План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 1-х класів
Тиждень №4 «Моє довкілля»
Урок №11
Час: 30хв.
Дата:
Щільність уроку: 74%
Інвентар: мішечок непрозорий, 5 маленьких м’ячика (червоний, жовтий, зелений, фіолетовий, оранжевий)
Місце проведення: спортивний майданчик
Тип уроку: урок формування і вдосконалення вмінь та навичок (змішаний)
Ключові компетентності для НУШ: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні і громадянські; екологічна грамотність і здорове життя
Ключова компетентність учнів початкових класів: соціальна, здоров’язбережувальна
Інтеграція: мовно-літературна, математична, соціальна і здоров’язбережна, природнича
Тема: Змістова лінія «Базова рухова активність». Змістова лінія «Ігрова та змагальна діяльність учнів». Змістова лінія «Турбота про стан здоров’я та безпеку».
1.Організовуючі вправи: розмикання та змикання приставними кроками у колоні. 2.Загальнорозвивальні вправи: комплекс ранкової гігієнічної гімнастики (імітаційного характеру: м’яч) №1. Рухливі ігри «Швидко стати у шеренгу», «Швидко стати у колону», «Швидко стати у коло».
Завдання: ВЧИТИ: брати на себе роль у рухливих іграх; РОЗУЧИТИ: загальнорозвивальні вправи: комплекс ранкової гігієнічної гімнастики (імітаційного характеру: м’яч) №1; ПОВТОРИТИ: організовуючі вправи: шикування; стійки; розмикання та змикання приставними кроками у колоні; загально-розвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; колові рухи руками; вправи для м’язів тулуба з вихідних положень стоячи: нахили вперед, у сторони, назад, повороти тулуба, пружні рухи; на рівновагу; комплекс для формування правильної постави та профілактики плоскостопості; рухливі ігри «Швидко стати у шеренгу», «Швидко стати у колону», «Швидко стати у коло»; РОЗВИВАТИ: координацію рухів, швидкість реакції; ФОРМУВАТИ: увагу, пам’ять; ВИХОВУВАТИ: почуття колективізму: підтримувати та приймати інших; встановлювати дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі; ставитись з повагою до інших людей; бажання об’єднуватися з іншими дітьми у групу для навчання та гри; співпрацювати й досягати спільних командних цілей під час рухливих ігор; діяти відповідно до узгоджених правил; уміти програвати; програючи, тиснути руку супротивникові та дякувати за гру; бажання бути здоровим: переконувати в позитивному впливі природного середовища на стан здоров’я; описувати зміни власних емоцій, почуттів, настрою; застосовувати рухливі ігри під час прогулянок, екскурсій, відпочинку, задовольняючи потреби в руховій та ігровій діяльності; інтерес до уроків фізичної культури.
|
||||
Зміст навчального матеріалу, засоби |
Час |
Організаційно-методичні вказівки |
||
I.Підготовча частина уроку. |
11хв |
|
||
1.Перехід до спортивного майданчика. |
1хв |
організовано, рух в парах, відстань 0,5м, у спортивній формі |
||
2.Шикування, девіз уроку: 2.1.Шикування. 2.2.Девіз уроку: Не просто слухаю, а чую, Не просто дивлюся, а бачу. Не просто бігаю, а тренуюсь, Відповідаю та міркую, Старанно працюю. |
30с+30c |
метод використання слова діти утворюють коло, промовляють девіз уроку, супроводжуючи слова довільними рухами рук інтеграція: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережна галузі |
||
3.Психологічне налаштування: метод «Психологічні настрої дітей»: 3.1.Вправа «Покажи свій настрій»: Завдання: показати свій настрій мімікою, жестами. 3.2.Частота сердечних скорочень. |
1хв+30с |
метод використання слова інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь з’ясувати стан здоров’я присутніх перевіряти готовність організму дітей до уроку |
||
4.Оголошення теми тижня, проблеми уроку. 4.1.Тема тижня: «Моє довкілля». 4.2.Проблема уроку: вчитися формувати, зміцнювати та зберігати здоров’я; покращувати настрій; чергувати фізичне навантаження з відпочинком; дасте відповідь на питання: «Що мені сподобалося (не сподобалося) на уроці?» |
30с |
метод використання слова |
||
5.Очікувані результати: 5.1.Інструктаж: правила безпечної поведінки під час уроку фізкультури; 5.2.Рефлексія: – Назвіть одним словом: «те, що довкола нас», «світ, що довкола нас» (довкілля). – Як ви розпізнаєте довкілля? У людини є помічники: очі, вуха, ніс, язик, шкіра. – Як вам допомагають ці помічники? 5.3.Вправа-пантоміма «Помічники»: Завдання: учитель пропонує учням слова-дії, а учні показують мімікою та жестами «помічників»: спостерігаємо (очі), чуємо (вуха), визначаємо різні запахи (ніс), відчуваємо різні смаки (язик), визначаємо на дотик, який предмет (шкіра). Всі помічники необхідні людині: вони бережуть її від небезпеки, а людина повинна берегти своїх помічників. 5.4.Вправа «Мішечок спостережень. Кольори осені»: Завдання: по черзі взяти з мішечка м’ячика та назвати предмети певного кольору. |
1хв+3хв |
розказати, нагадати, уточнити, отримати зворотну реакцію метод використання слова ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна, мовно-літературна, природнича галузі
|
||
6.Руховий «математичний» диктант «Дорога до казкової школи»: організовуючі вправи (шикування, основна стійка, команди, розподіл, перешикування, розмикання та змикання приставними кроками у колоні): - шикування в шеренгу: вправа «Лінійка»; - основна стійка; стійка ноги нарізно, широка стійка; - команди (дивись урок №5); - перешикування (дивись урок №5); - розмикання та змикання приставними кроками у колоні. |
3хв |
діти утворюють шеренгу чітко виконувати вправи, збільшувати темп фронтальний метод організації діяльності учнів ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь
|
||
II.Основна частина уроку. |
14хв |
|
||
1.Розминка: |
8хв: |
|
||
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
||
- Загальнорозвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; колові рухи руками; вправи для м’язів тулуба з вихідних положень стоячи: нахили вперед, у сторони, назад, повороти тулуба, пружні рухи; вправи на рівновагу; комплекс для формування правильної постави та профілактики плоскостопості; комплекс ранкової гігієнічної гімнастики (імітаційного характеру: м’яч) №1; |
7хв |
діти утворюють коло виправляти помилки словесно, показом фронтальний метод організації діяльності учнів |
||
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
||
2.Інтерактивні ігри «Швидко стати у колону», «Швидко стати у шеренгу», «Швидко стати у коло»: |
6хв: |
ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь |
||
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
||
- правила гри: «Швидко стати у колону» , «Швидко стати у шеренгу», «Швидко стати у коло» (дивись урок №10); |
1хв |
чітко дотримуватися правил гри
|
||
- гра: |
3хв+30с |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад |
||
- підсумок: - Скільки гравців у команді «червоних», «зелених», «жовтих»? - Метод «Створення ситуації успіху»: - навчилися дотримуватися правил, бо так бавитися безпечно; - ми побачили, що кожен із нас може вигравати (і це приємно), а може і програвати (це трохи сумно); - людина вважається сильною не тоді, коли вміє вигравати, а тоді коли з честю вміє програвати; - привітання переможців: поплескати для них в долоні, потиснути один одному руки і подякувати за гру тим, хто зазнав поразки та поплескати в долоні і їм. |
1хв |
отримати зворотну реакцію |
||
III.Заключна частина уроку. |
5хв |
метод використання слова |
||
1.Вправа на релаксацію. |
1хв |
метод «Релаксація для відновлення організму дітей» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
||
2.Підсумок:
|
1хв |
отримати зворотну реакцію інтерактивна технологія колективно-групового навчання: метод «Незакінчені речення» інтеграція: мовно-літературна галузь |
||
– Мені сподобалося… . |
|
|
||
– Мені не сподобалося… . |
|
|
||
– Я дізнався про… . |
|
|
||
– У мене настрій… . |
|
|
||
3.Психологічна гра «Спіймай мій настрій»: кому урок сподобався, посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонькою та «киньте» своєму сусідові, якому не сподобався урок. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя. |
1хв |
метод «Психологічні настрої дітей для відновлення організму» ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
||
4.Рефлексія: – Де зможете застосувати набуті знання, вміння та навички? |
30с |
розказати, нагадати, отримати зворотну реакцію |
||
5.Оцінювання (вербальне). |
30с |
мотивація |
||
6.Перехід до класу. |
1хв |
організовано, рух в парах, відстань 0,5м |
||
Використана література: 1.Модельна навчальна програма для першого класу та навчально-методичні матеріали // авторський колектив під керівництвом Шияна Р. Б. – 2017 р.
2.Розвиток психомоторних здібностей молодших школярів на уроках ... bil-btsh.at.ua/1/rozvitok_psikhomotornikh_zdibnostej_molodshikh_shk.doc
3.Ура! Фізкульт-гра! klasnaocinka.com.ua/uploads/editor/7522/522732/blog_/files/ura_fizkult_gra_.pdf