Розвиток США у першій половині ХІХ століття

Про матеріал
Розвиток США у першій половин ХІХ століття. Дати уявлення про процес розвитку капіталістичних відносин у США в першій половині ХІХ ст., рух аболіціоністів; ознайомитись з процесом формування політичних партій, давати оцінку зовнішній політиці; виховувати загальнолюдські якості: гуманізм і справедливість.
Перегляд файлу

 


Тема. Розвиток США у першій половин ХІХ століття.

Мета: дати уявлення про процес розвитку капіталістичних відносин у США в першій половині ХІХ ст., рух аболіціоністів; ознайомитись з процесом формування політичних партій, давати оцінку зовнішній політиці; виховувати загальнолюдські якості: гуманізм і справедливість.

Обладнання: презентація «Розвиток США в першій половині ХІХ ст.», оцінювальні листи, роздавальний матеріал.

Тип уроку: урок вивчення нових знань.

                                                            ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

                                                       Бесіда

  1. Коли були утворені Сполучені Штати Америки?(  У 1776 р. конгрес прийняв

« Декларацію про незалежність» - заяву про відокремлення від Англії та повну самостійність  колоній, які створюють нову державу.)

  1. Коли була прийнята Конституція США?( У 1787 р. спеціальне зібрання представників штатів( Засновницький конвент) у Філадельфії прийняв конституцію США.)
  2. Назвіть, які європейські держави до середини ХІХ ст. мали найвищий рівень економічного розвитку.(Англія)
  3. Чому? (Стався промисловий переворот, Англія стала « майстернею світу»)
  4. Що таке промисловий переворот?( це перехід від ручного, ремісничо-мануфактурного до великого перевороту було запровадження у виробництво і транспорт робочих машин і механізмів, які замінили ручну працю людей, наприклад парових двигунів, створення самостійної машинобудівельної галузі.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. 31 січня 1865 р. було скасовано рабство в США, а сьогодні на уроці ми з вами визначимо основні ознаки соціально-економічного розвитку США в першій половині ХІХ ст. охарактеризуємо шляхи розвитку сільського господарства, поговоримо про людей, які виступали проти існування рабства, і про те, чому вони це робили.

Ознайомлення з темою та очікуваними результатами. Запис дати і теми уроку.

Учитель. Вивчаючи тему, ми зможемо простежити зародження одного з елементів політичної системи країни, яка до сьогодні чинна в США і є запорукою їх соціально-політичної стабільності.

 

                                                                 1

По завершенні уроку ви зможете:

Визначати:

  • Суть двох систем господарювання;
  • Зміст поняття «територіальна експансія»,«доктрина Монро »,«аболіціонізм»,

«господарство плантації»

  •  Назвати причини і навести приклади прояву аболіціонізму;

Характеризувати:

  • Процес розвитку капіталістичних відносин США в першій половин ХІХ.;
  • Експансіонізм зовнішньої політики США( за допомогою карти)

 

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Учитель. У кожного з вас лежить на парті лист оцінювання вашої роботи на уроці. Підрахувавши отримані бали за кожну правильну відповідь, ви отримаєте оцінку за роботу на уроці.

Основні ознаки соціально-економічного розвитку США у І половині ХІХ ст.

Учитель. Пригадайте, будь ласка, яким європейським країнами в різні часи належала першість на морі?( Іспанії, Португалії, Англії). Сьогодні ми з вами дізнаємось, чому цей період став «золотим століттям» для торгового мореплавання США.

Робота з підручником

Протягом 2 хвилин учні опрацьовують текст підручника і готують відповідь на запитання.

  • 1-й ряд. Чому початок ХІХ ст. став «золотим століттям» для торгового мореплавання США?
  • 2-й ряд. У чому полягали особливості промислового перевороту в США . Коли він закінчився?
  • 3-й ряд. У чому полягали особливості економічного розвитку США?

Обговорення

1-й ряд. Морським шляхом доставлялися продукти харчування і колоніальні товари зі штатів до метрополії. Саме торговий флот англійці орендували для перевезення промислових виробів та імпорту з Америки.

2-й ряд. Особливості  промислового перевороту в США:

  • Використання наукових досягнень, винаходів, машин і кваліфікаційної робочої сили;
  • Нерівномірний характер;

 

                                                                   2

       .   Тривалий термін.

 

3-й ряд

Північ

Південь

Захід

Промисловість машинне виробництво

Плантаторське рабовласництво

«дикий», початок освоєння

 

Питання: що об’єднувало економіку Півдня і Заходу? ( переважний розвиток сільського господарства)

Робота зі схемою

За допомогою прийому «питання \ відповідь» учні разом складають схему

«шляхи розвитку сільського господарства».

Шляхи розвитку сільського господарства США

 

Фермерський

Вільна праця на власній ділянці землі

 

Плантаційний

Використання примусової праці та нераціональне використання землі

 

 

 

 

Учитель. У першій половині ХІХ ст.. економічний розвиток США був      нерівномірним. Північ характеризувалася промисловим розвитком ( у наслідок промислового перевороту), а  Південь був сільськогосподарським регіоном, в якому панувала система рабства. У США визначилися два шляхи розвитку сільського господарства.( запис у зошиті)

Система плантації. Рабства по Півдні

Пояснення вчителя з елементами бесіди

Учитель. Господарство плантації – велике землеробське господарство у капіталістичних країнах, в якому вирощуються технічні й продуктові культури переважно тропічного і субтропічного землеробства( цукровий очерет, кава, какао, чай, рис, банани, ананаси, тютюн, бавовник і багато ін.). Найвищого розквіту господарство плантації досягло у 1-й половині ХІХ ст., коли центром системи плантації сталі США. Господарство плантації передбачало використання примусової праці – експлуатації.

Запитання

  1. Якою була праця рабів?
  2. Де використовувалася праця рабів? Чому?
  3. Як ви вважаєте, чи може одна людина жити за рахунок експлуатації праці іншої?

Але праця негрів-рабів використовувалася не тільки на плантаціях, а також на:

  • Текстильних підприємствах;
  • Металургійних підприємствах;

                                                               3

  • Під час будівництва залізниць;
  • Під час навантажувально-розвантажувальних робіт

Учитель. Деяким рабам вдавалося стати вільними. Наведіть приклад. (1860р. 11% негрів були вільними. Серед чорного населення з’явилися вчені, письменники, лікарі. Всьому світу відомі імена астронома і математика Бенджаміна Баннекера і письменника-публіциста Ф. Дугласа, що боролися за повне звільнення негрів.)

У 30-і рр. ХІХ ст. на території США став розповсюджуватися аболіціонізм – рух, учасники якого вимагали негайного знищення рабства.

Ділова гра « точка зору»

Бачити несправедливість і мовчати – значить самому брати участь у ній (Ж.Ж.Руссо)

  1. Чи згодні ви з цим висловом?
  2. Чим був викликаний рух аболіціоністів?
  3. Ваше ставлення до їх діяльності.
  4. Назвіть найбільш відомого аболіціоніста США. ( В. Гаррісон)
  5. Коли та з якою метою було створено« Товариство підземної залізниці»?

( 1838 р., займалися переправленням негрів до Канади, де вони ставали вільними)

  1.  В якому творі розкрито страхітливе життя чорношкірих людей? ( Гарріст Бічер-Стоу «Хатинка дядька Тома»)

 Формування двопартійної системи

Учитель. На початку ХІХ ст. у США почали формуватися політичні партії, головною задачею яких була організація виборів президента США і представників до сенату і конгресу.

Політична партія – це союз однодумців, об’єднаних єдиною метою – досягнення влади і здійснення своїх програмових задач.

 

Самостійна робота

Учні мають самостійно опрацювати матеріал підручника про формування двопартійної системи США, відповісти на запитання й заповнити таблицю.

 

Запитання

 

  1. Чиї інтереси виражали політичні партії?
  2. Які задачі ставили?

Запитання

Партії

Рік заснування

 

 

Провідники

 

 

Соціальна опора

 

 

Програма

 

 

                                                                         4

 Учні перевіряють роботи один одного й виставляють оцінки ( Метод самоперевірки)

Узагальнююча бесіда

  1. Які партії виникли в США у першій половині ХІХ ст.?
  2. Чия програма була більш прогресивною на ваш погляд?
  3. Представником якої партії ви себе бачите? Чому?

Територіальна експансія

Учитель. Зростання попиту машинної індустрії Європи на сировину спричинило збільшення бавовняних плантацій у південних штатах цієї країни. Через стрімке зростання попиту полилася боротьба за землю. Це багато чому зумовило територіальну експансію США в першій половині ХІХ ст.

Територіальна експансія  - це захоплення території з метою встановлення панування над ними.

Причиною територіальної експансії з боку Півночі була фермерська система господарської земельної фундації. З початком ХІХ ст. захоплення американських територій відбувалося у двох напрямках: промислова Півні – у бік західних земель і Канади, плантаторський Південь – у південно - східному  регіонах.

Формування картографічних умінь

  1.  Назвіть, на території яких держав була спрямована експансія США.
  2. Наскільки збільшилася територія США? ( у 8 разів)

Учитель. В американців була мета підпорядкувати собі якомога більше територій.

З цією метою була висунута ідея панування на американському континенті, яка отримала назву «доктрина Монро».

«Америка для американців » - це гасло було висунуто після ухвалення у 1823 р. документа, який увійшов до історії під назвою «доктрина Монро», відповідно до якої європейським країнам заборонялося засновувати нові колонії в Америці. Іншими словами, США заявили про свої претензії на весь Американський континент.

V. Закріплення вивченого матеріалу

У запропонованому тексті треба вставити пропуски.

Машинне виробництво переважало на __ країни. На Півдні зберігалося __ рабовласництво. __ - велике землеробське господарство у капіталістичних країнах, в якому вирощують технічні й продуктові культури. Аболіціонізм - __, учасники якого вимагали негайного __.у 1828 р. утворилася __ партія. Території, якої були захоплені у період територіальної експансії, __. ( Півночі, плантаційне, плантації, рух, скасування рабства, демократична, 1854 р.)

                                                               5

VI. Підсумок уроку

Самооцінка учнів, заповнення карток.

Знаю і пам’ятаю

0-нерозумію

!- недостатньо розумію

!!- розумію, але не все запам’ятав

!!!- розумію і пам’ятаю

Особливості промислового перевороту

 

Шляхи розвитку сільського господарства

 

Суть систем сільського господарства

 

Господарство плантації-це___

 

Причини аболіціонізму

 

Аболіціонізм-це__

 

Територіальна експансія США- це

 

доктрина Монро - це __

 

 

Опитування результатів.

VII. Домашнє завдання

  1. Опрацювати відповідний матеріал підручника параграфу 34.
  2. Підготувати повідомлення про Аврама Лінкольна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                    6

docx
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
17 січня 2021
Переглядів
1876
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку