Нові завдання та професійні ролі сучасного вчителя в контексті концепції Нової української школи. Формувальне оцінювання: переваги та ефективність.

Про матеріал
Учитель НУШ - агент змін сучасного освітнього простору, який розвиває індивідуальність, забезпечує свободу вибору учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Нові завдання та професійні ролі сучасного вчителя в контексті концепції Нової української школи. Формувальне оцінювання: переваги та ефективність.

Номер слайду 2

Учитель НУШ - агент змін сучасного освітнього простору, який розвиває індивідуальність, забезпечує свободу вибору учнів

Номер слайду 3

Номер слайду 4

1 Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно2 Наскрізний процес виховання, який формує цінності34 ФОРМУЛА НУШ СКЛАДАЄТЬСЯ З 8 КЛЮЧОВИХ КОМПОНЕНТІВ: Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм. Педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками

Номер слайду 5

5 Нова структура школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя7 Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти86 Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільствіДецентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну автономію

Номер слайду 6

ФОРМУЛА НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИПедагогіка партнерства. Нова структура. Новий зміст. Орієнтація на учня. Вмотивований вчитель. Справедливе фінансування і правдивий доступ. Автономна школа. Виховання на цінностях. Нове освітнє середовище

Номер слайду 7

НУШ - це «школа компетентностей», яка співпрацює з батьками і враховує індивідуальність дітей. Нова українська школа пропонує такі зміни. Дитина — індивідуальність. Батьки – партнери. Умотивований вчитель. Автономія школи. Справедливе фінансування«Гроші ходять за дитиною»«Так» — інклюзивній освіті

Номер слайду 8

Принципи Державного стандарту Презумпція талановитості дитини. Всі діти обдаровані і талановиті. Тому завдання НУШ-підтримувати цю талановитість, плекати і розвивати індивідуальність кожної дитини. Забороняються будь-які форми дискримінації. Не допускається відокремлення дітей на підставі попереднього відбору.

Номер слайду 9

Цінність дитинства. Відповідність освітніх вимог віковим особливостям дитини,визнання прав дитини на навчання через діяльність,зокрема гру.

Номер слайду 10

Радість пізнання Організація пізнавального процесу , який приноситиме радість дитині, обмеження обсягу домашніх завдань, збільшення часу на рухову активність і творчу діяльність. Широке використання в освітньому процесі дослідницької та проєктної роботи.

Номер слайду 11

Розвиток особистості Замість «навченої безпорадності» - плекання самостійності та незалежного критичного мислення. Підтримка з боку вчителя розвиватиме в дітей самоповагу та впевненість в собі.

Номер слайду 12

Очікування батьків

Номер слайду 13

СПІЛЬНЕ Прийняття рішень Планування Вирішення проблем Оцінка виконання Розвиток команди Інформування Святкування досягнень навчання. Очікування вчителів

Номер слайду 14

Переконати батьків, що знання мають важливе значення в житті

Номер слайду 15

Цілісна особистість усебічно розвинена, здатна до критичного мислення. Патріот з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішенняІнноватор, здатний змінювати навколишній світ, розвивати економіку, конкурувати на ринку праці, вчитися впродовж життя. Мета НУШ – новий випускник, як…

Номер слайду 16

Ціннісні орієнтири НУШ, нові державні стандарти освіти вимагають нових підходів не лише до організації навчального процесу, але й до оцінювання навчальних досягнень учнів.«Оцінка - нагорода за працю, а не покарання за лінощі»…В. О. Сухомлинський

Номер слайду 17

Нове формувальне оцінювання вимагатиме і нового сприйняття з боку батьків: їм не варто згадувати свій досвід в школі (як вчителька чи їхні батьки дорікали поганими оцінками), не ставати в захисну позицію відносно вчителя і не нападати на дитину, якщо вона не досягла очікуваних ними результатів. Батькам також доведеться вчитися сприймати оцінювання як відверту розповідь учителя про те, що відбувається з дитиною в школі, як ресурс для розвитку, як цінну інформацію, як запрошення до співпраці з метою розкрити найкращі якості особистості.

Номер слайду 18

Формувальне оцінювання не повинно містити частки НЕ, жодних негативних суджень чи критики. Формувальне оцінювання діагностує сфери, які потребують покращення, і допомагає покращити їх. Влучну аналогію навів експерт з оцінювання Пол Блек: коли кухар готує суп і куштує його, – це формувальне оцінювання. Коли страву пробує клієнт – це підсумкове оцінювання. Формувальне оцінювання не може складатися з балу, цифри, букви чи лише одного слова. Батькам потрібно додавати обов’язково пояснення, розширену словесну характеристику – написану самим вчителем. Формувальне оцінювання оцінює не результат, а процес.

Номер слайду 19

У ЗВ’ЯЗКУ З ЦИМ ВАРТО ГОВОРИТИ ПРО НОВУ РОЛЬ УЧИТЕЛЯ – НЕ ЯК ЄДИНОГО НАСТАВНИКА ТА ДЖЕРЕЛО ЗНАНЬ, А ЯК… КОУЧА, ФАСИЛІТАТОРА, ТЬЮТОРА, МОДЕРАТОРА, МЕНТОРА ТА НОВАТОРА В ІНДИВІДУАЛЬНІЙ ОСВІТНІЙ ТРАЄКТОРІЇ ДИТИНИ

Номер слайду 20

НОВІ РОЛІ ВЧИТЕЛЯ

Номер слайду 21

НОВІ РОЛІ ВЧИТЕЛЯ КОУЧ - ТОЙ, ХТО ДОПОМАГАЄ ДОСЯГТИ ЖИТТЄВОЇ АБО ПРОФЕСІЙНОЇ МЕТИ. СПРИЙМАЄ ДИТИНУ ТАКОЮ, ЯКОЮ ВОНА Є НАСПРАВДІ, А НЕ ОЦІНЮЄ ЇЇ. МЕНТОР - ДОСВІДЧЕНИЙ І НАДІЙНИЙ ТОВАРИШ, ПОРАДНИК, НАСТАВНИК. ТЬЮТОР - ТОЙ, ЩО ІНДИВІДУАЛЬНО ПРАЦЮЄ З ІНТЕРЕСОМ ДИТИНИ – ВИЯВЛЯЄ ОСВІТНІ ЗАПИТИ, ПРОЄКТУЄ ОСВІТНЮ ДІЯЛЬНІСТЬНОВАТОР - ПЕДАГОГ, ЯКИЙ ПРИНОСИТЬ В ІНТЕЛЕКТУАЛЬНУ ОСВІТНЮ ДІЯЛЬНІСТЬ НОВІ ІДЕЇ МОДЕРАТОР – ТОЙ, ХТО НАЛАГОДЖУЄ КОМУНІКАТИВНУ ВЗАЄМОДІЮ У КЛАСІ, ПРОЄКТУЄ НАСТУПНІ КРОКИ В ОСВІТІ ФАСИЛІТАТОР - ПІДТРИМУЄ ДИТИНУ В ЇЇ НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ЧЕРЕЗ ПЕДАГОГІЧНУ ВЗАЄМОДІЮ, ДОПОМАГАЄ, НАДИХАЄ ЇЇ

Номер слайду 22

- Фасилітатора – створювача умов для навчання- Супервайзера – організатора, менеджера- Модератора – партнера- Коуча – тренера, режисера- Тьютора – репетитора- Проблема (компетентнісний, особистісно зорієнтований, діяльнісний підходи)- План (завдання)- Пошук (практичні дії по виконанню завдання)- Продукт (розвинуті компетентності; вмотивована особистість)- Презентація (самоаналіз результатів)Не просто вчить,а вчить просто. Глибоко знає теоріюі практику компетентнісного,особистісно зорієнтованого,діяльнісного підходів,вміє це перевестив практичну площину. Керується в своїй роботівимогами Державного стандартупро компетентнісний,особистісно зорієнтований,діяльнісний підходина всіх уроках,заняттях. Розуміє значенняосновної навички. ХХІ століття – вміннясамостійно вчитисявпродовж всього життя. Розуміє, що сучасноюдидактичною одиницеює не урок, а тема. Кожен урок, заняттяє для сучасного вчителяміні-проєктом,що включає «5 П»: Поєднує в собітакі компетенції: Бездоганно знаєсвій предмет,не боїтьсясертифікаціїСучаснийучитель

Номер слайду 23

Перша і найголовніша умова впровадження формувального оцінювання: використання різного інструментарію, що вимагає певної організації навчального процесу, а саме: активізації учнів та їхньої взаємодії у парах і групах, співпраці з вчителем. Друга важлива умова відноситься до використання результатів оцінювання: щоб оцінювання дійсно було формувальним, необхідно його результати використовувати для коригування навчання і викладання. Вони обов'язково повинні використовуватися для планування подальшої діяльності – тільки тоді формувальне оцінювання буде позитивно впливати на навчальну мотивацію школярів і на їх самооцінку. Третя умова впровадження формувального оцінювання – усвідомлення того, що його введення неминуче пов'язане зі зміною ролі учителя у стосунках з учнями - жорсткий зовнішній контроль та звітність не сприяють розвитку нової оціночної практики.

Номер слайду 24

Сьогоднішнє завдання вчителя – створити умови для розвитку учня, його здібностей, творчого сприйняття знань, виробити вміння самостійно мислити, мотивацію до вивчення предметів. Сучасний вчитель – демонструє універсальні і предметні способи дії, ініціює дії учнів, корегує і консультує їх, знаходить способи включення в роботу всіх, створює умови для набуття життєвого досвіду, є партнером учнів та батьків. Сучасний вчитель ставить SMART-мету (конкретну, чітко сформовану; вимірювальну, реальну, можливу для досягнення, визначену в часі). Сучасний учень має навчитися не тільки відповідати на запитання, а й вміти їх ставити та шукати на них відповіді.

Номер слайду 25

Результати формувального оцінювання відображаються в оцінних судженнях вчителя, учнів, батьків, що характеризують процес навчання та досягнення учнів. Оцінні судження вчителя мають бути об’єктивними, конкретними, чіткими, лаконічними, доброзичливими, слугувати зразком для формування оцінних суджень учнями. « Реальні межі людського потенціалу невідомі і неможливо передбачити, чого можна досягнути за роки пристрасного захоплення, наполегливої і постійної праці». Керол С. Двек

Номер слайду 26

Сутність сучасного учителя в самому слові «УЧИТЕЛЬ»: У – Умотивований, Унікальний, Успішний, Універсальний …Ч – Чесний, Чуйний, з по. Чуттям гумору…И – Індивідуальний, Інтелігентний…Т – Тактовний, Толерантний, Терплячий…Е – Енергійний, Емоційно компетентний, Ефективний комунікатор та фасилітатор… Л – Люблячий дітей, Люблячий свою роботу… Ь – і дуже м’який, як м’який знак і саме слово УЧИТЕЛЬ!

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

pptx
Додано
9 грудня 2022
Переглядів
9197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку