План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 1-х класів
Тиждень №4 «Моє довкілля»
Урок №12
Час: 30хв.
Дата:
Щільність уроку: 74%
Інвентар: -
Місце проведення: спортивний майданчик
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу (навчальний)
Ключові компетентності для НУШ: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні і громадянські; екологічна грамотність і здорове життя
Ключова компетентність учнів початкових класів: соціальна, здоров’язбережувальна
Інтеграція: мовно-літературна, математична, соціальна і здоров’язбережна, природнича
Тема: Змістова лінія «Базова рухова активність». Змістова лінія «Ігрова та змагальна діяльність учнів». Змістова лінія «Турбота про стан здоров’я та безпеку».
1.Організовуючі вправи: розмикання та змикання приставними кроками у шерензі. 2.Загальнорозвивальні вправи: комплекс ранкової гігієнічної гімнастики (імітаційного характеру: скакалка) №1. Рухливі ігри «Знайди своє місце», «Мандрівка оплесків».
Завдання: ВЧИТИ: брати на себе роль у рухливих іграх; організовуючі вправи: розмикання та змикання приставними кроками у шерензі; РОЗУЧИТИ: загальнорозвивальні вправи: комплекс ранкової гігієнічної гімнастики (імітаційного характеру: скакалка) №1; рухливу гру «Мандрівка оплесків»; ПОВТОРИТИ: організовуючі вправи: шикування; стійки; розмикання та змикання приставними кроками у колоні; загально-розвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; колові рухи руками; вправи для м’язів тулуба з вихідних положень стоячи: нахили вперед, у сторони, назад, повороти тулуба, пружні рухи; на рівновагу; комплекс для формування правильної постави та профілактики плоскостопості; комплекс ранкової гігієнічної гімнастики (імітаційного характеру: м’яч) №1; рухливу гру «Знайди своє місце»; РОЗВИВАТИ: координацію рухів, швидкість реакції, почуття ритму; ФОРМУВАТИ: увагу, пам’ять; ВИХОВУВАТИ: почуття колективізму: підтримувати та приймати інших; встановлювати дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі; ставитись з повагою до інших людей; бажання об’єднуватися з іншими дітьми у групу для навчання та гри; співпрацювати й досягати спільних командних цілей під час рухливих ігор; діяти відповідно до узгоджених правил; бажання бути здоровим: переконувати в позитивному впливі природного середовища на стан здоров’я; описувати зміни власних емоцій, почуттів, настрою; застосовувати рухливі ігри під час прогулянок, екскурсій, відпочинку, задовольняючи потреби в руховій та ігровій діяльності; інтерес до уроків фізичної культури.
|
||||
Зміст навчального матеріалу, засоби |
Час |
Організаційно-методичні вказівки |
||
I.Підготовча частина уроку. |
11хв |
|
||
1.Перехід до спортивного майданчика. |
1хв |
організовано, рух в парах, відстань 0,5м, у спортивній формі |
||
2.Шикування, девіз уроку: 2.1.Шикування. 2.2.Девіз уроку: Не просто слухаю, а чую, Не просто дивлюся, а бачу. Не просто бігаю, а тренуюсь, Відповідаю та міркую, Старанно працюю. |
30с+30c |
метод використання слова діти утворюють коло, промовляють девіз уроку, супроводжуючи слова довільними рухами рук інтеграція: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережна галузі |
||
3.Психологічне налаштування: метод «Психологічні настрої дітей»: 3.1.Вправа «Покажи свій настрій»: Завдання: показати свій настрій мімікою, жестами. 3.2.Частота сердечних скорочень. |
1хв30с |
метод використання слова інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь з’ясувати стан здоров’я присутніх перевіряти готовність організму дітей до уроку |
||
4.Оголошення теми тижня, проблеми уроку. 4.1.Тема тижня: «Моє довкілля». 4.2.Проблема уроку: вчитися формувати, зміцнювати та зберігати здоров’я; покращувати настрій; чергувати фізичне навантаження з відпочинком; дасте відповідь на питання: «Що мені сподобалося (не сподобалося) на уроці?» |
30с |
метод використання слова |
||
5.Очікувані результати: 5.1.Інструктаж: правила безпечної поведінки під час уроку фізкультури; 5.2.Рефлексія: – Назвіть одним словом: «те, що довкола нас», «світ, що довкола нас» (довкілля). – Яких помічників людини ви знаєте? 5.3.Вправа «Продовжіть речення»: Завдання: учитель називає помічників людини, а учні повинні продовжити речення: вухо (що робить?) чує; очі (що роблять?) бачуть; ніс (що робить?) нюхає; язик (що робить?) смакує; шкіра (що робить?) відчуває. 5.4.Гра «Вірю – не вірю»: Завдання: учитель пропонує учням висловлювання, а діти, у разі згоди – плескають у долоні. Влітку падає сніг. У пустелі випав дощ. Взимку дощить. У морі сухо. Навесні пожовтіло листя. Взимку розквітли квіти. Камінь – це предмет живої природи. Рослина – це предмет живої природи. Взимку буває холодно. Влітку буває холодно. Влітку буває спекотно. Кульбаби зацвітають навесні. Кульбаби зацвітають восени. Ліс навесні наповнюється пташиним співом. Ліс восени замовкає. 5.5.Вправа «Мішечок спостережень. Осіння геометрія»: Завдання: знайти відомі геометричні фігури на предметах навколишнього середовища. |
1хв+3хв |
розказати, нагадати, уточнити, отримати зворотну реакцію метод використання слова ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна, мовно-літературна, природнича, математична галузі |
||
6.Руховий «математичний» диктант «Дорога до казкової школи»: організовуючі вправи (шикування, основна стійка, команди, розподіл, перешикування, розмикання та змикання приставними кроками у колоні, у шерензі): - шикування в шеренгу: вправа «Лінійка»; - основна стійка; стійка ноги нарізно, широка стійка; - команди (дивись урок №6); - перешикування (дивись урок №6); - розмикання та змикання приставними кроками у колоні, шерензі. |
3хв |
діти утворюють шеренгу чітко виконувати вправи, збільшувати темп фронтальний метод організації діяльності учнів ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь |
||
II.Основна частина уроку. |
14хв |
|
||
1.Розминка: |
8хв: |
|
||
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
||
- Загальнорозвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; колові рухи руками; вправи для м’язів тулуба з вихідних положень стоячи: нахили вперед, у сторони, назад, повороти тулуба, пружні рухи; вправи на рівновагу; комплекс для формування правильної постави та профілактики плоскостопості; комплекс ранкової гігієнічної гімнастики (імітаційного характеру: м’яч) №1; комплекс ранкової гігієнічної гімнастики (імітаційного характеру: скакалка) №1; |
7хв |
діти утворюють коло виправляти помилки словесно, показом фронтальний метод організації діяльності учнів |
||
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
||
2.Рухливі ігри «Знайди своє місце», «Мандрівка оплесків»: |
6хв: |
ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» |
||
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
||
- правила гри: «Знайди своє місце» (дивись урок №3) , «Мандрівка оплесків»: Учитель виконує оплески у будь-якому найпростішому ритмі, звертаючись до дитини, що стоїть праворуч від нього. Дитина може повторити ці оплески або вигадати новий ритм, звертаючись вже до іншого сусіда – того, хто стоїть праворуч від неї. Сусід відтворює оплески, адресуючи їх особі справа від себе і т. д., аж поки оплески не дійдуть до учителя; |
1хв |
чітко дотримуватися правил гри |
||
- гра: |
3хв30с |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад |
||
- підсумок. |
1хв |
отримати зворотну реакцію |
||
III.Заключна частина уроку. |
5хв |
метод використання слова |
||
1.Вправа на релаксацію. |
1хв |
метод «Релаксація для відновлення організму дітей» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
||
2.Підсумок: |
1хв |
отримати зворотну реакцію інтерактивна технологія колективно-групового навчання: метод «Незакінчені речення» інтеграція: мовно-літературна галузь |
||
– Мені сподобалося… . |
|
|
||
– Мені не сподобалося… . |
|
|
||
– Рухливі ігри для мене є… . |
|
|
||
– У мене настрій… . |
|
|
||
3.Психологічна гра «Спіймай мій настрій»: кому урок сподобався, посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонькою та «киньте» своєму сусідові, якому не сподобався урок. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя. |
1хв |
метод «Психологічні настрої дітей для відновлення організму» ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
||
4.Рефлексія: – Де зможете застосувати набуті знання, вміння та навички? |
30с |
розказати, нагадати, отримати зворотну реакцію |
||
5.Оцінювання (вербальне). |
30с |
мотивація |
||
6.Перехід до класу. |
1хв |
організовано, рух в парах, відстань 0,5м |
||
Використана література: 1.Модельна навчальна програма для першого класу та навчально-методичні матеріали // авторський колектив під керівництвом Шияна Р. Б. – 2017 р.
2.Розвиток психомоторних здібностей молодших школярів на уроках ... bil-btsh.at.ua/1/rozvitok_psikhomotornikh_zdibnostej_molodshikh_shk.doc
3.Ура! Фізкульт-гра! klasnaocinka.com.ua/uploads/editor/7522/522732/blog_/files/ura_fizkult_gra_.pdf