Інтерактивна логопедична вправа «Фіксики вчать голосні»
Інтерактивна вправа із циклу «Логопедичні заняття для дітей дошкільного віку» проводяться в ігровій формі. Вправа допомагає виявити порушення мови у малюків, які підлягають корекції за допомогою наших логопедичних занять.
Мета : розвиток и збагачення у дітей активного словника.
Хід вправи: Добрий день, любі дітки! До нас у гості завітав Нолик, він збирається до першого класу і почав вивчати алфавіт, але щось йому взагалі не вдається «подружитися» з голосними звуками. Давайте йому допоможемо, за допомогою наших чарівник карток і загадок.
Але, Нолику, ти будь уважний і повторюй всі звуки за нашими дітками.
(Логопед показує карточку з буквою і загадує загадки. Діти повторюють і малюють букву в повітрі)
А — в алфавіті — найперша! А — в алфавіті — найлегша!
А іще ця буква А, і дзвінка, і голосна.
О - Буква «О» така-от кругла,
Хто не бачив, подивись:
Наче сонце, наче бублик,
Мов обручик, - хоч котись!
И — великої немає,
И — слова не починає:
Стовпчик, стовпчик, серединка,
Зламана у неї спинка.
У - Сказав горобчик: Букву «У» боюсь я дуже, татку.
Татусь питає: «А чому?» «Тому що «У» на вигляд, як рогатка!
Е - Гарний гребінчик! Три зубчика має,
Та станеш чесати, то він поскубає.
«Ей, зупинись, не чіпай ти мене,
Бо ти не гребінчик, ти буквочка «Е»
І - Гей, хлопчику! Я не хлопчик.
Гей, стовпчику! Я не стовпчик.
Хто ж ти такий? Буква І.
А що в тебе на голові – шапка? Ні, Не шапка, просто – крапка!
Є - Єнот жує, жує єнот, Ожину він жує, І на рожевій стіні Він малює букву ...
Ї - Впізнаєш відразу ти її, з двома очима буква ...
Я – Азбуку у «Букваря» закриває буква Я
Покажіть свої знання, вам підніжку ставить Я.
Ю – Як зробити букву Ю? ось ідея – вам дарю!!
Букву І із О з’єднаю, і гарненьку букву маю.
Логопед - Ось і все, Нолик, все дуже просто. А ще - всі голосні можна проспівати! Давай спробуємо, разом з нашими хлопчиками та дівчатками, їх проспівати! Діти проспівують голосні.
Головні голосні звуки - А, О, У, Е, И, І. А от, як утворилися Ї, Ю, Є, Я, розповім вам на слідкуючій зустрічі. А ще повторимо, як звучать приголосні. Добре?
Нолик - Це буде круто! Дякую вам, малята, з вами так легко навчатися. Сьогодні буду вчити Сімку). А потім знову прибіжу до вас. Бо з вами так легко навчатися.
Логопед - Оце правильне рішення, Нолику. А потім зустрінемося і разом перевіримо хто краще, наші дітлахи чи ви з Сімкою, знаєте голосні звуки! До зустрічі!
Рефлексія : А для вас, малята, в мене є – це сонечко з промінчиками, та з хмаринка з крапельками. Проаналізуйте, будь - ласка, сьогоднішню вправу. Якщо вам було просто виконати її і все зрозуміло , то берете промінчик і чіпляєте його до сонечка, а якщо навпаки - то крапельку дощу - до хмаринки.