План-конспект уроку фізичної культури для учнів 1-х класів
Тиждень №11«Мода» Урок №33
Час: 30хв. Дата: Щільність уроку: 67,6%
Інвентар: 1 кегля, пальчикові м’які іграшки, 3 лави гімнастичні, 1 фітнес-м’яч
Місце проведення: спортивний зал
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу (навчальний)
Ключові компетентності для НУШ: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні і громадянські; екологічна грамотність і здорове життя
Ключова компетентність учнів початкових класів: соціальна, здоров’язбережувальна
Інтеграція: мовно-літературна, математична, соціальна і здоров’язбережувальна, природнича, громадянська та історична, технологічна
Тема: Змістова лінія «Базова рухова активність». Змістова лінія «Ігрова та змагальна діяльність учнів». Змістова лінія «Турбота про стан здоров’я та безпеку».
1.Організовуючі вправи: шикування, стійки. 2.Звіроаеробіка: різновиди ходьби (на підвищеній опорі – лаві – з різними положеннями рук), бігу (з різних вихідних положень), стрибків (із просуванням вперед). 3.Загальнорозвивальні вправи: у русі. 4.Логоаеробіка: комплекс фізкультурної паузи («пальчикова гімнастика»: «Ведмеді»). 5.Гра на формування уваги «Слухай сигнал». 6.Рухлива гра «Виклик номерів».
Завдання: ВЧИТИ: брати на себе роль у рухливих іграх; РОЗУЧИТИ: звіроаеробіка: різновиди ходьби (на підвищеній опорі – лаві – з різними положеннями рук), бігу (з різних вихідних положень), стрибків (із просуванням вперед); логоаеробіка: комплекс фізкультурної паузи («пальчикова гімнастика» «Поросята»); ПОВТОРИТИ: організовуючі вправи: шикування; стійки; звіроаеробіка: різновиди ходьби (на носках, на п’ятах), бігу (рівномірний), стрибків (на місці на одній, двох ногах); різновиди ходьби (на внутрішній та зовнішній частинах ступні; з різними положеннями рук), бігу (на носках; з виносом прямих ніг), стрибків (на місці на одній, двох ногах з поворотами праворуч, ліворуч); різновиди ходьби (із високим підніманням стегна), бігу (із високим підніманням стегна), стрибків (на місці на одній, двох ногах з поворотами кругом); різновиди ходьби (із закиданням гомілок), бігу (із закиданням гомілок), стрибків (із просуванням уперед, назад); різновиди ходьби (зі зміною напрямку), бігу (зі зміною напрямку), стрибків (у присіді правим і лівим боком); різновиди ходьби (у напівприсіді, у присіді), бігу (з різних вихідних положень), стрибків (із просуванням вперед); різновиди ходьби («змійкою»), бігу («змійкою»), стрибків («змійкою»); загальнорозвивальні вправи: у русі; гру на формування уваги «Слухай сигнал»; рухливу гру «Виклик номерів»; РОЗВИВАТИ: координацію рухів, швидкість реакції; ФОРМУВАТИ: увагу, пам’ять; ВИХОВУВАТИ: почуття колективізму: досліджувати та представляти неповторність кожної людини; повагу до професій, які пов’язані з модою; спілкуватися з учителем та однокласниками; виконувати запропоновану роль у команді, погоджуватися із рішенням команди; бажання об’єднуватися з іншими дітьми у команду для гри; підримувати та приймати інших; дотримуватися встановлених в освоєному громадському просторі (спортивний зал) правил; намагатися дотримуватися домовленостей; активно вболівати за результати команди; надавати допомогу тим, хто її потребує, і висловлювати вдячність за підтримку; виконувати нескладні ролі, етюди-наслідування; бажання бути здоровим: порівнювати вплив різних емоцій на себе та інших; пояснювати вплив здорової поведінки та корисних звичок на здоров’я; усвідомлювати важливість рухів та активної поведінки для себе та інших; намагатися дотримуватися правил моральної поведінки під час ігор; застосовувати рухливі ігри під час прогулянок, екскурсій, відпочинку, задовольняючи потреби в руховій та ігровій діяльності; інтерес до уроків фізичної культури.
Зміст навчального матеріалу, засоби |
Час |
Організаційно-методичні вказівки |
I.Підготовча частина уроку. |
11хв |
|
1.Перехід до спортивного майданчика. |
1хв |
організовано, за зростом, відстань 0,5м, у спортивній формі |
2.Шикування, привітання: 2.1.Шикування. 2.2.Привітання: Доброго ранку, доброго дня, Бажаєте ви, і бажаю вам я. Хай плещуть долоньки, хай тупають ніжки, Кивають голівки, і сяють усмішки. Доброго ранку, доброго дня, Усмішки даруємо і добрі слова. |
30с+30c |
метод використання слова діти утворюють коло, промовляють привітання, супроводжуючи слова довільними рухами рук інтеграція: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережувальна галузі |
3.Психологічне налаштування: метод «Психологічні настрої дітей»: 3.1.Вправа «Покажи свій настрій»: Завдання: показати свій настрій мімікою, жестами. 3.2.Частота сердечних скорочень. |
1хв+30с |
метод використання слова інтеграція: соціальна і здоров’язбережувальна галузь з’ясувати стан здоров’я присутніх перевіряти готовність організму дітей до уроку |
4.Оголошення теми тижня, проблеми уроку. 4.1.Тема тижня: «Мода». 4.2.Проблема уроку: вчитися формувати, зміцнювати та зберігати здоров’я; покращувати настрій; чергувати фізичне навантаження з відпочинком; дасте відповідь на питання: «Що мені сподобалося (не сподобалося) на уроці?» |
15с |
метод використання слова |
5.Очікувані результати: 5.1.Інструктаж: правила безпечної поведінки під час уроку фізкультури; 5.2.Рефлексія: – Що таке «здоровий спосіб життя»? – Як ви дбаєте про своє здоров’я? 5.3.Гра «Словникові намистинки»: Завдання: доповнити приказки та прислів’я: Весела думка – половина… (здоров’я). Люди часто хворіють, бо берегти… (здоров’я) не вміють. … за гроші не купиш. Нарядилась, як пава, а кричить, як… (ґава). Не краса красить, а… (розум). По… (сукні) бачать, хто такий іде. – Що може бути спільного між поняттями «здоров’я» та «мода»? (мода на здоровий спосіб життя) 5.4.Логопедична гра «Гімнастика для язичка»: Завдання: вимовити якнайшвидше скоромовки: 1.Дизайнер диво-одяг дбав, Дизайнер донечку вдягав. 2.Швидко-швидко в голку нитку, ший-но, вишивай-но. Хвацько-хвацько, швачко, швачко, вишиванку файну. 5.5.Вправи-імітації «Звукові намистинки»: Вправа «Д»: піднятися на носки, руки потягнути вгору – вдих, опускаючись на повну ступню і ставлячи руки на поясі довго тягнути дзвінкий звук «д». Вправа «Т»: піднятися на носки, руки потягнути вгору – вдих, опускаючись на повну ступню і ставлячи руки вниз довго тягнути глухий звук «т». Запам’ятай: закрий долонями вуха і вимови звук [д], а потім [т], якщо у вухах дзвенить, то це дзвінкий приголосний звук. Вправа «М»: піднятися на носки, руки потягнути вгору – вдих, опускаючись на повну ступню і ставлячи руки в сторони довго тягнути дзвінкий звук «м». |
2хв+3хв |
розказати, нагадати, уточнити, отримати зворотну реакцію метод використання слова ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтерактивна технологія кооперативного навчання: метод «Мікрофон» інтеграція: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережувальна, громадянська та історична, технологічна галузі
Ці вправи допомагають виробити правильне діафрагмальне дихання, тривалість видиху, його силу і поступовості. Всі звуки вимовляються на видиху. |
6.Організовуючі вправи «Професії» (шикування, стійки, команди, розподіл, перешикування): - команди (праворуч, ліворуч, кругом); - розподіл (І номер – «модель», ІІ номер – «дизайнер»); - перешикування («моделі»: 2 стрибки вперед, 4 стрибки назад, 6 кроків ліворуч, 3 кроки праворуч; «дизайнери»: 3 кроки вперед, 4 кроки назад, 6 стрибків ліворуч, 2 стрибки праворуч). |
1хв |
діти утворюють шеренгу чітко виконувати вправи, збільшувати темп фронтальний метод організації діяльності учнів ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь |
7.Логоаеробіка: комплекс фізкультурної паузи: «пальчикова гімнастика»: «Ведмеді»: - бесіда: – Що ви знаєте про ведмедів? У ведмедів у бору гриби, ягоди беру, А ведмедик, тато й мати всіх запрошують до хати. - повторення раніше вивчених фізкультурних пауз. |
1хв15с |
чітко виконувати вправи, вірш знати на пам’ять інтеграція: природнича, мовно-літературна галузі психолого-педагогічна технологія мнемотехніка: метод «Підсилення», прийом «Модальність» Чотири пальці стоять на долоні. Зігнутий середній палець імітує голову ведмедя. Рухи рукою в різних напрямках, похитуючись. |
II.Основна частина уроку. |
14хв |
|
1.Розминка: |
7хв: |
|
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
- бесіда: – Хто такі дикі тварини? – Хто такі свійські тварини? – Що у них спільного? - звіроаеробіка: різновиди ходьби (на носках «як жирафи», на п’ятах «як хом’ячки»; на внутрішній «як пінгвіни» та зовнішній «як ведмедики» частинах ступні; з різними положеннями рук; із високим підніманням стегна «як чаплі»; із закиданням гомілок; зі зміною напрямку; у напівприсіді, у присіді; «змійкою»; на підвищеній опорі – лаві – з різними положеннями рук), бігу (рівномірний «як собачки»; на носках «як лисички»; з виносом прямих ніг «як лошата»; із високим підніманням стегна «як коники»; із закиданням гомілок; зі зміною напрямку; з різних вихідних положень; «змійкою»; з різних вихідних положень), стрибків (на місці на одній, двох ногах «як зайчики»; з поворотами праворуч, ліворуч, кругом; із просуванням уперед, назад «як жабки»; у присіді правим і лівим боком; із просуванням вперед; «змійкою»; із просуванням вперед); |
3хв30с |
виправляти помилки словесно, показом, хвалити поточний метод організації діяльності учнів інтеграція: природнича галузь |
- загальнорозвивальні вправи: у русі; |
1хв30с |
виправляти помилки словесно, показом, хвалити поточний метод організації діяльності учнів |
- гра на формування уваги «Слухай сигнал» (дивись урок №14); |
1хв |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» |
|
|
|
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
2.Рухлива гра «Виклик номерів»: |
7хв: |
ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь |
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
- об’єднання в команди; |
30с |
«моделі» – І команда, «дизайнери» – ІІ команда |
- правила гри «Виклик номерів» (дивись урок №30); |
1хв |
чітко дотримуватися правил ігор |
- гра: |
4хв |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад |
- підсумок: – Як відбувалася гра? – Чи отримали задоволення від гри? – Якщо ні, то що цьому перешкодило? |
1хв |
отримати зворотну реакцію |
III.Заключна частина уроку. |
5хв |
метод використання слова |
1.Вправа на релаксацію. |
1хв |
метод «Релаксація для відновлення організму дітей» інтеграція: соціальна і здоров’язбережувальна галузь |
2.Підсумок: |
1хв |
отримати зворотну реакцію інтерактивна технологія колективно-групового навчання: метод «Незакінчені речення» інтеграція: мовно-літературна галузь |
– Мені сподобалося… . |
|
|
– Мені не сподобалося… . |
|
|
– Здоровий спосіб життя це – … . |
|
|
– У мене настрій… . |
|
|
3.Психологічна гра «Спіймай мій настрій»: кому урок сподобався, посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонькою та «киньте» своєму сусідові, якому не сподобався урок. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя. |
1хв |
метод «Психологічні настрої дітей для відновлення організму» ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережувальна галузь |
4.Рефлексія: – Де зможете застосувати набуті знання, вміння та навички? |
30с |
розказати, нагадати, отримати зворотну реакцію |
5.Оцінювання (вербальне). |
30с |
мотивація |
6.Перехід до класу. |
1хв |
організовано, за зростом, відстань 0,5м |
Використана література:
2.Модельна навчальна програма для першого класу та навчально-методичні матеріали //авторський колектив під керівництвом Шияна Р. Б. – 2017р.
4.Рухливі ігри у 1-2 класах (за новим Держстандартом) Для школи ... dmitrivskazoch.at.ua/load/z_dosvidu_roboti...l_s/.../13-1-0-94