План-конспект уроку фізичної культури для учнів 1-х класів.
Завдання: ВЧИТИ: брати на себе роль у рухливих іграх; загально-розвивальні вправи: без предметів на місці: вправи на рівновагу; РОЗУЧИТИ: рухливу гру «Швидко стати у колону»; ВДОСКОНАЛЮВАТИ:організовуючі вправи: шикування; стійки; загально-розвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м'язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; колові рухи руками ; вправи для м'язів тулуба з вихідних положень стоячи: нахили вперед, у сторони, назад, повороти тулуба, пружні рухи; РОЗВИВАТИ: координацію рухів, швидкість реакції; ФОРМУВАТИ: увагу, пам'ять; ВИХОВУВАТИ: почуття колективізму: бажання об'єднуватися з іншими дітьми у групу для навчання та гри; співпрацювати й досягати спільних командних цілей під час естафет та рухливих ігор; діяти відповідно до узгоджених правил; уміти програвати; програючи, тиснути руку супротивникові та дякувати за гру; бажання бути здоровим: порівнювати вплив різних емоцій на себе та інших; розрізняти власні емоції та почуття; інтерес до уроків фізичної культури.
План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 1-х класів
Тиждень №2 «Мій/наш клас»
Урок №6
Час: 35хв
Щільність уроку: 74%
Інвентар: крейда кольорова, 2 кульки повітряні
Місце проведення: спортивний майданчик
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу (навчальний)
Ключові компетентності для НУШ: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні і громадянські; екологічна грамотність і здорове життя
Ключова компетентність учнів початкових класів: соціальна, здоров’язбережувальна
Інтеграція: мовно-літературна, математична, соціальна і здоров’язбережна галузі
Тема: Змістова лінія «Базова рухова активність». Змістова лінія «Ігрова та змагальна діяльність учнів». Змістова лінія «Турбота про стан здоров’я та безпеку».
1.Організовуючі вправи: шикування, стійки. 2.Загальнорозвивальні вправи: без предметів на місці: вправи на рівновагу. 3.Рухлива гра «Швидко стати у колону».
Завдання: ВЧИТИ: брати на себе роль у рухливих іграх; загально-розвивальні вправи: без предметів на місці: вправи на рівновагу; РОЗУЧИТИ: рухливу гру «Швидко стати у колону»; ВДОСКОНАЛЮВАТИ:організовуючі вправи: шикування; стійки; загально-розвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; колові рухи руками ; вправи для м’язів тулуба з вихідних положень стоячи: нахили вперед, у сторони, назад, повороти тулуба, пружні рухи; РОЗВИВАТИ: координацію рухів, швидкість реакції; ФОРМУВАТИ: увагу, пам’ять; ВИХОВУВАТИ: почуття колективізму: бажання об’єднуватися з іншими дітьми у групу для навчання та гри; співпрацювати й досягати спільних командних цілей під час естафет та рухливих ігор; діяти відповідно до узгоджених правил; уміти програвати; програючи, тиснути руку супротивникові та дякувати за гру; бажання бути здоровим: порівнювати вплив різних емоцій на себе та інших; розрізняти власні емоції та почуття; інтерес до уроків фізичної культури.
Зміст навчального матеріалу, засоби |
Час |
Організаційно-методичні вказівки |
I.Підготовча частина уроку. |
10хв |
|
1.Перехід до спортивного майданчика. |
1хв |
організовано, рух в парах, відстань 0,5м, у спортивній формі |
2.Шикування, привітання: 2.1.Шикування. 2.2.Привітання: Доброго ранку, доброго дня, бажаєте ви, і бажаю вам я. Хай плещуть долоньки, хай тупають ніжки, Кивають голівки, і сяють усмішки. Доброго ранку, доброго дня, усмішки даруємо і добрі слова. |
1хв |
метод використання слова діти утворюють коло, промовляють привітання, супроводжуючи слова рухами рук інтеграція: мовно-літературна галузь |
3.Психологічне налаштування: метод «Психологічні настрої дітей»: 3.1.Вправа «Покажи свій настрій»: Завдання: показати свій настрій мімікою, жестами. 3.2.Частота сердечних скорочень. |
1хв30с |
метод використання слова інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь з’ясувати стан здоров’я присутніх перевіряти готовність організму дітей до уроку |
4.Оголошення теми тижня, проблеми уроку. 4.1.Тема тижня: «Мій/наш клас». 4.2.Проблема уроку: вчитися формувати, зміцнювати та зберігати здоров’я; покращувати настрій; чергувати фізичне навантаження з відпочинком; дасте відповідь на питання: «Що мені сподобалося (не сподобалося) на уроці?» |
30с |
метод використання слова |
5.Очікувані результати: 5.1.Інструктаж: правила безпечної поведінки під час уроку фізкультури; 5.2.Рефлексія: – Що таке спільнота? – Чи можна Ваш клас назвати спільнотою? – Чому ви так думаєте? 5.3.Групова пантоміма-загадка «Наші спільні вподобання». Завдання: жестами, мімікою зобразити улюблений вид спорту (футбол, плавання, катання на роликах, гра з м’ячем , біг); полічити кількість дітей у кожній спільноті; показати жестом, яку «класну» (чудову) спільноту ми разом творитимемо; наголосити: ми різні, маємо свої вподобання, але творимо спільноту, і від нашого розмаїття спільнота сильніша; у кожній спільноті є дух змагання; бути кращим за інших – природно; однак дуже часто прагнення бути кращим затьмарює дух спільноти, вносить сварки і непорозуміння; будете випробувати себе в різних ролях, бавитися щоразу у різних командах, щоб максимально пізнати один одного. |
4хв |
розказати, нагадати, уточнити, отримати зворотну реакцію метод використання слова ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна, математична галузь
|
6.Руховий «математичний» диктант «Дорога до казкової школи»: організовуючі вправи (шикування, основна стійка, команди, розподіл, перешикування): - шикування в шеренгу: вправа «Лінійка»; - основна стійка; стійка ноги нарізно, широка стійка; - команди (5 кроків прямо, 3 кроки ліворуч, 3 кроки назад, 2 кроки праворуч, повернутися кругом, 2 кроки праворуч, 4 кроки вперед, повернутися кругом. Вузенька стежечка. Торкніться лівою рукою руки сусіда, пройдіть 2 кроки вперед, 4 кроки ліворуч, 2 кроки праворуч); - перешикування («зайчики»: 3 кроки назад, «білочки»: 2 кроки вперед). |
2хв |
діти утворюють шеренгу чітко виконувати вправи, збільшувати темп фронтальний метод організації діяльності учнів ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь
|
II.Основна частина уроку. |
15хв |
|
1.Розминка: |
7хв: |
|
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
- Загальнорозвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; колові рухи руками; вправи для м’язів тулуба з вихідних положень стоячи: нахили вперед, у сторони, назад, повороти тулуба, пружні рухи; вправи на рівновагу; |
6хв |
діти утворюють коло виправляти помилки словесно, показом фронтальний метод організації діяльності учнів |
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
2.Інтерактивні гра «Швидко стати у колону» та естафета «Веселі старти»: |
8хв: |
ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь |
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
- правила гри та естафети: 1.Гра «Швидко стати у колону»: Усі гравці шикуються в одну колону (між гравцями стандартний інтервал). За одним сигналом свистка учні розбігаються по спортивному майданчику. За двома сигналами свистка учні мають повернутися на свої місця. Колона «зайчиків» розташовується з правого флангу, колона «білочок» – з лівого. Між колонами – інтервал 1-3 м. Перемагає команда, яка вишикувалася швидше. 2. Естафета «Подорож стежинками»: Кольоровою крейдою на асфальті намальовано кілька «стежинок» різного кольору, що перетинаються. Гравці, обравши свою «стежинку», повинні якнайшвидше добігти до кінця шляху та повернутися назад. 3. Естафета «Місячний м’яч»: Необхідно протримати повітряну кульку у повітрі якомога довше, б’ючи по ній руками, не дати їй впасти на землю. Перемагає команда, яка протримає повітряну кульку у повітрі довше за іншу. |
1хв |
чітко дотримуватися правил гри
|
- гра та естафета; |
5хв30с |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад |
- підсумок, метод «Створення ситуації успіху»: - навчилися дотримуватися правил, бо так бавитися безпечно; - ми побачили, що кожен із нас може вигравати (і це приємно), а може і програвати (це трохи сумно); - людина вважається сильною не тоді, коли вміє вигравати, а тоді коли з честю вміє програвати; - привітання переможців: поплескати для них в долоні, потиснути один одному руки і подякувати за гру тим, хто зазнав поразки та поплескати в долоні і їм. |
1хв |
отримати зворотну реакцію |
III.Заключна частина уроку. |
10хв |
метод використання слова |
1.Вправа на релаксацію. |
3хв |
метод «Релаксація для відновлення організму дітей» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
2.Підсумок:
|
3хв |
отримати зворотну реакцію інтерактивна технологія колективно-групового навчання: метод «Незакінчені речення» інтеграція: мовно-літературна галузь |
– Мені сподобалося… . |
|
|
– Мені не сподобалося… . |
|
|
– Я дізнався про… . |
|
|
– Ми можемо досягнути спільно… . |
|
|
3.Психологічна гра «Спіймай мій настрій»: кому урок сподобався, посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонькою та «киньте» своєму сусідові, якому не сподобався урок. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя. |
2хв |
метод «Психологічні настрої дітей для відновлення організму» ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
4.Рефлексія: – Де зможете застосувати набуті знання, вміння та навички? |
30с |
розказати, нагадати, отримати зворотну реакцію |
5.Оцінювання (вербальне). |
30с |
мотивація |
6.Перехід до класу. |
1хв |
організовано, рух в парах, відстань 0,5м |
Використана література: 1.Модельна навчальна програма для першого класу та навчально-методичні матеріали // авторський колектив під керівництвом Шияна Р. Б. – 2017 р.
2.Ура! Фізкульт-гра! klasnaocinka.com.ua/uploads/editor/7522/522732/blog_/files/ura_fizkult_gra_.pdf