НУШ. Активності на різних етапах уроку.

Про матеріал
Стислий опис активностей на різних етапах уроку з прикладами, для використовування на уроках НУШ.
Перегляд файлу

Активності під час проведення інтегрованого заняття (на різних його етапах) “Я досліджую світ” у 1 класі.

Перший етап. Ранкове коло.

А) Вправи на знайомство. Активність: вправа «Павутиння».

 Для цього варіанта потрібен клубок ниток, який діти кидають одне одному в довільному порядку, і той, хто впіймав його, розповідає щось про себе. Потім «павутиння», що утворилося, розплутують у зворотному порядку, називаючи ім’я людини, якій кидають клубок. Таку вправу можна виконувати і з м’ячиком.

Б) Визначення настрою. Активність: куточок настрою «Світлофор».

Куточок настрою може бути у вигляді світлофора (зелений кружечок – радісний настрій, червоний – сумний, жовтий – спокійний, без емоцій).

Діти можуть відразу, як тільки прийшли до класу, прищіпувати свою прищіпку до кружечка, який відповідає їхньому настроєві.

В) Домовленість про правила. Активність: з учнями оформити куточок правил, добровільно прийнятих більшістю учнів.

Для результативного й ефективного уроку важливо досягти двох, на перший погляд несумісних, цілей. З одного боку, треба створити атмосферу відкритості, розкутості й дружньої співпраці, а з другого — забезпечити демократичну дисципліну, тобто свідоме виконання певних правил, добровільно прийнятих більшістю учнів. Для  цього доцільно  художньо оформити правила на плакаті, записавши їх у вигляді сонячних променів чи на пелюстках квітки.

Другий етап. Руханки – вправи на зняття емоційного і м’язового напруження.

 Активність: «Погода у Занзибарі».

 Учні стають у коло, повертаються праворуч і йдуть, повторюючи рухи за вами на слова: «У Занзибарі гріє сонечко (гладити по плечах того, хто йде попереду), дме легкий вітерець (провести пальцями по спині). Та ось хмарки закрили сонце, почав накрапати дощик (стукати пальцями), здійнявся вітер (терти спину), почалася злива (енергійно стукати пальцями по спині), град (кулачками). Але що це? Буря вщухає (все у зворотному порядку). Злива переходить у дрібний дощик, буря перетворюється на легенький вітерець. У Занзибарі сонечко».

Третій етап. Об’єднання у групи.

Активність: розрахувати учнів за назвами квітів, тварин, кольорами тощо. «Знайди свою половинку».

 Вправа «Молекули». Це чудова руханка для об’єднання в групи із двох, трьох, чотирьох чи п’яти осіб. Запропонувати учням уявити себе атомами, які хаотично рухаються у просторі. Потім скомандуйте: «Об’єднайтеся в молекули по двоє!» Учні якомога швидше стають у пари. Відтак знову вільний рух і команда: «Молекули, по троє!»

Четвертий етап. Використання пісень. Веселі дитячі пісні дозволяють не лише наповнити атмосферу в класі позитивом, але й доповнити тему уроку.

Активність: Вісім яблучок лежало ( про зворотну лічбу).

Де сховалися кошенята? (вчимо прийменники з дітьми).

П’ятий етап. Підсумкові завдання:

А)Зворотній зв’язок.  Не лише діти, а й учителі мають вчитися. Вправи на отримання зворотного зв’язку допомагають учням висловити думки і почуття з приводу уроку, а вчитель зможе звірити результати своєї роботи з очікуваними і в разі потреби підкоригувати свої майбутні плани і дії.

 Активність:вправа «Відкритий мікрофон». Завершуючи кожен окремий урок, запропонувати учням по черзі продовжити фразу: «На цьому уроці...» (мені сподобалося / не сподобалося; стало сюрпризом; мене найбільше здивувало; я дізнався / дізналася; мій найбільший успіх – це; я не вмів/ вміла, а тепер умію тощо).

вправа «Веселка». Учні мають оцінити свою роботу на уроці, прикріпивши свій стікер на відповідний колір веселки.

Б) Вправи для завершення уроку.

Активність: вправа «Електричний струм».

 Усі беруться за руки і, починаючи з учителя, передають одне одному потиск руки. Коли цей сигнал надходить до вчителя з іншого боку, всі підносять руки вгору і промовляють: «До побачення! До наступної зустрічі!»

 Вправа «Хай щастить!» Учні стають у коло, передають одне одному квітку  і висловлюють добрі побажання або слова подяки.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бєлікова Олена Михайлівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 червня 2021
Переглядів
906
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку