Формування інтелекту як чинника розвитку молодшого школяра
Номер слайду 2
Актуальність проблеми Сучасне суспільство потребує діяльних, творчих та обдарованих громадян, багатих інтелектуально і духовно. Оволодіння інтелектуальними вміннями на початковому етапі навчання забезпечує ефективне засвоєння нових знань у середніх та старших класах. Розвиваючи інтелект дитини, ми формуємо її мислення, а через нього – моральні риси особистості. “ Розумове виховання – необхідне людині не тільки для праці, а й для повноти духовного життя. Уміти творчо мислити, бути розумним повинен і майбутній математик, і майбутній тракторист. Розум має давати щастя насолоди культурними і естетичними цінностями. Справжнє розумове виховання орієнтує дитину на життя у всій його складності, в усьому його багатстві.” В.О.Сухомлинський.
Номер слайду 3
Шляхи вирішення проблемного питання Будуючи свої уроки, я, насамперед: Передбачаю розв’язання різноманітних творчих завдань; Створюю проблемні ситуації під час опрацювання матеріалу уроку. Проблемна ситуація формує прийоми дослідницької пізнавальної діяльності; Залучаю до роботи на уроці всіх учнів, забезпечую участь кожного з них у групових, парних та колективних видах роботи; Використовую інтерактивні методи навчання; Особливе значення надаю дидактичним іграм.
Номер слайду 4
Вправи для розвитку інтелектуальних здібностей учнів
Номер слайду 5
Вправи для розвитку інтелектуальних здібностей учнів
Номер слайду 6
Вправа «Збери слово» З першого слова візьми першу букву, з другого – другу, з третього - третю і т. д. й утвори слово Риба, рак, макарони,поле, салат, пір’їна. Шия,скло, слово, масло,ручка. Парк, сіно, ліс, рідня, лілія. Метро, дощ, сова, гора. Відшукай серед літер піраміду слів. Букви, які залишилися, теж утворюють слова. гороякбина малмореина мібукварст алистопадло
Номер слайду 7
Використовуючи дієслова, дізнатися про що говориться у фразеологізмі. Їх можна нагострити, розвісити, мимо них пропустити. Вуха Його дають, його беруть, ним кидаються. Слово Про кого кажуть що він наплакав, що вони на душі шкрябають, що проти шерсті їх не гладять? Кіт (кішка)
Номер слайду 8
Гра «Пара слів» (дві відгадки на одну загадку) Відділіть плід від рослини сошисншака Розчиніть біле в прозорому цвоудкаор Заберіть гаряче, залишиться холодне ольокдорівникп «Веселий ерудит» Який оселедець не можна з’їсти? Козацький Якого каменя немає в морі? Сухого Яка чайка не літає? Козацька Яке поле не можна засіяти? Магнітне
Номер слайду 9
Задачі з логічним навантаженням Звірі і птахи зібралися на лісову нараду. Усього було 80 лап і 40 крил. Скільки звірів і скільки птахів було на нараді? Птахів 20, звірів 10 Задачі- пастки Одна сторона квадрата 5 см, а друга – на 2 см довша. Яка площа квадрата? У квадрата всі сторони рівні Ціна книжки 31 грн. Книжка дорожча за обкладинку на 11 грн. Визначити ціну книжки. 31 грн Загадки Встане – в метр висотою, Я уже розгадку дав, Сяде – в метр шириною. Хто її вже розгадав? Метр
Номер слайду 10
Тож нехай музика наших уроків створюється легко і звучить красиво! Школу робить школою учитель! Художник вчиться змішувати фарби і наносити мазки на полотно. Музикант розучує етюди. Журналіст і письменник освоюють прийоми письмового мовлення. Справжній учитель теж змішує фарби, розучує етюди, освоює прийоми. І тільки інший учитель знає скільки праці перероблено, поки ноти, ритми, мелодії не злились в музику уроку!