Всесвітня історія 9 клас
Практичне заняття.
Образ абсолютного монарха країн Західної Європи.
Мета: з’ясувати особливості правління абсолютних монархів у країнах західної Європи; охарактеризувати Францію у період правління Людовіка XIV; розвивати практичні навички роботи з історичними документами ; сприяти формуванню полікультурної компетентності та вихованню толерантності коригувати вимову здобувачів освіти.
Обладнання: підручник «Всесвітня історія» для учнів 8 класу під редакцією О.В. Гісем, О.О. Мартинюк; тексти історичних документів; портрети історичних діячів; мультимедійний діапроектор; відеофільм «Французький король Людовік XIV».
Тип уроку: практичне заняття.
Очікувані результати. Після уроку учні зможуть:
Людовіка XIV;
Хід уроку
І. Організаційний момент. Психологічний настрій класу на урок за допомогою вислову Г. Форда « Зібратися разом – це початок, триматися разом – це прогрес, працювати разом – це успіх».
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Вчитель. Чи знаєте ви, на яку квітку схоже зображення, що знаходиться у вас на партах (додаток 1)? А чи хочете ви дізнатись могутність яких монархів, та якої країни уособлювала вона на гербі (додаток 2)? Отже, на сьогоднішньому занятті ми з вами на прикладі Франції складемо образ абсолютного монарха країн Західної Європи періоду XVII – пер пол. XVIII століть.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
IV. Виконання практичної роботи.
Вчитель. Поширення явища абсолютної монархії, а відповідно образу абсолютного монарха розпочалося із Франції. І саме найяскравішим представником даного типу правителя є король Франції Людовік XIV(додаток 3).
Робота із текстом історичних документів. Дати відповіді на запитання в кінці тексту(додаток 4).
Робота з текстом підручника на сторінці 86 та 98(додаток 5).
Перегляд відеофільму «Французький король Людовік XIV» (https://www.yotube.com/watch?v=huCEKLxOvWO)
Метод «Мікрофон»
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Заповнити таблицю
ПЛАН ХАРАКТЕРИСТИКИ |
КРАЇНИ ЄВРОПИ |
||
ФРАНЦІЯ |
ІСПАНІЯ |
АНГЛІЯ |
|
Місце розташування (територія країни в період розквіту) |
|
|
|
Територія імперії в період найбільшого розвитку (разом із колоніями) |
|
|
|
Столиця імперії |
|
|
|
Форма правління |
|
|
|
Станово-представницький орган |
|
|
|
Монархи (імена, династії) |
|
|
|
Найбільш відомі події (дата і короткий опис) |
|
|
|
VI. Підсумок уроку.
VII. Рефлексія.
Метод «Незакінчене речення»
Сьогодні на уроці я:
VIII. Домашнє завдання.
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
При дворі був заведений суворий етикет…Так, під час одягання короля по черзі був присутній весь двір; кожна частина королівського туалету, перш ніж бути одягнена королем, проходила через декілька рук службовців і придворних і вручалася королю найбільш високопоставленою особою – спадкоємцем престолу або будь-яким іншим членом королівського дому. Під час королівського обіду всі, допущені до нього, не виключаючи і членів королівського роду, повинні були стояти. Тільки деяким членам королівського роду дозволялося іноді сісти. Розмовляти з королем можна було тільки тоді. Коли він сам цього забажає.
Зовнішньому життю двору Людовік XIV надавав надзвичайного блиску. Поки правив молодий Людовік XIV, життя у Версалі перетворилося на суцільне свято. Бали слідували один за одним, маскаради, концерти, театральні вистави, розважальні прогулянки та ін.
( Веппер Р.Ю., Реверсов И. П., Трачевський А. С. История нового времени.-М.,1995.-С.150-153)
1.Доведіть,що у французької аристократії не виникало сумнівів твердження короля «Держава – це я!»
2.Як Людовік XIV підтверджував поширену думку про пишноту свого правління?
При дворі був заведений суворий етикет…Так, під час одягання короля по черзі був присутній весь двір; кожна частина королівського туалету, перш ніж бути одягнена королем, проходила через декілька рук службовців і придворних і вручалася королю найбільш високопоставленою особою – спадкоємцем престолу або будь-яким іншим членом королівського дому. Під час королівського обіду всі, допущені до нього, не виключаючи і членів королівського роду, повинні були стояти. Тільки деяким членам королівського роду дозволялося іноді сісти. Розмовляти з королем можна було тільки тоді. Коли він сам цього забажає.
Зовнішньому життю двору Людовік XIV надавав надзвичайного блиску. Поки правив молодий Людовік XIV, життя у Версалі перетворилося на суцільне свято. Бали слідували один за одним, маскаради, концерти, театральні вистави, розважальні прогулянки та ін.
( Веппер Р.Ю., Реверсов И. П., Трачевський А. С. История нового времени.-М.,1995.-С.150-153)
1.Доведіть,що у французької аристократії не виникало сумнівів твердження короля «Держава – це я!»
2.Як Людовік XIV підтверджував поширену думку про пишноту свого правління?
Додаток 5