? Чиї інтереси захищала? Яка форма правління в сучасній Німеччині?

 

2.Економічний розвиток Німеччини.

    Учні аналізують кругову діаграму на с.132 про частку Німеччини  у світовому промисловому виробництві.

    Учні опрацьовують  текст підручника (Всесвітня історія : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. /Павло Полянський. — К. : Грамота, 2017)      с. 132-133 і визначають фактори, які сприяли економічному розвитку Німеччини?       Узагальнення – на слайді 5.

  Висновок про особливості економічного розвитку Німеччини кінця ХІХ – початку ХХ ст.  Слайд 6.

 

3.Діяльність «залізного канцлера» Отто фон Бісмарка. (слайд 7)

    На слайді 8 учні бачать дати, географічні назви і повинні пригадати біографію Бісмарка, з якою ознайомились раніше. Після відповідей висвічується біографія канцлера.

Далі в процесі опрацювання слайдів учні роблять короткі записи.

А) Внутрішня політика (слайд 9).                                       

Пояснення терміну «мілітаризм».                                                                        Боротьба з ліберальною опозицією в парламенті, де Бісмарк завжди виступав жорстко, «хльостко»(карикатура зліва вгорі).                                                                 Завдяки «винятковому закону» Бісмарк  розправився із соціал-демократами (постріл з лука).                                                                                          «Культуркампф» - обмеження впливу католицької церкви (в шаховій партії папа римський одержує мат).

 

Б) Соціальні реформи (слайд 10).

В) Зовнішня політика (слайд 11).

Верхня карикатура  - «Союз трьох імператорів», який за ниточки  тримає Бісмарк і управляє ним в інтересах Німецької імперії, нижня - ілюструє колоніальну політику в Африці.

Г) Карикатури і цитати (слайд 12).      Бісмарк любив карикатури на себе, колекціонував їх, бо в них дуже влучно й дотепно відображена його діяльність.

З 1871 по 1890 рік Отто фон Бісмарк, як капітан, міцно тримав штурвал корабля – Німецької імперії серед розбурханого моря, дотримуючись курсу – консерватизму. За нового імператора Вільгельма ІІ Бісмарк був змушений піти у відставку (як досвідчений лоцман він спускається по трапу з корабля, а Вільгельм ІІ тішиться з палуби над цим).

  На карикатурі вгорі зліва: Бісмарк в образі Дедала попереджає Вільгельма ІІ (Ікара) не злітати так високо, бо падіння буде трагічним. Імператор не дослухався до попереджень  Бісмарка, розв’язав Першу світову війну, яка призвела до краху імперії.

   Остання карикатура – це підсумок діяльності канцлера: над комірцем – гармати, замість носа – солдат, на вусах – війни, на комірці – «Культуркампф», на лобі – «винятковий закон проти соціалістів», а на            голові – штики, що уособлюють загарбницьку політику.

 

Слайд 13.

Учні в групах на аркушах складають з малюнків-підказок  логічну схему «Діяльність Бісмарка», відзначаючи як позитивні, так і негативні сторони. Коментують схеми і дають власну оцінку цій історичній особистості.

Вчитель підводить підсумки і коментує схему на слайді 14.

4. Перехід Німеччини до «світової політики» (слайд 15).                     Розкриття терміну «світова політика», її головних напрямів.

На слайді 16 учні бачать невеликі колоніальні надбання Німеччини, що її вкрай не влаштовувало і буде підштовхувати імперію до переділу вже поділеного світу.  На контурних картах діти позначають Німецьку імперію та її колонії.

 

ІІІ.  Підсумковий етап:                                                                                                Учні відповідають на проблемне запитання і підбивають підсумки уроку.                                                                                                                                                    Оцінювання діяльності учнів на уроці.                                                                  Домашнє завдання.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Іванько Яніна
    Гарний і насичений урок. Дякую, що поділились.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
30 грудня 2020
Переглядів
2854
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку