5 березня о 18:00Вебінар: Дизайн продуктивного уроку біології

НУШ Українська мова " Звук [ж]. Мала буква ж. Читання слів і тексту з вивченими літерами"

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів зі звуком [ ж ], буквою «ж» (же), її назвою та звуковим звучанням; формувати в учнів літературну вимову слів з цим звуком, розвивати навички правильного свідомого читання, увагу, пам`ять, мислення, мовлення, пізнавальні здібності, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати бережне ставлення до природи, прагнення охороняти її, бути її другом.

Перегляд файлу

Українська мова (навчання грамоти)

Тема. Звук [ж]. Мала буква ж. Читання слів і тексту з вивченими літерами

Мета: ознайомити  учнів з буквою «ж» (же), їх  назвою  та  звуковим звучанням; формувати в учнів літературну  вимову слів із звуком  [ ж ], розвивати навички  правильного  свідомого  читання, розвивати увагу, пам`ять, мислення, мовлення, пізнавальні здібності учнів, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати бережне ставлення до  природи, прагнення  охороняти  її, бути  її  другом.

 

Обладнання: малюнок жучка , на лапках якого  а, о, у, е, и, і; девіз уроку; таблиця з буквою «ж»; предметні малюнки, мультимедійна дошка, звукові фішки, магнітні дощечки, конструктор «Лего», прислів’я.

 

ХІД  УРОКУ

 

І.  Організаційний  момент.

 

1. Привітання  гостей.

Любі діти, до нас в клас

Завітали люди щирі.

Привітаймо в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

  • Передайте свій хороший   настрій!
  • Від вашої посмішки у світі збільшилося на краплинку щастя.
  • Від вашої посмішки на краплинку радіснішим стало наше життя.
  • Від вашої посмішки стає краще на душі.

 

2.  Гра «Назви букву»

          – Назвати  букви, які  позначають  голосні  звуки.

  • Назвати  букви, які позначають приголосні звуки.
  • Парні дзвінкі і глухі.
  • Буква, яка завжди позначає м’який приголосний звук.
  1. Девіз  уроку: (на дошці)
    • Сьогодні ми попрацюємо під таким девізом.

Не  ламай, не вбивай,

Не рубай, не  губи.

Пожалій,  захисти,

Напої , оживи.

  • Хто  звертається з  таким  проханням  до  вас?( матінка – природа)
  1. Розвиток зв’язного мовлення. Робота в парах
  • Сьогодні ми поринемо у чарівний світ природи. Але для того, щоб їй не завдати шкоди, попрацюйте у парі, придумайте за малюнком правила поведінки в природі?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Перегляд уривку мультфільму «Дюймовочка»

  • А зараз подивіться уривок з мультфільму та спробуйте запам’ятати слова зі звуком, який найчастіше буде вживатися.
  • Уривок якого мультфільму ви переглянули?
  • Між ким відбувалася розмова?
  • Який звук найчастіше вживали Жук та Дюймовочка?
  • Які слова з цим звуком запам’ятали? (джентльмен, житло, вважайте, жити,  не заважатиму, бажання, дружина, побажаєте)
  • Тож,  який звук сьогодні ми будемо досліджувати?

ІІІ.  Повідомлення  теми  і  мети  уроку.

  • На  цьому  уроці ми будемо досліджувати звук(ж),  ви дізнаєтеся якою буквою його позначають, ми будемо розвивати ваші вміння виділяти у словах звук «ж», навчимося читати склади, слова, речення з цією буквою.

ІV.   Підготовчі  вправи.

Подивіться на літеру «же».

-  Що  вам  нагадує  буква  Ж? (Відповіді  дітей).

Буква «Ж» - неначе жук,
Що потрапив нам до рук.
Хоч листочків «Ж» не їсть,
Та кінцівок має шість.

 

Стала  сніжинка  літерою «ж»?

Сонце  її  не  розтопить  уже.  (Сніжинка).

 

Я  взяла  нитки  червоні

І  зв`язала дві  букви К.

Вмить з`явилась  на  долоні

Буква, схожа на жука.

  1. Метод « Шість цеглинок»
  • Спробуйте побудувати букву «же» за допомогою цеглинок.
  • Також можна побудувати букву «же» з інших предметів, таких як металевий конструктор або олівці.

ІV.  Вивчення  нового  матеріалу.

Давайте вимовимо усі разом звук (ж). 
- Які перешкоди  виникають при вимові звука (ж)? (Язик і зуби.) 
Звук утворюється за участю передньої частини спинки язика. Між язичком та зубами утворюється вузька щілина, об краї якої треться видихуване повітря. Це шиплячий твердий звук. Ніколи не буває м’яким, лише перед звуком (і) може пом’якшуватися. 

  • - Яких жучків ви знаєте? Скільки лапок у жука?
  • - Запам’ятайте, скільки лапок у жука, скільки голосних звуків в українській мові?

а) Утворення  та  читання складів  з  буквою «же»

( на  дошці  жучок, на лапках якого написані  букви : а, о, у, и, і, е.)

Хорове читання складів, індивідуальне (2-3 учні)

б) Вивчення  віршика за  допомогою  методики ейдетики.

Жовтий  жук  у  житі жив,

Жук  із  жабкою  дружив,

Жартувати  жук  любив –

Жабу  жук  завжди  дражнив.

-Виділимо голосом слово «жук»

в)Інтерактивна програма « Розумники» за мультимедійною дошкою.

     г)Відео-руханка

  • А зараз відпочинемо.

    д)Робота в групах.

    е)Відгадування  загадок та виконання звукового аналізу до слів-відгадок на     магнітних дощечках.

          1)  Сам чорний, та не ворон.

                Є роги, та не бик.

                Є шість ніг без копит.

               Крила має і літає.

               Летить – виє, сяде – землю риє.( Жук) І група

           2)  У  зеленому  жакеті,

                галасує  в  очереті,

                хоч  і  плавати мастак,

                і не риба, і не рак.  (Жаба)  ІІ група

3) По траві повзла змія.
Налякався добре я.
Від гадюки біг чимдуж,
А то виявився …(Вуж) ІІІ група

4) Довгі ноги, довгий ніс,

Прилетів — обід приніс

Смачних жабеняток,

Для своїх маляток. (Журавель) ІV група

5)Що за дві неділі зелениться,
Дві неділі колоситься,
Дві неділі оцвітає,
Дві неділі наливає,
Дві неділі підсихає? (Жито)V група

6)Така велика, довгошия

 і вища за найбільшу шафу.

Така розумна і красива

 у зоопарку є ..... (Жирафа)VІ група

7)Ця ягода колюча,

Але смачна й синюча.

Чіпляється за одежину.

А називають її….(Ожина) VІІ група

- Молодці! Ви добре розумієте та виконуєте звуковий аналіз слів, а зараз закріпимо наші знання, попрацюємо за Букварем.

     V.Закріплення вивченого матеріалу.

Робота  за  Букварем. ( с.14).

1.Бесіда за малюнком.

- Хто полюбляє їсти жучків? (Птахи)

- Які птахи прилетіли до нас? (Журавлі)

- Прокоментуйте звуковий аналіз слова «журавлі»

- Що ви знаєте про цих птахів?( перелітні птахи)

2.Хвилинка-цікавинка

Журавлі — одні з найшанованіших у народі птахів. Характерний вигляд, цікава поведінка та гучний голос здавна привертали увагу людей. «Журавлями» називають споруди над криницями.
Журавлі мають довгу шию, довгі ноги та короткий хвіст. Пари утворюють на все життя. Гніздяться на землі, на сухих місцях серед болота. Перелітні птахи: зимують у Північній Африці, Західній та Південній Азії. Їжа журавлів різноманітна. Вони харчуються в основному великими комахами, жабами, дрібною рибою, мишоподібними гризунами, поїдають пташенят і яйця горобиних птахів, насіння злакових культур та ягоди.

3.Гра «Що робить?»

- Що робить буква «ж» на кожному малюнку?

- На якому місці буква «же» в словах?

4.Завдання від Читалочки.

- Прочитайте склади першого рядочка, другого.

 - Прочитайте  стовпчики слів, яка спільна частина у 1, 2, 3 стовпчиках?

- Знайдіть і прочитайте слово, яке вказує на колір;

- знайдіть предмет,який є джерелом інформації;

- знайдіть назву гри;

- куди ми щодня повертаємося;

- слово, яке вказує на безкорисливі взаємовідносини між людьми, засновані на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних інтересах і захопленнях. 

 5. Завдання від Щебетунчика.

- Прочитаємо чистомовки разом із Щебетунчиком.

Ви читаєте першу частину чистомовки, а я - продовжую.

А тепер я читаю першу частину, а ви - продовжуєте.

6.Фізкультхвилинка ( з цеглинками )

-Покладіть целинку на голову, покружляйте, як поважний журавель.

- Покладіть по цеглинці на руки, помахайте крильцями, як журавель.

( пальчикова гімнастика)

Полетіла пташка-мати

Малюкам жучків шукати.

А малята не літають,

Із гніздечка виглядають.

7. Робота з текстом «Букваря» (с.15)

а) Словникова робота.

Читання колонок слів «луною» за вчителем.

ожина  (ягоди)                        господар( хазяїн, власник)

жадібний   ( скупий)                   відтоді ( з того часу,з цієї пори)

запанували    (настали)               злагода (мирні, дружні стосунки)

-Які слова вам не зрозумілі?

б) Читання тексту вчителем. (с.15)

- Послухайте текс, придумайте заголовок. (Дружба, Добра справа)

в)Бесіда про прочитане.

- Де відбувалися події? (у саду)

- Хто вважав себе господарем саду? ( вуж)

- Яким був вуж? ( жадібним)

- Що запропонувала жабка?

- В яку гру грали тварини? (жмурки)

- Яку добру справу зробила дружба?

г) Читання тексту «ланцюжком»

-На парту якої групи я покладу цеглинку, та й буде читати текс «ланцюжком»

д) Вибіркове читання.

- За початком знайдіть речення і прочитайте.

Порахуйте, скільки разів у тексті вживалося слово вуж?(3)

  • Чого вчить нас цей текст? ( З усіма дружити та не бути жадібним?)

8.Прислівя про дружбу.

Нема друга — шукай, а знайшов — бережи.

Дружба та братство – найбільше багатство.

Саме так вчать нас прислів’я цінувати дружбу, бо вони є народною мудрістю.

VІ. Підсумок уроку.

  • Діти, наша мандрівка завершена.

 

Рефлексія.

  • Який звук ми сьогодні досліджували?
  • Якою буквою він  позначається?
  • Що цікавого дізналися?
  • Що найбільше сподобалося на уроці?
  • Для чого потрібний вам цей багаж знань, який ви сьогодні поповнили?
  • На цьому наш  урок завершено, дякую за плідну роботу.

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Яловіцька Людмила Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
29 січня 2019
Переглядів
2960
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку