ІНФОРМАТИКА 2 КЛАС
№ |
Дата |
Тема |
Очікувані результати |
Стара програма |
Примімки |
|
|
Зміни |
|
|
|
1 |
|
Які зміни відбулися? Властивості об’єктів і їх моделей. |
2 ІФО 1-1.3-2 - визначає з допомогою вчителя / вчительки найістотніші властивості об’єктів для побудови моделей ; 2 ІФО 1-1.3-3 - знаходить схожі і відмінні властивості об’єктів; 2 ІФО 1-1.3-4 - поділяє властивості за значущістю (істотні та неістотні); |
Поняття про інформацію. Зміст та завдання курсу «Інформатика» |
|
2 |
|
Які причини змін? Подія, послідовність подій. Укладання послідовності кроків. |
2 ІФО 2-2.1-1 - встановлює логічну послідовність подій або дій; 2 ІФО 2-2.1-2 - переказує послідовність подій та дій (у тексті, явищах тощо); 2 ІФО 2-2.1-3 - оцінює ризик порушення послідовності дій (наприклад, під час переходу дороги на перехресті); 2 ІФО 2-2.2-4 - формулює очікуваний результат; 2 ІФО 2-2.2-5 - змінює послідовності дій для отримання іншого результату; |
Поняття команди й виконавця Послідовність дій |
|
3 |
|
Які зміни залежать від мене, а які не залежать? Електронні тексти. Створення простих електронних текстів методом набору та голосовим. Виокремлення ключових слів та фрагментів. |
2 ІФО 2-2.3-4 - експериментує із заміною частин; 2 ІФО 2-2.3-5 - ризикує під час виконання незнайомих завдань; 2 ІФО 2-2.4-1 - використовує, створює, змінює текст за допомогою цифрових пристроїв та програм; 2 ІФО 2-2.4-7 - використовує основні інструменти для створення та редагування простих інформаційних продуктів; 2 ІФО 4-3.3-5 - застосовує інформацію з веб-джерела для навчальних потреб |
Клавіатура. Уведення окремих символів. Зміна мовних режимів |
|
4 |
|
Які зміни залежать від мене, а які не залежать? Шрифти. Їхня роль. Кольори та оздоблення. Оформлення текстів. Електронний дизайн. Редагування створених чи готових електронних документів. |
2 ІФО 2-2.3-4 - експериментує із заміною частин; 2 ІФО 2-2.3-5 - ризикує під час виконання незнайомих завдань; 2 ІФО 2-2.4-1 - використовує, створює, змінює текст за допомогою цифрових пристроїв та програм; 2 ІФО 2-2.4-7 - використовує основні інструменти для створення та редагування простих інформаційних продуктів; 2 ІФО 4-3.3-5 - застосовує інформацію з веб-джерела для навчальних потреб |
|
|
|
|
Способи пізнання |
|
|
|
5 |
|
Як я сприймаю інформацію? Поняття про інформацію. |
2 ІФО 1-1.1-2 - робить висновок щодо виду інформації та способу її сприйняття ; 2 ІФО 1-1.2-1 - відображає відповіді на запитання за допомогою спеціальних знаків і символів ; 2 ІФО 1-1.2-2 - групує повідомлення за типами даних, що в них містяться (зображення, тексти, відео, звук тощо); 2 ІФО 1-1.1-1 - досліджує сприйняття інформації різними органами чуття; |
Сприймання людиною інформації. Властивості інформації |
|
6 |
|
Як я можу дізнатися про події минулого? Сприймання інформації людиною. Види інформації за способом сприйняття. |
2 ІФО 1-1.1-3 - формулює прості інформаційні запити; 2 ІФО 1-1.3-7 - переводить проблему з однієї форми представлення в іншу за запропонованим шаблоном / інструкцією; 2 ІФО 1-1.4-1 - цікавиться походженням інформації; 2 ІФО 2-2.4-4 - читає електронні тексти, додає до них позначки і закладки; |
Сервіси для перегляду зображень картин художників. Віртуальні мистецькі галереї, екскурсії до музеїв |
|
7 |
|
Що допомагає мені досліджувати? Властивості інформації (без називання термінів). Джерела отримання інформації машиною та людиною. |
2 ІФО 1-1.2-5 - читає та пояснює запропоновані прості схеми і / або інформаційні знаки й табло в місцях перебування; 2 ІФО 1-1.2-6 - відповідає на запитання за даними таблиці, схеми 2 ІФО 1-1.3-1 - користується готовими моделями для пояснення і розв’язання проблем; |
Сфери використання комп'ютерів. Пристрої для роботи з інформацією |
|
8 |
|
Як відрізнити фантазії / вигадки та реальність? Використання і пояснення готових схем, таблиць, понятійних карт для організації зібраної інформації. Збирання даних (фото, відео, аудіо, текстових), в тому числі цифровими пристроями. Їх фіксування на носіях (папір, флешка тощо). |
2 ІФО 1-1.4-3 - розпізнає в тексті хибні чи правдиві висловлювання 2 ІФО 1-1.4-4 - розрізняє припущення і фантазію, правду і неправду у простих медіатекстах |
Людина у світі інформації |
|
|
|
Територія |
|
|
|
9 |
|
Чим багатий мій рідний край? Програми та інструменти для створення простих зображень, музики, текстів, запису голосових повідомлень та пісень.
|
2 ІФО 2-2.4-2 - створює прості малюнки за допомогою цифрових пристроїв та програм ; 2 ІФО 2-2.4-3 - презентує ідеї та / або результати своєї діяльності за допомогою малюнків, текстів, музики тощо; 2 ІФО 2-2.4-7 використовує основні інструменти для створення та редагування простих інформаційних продуктів 2 ІФО 2-2.3-2 складає ціле із запропонованих частин 2 ІФО 2-2.3-3 виокремлює у складному завданні прості завдання, пропонує порядок їхнього розв’язування |
Поняття ком’ютерної графіки. Програми для створення та змінювання графічних зображень |
|
10 |
|
За якими ознаками/символами я впізнаю свою територію? Програми та інструменти для створення простих зображень, музики, текстів, запису голосових повідомлень та пісень |
2 ІФО 3.2-1 - підтримує порядок на робочому місці; 2 ІФО 4-3.2-2 - бережливо ставиться до своїх і чужих речей, зокрема цифрових пристроїв; 2 ІФО 5-4.1-1 дотримується безпечного режиму роботи з цифровими пристроями |
Правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики |
|
11 |
|
Як зберегти кордони вашого простору в стосунках з іншими? Перегляд та використання простих інформаційних продуктів (зображень, текстів, звуків, відео та їх поєднання). |
2 ІФО 5-4.1-5 - зберігає конфіденційність особистої інформації та пояснює необхідність цього; 2 ІФО 5-4.2-2 - розрізняє приватну та публічну інформацію; 2 ІФО 4-3.3-2 оцінює переваги і обмеження спілкування через мережі 2 ІФО 5-4.1-3 аргументує необхідність конфіденційності паролів 2 ІФО 5-4.1-4 дотримується правил безпечної роботи з цифровими пристроями та в мережах |
Організація робочого місця під час навчання з різними пристроями |
|
12 |
|
Правила і необхідність їхнього дотримання. |
|
|
|
|
|
Спільнота |
|
|
|
13 |
|
Що може об’єднати спільноту? Групи об’єктів за однією спільною ознакою. Групова робота і лідерство. Оцінювання досягнутого результату власної і групової праці. |
2 ІФО 1-1.3-6 - групує об’єкти, дає назву групі 2 ІФО 2-2.3-1 - виокремлює частини від цілого 2 ІФО 2-2.3-2 - складає ціле із запропонованих частин |
Приватна та публічна інформація |
|
14 |
|
Чи може існувати спільнота без правил і законів? Як залишитися собою серед інших у спільноті? Комунікація (однокласники, учитель, батьки, довідники, словники тощо) для пошуку необхідних ресурсів. Передавання інформації в сучасному суспільстві. Програми та пристрої для спілкування в інтернеті, у безпечних онлайнових та офлайнових спільнотах. |
2 ІФО 3-2.5-4 - діє за узгодженими правилами під час спільної роботи з інформацією 2 ІФО 3-2.5-5 - встановлює послідовність із запропонованих дій для виконання роботи у групі 2 ІФО 3-2.5-6 - виконує різні ролі у групі 2 ІФО 4-3.3-1 - пояснює, у який спосіб люди спілкуються через мережі 2 ІФО 4-3.3-2 - оцінює переваги і обмеження спілкування через мережі 2 ІФО 5-4.2-1 - коректно реагує на висловлювання, з яким не погоджується 2 ІФО 5-4.2-3 - виявляє доброзичливе ставлення до інших – безпосередньо та через мережі |
Об’єднання предметів у групи за певними заданими ознаками |
|
15 |
|
Які небезпеки можуть бути у спільноті? Спілкування, пошук інформації через відео або звуковий (голосовий) режим або передавання простого тексту. Зображення тощо. |
2 ІФО 5-4.2-4 - повідомляє дорослих про образи і цькування 2 ІФО 5-4.1-6 - розпізнає інформацію небезпечного змісту та повідомляє про це дорослих 2 ІФО 5-4.1-7 - звертається по допомогу, коли є сумніви з приводу змісту чи співрозмовника в мережах і реальному житті 2 ІФО 5-4.1-3 - аргументує необхідність конфіденційності паролів |
Початкові уявлення про Інтернет. Поняття браузера, як програми для роботи в Інтернеті. Правила безпечної роботи в Інтернеті |
|
16 |
|
Перегляд навчального відео, анімацій, схем, пошук та навігація у безпечних мережах та інтернеті за допомогою цифрових пристроїв. Вікові обмеження на перегляд сторінок та створення акаунтів. Безпека в мережах. |
|
|
|
|
|
Цінності |
|
|
|
17 |
|
Що для тебе найдорожче? Що найдорожче у світі? Правдиві та хибні висловлювання. Факти та вигадка. Припущення і фантазії. Прогнозування розвитку подій (казки, мультфільми, готові програми, ігри), порівняння результатів відповідно до висловлених припущень. |
2 ІФО 2-2.2-6 - погоджується або спростовує факт досягнення результату 2 ІФО 3-2.5-3 - з допомогою інших формулює висновки щодо розв’язання чи нерозв’язання проблеми 2 ІФО 5-4.1-1 дотримується безпечного режиму роботи з цифровими пристроями 2 ІФО 5-4.1-4 дотримується правил безпечної роботи з цифровими пристроями та в мережах |
Правила безпечної роботи з цифровими ґаджетами |
|
18 |
|
Що цінного ти можеш привнести у спільну справу? Презентування власних ідей, думок, готових чи створених інформаційних продуктів перед аудиторією. Спостереження за розвитком подій, експериментів, досягнення результату. Висновок про досягнення/недосягнення результату. |
2 ІФО 5-4.3-1 - зазначає авторство власних робіт (прізвище, ім’я, дату), доводить його 2 ІФО 5-4.3-3 - вказує авторів тих матеріалів, які використовує у своїх роботах 2 ІФО 2-2.4-3 - презентує ідеї та / або результати своєї діяльності за допомогою малюнків, текстів, музики тощо 2 ІФО 4-3.2-3 використовує програмні середовища для навчальної діяльності та в побутових ситуаціях 2 ІФО 2-2.4-7 використовує основні інструменти для створення та редагування простих інформаційних продуктів |
Пошук зображень в Інтернеті |
|
19 |
|
Чи можу я створювати цінності? Цифрові пристрої як приватна власність іншої особи, колективу, організації. Інформація для дітей і дорослих, приватна, особиста, сімейна, колективна, публічна. Авторство контенту, зокрема електронного (власне і чуже). |
2 ІФО 2-2.4-2 - створює прості малюнки за допомогою цифрових пристроїв та програм 2 ІФО 3-2.5-2 - обґрунтовує причини своїх рішень 2 ІФО 5-4.3-2 - не списує і не дає списувати, аргументовано доводячи, чому 2 ІФО 2-2.4-7 використовує основні інструменти для створення та редагування простих інформаційних продуктів |
Змінювання готових зображень. Створення зображень з геометричних фігур |
|
|
|
Хочу-можу-треба |
|
|
|
20 |
|
Чи є різниця між мрією і бажанням? Прогнозування розвитку подій (казки, мультфільми, готові програми, ігри), порівняння результатів відповідно до висловлених припущень. Складання простих алгоритмів для виконавця. Виконавець і його система команд. |
2 ІФО 1-1.2-7 - знаходить зайві чи пропущені елементи, помилки у послідовності 2 ІФО 1-1.4-5 - робить власні припущення стосовно розвитку подій 2 ІФО 2-2.2-2 - укладає послідовність дій (алгоритм), які потрібно виконати для досягнення мети у повсякденній діяльності 2 ІФО 2-2.3-3 - виокремлює у складному завданні прості завдання, пропонує порядок їхнього розв’язування |
Створення зображень за зразком |
|
21 |
|
Що потрібно, щоб здійснювати бажання? Що можуть і не можуть виконати машини і люди. Очікуваний результат. Виправлення помилок у планах і алгоритмах. |
2 ІФО 2-2.2-4 - формулює очікуваний результат 2 ІФО 2-2.2-5 - змінює послідовності дій для отримання іншого результату 2 ІФО 2-2.2-6 - погоджується або спростовує факт досягнення результату 2 ІФО 2-2.2-7 - виправляє помилки у плані 2 ІФО 3-2.5-1 - перевіряє результати праці, своєї та інших, за запропонованими критеріями 2 ІФО 4-3.2-5 - розрізняє випадки, коли потрібно звернутися по допомогу, а коли впоратися самому при збоях програм і несправностях пристроїв |
Доповнення зображень підписами чи коментарями у вигляді кількох слів |
|
22 |
|
Чому не можна жити без правил? Завдання прості і складні. Послідовність розв’язування складного завдання. Конструювання. Правила і необхідність їхнього дотримання. Висновок про досягнення/недосягнення результату. |
2 ІФО 4-3.3-4 - користується різними джерелами інформації (книги, альбоми, запитання до друга тощо) 2 ІФО 5-4.1-2 - повідомляє про своє самопочуття дорослим 2 ІФО 5-4.1-4 - дотримується правил безпечної роботи з цифровими пристроями та в мережах 2 ІФО 5-4.1-6 - розпізнає інформацію небезпечного змісту та повідомляє про це дорослих 2 ІФО 5-4.1-7 - звертається по допомогу, коли є сумніви з приводу змісту чи співрозмовника в мережах і реальному житті |
Виділення обраного тексту в середовищах для читання |
|
23 |
|
Виявлення проблем і джерела допомоги. Програми та засоби, які полегшують спілкування з людьми з особливими потребами. |
|
|
|
|
|
Ідеї-винаходи-відкриття |
|
|
|
24 |
|
Для чого людина робить винаходи? Які винаходи можуть покращити життя мого класу? Розпізнавання та зчитування інформації різного виду на носіях та в доступному середовищі. Приклади фіксування інформації людиною і машиною. Кодування відповідей спеціальними знаками. Емотикони, інформаційні знаки, схема як закодована інформація. |
2 ІФО 1-1.2-3 - зберігає, змінює та видаляє дані на одному з відомих носіїв; 2 ІФО 1-1.2-4 - розрізняє носії за їх призначенням; 2 ІФО 2-2.4-6 - робить фотографії, знімає відео, фіксує звуки, слухає тексти з альтернативних джерел (аудіокниги); 2 ІФО 4-3.1-4 - визначає переваги цифрових пристроїв для збирання, зберігання і відображення даних; |
Використання пристроїв для навчання |
|
25 |
|
Яку небезпеку можуть нести винаходи та відкриття? Збирання даних (фото, відео, аудіо, текстових), в тому числі цифровими пристроями. Їх фіксування на носіях (папір, флешка тощо). Збереження даних та інформації на носіях. Приклади доступних носіїв. |
2 ІФО 4-3.1-1 - самостійно добирає необхідні цифрові пристрої для навчання; 2 ІФО 4-3.1-2 - досліджує можливості пристроїв; 2 ІФО 4-3.1-3 - експериментує з їхніми функціями; 2 ІФО 4-3.1-5 - описує призначення доступних цифрових пристроїв; 2 ІФО 4-3.1-6 - вмикає / вимикає, перезавантажує доступні пристрої 2 ІФО 4-3.2-3 - використовує програмні середовища для навчальної діяльності та в побутових ситуаціях; 2 ІФО 4-3.2-4 - запускає програми, відкриває файли та програми на знайомому пристрої 2 ІФО 4-3.3-3 - використовує цифрові пристрої для пошуку інформації, творчості та співпраці; |
Пристрої для створення та опрацювання графічних зображень |
|
26 |
|
Кому належать винаходи? Чи можу я бути винахідником? Програми та пристрої для простих розрахунків. Допомога інших під час пошуку рішення. Люди і машини. Інтелектуальна поведінка машин. Передавання інформації від людини до пристрою і навпаки. |
2 ІФО 5-4.3-1 - зазначає авторство власних робіт (прізвище, ім’я, дату), доводить його 2 ІФО 5-4.3-2 - не списує і не дає списувати, аргументовано доводячи, чому; 2 ІФО 5-4.3-3 - вказує авторів тих матеріалів, які використовує у своїх роботах 2 ІФО 1-1.3-5 - створює об’єкти за зразком; 2 ІФО 2-2.4-5 - заповнює пропуски в таблиці, виконуючи прості розрахунки; |
Людина в інформаційному світі |
|
27 |
|
Цифрові пристрої для навчання, побуту, гри, безпеки, розвитку та збору інформації. Можливості цифрових пристроїв, призначення, вмикання, вимикання, перевантаження. Робоче місце для роботи з цифровими пристроями. Авторство контенту, зокрема електронного (власне і чуже). Аудіо та інтерактивні книжки. |
|
|
|
|
|
Рух і час |
|
|
|
28 |
|
Як пов’язані рухи та життя людини? Укладання послідовності кроків. Наслідки порушення плану (алгоритму), послідовності подій у близькому середовищі, готових програмах, іграх. |
2 ІФО 2-2.1-1 - встановлює логічну послідовність подій або дій; 2 ІФО 2-2.1-2 - переказує послідовність подій та дій (у тексті, явищах тощо); 2 ІФО 2-2.1-3 - оцінює ризик порушення послідовності дій (наприклад, під час переходу дороги на перехресті) 2 ІФО 2-2.2-1 - діє за запропонованим планом, вирізняє пункти плану; 2 ІФО 2-2.2-2 - укладає послідовність дій (алгоритм), які потрібно виконати для досягнення мети у повсякденній діяльності; |
Ігрові вправи з надання команд виконавцям у середовищах програмування |
|
29 |
|
Що змушує рухатись персонажів гри? Складання простих алгоритмів для виконавця. Виконавець і його система команд. |
2 ІФО 2-2.2-3 - укладає план дій для виконавця із точними та однозначними вказівками; 2 ІФО 2-2.2-4 - формулює очікуваний результат; 2 ІФО 2-2.2-5 - змінює послідовності дій для отримання іншого результату; 2 ІФО 2-2.3-3 - виокремлює у складному завданні прості завдання, пропонує порядок їхнього розв’язування; |
Робота з програмами на розвиток логічного мислення. |
|
30 |
|
Які команди можна використати для руху? Що можуть і не можуть виконати машини і люди. Очікуваний результат. Виправлення помилок у планах і алгоритмах. Завдання прості і складні. Послідовність розв’язування складного завдання. |
2 ІФО 1-1.3-1 - користується готовими моделями для пояснення і розв’язання проблем; 2 ІФО 2-2.2-6 - погоджується або спростовує факт досягнення результату; 2 ІФО 2-2.2-7 - виправляє помилки у плані |
Ігри на змінювання послідовності дій, пошук помилок в послідовностях |
|
31 |
|
Конструювання. Заповнення таблиць на пристроях і без них, прості розрахунки. |
|
|
|
|
|
Все пов'язано з усім |
|
|
|
32 |
|
Чи можуть від однієї людини залежати зміни у суспільстві /природі? Формулювання запитань до розповіді, тексту, завдань. Формулювання запитів для пристроїв і людей. Головні/ключові слова для пошуку інформації в навколишньому середовищі та в мережах. Як запит сформулювати одним словом/словосполученням? |
2 ІФО 1-1.1-3 - формулює прості інформаційні запити 2 ІФО 1-1.2-5 - читає та пояснює запропоновані прості схеми і / або інформаційні знаки й табло в місцях перебування; 2 ІФО 1-1.2-6 - відповідає на запитання за даними таблиці, схеми; 2 ІФО 1-1.2-7 - знаходить зайві чи пропущені елементи, помилки у послідовності; 2 ІФО 1-1.2-8 - впорядковує предмети за заданими ознаками (наприклад, впорядкування списку учнів за датою народження, прізвищ за алфавітом тощо) |
Безпечне поводження з цифровими ґаджетами |
|
33 |
|
Чи потрібна природа для техніки? Читання інформаційних знаків. Створення власних. Орієнтування за допомогою інформаційних знаків та позначок на цифрових пристроях і в доступному середовищі. |
2 ІФО 1-1.3-8 - створює модель об’єкта 2 ІФО 1-1.4-2 - виокремлює факти в текстах і повідомленнях; 2 ІФО 2-2.1-1 - встановлює логічну послідовність подій або дій; 2 ІФО 2-2.1-3 - оцінює ризик порушення послідовності дій (наприклад, під час переходу дороги на перехресті) 2 ІФО 2-2.3-4 - експериментує із заміною частин; 2 ІФО 4-3.1-1 самостійно добирає необхідні цифрові пристрої для навчання 2 ІФО 4-3.1-2 досліджує можливості пристроїв 2 ІФО 4-3.1-6 вмикає / вимикає, перезавантажує доступні пристрої |
Увімкнення та вимкнення комп'ютера та інших пристроїв |
|
34 |
|
Як я можу вплинути на своє майбутнє? Просте впорядкування даних. Використання і пояснення готових схем, таблиць, понятійних карт для організації зібраної інформації. |
2 ІФО 3-2.5-4 - діє за узгодженими правилами під час спільної роботи з інформацією; 2 ІФО 3-2.5-4 - діє за узгодженими правилами під час спільної роботи з інформацією; 2 ІФО 4-3.3-4 - користується різними джерелами інформації (книги, альбоми, запитання до друга тощо); 2 ІФО 4-3.3-5 - застосовує інформацію з веб- джерела для навчальних потреб 2 ІФО 2-2.4-5 заповнює пропуски в таблиці 2 ІФО 1-1.1-1 досліджує сприйняття інформації різними органами чуття 2 ІФО 1-1.1-2 робить висновок щодо виду інформації та способу її сприйняття 2 ІФО 1-1.3-1 користується готовими моделями для пояснення і розв’язання проблем 2 ІФО 1-1.3-3 знаходить схожі і відмінні властивості об’єктів 2 ІФО 1-1.3-6 групує об’єкти, дає назву групі |
Порівняння двох або більше предметів, груп предметів |
|
35 |
|
Підсумковий урок |
|
|
|
Використано матеріали сайту: «Інформатика в «Я досліджую світ», https://sites.google.com/view/infnus2/домашня-сторінка
Створено на основі «Модельної програми»
1