Розробка уроку "Тварини восени".

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку з курсу "Я досліджую світ" на тему: "Тварини восени" для 1 класу НУШ.
Перегляд файлу

Тема. Тварини восени.

Мета: продовжувати формувати у дітей уявлення про зміни в природі восени, розширити знання дітей про поведінку тварин восени, їх способи підготовки до зими;

вчити дітей спостерігати за об’єктами навколишнього світу, робити висновки та узагальнення за результатами власних спостережень; розвивати вміння застосовувати отриманні знання при виконанні практичних вправ; вчити учнів висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками, виховувати повагу до оточуючих;

виховувати любов до природи рідного краю.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Очікувані результати

Наприкінці заняття кожен учень:

  • називає осінні зміни в природі;
  • описує тварин;
  • наводить приклади тварин, які восени змінюють колір хутра;
  • наводить приклади тварин, які зроблять запаси на зиму;
  • наводить приклади тварин, які впадають в зимову сплячку;

-   встановлює найпростіші взаємозв’язки у живій і неживій природі;

  • уважно вислуховує думку співрозмовника;
  •  висловлює свій погляд з повагою до гідності інших;

-   використовує інформацію, отриману з відомих та запропонованих джерел;

-   малює графічними матеріалами.

Обладнання: мультимедійний комплекс, картки-малюнки для поділу дітей на групи, фліпчарт, кольорові олівці та фломастери, цеглинки Legо, розмальовки.

 

Хід уроку

І Ранкове коло

1. Привітання

    -   З добрим ранком Вас вітаю!

        Дня чудового бажаю!

        Хай новий нам день приносить

        Все, що серце не попросить:

        Досліди і відкриття,

        Що прояснюють буття,

        Ігри, пустощі, забави –

        Все, щоб став наш день цікавим!  

-  Діти, сьогодні ми знову разом помандруємо до нових відкриттів!

2. Вправа «Ранкові враження»

-   Я сьогодні вранці милувалась

    Сонцем, що з-за обрію встає,

    І розцвічує усе навкруг яскраво

    У багряне і у золоте.

   А у небі чистім і безкрайнім

   Бачила я  віражі  птахів,

   Що збиралися в великі зграї,

   Щоб у вирій відлетіти до весни.

  • Діти, а які прикмети осені ви спостерігали, коли йшли до школи?

 Учням необхідно продовжити речення за відповідним початком:

- «Сьогодні, коли я йшла (йшов) до школи, я побачила (побачив) …».

3. Бесіда з опорою на життєвий досвід дітей. Технологія «Асоціативний кущ»

- Тепло чи холодно надворі?

- Яким було небо?

- Чи були сьогодні опади?

- Чи світило нам зранку сонечко?

- А чи гріло воно?

- Якого кольору стало листя на деревах і кущах?

- Що ще цікавого ви помітили?

- Подивіться на всі прикмети, які ви назвали.

 

     

 

4. Робота з календарем природи

- Відмітимо Ваші спостереження в нашому календарі природи.

  • Діти, розгляньте малюнки. На якому з них зображена осінь?
  • Чому ви так вирішили?
  • Які прикмети Вам підказали, що зображена саме осінь?

 

 

 

 

 

 

 

 

- Настала пізня осінь. Сонечко встає пізно,  світить, але не гріє. Небо вкрите хмарами. Часто ідуть дощі. Сильно віє вітер.

- Листя на деревах давно пожовтіло і почало облітати. Деякі дерева стоять повністю голі.

- Дні стали коротші. Незабаром настане зима.

 

5. Робота з конструктором LEGO

- Осінь у танку кружляє.

  Листя всюди золотить.

  LEGO нам допомагає

  Творчо все відобразить.

  • Ми зобразимо осінні зміни у природі за допомогою конструктора LEGO. Пропоную взяти ваші шість цеглинок, об’єднати цеглинки всієї команди і поміркувати з чим вони у вас асоціюються (з листям, хмаринами, кроною дерев). Потім розкласти цеглинки на аркуші паперу, створюючи осінню композицію. А далі, використовуючи олівці, пропоную домалювати до цеглин різні деталі, перетворюючи їх на частинки малюнку і завершуючи Ваш образ осені.

