Новітні технології навчання англійської мови

Про матеріал
Рекомендації щодо використання інноваційних методів навчання, що надають можливість викладачам іноземної мови запровадити та вдосконалити нові форми роботи, підвищити ефективність навчального процесу й рівень знань учнів.
Перегляд файлу

Новітні технології та сучасний урок англійської мови

 

Сучасний урок – це не одноманітна та єдина структурно-змістова схема. Тому кожний педагог визначає для себе найбільш прийнятні форми роботи, що відповідають парадигмі, якій він надає перевагу. Саме на уроці відбуваються процеси навчання, виховання й розвитку особистості.

Урок – це логічно завершений, цілісний, обмежений визначеними рамками відрізок навчально-виховного процесу.

Водночас це дзеркало загальної  педагогічної культури викладача, мірило його інтелекту, показник кругозору, ерудиції.

Сьогодні урок розглядається не лише як діяльність педагога, тобто форма навчання, але і як діяльність учня. В. А. Сухомлинський вважав, що урок повинен викликати позитивний емоційний настрій і почуття задоволеності роботою.

Це можливо, якщо учень під час заняття засвоює найскладнішу частину навчального матеріалу і при цьому його робота об'єктивно оцінюється педагогом.

Раціональна організація навчання передбачає:

  • наявність якісно продуманого плану уроку, чітке усвідомлення його цілей;
  • розуміння учнями змісту й мети діяльності;
  • наявність сучасного обладнання, необхідних приладів і матеріалів;
  • підтримання зразкового порядку на кожному робочому місці;
  • підбір для всіх учнів достатньої кількості відповідних завдань;
  • здійснення викладачем постійного контролю за роботою кожного учня;
  • дотримання всіх умов безпечної роботи;
  • забезпечення звязку з предметами виробничого навчання;
  • постійне вдосконалення прийомів і методів, що забезпечують найбільшу активізацію розумової та пізнавальної діяльності учнів.

 

 

Інтерактивні методи навчання англійської мови

Термін «інтерактивна педагогіка» відносно новий: до наукового обігу його ввів у 1975р. німецький дослідник Г. Фріц.

Г. Фріц вважав, що метою інтерактивного процесу є зміна й поліпшення моделей поведінки його учасників.

Лінгвістичне значення слова «interactive», представлене в іншомовних словниках, розтлумачує поняття «інтерактивності», «інтерактивного» як взаємодію або те, що взаємодіє, впливає один на одного.

На думку О. Пометун, інтерактивними є технології, що здійснюються шляхом активної взаємодії студентів у процесі навчання.

Вони дозволяють кожному учаснику під час заняття спільною справою отримати нові знання й організувати корпоративну діяльність (від окремої взаємодії двох-трьох осіб до широкої співпраці багатьох).

Мовленнєва взаємодія учнів інколи проходить за співучастю викладача в найрізноманітніших формах роботи – у парах, невеликих групах, з усією групою.

Для досягнення комунікативної компетенції – комунікативних умінь, сформованих на основі мовних знань, навичок і вмінь – викладач іноземної мови використовує новітні методи навчання, що поєднують комунікативні та пізнавальні цілі.

Інноваційні методи навчання іноземних мов, які базуються на гуманістичному підході, спрямовані на розвиток і самовдосконалення особистості, на розкриття її резервних можливостей і творчого потенціалу.

Завдяки їх використанню створюються передумови для ефективного поліпшення навчального процесу в професійно-технічних навчальних закладах.

Інтерактивна діяльність включає організацію й розвиток діалогічного мовлення, що сприяє досягненню взаєморозуміння, взаємодія, вирішенню проблем , важливих для кожного учня.

У системі інтерактивного навчання виділяють такі основні принципи методики співробітництва:

  1.          позитивна взаємозалежність (група досягає успіху за умови успішного виконання завдань кожним студентом);
  2.          завдання, що відрізняється від інших);
  3.          однакова участь (усім учням дається однаковий за обсягом час для ведення бесіди або завершення завдання);
  4.          одночасна взаємодія (коли всі студенти залучені до роботи).

