НУШ Конспект уроку Навчання гармоти. Читання. Тема "Мовні й немовні звуки"

Про матеріал
Конспект складений до Букваря Вашуленка. ОР: з увагою сприймає усні репліки співрозмовника, доречно реагує на них; виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої інструкції; відповідає на запитання за змістом; сприймає зміст і форму простих медіапродуктів, бере участь в їх обговоренні; має уявлення про мовні звуки; має уявлення про склад, вимовляє слова по складах; має уявлення про наголос, визначає на слух склад, який вимовляється з більшою силою голосу; розрізнює наголошений і ненаголошені склади в слові; правильно наголошує загальновживані слова; має уявлення про речення; визначає кількість слів у реченні.
Перегляд файлу

Навчання грамот. Читання.                          Дата 23.09

Тема: Мовні і немовні звуки.

ОР: з увагою сприймає усні репліки співрозмовника, доречно реагує на них; виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої інструкції; відповідає на запитання за змістом; сприймає зміст і форму простих медіапродуктів, бере участь в їх обговоренні; має уявлення про мовні звуки; має уявлення про склад, вимовляє слова по складах; має уявлення про наголос, визначає на слух склад, який вимовляється з більшою силою голосу; розрізнює наголошений і ненаголошені склади в слові;  правильно наголошує загальновживані слова; має уявлення про речення; визначає кількість слів у реченні.

Хід уроку:

І. ОК

ІІ. АОЗ

  1. Артикуляційні вправи

  1. Чистомовки

Іп-іп-іп – зеленіє кріп.

Ап-ап-ап – травку щипле цап.

Оп-оп-оп – у річці короп.

Пу-пу-пу – по широкому степу.

Пи-пи-пи – золотаві снопи.

  1. Опитування

З чого складається мовлення? (Із речень.)

З чого складається речення? (Зі слів.)

Скільки слів може бути в реченні? (1 і більше.)

На що ми ділимо слова? (На склади.)

Скільки складів може бути в слові? (1 і більше.)

Як називається склад, що ми вимовляємо з більшою силою голосу? (Наголошений.)

  1. Відгадування загадки.

Попищали, попищали,

Дружно просо подзьобали

І до матері стрибочком

Жовті збіглися клубочки.

Заховались під крило —

Наче  їх  і  не  було...                         (Курчатко)

  • Вимовте слово-відгадку.
  • Поділіть слово на склади.
  • Визначте наголошений склад.
  • Послідовне називання звуків.

Складання речення. Схема речення з LEGO

Підсумок. Отже,

Зосередження уваги!!!

ІІІ. Підгтовка до сприймання нового матеріалу

Qr-код, с. 28 (Вашуленко, Українська мова. Буквар.)

Зараз ми з вами побуваємо на сільському подвірї. Уважно слухайте, і будемо вгадувати, хто там живе.

Які тварини там живуть? Як ви їх впізнали? (За звуками.)

Послухайте вірш. На запитання у вірші відповідайте хором.

«Няв-няв-няв» - муркоче … (котик)

Промовляє хто? «Ко-ко?» (Курка)

Хто на лузі «Му—у-у-у» гукає? (Корова)

Хто так сонце зустрічає:

«Ку-ку-рі-ку! Ку-ку-рі-ку!» ? (Півень)

Хто «ців-ців» щебече в стрісі? (Горобчик)

Хто «джу-джу» в ківтках співа? (Джміль)

Хто кричить в ліску «Ку-ку»? (Зозуля)

Хто скрекоче «Ква-ква»? (Жаба)

  • Діти, а тварини вміють розмовляти? (Ні.)
  • Але кожну ми впізнаємо за певними звуками.

Гра.

Ви зараз заплющіть очі і будете називати, яку дію я виконую.

(Налити води, гортати книгу, м'яти папір, стукати олівцем тощо)

Усе це природні звуки, їх можна розпізнати на слух.

ІV. Ознайомлення з мовним апаратом.

Дзеркало + вимовляння різних звуків.

Мовленнєві органи: губи, зуби, язик, тверде піднебіння.

Підсумок. Отже, ….                         Фізкультхвилинка

V.  Закріплення

1. Скоромовка

Ходить квочка коло кілочка,

Водить діток коло квіток.

Чітке промовляння звуків, повторення скоромовки.

У яких словах скоромовки зустрічаються [к], [о], [і]?

2. Робота в групах

Обднання в групи, повторення правил роботи в гурпі.

Діти отримують малюнок. Групою вони відтворюють звук цього малюнка.

Потім ділять слово на склади й «заселяють» його в будиночок.

Перевірка.

VІ. Підсумок, рефлексія.

1

 

docx
Додано
22 вересня 2019
Переглядів
2171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку