Навч.грамоти 24.09
Тема: Голосні й приголосні звуки. Звуковий аналіз слів. РДК «Хтось ховається у житі».
ОР: має уявлення про найважливіші джерела інформації: дитячі книжки, журнали, енциклопедії, телебачення, бібліотека, Інтернет; знаходить і називає елементи дитячої книжки (прізвище автора, заголовок, ілюстрації); пояснює свої читацькі вподобання (яким темам надає перевагу); відповідає на запитання, про що (про кого) любить читати; називає своїх улюблених літературних героїв; має уявлення про мовні звуки; розрізняє голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння; ділить слова на склади, визначає наголошений склад, конструює й моделює мовних одиниць; збагачення активного словника.
Хід уроку:
І. ОК
ІІ. АОЗ
Як гуде літак? Як квочка кличе курчат? Як бджілки збирають нектар?
Ду-уду-ду – я по воду піду.
Лен-лен-лен- пожовтів клен.
Ни-ни-ни – гарно восени.
Ходить квочка коло кілочка,
Водить діток коло квіток.
З чого складається мовлення? (Із речень.)
З чого складається речення? (Зі слів.)
Скільки слів може бути в реченні? (1 і більше.)
На що ми ділимо слова? (На склади.)
Скільки складів може бути в слові? (1 і більше.)
Як називається склад, що ми вимовляємо з більшою силою голосу? (Наголошений.)
Як бувають звуки? (Мовні й немовні.)
Підсумок. Отже,…
Аутотренінг. Зосередження уваги.
ІІІ. Сприймання нового матеріалу
Наш бедрик склав вірші. Послухайте вірш.
Улас учиться у школі. Читати вміє й писати.
Уласа знають всі удома. Учителем він хоче стати.
Про кого вірш? Як звали хлопчика? Що він вміє робити? Ким хоче стати хлопчик в майбутньому?
Артикулювання звука [у] + дзеркало.
Чи є перешкоди для видиху повітря?
Висновок з допомогою вчителя.
Введення терміну ГОЛОСНИЙ ЗВУК. Ознайомлення з умовним позначенням.
Фізкультхвилинка. Зосередження уваги.
Наш бедрик склав вірші. Послухайте вірш.
Шиє Люба, вишиває. Шубу ляльці дошиває.
Шапку, шарф і шаровари. Шити мама помагає.
Про кого вірш? Що Люба шиє? А в яку пору року потрібно одягати шапку?
Артикулювання звука [у] + дзеркало.
Чи є перешкоди для видиху повітря?
Висновок з допомогою вчителя.
Введення терміну ПРИГОЛОСНИЙ ЗВУК. Ознайомлення з умовним позначенням.
Фізкультхвилинка.
ІV. Закріплення на килиму
Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=U_XlXMhAcgI
Підсумок.
Моделювання слів: мак, село.
Конструювання речень.
Підсумок. Отже, голосний звук – ротик відкритий, повітря не потрапляє на перешкоду; приголосний – зімкнені губи, повітря потрапляє на перешкоду.
V. РДК
Що таке книга?
Словникова робота.
Кни́га, книжка — письмовий записник, неперіодичне видання у вигляді зброшурованих аркушів друкованого матеріалу, набір письмових, друкованих, ілюстрованих або порожніх аркушів, виготовлених з паперу, пергаменту або іншого матеріалу, як правило, скріплених з одного боку. Сторони аркуша називаються сторінками.
Книга виготовлена в цифровому вигляді називається електронною книгою. Озвучену й записану на матеріальний носій книгу називають аудіокнигою (звуковою книгою, книгою вголос).
Чи любите ви читати книги? А які саме книги вам до вподоби? Про кого ви любите читати. Який ваш улюблений герой?
Знайомство з книгою.
Намалювати обкладинку до книги.
VІ. Рефлексія.
1