Тест 3
Завдання 1-14 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді, позначте його в бланку А згідно з інструкцією.
1.Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
А.Зозуля, собі, голубка, восени
Б.Вечір,восени , село, метелик
В.Боярка, м’яч, ягода, моя
Г.Пиріг, пильно, кисень, книжка
2.Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).
За даними 1) експертів, багато охочих намагаються 2)весняні квіти перетворити в засіб 3)заробітку. До квітів, що дарують нам 4)чарівний настрій, можна 5)віднести підсніжники, проліски, крокуси (шафрани), ряст. Найбільш поширені місця –у Карпатах. Їх щороку відвідують багато людей, 6)котрі , 7)мабуть, хочуть помилуватися красою цвітіння,8)зручно присісти і зробити гарне фото на їхньому фоні.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
А.2, 4, 5, 6
Б. 1,2, 6, 7
В. 1,3,5,7
Г. 1,4, 5,8
А.(Д, д)ень (П,п)перемоги, (Д, д)ень (В, в)чителя,
Б.(Ш, ш)евченківська вулиця, (Ш, ш)евченківська премія
В.(Ш, ш)евченків «Кобзар»,(Ш, ш)евченківська мати
Г.(Ш, ш)евченківський стиль ,(Ш, ш)евченківська кімната
4.Суфікс –ськ- на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
А. Збара…..кий, київ….кий, лати….кий
Б. Казах…ий, ла-манш….ий, мекк….ий
В. Львів…ий, магдебур….ий, пари….кий
Г. Петербур….кий, нью-йорк…ий, солдат…ий.
5.Усі слова пишуться через дефіс
А.Честь …чéстю, день…дру́гий, з ді́да…пра́діда
Б. Зроду…ві́ку, чин …чúном,д зень…дзелéнь
В.Повік…ві́ки, на…гора, івано…франківець
Г. Суспільно …історичний, історико…культурний, сніжно…білий
6.Дві букви в словах іншомовного походження пишемо
А. Ас..ортимент, ір..адіація, ін…овація
Б. Мадо..на, Кальку…та, го…ландський
В. Коміс..ія, еміс..ія, то..на
Г. Ка..са, ан..отація, а..сортимент
7.Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).
У жовтні 1429 року Жанна д (1)Арк захопила Сен-П(2)єрр-ле-Мутьє і отримала дворянство. У квітні 1430 року д(1)Арк вирушила в Комп(3)єнь, щоб допомогти місту вистояти англо-бургундську облогу. Бургундці оточили ар(4)єргард і д(1)Арк збили з коня стрілою. Лицар Емон да Масі, побачивши дівчину в замку Боревуар, закохався і просив графа де Лін(5)ї Люксембурзького за неї викуп.
Апостроф треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
А 1
Б 2
В 3
Г 4
Д 5
8.НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні.
9.Суфікс– ор - має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
А.Аніматор
Б.Коридор
В.Репетитор
Г.Диктор
10 .Редагування потребує речення
А. Дописавши твір, ми почули дзвінок.
Б. Раз на тиждень ми ходимо до спортзалу.
В. Поспішаючи, мама забула вдома парасольку.
Г. По всіх установах зараз триває перевірка.
Д. Годинник показує сім годин.
11.Пряму мову в реченні У давнину говорили: “Якщо на хаті звив гніздо лелека, то в родині буде лад”. правильно передано непрямою в рядку.
А. У давнину говорили, коли на хаті звив гніздо лелека, то тоді в родині буде лад.
Б. У давнину говорили , через те що на хаті звив гніздо лелека, то в родині буде лад.
В. У давнину говорили, що якщо на хаті звив гніздо лелека, то в родині буде лад.
Г. У давнину говорили, якщо на хаті звив гніздо лелека, то в родині не буде ладу.
Д. У давнину говорили, що тоді в родині буде лад , коли на хаті звив гніздо лелека.
12. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Ділив Бог між народами землю. Роздав все, (1)що мав,(2) і сів відпочивати. Аж тут пізно ввечері приходять козаки,(3) високі, (4)вусаті. Чуби вітер розвіває – (5)стали і мовчать.
–(6) Де ж ви були, я всіх кликав? – запитує.
-(7) Боже, ми від бусурманів світ захищали.
«Залишив я трохи землі для себе, –(8) каже Господь, – (9) дарую цю землю вам.»
І подарував нашим предкам Україну.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
А.Кома 1, 2 - між частинами складного речення, що поєднані підрядним зв’язком
Б. Кома 3,4 – при відокремленому означенні
В.Тире 5 — між частинами безсполучникового складного речення
Г.Тире 6, 7 - при діалозі
Д.Кома і тире 8, 9- при вставленому реченні.
13. Прочитайте діалог.
-Привіт, Аліно!
- Привіт, Ілоно!
- Бачу, ти сьогодні гарно вбралася!
- Так, оцю синю курточку купила на розпродажу, - відповіла Ілона.
- Дай придивлюся. Так, вона тобі дуже пасує.
- Піди купи, там ще залишилися.
- Е, не можу. Я б її не придбала. Вибач, це, звичайно, мої вподобання.
- А чому б не придбала?
- Вона гарна, звичайно, але вже вийшла з моди. Бачиш, такий комірець був популярний торік, а тепер мода вже минула, - сказала Аліна.
- А я за модою не гонюся. Мені досить, щоб річ мені пасувала та була зручна. Та ще недорога, - пояснила Ілона.
Останні репліки дівчат маємо інтерпретувати так:
А.Аліна засуджує Ілону за те, що вона модно не вдівається.
Б. Аліна пояснила Ілоні, чим їй не подобається курточка.
В.Аліна сказала, що курточка гарна, але не популярна, мода вже минула.
Г.Ілона в гонитві за модою купляє дорогі курточки.
Д.Ілона постійно купує недорогі речі.
Завдання 14-23 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
14.…………… озеро земної кулі ……………. в Росії. Це славнозвісний Байкал- 1620 метрів.
А.Найглибше, знаходиться.
Б.Саме глибоке, знаходиться.
В.Найглибше, знаходиця.
Г.Найбільш глибше, знаходиться.
Д.Якнайглибше, знаходеться.
15.Лист надіслано ……………………….. …………., який проживає …. вказаною(им) на конверті …………...
А.Директорові Григорію Миколовичу, за,адресою.
Б.Директору Григорію Миколовичу, по,адресом.
В.Директору Григорієві Миколовичу, за,адресою.
Г.Директорові Григорію Миколайовичу, за,адресом.
Д.Директору Григорієві Миколовичу, за,адресом.
16. …………., як налагодити ………….. зв’язок між мовцем і аудиторією.
А. Послухайте ,зворотній
Б. Послухайте,зворотний
В . Послухаймо,зворотній
Г . Давайте послухаєм,зворотний
Д.Давайте послухаєм,зворотній
17. Людина може знати ще близько …………… мов,
а зі словником працювати ще з …………… ………….. мовами.
А.Дванадцять, п’ятдесятьма чотирма
Б.Дванадцять, п’ятидесятьма чотирма
В.Дванадцяти, п’ятдесятьма чотирьом
Г.Дванадцяти, п’ятдесятьма чотирма
Д.Дванадцяти, п’ятдесятьома чотирьом
18.Бути мамою — це плакати ……………., …………… кожне нове досягнення свого маленького, але в той же час такого величезного дива!
А.Через щастя, бачачи
Б.Зі щастя, бачачи
В.Від щастя, бачачи
Г.Від щастя, побачивши
Д.Від щастя, коли бачиш
Завдання 19-23 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку їх, становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
Українська пісня - душа народу.
До дня української писемності та мови в Дитячій центральній бібліотеці пройшло свято української пісні «Пісня - душа народу», під час заходу лунали народні твори.
Могутня ріка бере силу з маленьких джерел так, як і наша культура збагачується за рахунок родинної історичної спадщини – української пісні;вона – одна зі святинь нашого народу, його найцінніший духовний скарб, краса і гордість.
Співайте вдома, співайте з друзями, співайте, коли вам весело і коли ви сумуєте, таким чином бережіть українську пісню несіть її в люди, передавайте своїм нащадкам, адже саме завдяки українській пісні, наша квітуча, солов’їна, українська мова лунає на весь світ.
На піснях учні вчилися пізнавати світ, а світ, завдяки нашій пісні, пізнає Україну; пісня є наш душевний скарб, який єднає нас, стирає кордони.
А |
Б |
В |
Г |
Д |
19.Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку
А |
|
Б
|
|
В |
|
Г |
|
Д |
|
21.Складне безсполучникове речення позначено.
А |
|
Б
|
|
В
|
|
Г
|
|
Д |
|
|
|
27.Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному
|
|
22.Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному
А |
|
Б
|
|
В |
|
Г |
|
Д |
|
27.Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному
|
|
23. Лексичну помилку допущено в реченні, позначеному
А |
|
Б
|
|
В |
|
Г |
|
Д |
|
27.Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному
|
|
24. Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
1.- То як же це можна таке паскудство їм прощати? — Та уявіть собі,— їх треба за це……………………!
2.Час …………..! Час дзвонити в усі дзвони!
3. Вночі тепер сплю мало, а ледве сліз не ллю,
а вдень зо всеї сили ………………………..
прогнозуючи широкий поступ “малої” прози.
25. З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні форми слів (цифра позначає наступну форму слова).
Але правди 1) в брехні 2)не розмішуй,
Не ганьби все підряд без пуття,
3)Бо на світі той наймудріший,
Хто 4)найдужче любить життя.
А.Прикметник Б.Прийменник В.Частка Г.Сполучник Д.Прислівник
26.Доберіть приклад до кожної умови вживання двокрапки
1.Перед однорідними членами. А.Вирішили зробити таким чином: щоб щепленням проти грипу одночасно охопити школи всього району.
2.Між частинами безсполучникового Б. Лаврін не поганяв волів: він забув і складного речення. про воли, і про мішки й тільки дивився на Мелашку
3.У реченнях з прямою мовою . В. У густій мряці, білій як молоко, все пропадало: небо, гори, ліси, пастухи
4.У складних реченнях, проміжних Г. Пророчо звучать слова
між складним безсполучниковим Кобзаря: «І чужого научайтесь, і складнопідрядним, коли зміст свого не цурайтесь...»
їхньої другої частини пояснює, Д. «Хай він б'ється», — хан
уточнює зміст першої частини. хитрує і до князя шле посла.
27. Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень. Логіку такого поєднання показано на схемі.
33. З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
1)Синє листя.2) Не можу дивитись.
3)Ще тільки вчора — сонце,
павутиння, сьогодні — синє
листя. 4)Вже нема того золота,
тієї прозорості, тієї свіжості.
5)Немає лагідного сонця.