 

6. Щоденні новини

- Новий день приніс новини.

  День народження у Ніни,

  Нові досліди чудові,

   А ще ігри - також нові.

- Сьогодні, діти, ми будемо разом з вами працювати в центрах навчальної діяльності. У науковому центрі ми дізнаємося багато цікавого про поведінку тварин восени, у математичному – порахуємо, скільки горішків припасла білка у своєму дуплі, у природничому -  дізнаємося: чому заєць не зробив ніяких запасів, у мистецькомупомилуємося фотовиставкою «Осінні клопоти тварин». А ще на нас чекають цікаві ігри і досліди.

 

6. Очікування.

-  Прошу всіх вас утворити ранкове коло. Діти, поміркуйте і скажіть, чого ви чекаєте від цього дня? (Діти відповідають)

 

ІІ Повідомлення теми та мети уроку

Інсенізація

Заєць. Ох, холодні вже ранки! Треба пострибати, кров трішки розігнати.

Вчитель. Пострибаємо разом із Зайчиком, дітки! (Діти сідають. Біжить Їжачок)

Заєць. Привіт, Їжачок – колючий бочок! Пострибай зі мною.

Їжачок. І тобі доброго ранку, Вуханю! Я би і рад повеселитися, але немає коли.

Заєць. І що за поспіх?

Їжачок. До зимової сплячки готуюся. Бачиш, листочки на спині несу. Допоможеш порахувати?

Заєць. Ну… Один червоний і…

Вчитель. Які ще листочки є на спинці Їжачка?

- Скільки їх?

  • Скільки листочків буде разом?

Їжачок. Бачиш,Зайчику, мало листочків. Треба мені швидше ще пошукати.

Заєць. Що тут шукати. Он сонечко вище у небі підіймається і стає навколо все тепліше. Треба гуляти і грати, поки ще можна. (Побачив білку)

Привіт, білко! Не хочеш погуляти, у доганяли пограти?

Білка. Що ти, Вуханю, стільки клопоту, стільки клопоту! Коли все встигнути.

Заєць. І ти чимось зайнята?

Білка. Осінь закінчується, зима вже на порозі. А в мене ще не повна комора припасів. Ось вирішила полічити. Скільки грибочків на цих двох гілках підсихають. Допоможеш?

Заєць. Чому ні? На одній гілці у тебе…

Вчитель. Діти, допоможіть. Скільки грибів на одній гілочці? \

  • А на другій?
  •  Скільки грибів усього припасла білочка?

Білка. Дякую за допомогу. Тільки мені ще треба працювати, горішки на зиму запасати.

Заєць. Невже всі звірі восени так зайняті?

Вчитель. Діти, допоможемо зайчику провести розслідування і відповісти на його питання?                           

  • Сьогодні ми, продовжимо спостерігати за змінами в живій і неживій природі, узагальнимо наші знання про поведінку тварин восени, дізнаємося про те, чому зайчик не готується до зими.

 

ІІІ Вивчення нового матеріалу

  1. Робота з картками
  • Щоб допомогти зайчику знайти відповідь на його питання, треба визначитися, які тварини живуть у наших лісах. Для цього ми розгадаємо анаграми.

 ИСАЛ, ВОКВ, ЛІБКА, МІДЬВЕД, АЖЇК.

  • Діти, розгляньте малюнки. На якому з них зображена лисиця? Вовк? Білка? Ведмідь? Їжак?
  • Як же вони готуються до зими?
  1. Робота з таблицею ЗХД

Знаємо

Хочемо дізнатися

Дізналися

 

 

 

 

  • Сьогодні ми знову працюємо з табличкою, що допомагає нам організувати урок.
  • Що ми знаємо про поведінку тварин восени? Знайдіть відповідні наліпки і закріпіть їх у першій колонці.
  • Про що ми бажаємо дізнатися?
  • Сьогодні на уроці ми обов’язково дізнаємося про це і про багато інших цікавих фактів щодо підготовки тварин до зими.

 

  1. Розповідь учителя, що супроводжується переглядом презентації

Звірі готуються до зими по – різному. Є звірі, які роблять запаси на зиму. Це польова і лісова мишки, кріт, хом’ячок.

 Польові мишки, та хом’ячки заповнюють свої зимові комори зерном. В одній такій коморі може бути до 5 кг зерна.

 Білочка збирає  суху траву, мох і затуляє ними  усі щілини в дуплі. Також вона збирає горішки, жолуді, насіння та гриби і зберігає їх  у своїй комірці в дуплі. Тому взимку білочка не голодує.

 Бобри роблять запаси з гілок, стовбурів дерев, які перегризають і складають у воді біля своїх хатинок.

 Є звірі, які засинають: ведмідь, кріт, їжак.

 Борсук і ведмідь до зими готуються заздалегідь. Вони влітку і восени нагулюють собі жир, щоб взимку відпочивати. Жир для них - це запас їжі, а також він цих звірят зігріває. Ведмідь живитися ягодами, корінням, дрібними тваринами, а борсук їсть личинок, жуків, равликів, черв’яків, жаб.  З жовтня ведмідь старанно й вміло готує до зими зимове лігвисько. М'якою запашною хвоєю, корою із молодих ялинок, сухим лісовим мохом він вистилає свою барлогу.

 А борсук пізньою осінню закриває вхід в нору травою або землею і залишається  спати в ній до весни.

 У їжачка восени мало поживи, бо заховались у землю черв'яки, ящірки, вужі. Важко також знаходити комах, жаб. Тому їжачок не робить запаси собі на зиму. Та й йому це не потрібно. Бо взимку він спить. Лише у гарні осінні дні їжачок готує собі нірку для зимівлі. Вночі він таскає в нору сухе листя й м'який лісний мох, застилає зимову постіль, щоб було тепло спати або заривається у сухе листя.

 Деякі звірі, які змінюють колір хутра. Зайці, лисиці, вовки, олені взимку не сплять. Їх можна побачити в лісі. Тому восени вони не роблять собі запаси їжі. Зайчик харчується корою дерев і тим, що залишилось на полях.

Вовка та лисицю в народі кажуть «ноги годують». Що спіймають – те й з’їдять.  Ці тварини восени  лише змінюють забарвлення і густоту хутра, тобто линяють.

  1. Перегляд Перегляд мультфільму «Як тварини готуються до зими»

https://www.youtube.com/watch?v=K-E-F_7HABU

  • Що нового ви дізналися про підготовку тварин до зими?

 

  1. Руханка «Все збираємо в комору»
    (Діти повторюють слова, імітуючи рухи)

Стало холодно надворі,

Наведемо лад коморі.

Всі ми часу не марнуємо,

До зими її готуємо.

  Ці грибочки, що на гілці

  Не берем – хай будуть білці.

  А оцей малий грибок -

  Нехай знайде їжачок.

А ми з нашого городу

Принесем капусту й моркву.

Ще капусту й бурячок –

Взимку гарний борщечок.

 

ІV Узагальнення і закріплення вивченого матеріалу

  1. Вправа «Хто живу у лісі»

Ви загадки відгадайте,

Звірів, діти ви впізнайте.

І скажіть,якщо хто знає,

Хто з них в лісі проживає.

Діти відгадують загадки про тварин.

  1. Сірий, зубастий.

По полю блукає, ягнят шукає. (Вовк)

  1. Взимку ляже спати,

Дядько волохатий.

Лиш тоді устане,

Як весна настане. (Ведмідь)

  1. Сама мала, шубка пухка.

з гілки на гілку стрибає,

шишки, горіхи збирає.    (Білка)

  1. Дивний звірок.

Круглий, мов  клубок,

Голки стирчать,

Спробуй узять. (Їжак)

  1. Пара довгих вушок,

Сіренький кожушок.

Скорий побігайчик.

Як він зветься? (Зайчик)

  1. День і ніч я стукаю,

Всі дерева слухаю. (Дятел)

 

  1. Об’єднання в групи за зимовими припасами тварин

Осінь скоро відлітає,

Вітром вже сильніш махає.

Ми ж часу не гаємо –

Тваринам помагаємо.

  Дружньо краще працювати,

  Треба в групи об’єднатись.

  Ви припаси обирайте,

  Групу ви свою шукайте.

Якщо морква – ви зайчата.

А горішки – білченята.

Як грибочки – їжачки.

А як мед – ведмедики.

  Всі у групи об’єднались?

  І за рученята взялись?

  Прагнення ми об’єднаємо

  Й до роботи приступаємо.

 

  1. Дидактична гра «Знайди свою команду». Робота в групах
  • Виберіть із запропонованих вам малюнків тварин тільки тих, хто готується до зими так само, як і тваринка, яка дала назву групі.

 

  1. Руханка «Знов настали холоди»

 

  1. Вправа «Поміркуй і відгадай»
  • Кожна група задає іншим опис тваринки. Ваша задача, юні дослідники, впізнати її.

І група

Пізно восени, коли промерзає ґрунт і зменшується кількість кормів, заривається в опале листя і згортається у неміцний клубок та спить аж до березня. Запасів на зиму не робить (Їжак).

ІІ група

У нього немає ні нори, ні гнізда. Він ховається то під кущем, то в ярочку виспиться. Шуба у нього на зиму стає тепла і біла. Їсть молоді гілочки дерев, кущів. Інколи в село завітає до копиці сіна.(Заєць)

ІІІ група

Цей звірок живе у полі. У жовтні він залягає у неміцну зимову сплячку, коли прокидаються – їсть корінці, зерно. Потім знову засинає. Його  запаси до 20кг. (Хом’як)

ІV група

Місце, де мешкає…., легко знайти за купками землі на луках, городах, пасовищах. Живиться комахами та їхніми личинками, які живуть під землею. Активний протягом усього року. В зимову сплячку не впадає. (Кріт)

  • Діти, всі ви постарались.

Дуже гарно готувались.

Ви працюєте чудово.

Цьому я радію й знову.

  1. Творча робота «Неіснуюча тварина»

І хлопчата, дівчата

Гарно вміють працювати,

Добре всі тваринок знають

І про них розповідають.

  Але зайчик на прощання

  Має ще одне завдання.

  LEGO дружно ви беріть

  І тваринку всі створіть.

І таку, щоб в цілім світі

Не було такої, діти.

  • Діти, об’єднавши ваші цеглинки створіть неіснуючу тварину і підготуйте невелику розповідь про те,як вона готується до зими.
  • Якназивається ваша тварника?
  • Кому в групі належить ідея її створення?
  • Чи важко було  її створювати?
  • Що вам допомогло?

 

V Підведення підсумків

  1. Підсумок
  • Хто ж може відповісти на питання нашого зайчика?
  • А що ще цікавого ми дізналися під час уроку?
     
  1. Робота з таблицею ЗХД 

Знаємо

Хочемо дізнатися

Дізналися

 

 

 

 

  1. Рефлексія
  • Чи Вам, діти,  сподобалося працювати на уроці?
  • У кожного з Вас на парті є розмальовки тварин. Якщо Вам сподобалося працювати на уроці, розфарбуйте їх і ми їх помітимо в малюнок лісу. Якщо – ні, то намалюйте щось інше.

 

Список використаних джерел

  1. Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 87 "Про затвердження Державного стандарту початкової освіти".
  2. Типова освітня програма для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти під керівництвом О.Я. Савченко, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 21 березня 2018 року № 268 "Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти".
  3. Модельна навчальна програма для 1-го класу та навчально-методич-

ні матеріали. URL: http://kyiv-oblosvita.gov.ua/dovidnik-zakladiv-osviti/136-

  1. Інтернет-ресурси:

www.detsko.com › Блоги 

https://uamodna.com › articles › bratchyny-grudkotrus-padolyst

 

 

 

docx
Додано
30 листопада 2019
Переглядів
3933
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку