Нова українська школа. 4 тиждень "Моє довкілля". Інтегрований курс "Я досліджую світ". Тема : "Органи чуття"

Про матеріал
Урок з курсу "Я досліджую світ" у 1 класі за темою "Органи чуття". 4 тиждень "Моє довкілля"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Діти, покладіть голівки на парти,  заплющіть оченята. Уявіть собі, що ви в лісі. Тут  багато дерев, кущів і всіляких квітів.  Неподалік, біля джерельця, покритий мохом камінь, сядемо на нього … Прислухайтесь до звуків … Ви чуєте спів птахів, шелест трав, шарудіння листя. Відчуйте запахи: пахне волога земля, вітер доносить запах сосен. Проведіть рукою по каменю. Він гладкий і теплий. А тепер доторкніться моху. Він м’який і прохолодний. Скуштуйте суничку. Вона солодко-кислувата. Запам’ятайте свої відчуття, захопіть їх з собою, повертаючись з подорожі. Нехай вони будуть з вами весь день. Давайте, спробуємо скласти асоціативний кущ. Що ми бачили, чули, відчували у лісі? Які органи нашого організму нам у цьому допомогли?

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Знає нас і він, і ти. Між собою ми брати. Робимо життя яскравим,Все навкруг стає цікавим. Вушка чують спів пташок,Голос батька, рідної неньки. Смак відчує язичок —Чи гірке, чи солоденьке. Очі бачать кольори,Розмір, форму всіх предметів. Носик нюха навкруги,Ловить запахи в повітрі. Шкіра може підказати,Чи колюче, чи гладеньке,Чи холодне, чи тепленьке. Пам’ятайте п’ять братів,Звуть нас — органи чуттів.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

З найперших днів життя людина отримує безліч інформації із навколишнього світу: бачить навколишнє з усіма його барвами, формами, розмірами, чує звуки природи та техніки, відчуває найрізноманітніші запахи, пізнає смаки всього їстівного, а також відчуває на дотик найрізноманітніші предмети. Допомагають людині у цьому органи чуття. Всі вони мають групи клітин, здатних сприймати певні сигнали. Називаються ці клітини рецепторами. Отримані сигнали органи чуття перетворюють на серії слабких електричних сигналів, які біжать по нервових клітинах до мозку. Давайте познайомимося ближче з цими чудовими органами чуття.

Номер слайду 6

Орган зору - око. Загадки : На ніч два віконця самі зачиняються,А зі сходом сонця самі відчиняються. Два братики через дорогу живуть, один одного не бачать. Маленькі, кругленькі, а весь світ бачать.

Номер слайду 7

Поміркуй : Якої форми олівці?Якого розміру?Якого кольору?Який орган вам допоміг у даному досліді? (Очі)

Номер слайду 8

Так виглядає наше око. Всередині ока знаходиться маленький кружечок – це зіниця. За допомогою зіниці ми бачимо світло і зображення предметів. Зіниця завжди чорного кольору. Велике коло навколо зіниці – райдужна оболонка, вона може бути різного кольору. Природа оберігає очі – вони розташовані в спеціальних поглибленнях – очницях. Закривають цей «будинок» спеціальні дверцята під назвою «повіки». Якщо перед очима з’явиться небезпека, повіки закриваються. Краї ока вкриті віями. Вони не дають потрапляти в очі частинкам пилу і бруду, дрібним комахам і сніжинкам, краплям дощу і поту. На обличчі видно тільки невелику частину очей. Все око за формою схоже на кулю і називається очним яблуком.

Номер слайду 9

Пам’ятка «Як треба поводитись, щоб вберегти очі» Ніколи не бігати з ручкою, олівцем, палицею чи іншим загостреним предметом. Не можна направляти на іншу дитину загострений предмет. Під час гри з однолітками намагатися бути обережним і не попадати пальцями в очі. Ніколи не торкатися очей брудними руками.

Номер слайду 10

Читай і пиши лише при гарному, але не надто яскравому освітленні. Не читай лежачи. Не читай у транспорті. Не дивися довго телевізор і на монітор комп’ютера.

Номер слайду 11

Орган слуху - вуху. Двоє лисенят завжди поруч сидять,Багато що чують, а розповісти не можуть. Дві дірочки голови. Усе чують навкруги. А нам треба відгадати,Як їх будемо називати.

Номер слайду 12

Звук передається за допомогою коливань повітря, які виробляють всі рухомі або тремтячі предмети, а вухо людини – це орган, призначений для уловлювання цих коливань. Людське вухо має три відділи: зовнішнє вухо, середнє і внутрішнє. Кожне з них має свою будову, а разом вони утворюють своєрідну довгу трубку, що йде вглиб голови людини. Ми починаємо чути в той момент, коли звукові хвилі досягають вуха і починають тиснути на барабанну перетинку, змушуючи її рухатися вперед і назад. Ці коливання передаються в середнє вухо, яке лежить по іншу сторону барабанної перетинки, а потім в третє вухо – внутрішнє і далі до мозку.

Номер слайду 13

Послухайте!

Номер слайду 14

Правила догляду за вушками Ніколи не слухай дуже гучну музику. Не кричи ніколи комусь на вухо. Щоранку, вмиваючись, мий вуха, чисти їх від сірки. Під час купання стеж, щоб вода не потрапила всередину вуха. Ніколи нічого не встромляй у вухо. Якщо у вухо залізла комашка — звернися до лікаря. Якщо болить вухо – одразу скажи дорослим.

Номер слайду 15

Орган нюху - ніс. Сопе, хропе, а часом чхає,Сюди-туди зазирає. На морозі не змерзає,Хоч одежини не має.

Номер слайду 16

Піднесіть до носа пахучу речовину. При нормальному диханні ви будете відчувати її запах. Затримайте дихання на деякий час, і запаху відчувати не будете, хоча джерело його перебуває у самого носа. Отже, ми відчуваємо запахи, коли вдихаємо. У середній частині носа знаходяться нюхові нерви. Вони відповідальні за нашу здатність відчувати різні запахи, тобто за наш нюх. Повітря, яке ми вдихаємо, подразнює закінчення цих нервів. Обидва ні нерви здатні розрізняти тисячі різноманітних запахів, причому про кожен окремий запах в мозок передається спеціальний сигнал.

Номер слайду 17

Орган смаку - язик. Завжди в роті, а не проковтнеш. Якби ти його не мав, то нічого б не сказав.

Номер слайду 18

– Перш, ніж говорити далі, ми проведемо досліди: на столі стоять 3 склянки з водою. Чи можете ви, використовуючи органи зору, слуху та нюху, визначити, в якому склянці солодка вода, солона вода, проста вода?– А що для цього потрібно зробити?– Який орган ви підключите до виконання завдання? (язик)

Номер слайду 19

Орган дотику - шкіра. Все тіло наше облягаєТа рухатись не заважає.І в людини і у звіра,Захищає тіло …. .   

Номер слайду 20

Шкіра – це даний природою «одяг». Вона не пропускає воду, захищає органи від спеки, холоду, різних ушкоджень та інфекцій. Шкірою ми можемо відчувати холод або тепло, подих вітру, жар, укол, удар і робити висновок – що добре, а що небезпечно. Цієї властивості шкірі надають нервові закінчення, які в ній містяться. Шкіра, так само як і кістки, міцна й пружна. Цьому вона завдячує речовині кератину, завдяки якому шкіра не рветься і не сповзає.

Номер слайду 21

Подорож до саду. Кожен «орган» має описати свої відчуття, наприклад, око бачить гарні дорослі дерева, вухо – чує спів птахів, ніс відчуває запах квітів, язик смакує солодкими яблуками, шкіра відчуває шовковистість трави.

Номер слайду 22

Гра «Так» чи «Ні»Орган слуху –це вуха. Орган нюху – це ніс. Орган дотику – це руки. (шкіра)Орган смаку – це язик. Орган зору – це очі. Працюй довго за комп’ютером. Уникай сильних шумів. Пиши та читай при поганому освітленні. Чисти вуха гострими предметами. Користуйся носовичком при нежиті.

Номер слайду 23

З`єднай орган чуття та предмет

Номер слайду 24

Які звуки може почути людське вухо?

Номер слайду 25

pptx
Додано
20 листопада 2019
Переглядів
2240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку