Тема уроку:
Походи вікінгів і нормандські завоювання.
Після уроку учні зможуть: побачити динаміку і закономірність історичних процесів; використовуючи карту довести, що вікінги відіграли значиму роль в історії; описувати і характеризувати природні умови Скандинавії; виокремлювати причини походів ; висловлювати припущення щодо впливу їх на розвиток подій.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу, формування та вдосконалення умінь і навиків.
Формую компетентності: аксіологічну, логічну, інформаційну, мовну, просторову, хронологічну.
Перебіг уроку
І Підготовчий етап
1 перевірка готовності класу до уроку
2 активізація пізнавальної діяльності учнів
Згадайте як складалися відносини? Що собою являло суспільство?
( аксіологічна компетентність)
ІІ Основний етап.
Мотивація.
Прослуховування аудіо запису.
2 Вивчення нового матеріалу.
Робота з атласом ( ст. 6) вивчення географічного положення скандинавських народів. Розгляд терміну « Вікінг», його культурне та соціологічне значення ( ст. 89). Просторова компетентність.
Учні на прикладах вітчизняної історії розглядають колоніальну та торгівельну функцію руху «норманів». Аксіологічна компетентність.
Учні розглядають динаміку руху нормандських народів. Соціальні та природні причини.
а. Природні умови.
б Організація.
Ст. 92. Причини.
Розгляд Англо – Саксонських хронік. Інформаційна та логічна компетентність
Розгляд основного засобу пресування ( дракар).
Розгляд основних напрямків. Використовується «прийом прогнозування». Карта ст. 93. Вивчення дослідницьких здобутків вікінгів ( Ісландія, Гренландія, Північна Америка) . Мовна компетентність.
Пов’язання етно соціальної поведінки з культурою та релігійними переконаннями.
ІІІ. Заключний етап.