Нова школа – крок у майбутнє

Про матеріал
Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти та науки. Головна мета – створити школу комфортною і дружньою, у якій приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті.
Перегляд файлу

Нова школа – крок у майбутнє

Життя – це постійний ланцюг змін. Зміни є скрізь. Разом зі змінами в усіх сферах життя змінюємося і ми, змінюються і діти. Виклики часу зумовили зміни в освітній галузі України.

На сучасному етапі розвитку суспільство ставить перед освітою нові цілі. Як завжди реформа освітньої галузі розпочинається саме з початкової школи.

Як  відомо з 1 вересня 2018 р. розпочалась реалізація завдань Концепції Нової української школи, Державного стандарту початкової загальної освіти. Першокласники розпочали навчання за новими освітніми програмами та сучасними методиками.

Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти та науки.

Головна мета  – створити школу комфортною і дружньою, у якій приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті.

Школу до якої з радістю ходити, де тут прислухаються до думки учнів, вчать креативно і критично мислити, не боятися висловлювати свою думку та бути відповідальним громадянином. Важливо, аби основна увага спрямовувалась не на запам’ятовування, а на розвиток компетентності.

Водночас, батькам тепер подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.

Навчання зовсім в інших класах, не в тих сірих одноманітних, а в новому освітньому середовищі, де учням цікаво, де їх оточують привила, які вони спільно виробляли, їхні роботи, де багато цікавих матеріалів для діяльнісного навчання. І тепер вони не сидять весь час за партами часто втрачаючи увагу і нудячись, тепер вони діють – у них діяльнісне активне навчання через гру, особливо для учнів початкових класів, це дуже важливо, тому що зростає мотивація до навчання.

Маленькі здобувачі освіти вчаться критично мислити, досліджувати, робити висновки та презентувати власну роботу.

Що ж змінилося для  діток?

Змінилися методи навчання. Нова роль учителя - партнерство і наставництво. Підтримка дітей та розвиток у них незалежного критичного мислення, самоповаги та впевненості в собі.

Змінився зміст навчання. Необхідні знання збереглися, але навчання переорієнтувалося на розвиток умінь, відповідає віковим особливостями дітей, їхнім інтересам і потребам. Формуються компетентності, необхідні для вирішення життєвих проблем. Значна частина освітнього процесу інтегрується. Основною новацією початкової школи є інтерактивний підхід, у процесі якого навчальні матеріали інтегруються у змісті споріднених предметів. Це приносить дітям радість через діяльність, сучасні методи та педагогіку партнерства. Інтегровані заняття цікаві. А все що цікаве, добре йде дітям. Часто проводяться уроки на природі, на території шкільного подвір’я, у саду. Під час проведення інтегрованих уроків, учні комплексно засвоюють і накопичують знання і уміння, вчаться цілісно сприймати навколишню дійсність. З огляду на це у початковій школі такі уроки відіграють важливу роль у розвитку пізнавальних здібностей та становлення особистості. Водночас інтеграція навчального матеріалу є одним із способів пристосування дитини до шкільного життя.

Змінюється середовище для навчання. Класна кімната перетворилась на простір для творчої самореалізації дитини. НУШ – це школа нових можливостей, це територія позитиву і розуміння.

Нова українська школа починається з ранкової зустрічі - ранкового кола. Це дуже важливий елемент навчання, спрямований на розвиток співпраці, емоційного інтелекту та вміння працювати в команді.

Сидячи в колі один проти одного, кожна дитина вдумливо і поважно вітається з іншими дітьми, після чого впродовж короткого часу ділиться власним досвідом зі своїми товаришами, які з повагою слухають її, ставлять свої запитання та коментують. Після чого вся група бере участь у короткій груповій вправі, спрямованій на розвиток академічних навичок, почуття команди та відчуття єдності. Ранкова зустріч закінчується обміном щоденних новин, які зазвичай готує вчитель, щоб представити навчальні завдання дня. Метою таких зустрічей є створення позитиву на весь день перебування дітей у школі. Під час ранкової зустрічі діти разом з учителем діляться своїми враженнями, емоціями. Вчитель має визначати, з яким настроєм прийшла дитина, і дитина має змогу розповісти, чому вона так почувається. Завдання вчителя – налаштувати діток з різним настроєм на роботу яка принесе їм користь і задоволення. Щопонеділка на ранковій зустрічі обирається тема, яку діти пізнаватимуть протягом тижня, й усі уроки будуть так чи інакше пов’язані з цією темою.

Урізноманітнювати діяльність допомагають нові засоби навчання. Конструктор “LEGO”  дозволяє дітям вчитися, граючись і навчаючись у грі, дитина поєднує розумові та практичні дії.

В ході навчальної діяльності діти стають будівельниками, архітекторами, лікарями, водіями, фермерами, граючись вони вигадують і втілюють в життя свої ідеї. Ще є індивідуальні набори «Шість цеглинок», які допомагають дітям опановувати матеріал інтерактивно, цікаво і наочно, допомагає тренувати пам’ять, розвивати моторику і творчо мислити, фантазувати. В процесі діяльності розв’язуються різні задачі, психологічні, розвивальні, пізнавальні. Подорожуючи, діти допомагають своїми друзям, визволяють героїв з біди, дізнаються цікавих фактів, тощо. Готуючись до подорожі, діти конструюють, вчать вірші, працюють за схемами. При цьому у дітей розвивається творча уява, комунікативні якості, допитливість. Знання, які отримують діти є актуальними, необхідними для них. А цікавий матеріал засвоюється легко і назавжди.

Кожен урок – це творча співпраця учителя і учнів.

Отже, школа є місцем, де діти здобувають не лише знання, але й вчаться їх застосовувати. Вона є не лише закладом освіти, але й безпечним середовищем для розвитку, де діти вчаться спілкуватися між собою.

Реформа освітньої галузі є надзвичайно важливою подією. І саме від учителів, на яких тримається реформа, залежить реалізація завдань Нової української школи. Махатма Ганді писав: «Якщо ти хочеш зміну в майбутньому – стань цією зміною в сьогоденні».

 

docx
Додано
2 березня 2023
Переглядів
1364
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку