Нове відкриває школа. Подорож у Країну Знань.

Про матеріал
Пропоную вашій увазі матеріал першого уроку для 1 класу, проведений 1 вересня 2020 року
Перегляд файлу

Тема. Нове відкриває школа. Подорож у Країну Знань.

 

Мета: ознайомити учнів із шкільним життям, розповісти у казковій формі про проблеми, з якими зустрічаються діти в початковій школі, розв’язати питання: для чого учень іде до школи, розпочати згуртування колективу, виховувати інтерес до книги, знань, бажання вчитися, дружелюбність, доброзичливість, любов до України.

 

Обладнання: карта подорожі, модель  ракети, мультимедійна презентація, дзвоники, виставка книжок та підручників, матеріали для ігор, торт, цукерки.

Хід уроку

 

  І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ

Вчитель

Жовтіє листя на тополі,

У небі синьому хмарки.

Відкрили двері в нашій школі.

Прийшли до школи першачки!            

Наче вулик наша школа,

Вся вона гуде, як рій.

І здається, що довкола

Розквітають квіти мрій.

Бігають, сміються діти,

Та лиш дзвоник задзвенить –

Стане тихо, ніби в квіти

Заховались бджоли вмить.

 

ІІ. Основна частина .       Майдрівка

Поміж багатьох свят у календарі є день, коли настрій усієї країни особливо урочистий і радісний. В цей день вулиці кожного міста і села знову розцвітають від дитячого щебету та чарівної хуртовини осінніх квітів. Цей день – 1 вересня. День надій, мрій, сподівань. І сьогодні він ясним промінчиком постукав у наші вікна.

За старовинною легендою діти, які ідуть до школи, -  це маленькі зернята, які 6 років наповнювалися маминою і татовою любов’ю, бабусиною і дідусевою добротою, теплом і радістю всіх оточуючих. І саме сьогодні прийшов час засіяти поле для того, щоб виростити добрий урожай. Саме сьогодні турботливі руки батьків, вчителів, рідних людей посіють ці зернята і будуть плекати їх. Тепер ваші діти стали і моїми, і я сподіваюсь, що малюкам буде тепло і затишно в шкільній родині, яку ми будемо разом з вами створювати.  Я щиро вітаю вас зі святом – Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров’я та здійснення всіх бажань.

- Дорогі діти, запрошую вас у першу космічну подорож  до безмежної галактики знань.

У цій галактиці живу і я. Я володію усіма цифрами та геометричними фігурами, я знаю усі правила написання слів  і допомагаю писатися  усім розумним та важливим книгам.  І сьогодні я відкрию двері у чарівну країну і вам, першокласникам. Там  на вас чекають відкриття та чудеса, якщо ви не будете лінуватися, а працюватимете. Чи є серед вас ледарі?(діти відповідають, що немає). Це дуже добре! Адже у галактиці  

Знань немає місця тим, хто лінується або не бажає вчитися.

- Сподіваюсь, що ваша подорож буде цікавою та корисною.

- А на чому подорожують в космос? (На ракеті)

- Ось наша ракета.

- На ній ми сьогодні полетимо в космічну подорож.

- Я сьогодні ваш капітан.

- Усі зайняли свої місця?

- Зробимо ручки ось так.

- Зараз ми вирушаємо на першу планету.

- Увага: 3, 2, 1, пуск.

1.ЗНАЙОМСТВО

  • А  тепер, дітки, підніміть руки ті, хто отримав листа від мене?
  • Хто зміг прочитати листа самостійно?
  • Про що ви дізналися з мого листа? (Відповіді дітей)

 

Учитель. Так, мене звати Раїса Іванівна. Я ваша перша вчителька.  А ви – учні 1- В  класу.

   Переглядаючи список дітей, а їх у класі 25, я відзначила, що в нас 13 дівчаток і 12 хлопчиків. Серед них:

2. Школа

Гра «Чарівний глечик»

 Хід гри: з глечика розсипалися букви. Збери їх, називаючи кожну букву.

                                        

         Stock Illustration - jug pouring cream. 
fotosearch - search 
clipart, illustration 
posters, drawings 
and vector eps 
graphics images                                 

 

                      

Учитель. Молодці!  Це дійсно – школа. Про неї ми і будемо говорити сьогодні на уроці.

Асоціативний  кущ « Школа »

Для подальшої подорожі на цій планеті необхідно зібрати ВЕЛИКИЙ рюкзак, який візьмемо з собою.

- Ось послухайте, як хлопчик Миколка збирався до школи і що він поклав собі в портфель.

Перший раз малий Микола став збиратися до школи.

Олівець поклав у сумку, книги, зошит, ручку, гумку,

М’яч, граблі, перо, подушку, на обід м’яку ватрушку.

Два ведмедики, лопату, білочку руду, хвостату.

Лук і стріли, і рушницю, ще й пухкеньку паляницю.

Ще й стілець, і стіл, і парту, ще й географічну карту.

Трактор, ще й машину, мило… Вже надворі звечоріло.

Сів Микола, думав думку: - А чи все поклав у сумку?

- Чи правильно зробив хлопчик? А що треба класти в портфель? (Діти відповідають)

Я впевнена, що в ваших портфелях не буде зайвих речей. Це ми зараз і перевіримо.

(Діти повинні відповідати «ТАК» (плескати) або «НІ» (топати))

На дно кладемо багато цукерок? (ТАК) 

А міліцейський пістолет? (НІ)

Туди візьмемо вінегрет? (НІ)

А може бути, іграшковий кабріолет? (ТАК)

Покладемо стиглий апельсин? (ТАК)

А продуктовий магазин? (НІ)

Квітів кошик для друзів? (ТАК)

А різнокольорових кренделів? (ТАК)

Салат візьмемо в сумку? (НІ)

Кладемо посмішку і успіх? (ТАК)

Завзятий дитячий дзвінкий сміх? (ТАК)

 

Гра «Збери портфель»

 

3. «Казкова»

- Ми приземлилися на першій планеті. Тут живуть усі казкові герої, і з ними ми не розлучатимемося ще багато років. Вони також навчаються у школі, і сьогодні хочуть дати вам декілька порад.

- Слухайте уважно та спробуйте відгадати мешканців цієї планети.

1. Якщо ви підете по полю та знайдете гроші, не поспішайте купувати самовар, як це зробила я. Краще купіть нову цікаву книгу. (Муха-цокотуха)

2. Ми, три веселих брата, поспішаємо привітати вас з початком навчального року. Навчайтесь краще, і тоді зможете збудувати такий же міцний будинок із каміння, як і наш брат Наф-Наф! (Троє поросят)

3. Не бігайте по класу і на перервах, бо можете ненавмисно розбити вазу або впустити золоте яєчко. І мені тоді доведеться висиджувати нове яєчко, не золоте, а просте.

(курочка Ряба)

4. Вітаю усіх першокласників! Бажаю набиратися розуму і обов'язково навчитися читати. Бо коли папа Карло подарував мені азбуку, я проміняв її на квиток в ляльковий театр, про що дуже шкодую. Бережіть ваші підручники! (Буратіно)

5. Як можна старанніше навчайтеся в школі, і не лише наукам, але і ввічливості. Бо до нас одного разу у гості прийшла дівчинка Маша. Вона з'їла нашу кашу, зламала стільчик Мішутки і навіть побувала на наших ліжках! (Три ведмеді)

6. Я також мрію піти до школи, як і ви! Якби я навчалася  у школі, то дізналася б, що Вовк - це хитрий хижак, і з ним ніколи не можна розмовляти, і, тим більше, говорити, де живе моя бабуся. (Червона Шапочка)                                           

4. Загадкова

- Жителі цієї планети приготували про себе загадки. Відгадає їх?

1. Я – чорний, червоний, жовтий, синій,

З начинкою у середині.

З точилкою гострою я товаришую,

Що забажаю, намалюю. (олівець)

2. У пеналі в неї дім                                     

Поряд з олівцем у нім.

Може цифри рахувати

І перекази писати. (ручка)

3. То в клітинку, то в лінійку,

Написати тут зумій-но,

І намалювати дещо зможеш,

Називаюся я … (зошит)

4. Цю найпершу в школі книжку

Знає будь-який школяр.

До усіх книжок доріжку

Прокладає наш ….(Буквар)

5. Порахує сантиметри,

А як треба – міліметри

Рівно лінії проводить,

З олівцем за ручку ходить. (лінійка) 

6. Водить дружбу з олівцями,

Зошитами, папірцями.

 На малюнку щось не те?

Вмить вона його зітре.(гумка)

7. Кожен учень мене має,

 В мене олівці складає.

 Мабуть, ти мене впізнав?

Ну звичайно! Я (пенал)

8. Є чарівник у школі в нас

Ану впізнайте, хто він!

Озветься – тиша йде у клас

Озветься ще раз – гомін.

Щоб не спізнились на урок

Нам голос подає - …(дзвінок)

3. МАТЕМАТИКА

Раз, два, три, чотири, п’ять –

Вміють дітки рахувать.

Дуже точна це наука,

І її всі дітки вчать.

Всім вона потрібна, знайте,

Математику вивчайте!

  • Давайте ж перевіримо, чи знаєте ви математику.
  • Порахуйте від 1 до 10.
  • Порахуйте від 10 до 1.

 

Три веселі киці

грались на травиці.

Рижик теж до них прибіг...

Скільки кошенят усіх?    4

 

Мчаться на санчатах

четверо малят.

Троє з них дівчата.

Скільки ж тут хлоп’ят?         1

 

Наберезі річки

Три жабки сиділи.

До них пристрибали ще п’ять.

Зможеш всіх порахувать?           8

 

Дві подружки – Оля й Віра

У дворі гуляли.

Доних прийшли ще чотири –

Аля, Ната, Іра, Галя.

Скільки стало разом їх,

Порахуй скоріш усіх!     6

 

Сім веселих хлопчаків

В озері купались

Двох покликали матусі,

Скільки хлопчиків зосталось ?    5

 

 

4. «Читайлики»

МАМА   ТАТО  ДРУГ       Україна

 

5.  Мій рідний  край

- На цій планеті живуть мої вірні помічники – національні символи України.

- Послухайте легенду.

Жила собі жінка. І мала вона трьох синів. Сини зростали чесними, сміливими, дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє життя. Виросли сини і розійшлися по світах, прославляючи свою матір. Найстаршому матір подарувала на згадку про себе золоту корону з трьома промінцями.

Корона зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя. За цю

трипроменеву корону люди дали першому синові ім’я Тризуб. Середньому сину мати дала в дорогу блакитно жовтий одяг. Сміливий та сильний був середній син, і прославив він свою матір добрими звитяжними (героїчними вчинками). Люди запам’ятали його і прозвали Прапором. А найменший син отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був, усюди лунала його дзвінка урочиста пісня. За цей голос і величний спів люди дали йому ім’я Гімн. Так і донині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну неньку – Україну. Вони стали державними символами України.

- Герб, Прапор і Гімн – три основні національні символи України.

- Розгляньте зображення Герба України. На що він схожий?

Число „три” завжди вважалося казковим, чарівним. У народних казках йдеться про трьох богатирів, три бажання, які виконують чарівники, три дороги, що лягають перед казковими героями. Отже, у тризубі відображено триєдність життя. Це Батько-Мати-Дитя. Вони символізують собою Силу-Мудрість-Любов.

- Розгляньте зображення Прапора України. Якої він форми? Які кольори ви бачите на українському прапорі?

- Пригадайте, що означають ці кольори?

- Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу.

6. Фізхвилинка "Україно, ми твоя надія"

 

7. Планета «Ігрова»

- Увага: 3, 2, 1, пуск.

- На цій планеті жителі грають в ігри і ніколи не сваряться. І ми з вами пограємо в цікаві ігри:

1.  «Що якого кольору». Я буду кидати вам м'яч, а ви станете ловити його і називати, якого кольору цей предмет. (Кидає м'ячик і вимовляє: лимон, морква, огірок, апельсин, жаба, крокодил, лисиця, абрикос ...)

2. «Це я, це я, це все мої друзі!»

Я буду задавати вам питання, а ви, коли це потрібно будете відповідати хором:

 «Це все я, це все я, це компанія моя», якщо ні — то «Це не я, це не я, не компанія моя».

 — Хто співає, веселиться і роботи не боїться?

 — Хто із вас такий хороший — засмагати йде в калошах?

 — Хто із вас хоч раз хворів через те, що зошит з’їв?

 — Хто із вас, скажіть лишень, зарядку робить кожен день?

 — Чи багато серед вас невмивах приходить в клас?

 

ІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

  1. Рефлексія. Мій настрій
  • Підніміть руку ті діти, кому сподобався у перший урок?
  • У якому класі ви навчаєтеся?
  • У кожного з вас є чарівна квіточка. Поставте її у той кошик, який відповідає вашому настрою.
  1. Робота із «Щоденником вражень»
  • Кожен з вас має на парті незвичайний зошит. Це ваш «Щоденник вражень» . У ньому ми будемо спочатку малювати , а пізніше писати свої думки. Сьогодні я пропоную вам зробити в ньому свої перші малюнки.

Пропоную вам такі теми:

  • Мій перший день у школі.
  • Мій друг Портфелик»
  • Школа, що мені подобається
  • Мої однокласники
  1. Подарунок

Учитель. Ось і закінчується нас урок, але ми ще не відзначили День народження.

  • А як ви думаєте у кого сьогодні день народження?

Учитель. Сьогодні день народження нашого класу. Його ми будемо відзначати 1 вересня кожного року.

Адже саме цього дня, ви звичайні хлопчики і дівчатка, знайомі і зовсім незнайомі, обєдналися в одну велику шкільну родину – колектив 1-В класу.

Тепер ми колектив, одна велика, дружная сімя,

У нас немає ти і я.

У нас є тільки слово «ми»

Зростем ми гарними людьми!

(Розгляд емблеми класу)

Учитель. Я хочу, щоб наш клас був найдружніший, найвеселіший, найрозумніший. З Днем народження, 1-В клас!

  • А без чого не проходить свято День народження? (Без подарунків, без святкового торту).
  • Внесення торту.
  • Вручення подарунків закладок зі зверненням першої вчительки).
  • Вручення цукерок «Золотий ключик».

Учитель. Ці цукерки незвичні. Вони чарівні. Їх чарівна сила допоможе вам стати гарними школярами, відкрити двері до Країни знань.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Марченко Раїса
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 1 клас, Сценарії
НУШ
Додано
19 жовтня 2020
Переглядів
639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку