Всесвітня історія 9 клас Практичне заняття. "Образ абсолютного монарха країн Західної Європи."

Про матеріал
Урок з всесвітньої історії для 9 класу за програмою для шкіл глухих, слабочуючих
Перегляд файлу

Всесвітня історія 9 клас

Практичне заняття.

Образ абсолютного монарха країн Західної Європи.

Мета: з’ясувати особливості правління абсолютних монархів у країнах західної Європи; охарактеризувати Францію у період правління Людовіка XIV; розвивати практичні навички роботи з історичними документами ; сприяти формуванню полікультурної компетентності та вихованню толерантності коригувати вимову здобувачів освіти.

Обладнання: підручник «Всесвітня історія» для учнів 8 класу під редакцією О.В. Гісем, О.О. Мартинюк; тексти історичних документів; портрети історичних діячів; мультимедійний діапроектор; відеофільм «Французький король Людовік XIV».

Тип уроку: практичне заняття.

Очікувані результати. Після уроку учні зможуть:

  • застосовувати та пояснювати на прикладах терміни і поняття;
  • описувати двір абсолютного монарха;
  • характеризувати абсолютну монархію Франції за правління короля

Людовіка XIV;

  • порівнювати абсолютну монархію Франції та Англії, правління Людовіка XIV та Генріха VIII.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Психологічний настрій класу на урок за допомогою вислову Г. Форда « Зібратися разом – це початок, триматися разом – це прогрес, працювати разом – це успіх».

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Вчитель. Чи знаєте ви, на яку квітку схоже зображення, що знаходиться у вас на партах (додаток 1)? А чи хочете ви дізнатись могутність яких монархів, та якої країни уособлювала вона на гербі (додаток 2)? Отже, на сьогоднішньому занятті ми з вами на прикладі Франції складемо образ абсолютного монарха країн Західної Європи періоду XVII – пер пол. XVIII століть.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Робота з історичним терміном «абсолютизм».
  2. Риси абсолютної монархії

https://history.vn.ua/lesson/vsesvitnya-istorya-8-class-gisem-rozrobki/vsesvitnya-istorya-8-class-gisem-rozrobki.files/image001.jpg

  1. Пригадайте, з іменами яких європейських правителів пов’язане це явище?

IV. Виконання практичної роботи.

Вчитель. Поширення явища абсолютної монархії, а відповідно образу абсолютного монарха розпочалося із Франції. І саме найяскравішим представником даного типу правителя є король Франції Людовік XIV(додаток 3).

Робота із текстом історичних документів. Дати відповіді на запитання в кінці тексту(додаток 4).

Робота з текстом підручника на сторінці 86 та 98(додаток 5).

Перегляд відеофільму «Французький король Людовік XIV» (https://www.yotube.com/watch?v=huCEKLxOvWO)

Метод «Мікрофон»

  1. Яке прізвисько отримав король? (Король-сонце)
  2.  Скільки років правив він державою? (72 роки)
  3. Хто був наближеною особою короля? (Міністр фінансів Кольбер)
  4. Чому більше 30 років Франція вела війни у Європі? (Король вважав, що саме він гідний правити Європою)
  5. Який вислів належить Людовіку XIV про державне правління? («Держава – це я!»)
  6. Представником якої правлячої династії був Людовік XIV? ( Бурбонів)

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Заповнити таблицю

ПЛАН ХАРАКТЕРИСТИКИ

КРАЇНИ ЄВРОПИ

ФРАНЦІЯ

ІСПАНІЯ

АНГЛІЯ

Місце розташування (територія країни в період розквіту)

 

 

 

Територія імперії в період найбільшого розвитку (разом із колоніями)

 

 

 

Столиця імперії

 

 

 

Форма правління

 

 

 

Станово-представницький орган

 

 

 

Монархи (імена, династії)

 

 

 

Найбільш відомі події (дата і короткий опис)

 

 

 

 

VI. Підсумок уроку.

VII. Рефлексія.

Метод «Незакінчене речення»

Сьогодні на уроці я:

  • навчився……………………..
  • відкрив……………………….
  •  проаналізував………………..
  • дізнався……………………….
  • усвідомив……………………..
  • зробив висновок………………

VIII. Домашнє завдання.

  1. Повторити параграфи 11, 12, 13.

 

 

 

Додаток 1

Похожее изображение  Похожее изображение  Похожее изображение

 

 

Додаток 2

         Картинки по запросу Людовік 14 його герб

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Картинки по запросу портрет Людовіка 14 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

         При дворі був заведений суворий етикет…Так, під час одягання короля по черзі був присутній весь двір; кожна частина королівського туалету, перш ніж бути одягнена королем, проходила через декілька рук службовців і придворних і вручалася королю найбільш високопоставленою особою – спадкоємцем престолу або будь-яким іншим членом королівського дому. Під час королівського обіду всі, допущені до нього, не виключаючи і членів королівського роду, повинні були стояти. Тільки деяким членам королівського роду дозволялося іноді сісти. Розмовляти з королем можна було тільки тоді. Коли він сам цього забажає.

         Зовнішньому життю двору Людовік XIV  надавав надзвичайного блиску. Поки правив молодий Людовік XIV, життя у Версалі перетворилося на суцільне свято. Бали слідували один за одним, маскаради, концерти, театральні вистави, розважальні прогулянки та ін.

( Веппер Р.Ю., Реверсов И. П., Трачевський А. С. История нового времени.-М.,1995.-С.150-153)

 

1.Доведіть,що у французької аристократії не виникало сумнівів твердження короля «Держава – це я!»

2.Як Людовік XIV підтверджував поширену думку про пишноту свого правління?

 

 

 

 

 

 

         При дворі був заведений суворий етикет…Так, під час одягання короля по черзі був присутній весь двір; кожна частина королівського туалету, перш ніж бути одягнена королем, проходила через декілька рук службовців і придворних і вручалася королю найбільш високопоставленою особою – спадкоємцем престолу або будь-яким іншим членом королівського дому. Під час королівського обіду всі, допущені до нього, не виключаючи і членів королівського роду, повинні були стояти. Тільки деяким членам королівського роду дозволялося іноді сісти. Розмовляти з королем можна було тільки тоді. Коли він сам цього забажає.

         Зовнішньому життю двору Людовік XIV  надавав надзвичайного блиску. Поки правив молодий Людовік XIV, життя у Версалі перетворилося на суцільне свято. Бали слідували один за одним, маскаради, концерти, театральні вистави, розважальні прогулянки та ін.

( Веппер Р.Ю., Реверсов И. П., Трачевський А. С. История нового времени.-М.,1995.-С.150-153)

 

1.Доведіть,що у французької аристократії не виникало сумнівів твердження короля «Держава – це я!»

2.Як Людовік XIV підтверджував поширену думку про пишноту свого правління?

 

 

 

Додаток 5

Результат пошуку зображень за запитом "портрет генріха 8"

docx
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
30 грудня 2020
Переглядів
2733
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку