Вектори виховання. Соціально- груповий (прийняття учасниками загальнолюдських та національних цінностей, культурних і родинно-побутових, релігійних традицій. Комунікативний(взаємодія із середовищем – однолітками, батьками,вчителями та іншими дорослими.)Індивідуальний(Самопізнання,саморозвиток,самовиховання, самонавчання, самооцінення, самоствердження, самореалізація.
Метою компетентної особистостіучня початкової школи є: Розвиток учнів відповідно до їхніх інтересів і нахилів. Вести здоровий спосіб життя. Формування громадян, здатних відповідати за свої вчинки. Бути патріотами, постійно працювати над самовдосконаленням. Виховання духовної культури.
Умови підтримки та захисту дитини. Позитивне соціальне оточення (прийняття дитини такою, як вона є, толерантність,допомога, “ситуація успіху”. Врахування особистісних та психофізіологіч-них особливостей дитини. Допомога фахівців ( медичних працівників, психологів). Соціальну активність людини ( отриманнянавичок, активна творча діяльність, улюблена справа)
Пріоритетні напрямки роботи. Диференціація та індивідуалізація виховного процесу. Створення умов для життєдіяльності учнівського колективу. Створення комфортного виховного середовища на основі гуманізації та демократизації шкільного життя. Формування педагогічної культури батьків, консолідація зусиль учителя і батьків для створення комфортних умов життя дитини в сім’ї, класі, поза школою.,
Створення умов, які сприяють особистісній компетенності дитини. Організація різноманітної(групової,індивідуальної), комунікативної, пізнавальної, творчої, особистісно й суспільно значущої діяльності дітей у класі;Успішне самоствердження кожного вихованця у різних видах діяльності;Оволодіння діяльністю із самопроектування;Навчання прийомів семи “само-”;Сприятливий морально- психологічний клімат;Пошук оптимальних стосунків “ вчит.- вих.- дит. –батьки;Формування здорового способу життя;Прищеплення любові до рідної мови і культури т.д.;Зберігання і зміцнення психологічного,соціального, духовного та фізичного здоров’я.
У роботі з родинами використовую: Індивідуальні Групові (зустрічі, бесіди, (засіданняпсихолого-педагогічні батьківського комітету консультації, психолого – педагогічні відвідування вдома, консультації)анкетування) Колективні Доброчинну діяльність ( конференції, батьківські збори, акція “Милосердя”, спільні вих. зах. з дітьми, “Турбота”,спільне відвідування закладів культури, “Діти - дітям”екскурсії, походи)
Анкета показників вихованості учнів. Виховання – це інтегральний показник сформованого ставлення учня ( його позиції) до навчання, природи, суспільства, людей, себе.5 – це є завжди; 5 - 4,5 – це високий;4 – часто; 4,4 – 4,0 –достатній; 3 - рідко; 3,9 – 2,9 – середній;2 - ніколи; 2,8 – 2 – низький.1 – у мене інша позиція.
{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Допитливість. К. А. К. М. К. Е. М. О. М. Т. С. К. Х. В. Мені цікаво вчитися 4 4 5 5 5 5 4 Я люблю мріяти 4 3 4 4 4 4 4 Мені цікаво знаходити відповіді на незрозумілі запитання 4 3 5 5 5 5 5 Мені подобається виконувати домашні завдання 3 3 4 4 5 5 5 Я прагну одержати гарні оцінки4 5 5 5 5 5 5
{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Працьовитість. Я старанний у навчанніЯ уважний. Допомагаю іншим у навчанні і сам звертаюся по допомогу. Мені подобається допомагати виконувати д|з. Мені подобається чергувати в класіДбайливе ставлення до природидо землідо рослиндо твариндо природи{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}К. А. К. М. К. Е. М. О. М. Т. С. К. С. К. Х. В. 3 3 4 4 4 5 4 3 2 4 4 3 5 4 3 3 5 4 4 5 4 4 4 4 4 4 5 4 5 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4 4 5 4 5 4 5 5 55 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4
{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Моє ставлення до школи. К. А. К. М. К. Е. М. О. М. Т. С. К. Х. В. Я виконую правила для учнів 5 4 5 5 5 5 5 Добрий у взаєминах з людьми 5 4 5 5 5 5 5 Беру участь у справах класу 4 4 5 54 5 5 Красиве у моєму життіЯ акуратний у справах 4 4 4 4 4 4 4 Охайний в одязі 4 4 5 45 4 5 Мені подобається все красиве довкола 5 5 5 5 5 5 5 Ввічливий у взаєминах 5 4 5 5 5 5 5 Як я ставлюся до себе. Я керую собою 4 4 4 44 5 4 Дотримуюсь санітарно-гігієнічних правил 4 4 4 4 4 4 4 Не маю шкідливих звичок 2 22 2 2 2 2
{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Допитливість. К. А. 3,8 К. М. 3 К. Е. 4,6 М. О. 4,6 М. Т. 4,8 С. К. 4,8 Х. В. 4,8 Працьови- тість 3,6 3,2 4,2 4 3,8 5 4 Дбайливе ставлення до природи 4,5 4,2 4,5 4,5 4,5 4,7 4,5 Моє ставленнядо школи 4,6 4 5 5 4,6 5 5 Красиве у моємужитті 4,5 4,2 4,7 4,7 4,7 4,5 4,7 Як я ставлюся до себе 3,34 3,33,6 3,34,4 3,34,33,34,23,3 4,53,34,3
Результати анкетування 5 - 4,5 – це високий; Сиротов Костя __________________________________________4,4 – 4,0 - достатній; Кобець А., Кущенко Е., Маркович О., Мозгова Т., Халимон В. __________________________________________3,9 – 2,9 – середній; Кобець М. ____________________________________________ 2,8 – 2 – низький ____ НУЛЬ-------
При плануванні дотримуюсь таких принципів Принцип діяльнісногопідходу( пізнавальна,трудова,суспільно-корисна, спортивно- оздоровча, художня)Узгодження виховної діяльності( сім’ї, школи, громад. орг.,позашкільнихустанов)Наступність, систематичність і послідовність. Врахуваннявікових та індивідуальних особливостей Принцип цілеспрямованості (прогнозування вих. зах.)Принцип комплексногопідходу (єдність всіх видів вих.)