НУШ: Методичні рекомендації «Розвиток ключових компетентностей учнів початкових класів в умовах креативної освіти»

Про матеріал
«Розвиток ключових компетентностей учнів початкових класів в умовах креативної освіти» ( З досвіду роботи вчителя початкових класів Юрчишиної Н.І.)
Перегляд файлу

«Розвиток ключових компетентностей учнів початкових класів в умовах         креативної освіти»

         ( З досвіду роботи  вчителя початкових класів Юрчишиної Н.І.)

     Величезні зміни, що відбуваються останнім часом у світі, кидають виклик нам,     педагогам. Неможливо уявити ті види робіт, які будуть виконуватися по закінченню школи сьогоднішніми учнями початкових класів. Вчені вважають, що більше 25% тих видів робіт , які будуть потрібні через десяток років, сьогодні ще не існує, а сучасні види робіт суттєво зміняться.

Отже, щоб працювати у майбутньому, людині необхідні будуть абсолютно нові  знання та навички. Тому завданням сучасної школи є виховання компетентної особистості, яка володіє не тільки знаннями, професіоналізмом, великими, моральними якостями, але й уміє діяти адекватно у відповідних ситуаціях, застосовуючи знання і беручи на себе відповідальність за дану діяльність. Щоб стати компетентним в якомусь виді діяльності в майбутньому, треба сформувати «загальні компетенції» в школі, в різних видах діяльності, живучи повноцінним життям.

СЛАЙД 1

       Діти для мене – це нерозкрита скарбниця мудрості, щирості, любові, прагнення до нових відкриттів. І коли я знаходжу ключик до цієї скарбнички, то почуваюя справжнім чарівником, що пробуджує до життя найкращі скарби. Отоді я щаслива як вчитель і як людина.

СЛАЙД 2

      Дай мені рибку і я буду їсти її весь день, навчи мене ловити рибку і я буду їсти її  протягом всього життя. (Східна народна мудрість)

СЛАЙД 3

       Усім відома істина – діти початкових класів люблять учитись, але часто забувають, що діти люблять учитися добре!                                                                                                                    І тому головне завдання вчителя – створити умови, що забезпечать дитині успіх у навчанні, відчуття радості від того, що « я знаю», « я вмію».

СЛАЙД 4

        Прагну, щоб кожен урок був цікавим, з необхідним дидактичним матеріалом; виклад матеріалу доступний; щоб сприяв розвитку здібностей; працюю над розвитком зв’язного мовлення.  Готую презентації.   Часто проводжу нестандартні уроки: урок – подорож, урок – конкурс, брейн – ринг.                                                                                                                                                                                                         

 

 СЛАЙД 5

         Використовую інтерактивні методи роботи: мікрофон, робота в парах, робота в групах, мозковий штурм, асоціативний кущ, кубування, авторське крісло. Для роботи в групах на уроках математики , наприклад, часто використовую задачі на розвиток логічного мислення. Мікрофон – на початку уроку (діти говорять передбачення, очікування від уроку), в кінці уроку – під час підведення підсумків роботи. Авторське крісло – діти презентують свої творчі роботи.  Для роботи в парах використовую, наприклад, на уроках української мови такі завдання :

        З кожного рядка виберіть лише ті букви, що не повторюються, і складіть з них побажання. На всю роботу відводиться 2 хв (даю кожній парі  відповідну заготовку на аркуші паперу ).

А О Н О О Е А Д Д
Х П А Р П Й Р И И
Е П В Ф Е А Ф П М
З Ю Л А Л В Ю Л Ю
Г Ц Ж Ц Д И Г Ц Г
Щ З У А З С У Т З
О А И О А Т О А Ь

(Нехай вам завжди щастить!)

СЛАЙД 6

       З успіхом використовую на уроках мультимедійні презентації, кросворди, ребуси, анаграми, метаграми, інсценізації казок, вікторини, ігри, проектну діяльність. Дуже цікавою була робота над проектом «Мій бюджет»

СЛАЙД 7

         Проводжу нестандартні уроки, уроки – вікторини, уроки – конкурси, уроки серед природи, заочні мандрівки, урок – гра, урок – тренінг, урок – екскурсія,   брейн – ринг. Зокрема, дуже цікавими були уроки: брейн – ринг «Я - українець», урок – екскурсія «Барви золотої осені», урок – гра «Мандрівка в країну Математики».

СЛАЙД 8

        Велике значення для розвитку ключових компетентностей учні початкових класі має гра. «У грі розкривається передусім світ, творчі можливості особистості. Без гри немає і не може бути повноцінного розвитку»- говорив В.О.Сухомлинський.  Так, наприклад, під час вивчення тами «Склад чисел» постійно використовую гру «Відгадай», часто на   уроках з різних предметів граємось в ігри «Впіймай правильну відповідь», «День і ніч» і ін.

 

СЛАЙД 9

Проектна діяльність – нестандартна, творча робота, яка пробуджує у дітей інтерес до знань і сприяє емоційному, духовному та інтелектуальному розвитку школярів. Так в 4 класі, наприклад, працювали над такими проектами: «Ми - українці», «Мій бюджет», «Життя океанів» і ін.

СЛАЙД 10

Під час проведення уроків математики знайомлю учнів з нестандартними способами обчисленнь. Так, наприклад, під час  вивчення таблиці множення на число 9, об’єднавшись в групи, діти пробують знайти цей спосіб самостійно (на пальчиках). Досліджуємо як легко можна помножити двоцифрове число на 11.

СЛАЙД 11

Складаємо сенкани, що сприяє розвитку творчих здібностей учнів. Наприклад, вивчаючи оповідання В. Чухліба «Повінь», складаємо сенкан до слова Тетянка.

                                 Тетянка

     Добра, чуйна.                                                                                                                      Оберігає, захищає, допомагає.                                                                                         Справжній друг рідній природі.                                                                                               Товариш.

СЛАЙД 12

Складаємо есе, лімерики, казки побутового змісту, казки на різну тематику, казки з виліплених з пластиліну на уроках трудового навчання істот.  (Зачитую дитячі творчі роботи).

СЛАЙД 13

       Працюючи з обдарованими дітьми, розв’язуємо задачі на розвиток логічного мислення, завдання на розвиток просторової уяви, геометричного характеру,  на знаходження значень виразів з буквеними даними, розв’язуємо рівняння , пишемо творчі роботи (Зачитую окремі).

СЛАЙД 14

Велику роль у розвитку ключових компетентностей учнів початкових класів відіграють позакласні виховні заходи. З цією метою було проведено: брейн – ринг «Я - українець», вікторина «У світі професій», екскурсія до музею НВК, заочна мандрівка «Історія НВК», інтерактивне заняття «Здоровий спосіб життя» і ін.

СЛАЙД 15

Результати – методичний посібник, переможці олімпіад.

 

 

 

 

docx
Додано
7 квітня 2019
Переглядів
908
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку