ТЕМА 1. ВСТУП. ІНФОРМАЦІЯ ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ (5 ГОДИН)
Урок 2
Мета:
· навчити учнів відрізняти різні види інформації, форми та способи представлення інформації;
· удосконалювати практичні вміння самостійно працювати з підручником, виділяти головні аспекти тексту;
· розвивати навички формулювати та висловлювати свої думки;
· виховувати інформаційну компетенцію.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
II. Вивчення нового матеріалу
Носії інформації
Інформація завжди пов’язана з матеріальним носієм.
Носії — це середовище для запису та зберігання інформації.
Носієм інформації може бути
· будь-який матеріальний предмет;
· хвилі різноманітної природи;
· речовина у різному стані;
· машинні носії
Види інформації
· за сприйняттям: звукова, візуальна, смакова, нюхальна, тактильна;
· за суспільним призначенням: масова, особиста, суспільно-політична, звичайна, естетична;
· спеціальна: наукова, технічна, галузева, виробнича;
· за областю виникнення: елементарна, біологічна, соціальна;
· за формою представлення: текстова, графічна, звукова, числова, комбінована.
III. Закріплення матеріалу
1. Наведіть приклади, коли у ролі носіїв інформації перебувають:
· машинні носії;
· матеріальний побутовий предмет;
· хвилі різноманітної природи;
· речовина у твердому стані.
2. Укажіть, у яких видах представлено інформацію:
· стаття у газеті;
· відеокасета;
· музичний диск;
· медичний довідник;
· інформаційний випуск новин;
· лист;
· виставка картин.
3. Опрацювати матеріал підручника, відповісти на запитання:
· Що називають знаком?
· Чим відрізняються поняття «знак» та «символ»?
· Що називають абеткою?
· Що називають кодом?
· Чим відрізняються поняття «кодування» та «шифрування»?
· Як поняття шуму пов’язане з інформацією?
IV. Підсумок уроку
V. Домашнє завдання
Опрацювати матеріал підручника. Відповісти на запитання. Вивчити основні поняття теми. Навести 5 прикладів різних видів інформації та видів носіїв інформації.
Основні питання
2. Роль позаурочної профорієнтаційної роботи в формуванні професійного самовизначення учнів.
3. Методика підготовки і проведення позаурочної профорієнтаційної роботи в наступних формах:
При підготовці методичної розробки заходу необхідно визначити тему, навчальну, виховну, розвиваючу і профорієнтаційну мету, форму та методи проведення.
Необхідно чітко передбачити змістове навантаження і завдання кожного структурного елементу заходу: вступна частина, основна, заключна.
Схема аналізу виховного заходу
Рекомендується наступна схема аналізу:
а) виховання працелюбності;
б) виховання відповідального ставлення до праці;
в) виховання культури праці;
г) виховання свідомого вибору професії;
д) економічне виховання учнів;
е) виховання поваги до людей праці тощо;
- аналіз педагогічної ефективності щодо виховного впливу на учнів в процесі проведення виховного заходу;
- залучення учнів до безпосередньої участі в діяльності при проведенні виховного заходу;
- аналіз змісту заходу та рівня зацікавленості учнів до нього;
- рівень активності учнів при проведенні заходу;
- рівень самостійності учнів при підготовці та проведенні заходу;
- емоційне ставлення до заходу (позитивне, негативне);
- рівень задоволеності учнів змістом та методикою проведення заходу;
- форми і методи стимулювання та мотивації діяльності учнів;
- матеріально-технічна база заходу;
- загальна оцінка заходу;
- труднощі при підготовці та проведенні заходу;
- педагогічні знахідки.