У процесі спілкування учні навчаються вирішувати складні завдання на основі аналізу обставин і відповідної інформації; висловлювати альтернативні думки; приймати виважені рішення; брати участь у дискусіях.

Сучасна комунікативна методика пропонує широке впровадження в навчальний процес нестандартних методів і форм роботи для свідомого засвоєння матеріалу. На практиці виявлено досить високу ефективність індивідуальної, парної, групової форм роботи і діяльності в команді.

Найбільш відомими формами парної та групової роботи є мозковий штурм (brainstorm), читання зигзагом (jigsawreading), обмін думками (think-pairshare), парніінтерв’ю (pair-interviews) та ін.

Наприклад, читання зигзагом означає такий вид діяльності, що включає поділ тексту на частини або використання різних текстів однієї тематики. Після читання учнями уривків тексту проводиться обговорення для виявлення змісту всього тексту або висловлювання різних точок зору щодо прочитаного.

Використання інтерактивних форм навчання під час вивчання іноземних мов у професійно – навчальному закладі буде ефективним, якщо зміст навчального процесу відповідатиме суті майбутньої професійної діяльності учнів.

Викладач повинен зважати на рівень володіння учнями мовою, якість сформованих комунікативних навичок.

Теоретичні знання в процесі активного навчання мають стати усвідомленими, щоб учень розвивав і вдосконалював не лише знання мови, а й міг пов’язувати їх із майбутньою спеціальністю.

Слід зазначити, що названі форми інтерактивного навчання ефективні, якщо визначену проблему попередньо обговорювали на заняттях і учні мають певний досвід, набутий у процесі навчання.

Переваги інтерактивного навчання

  1.          Створюється дружня атмосфера, установлюються взаємозв’язки між учасниками спілкування;
  2.          Учні стають більш незалежними й упевненими;
  3.          Викладач заохочує їх до співпраці, підбадьорює; вони не бояться помилитися;
  4.          Учні мають можливість подолати страх перед мовним бар’єром;
  5.          Викладач не домінує;
  6.          Кожен студент, залучений до роботи, має певне завдання;
  7.          Слабкі учні можуть отримати допомогу від сильних;
  8.          Студенти можуть використовувати свої знання й досвід, набутий раніше.

Таким чином, новітні методи навчання іноземних мов сприяють вирішенню проблем комунікативного, пізнавального та виховного характеру:

  • розвивати вміння й навички спілкування;
  • установити емоційний контакт із учнями;
  • навчити їх працювати в команді, зважаючи на думки й висловлювання інших.

Використання зазначених інноваційних методів навчання надає можливість викладачам іноземної мови запровадити та вдосконалити нові форми роботи, підвищити ефективність навчального процесу й рівень знать учнів.

 

 

 

 

 

 

Література

 

  1.                   Гейхман Л. К. Искусство быть и обращаться с другим (Интерактивное обучение) / Пермь : Центр развития образования, 2001.
  2.                   Мурадова Н. С. Коммуникативносвязующая роль культуры общения студентов технических заведений в интерактивном обучении  {Электронный ресурс} /  Мурадова Н. С. – Режим доступа : http: // www.ostu.ru/conf/ruslang2004/trend2/muradova.htm.
  3.                   Організація навчально-виховного процесу. З досвіду роботи вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації  / Ред. Н. М. Салмай, Н. В. Цибенко – 2007. – Вип. 10. – С. 80-95.
  4.                   Пометун О., Пироженко Л.  Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. – К. : АПН, 2002. – 135 с.
  5.                   Пометун О. І., Пироженко Л.В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання : Науково-методичний посібник / За ред. О. І. Пометун. – К. : АСК, 2004. – 192 с.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 березня 2020
Переглядів
941
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку