Навчання грамот. Читання. Дата 23.09
Тема: Мовні і немовні звуки.
ОР: з увагою сприймає усні репліки співрозмовника, доречно реагує на них; виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої інструкції; відповідає на запитання за змістом; сприймає зміст і форму простих медіапродуктів, бере участь в їх обговоренні; має уявлення про мовні звуки; має уявлення про склад, вимовляє слова по складах; має уявлення про наголос, визначає на слух склад, який вимовляється з більшою силою голосу; розрізнює наголошений і ненаголошені склади в слові; правильно наголошує загальновживані слова; має уявлення про речення; визначає кількість слів у реченні.
Хід уроку:
І. ОК
ІІ. АОЗ
Іп-іп-іп – зеленіє кріп.
Ап-ап-ап – травку щипле цап.
Оп-оп-оп – у річці короп.
Пу-пу-пу – по широкому степу.
Пи-пи-пи – золотаві снопи.
З чого складається мовлення? (Із речень.)
З чого складається речення? (Зі слів.)
Скільки слів може бути в реченні? (1 і більше.)
На що ми ділимо слова? (На склади.)
Скільки складів може бути в слові? (1 і більше.)
Як називається склад, що ми вимовляємо з більшою силою голосу? (Наголошений.)
Попищали, попищали,
Дружно просо подзьобали
І до матері стрибочком
Жовті збіглися клубочки.
Заховались під крило —
Наче їх і не було... (Курчатко)
Складання речення. Схема речення з LEGO
Підсумок. Отже,
Зосередження уваги!!!
ІІІ. Підгтовка до сприймання нового матеріалу
Qr-код, с. 28 (Вашуленко, Українська мова. Буквар.)
Зараз ми з вами побуваємо на сільському подвір’ї. Уважно слухайте, і будемо вгадувати, хто там живе.
Які тварини там живуть? Як ви їх впізнали? (За звуками.)
Послухайте вірш. На запитання у вірші відповідайте хором.
«Няв-няв-няв» - муркоче … (котик)
Промовляє хто? «Ко-ко?» (Курка)
Хто на лузі «Му—у-у-у» гукає? (Корова)
Хто так сонце зустрічає:
«Ку-ку-рі-ку! Ку-ку-рі-ку!» ? (Півень)
Хто «ців-ців» щебече в стрісі? (Горобчик)
Хто «джу-джу» в ківтках співа? (Джміль)
Хто кричить в ліску «Ку-ку»? (Зозуля)
Хто скрекоче «Ква-ква»? (Жаба)
Гра.
Ви зараз заплющіть очі і будете називати, яку дію я виконую.
(Налити води, гортати книгу, м'яти папір, стукати олівцем тощо)
Усе це природні звуки, їх можна розпізнати на слух.
ІV. Ознайомлення з мовним апаратом.
Дзеркало + вимовляння різних звуків.
Мовленнєві органи: губи, зуби, язик, тверде піднебіння.
Підсумок. Отже, …. Фізкультхвилинка
V. Закріплення
1. Скоромовка
Ходить квочка коло кілочка,
Водить діток коло квіток.
Чітке промовляння звуків, повторення скоромовки.
У яких словах скоромовки зустрічаються [к], [о], [і]?
2. Робота в групах
Об’днання в групи, повторення правил роботи в гурпі.
Діти отримують малюнок. Групою вони відтворюють звук цього малюнка.
Потім ділять слово на склади й «заселяють» його в будиночок.
Перевірка.
VІ. Підсумок, рефлексія.
1