Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Закріплення вміння читати букварні тексти з літерою Кк“

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Закріплення вміння читати букварні тексти з літерою Кк“. Метою уроку є: закріпити знання учнів про букву Кк («ка») та її звукове значення; закріплювати вміння учнів читати склади, слова, речення з новою буквою; ознайомити з рукописним шрифтом. Містить роботу за підручником М.С. Вашуленко, Н.Ф. Скрипченко.
Перегляд файлу

Українська мова

Тема: Закріплення вміння читати букварні тексти з літерою Кк

Мета: закріпити знання учнів про букву Кк («ка») та її звукове значення; закріплювати вміння учнів читати склади, слова, речення з новою буквою; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів; ознайомити з рукописним шрифтом; розвивати зв’язне мовлення, спостережливість; виховувати старанність, інтерес до навчання, бережливе ставлення до природи.

Обладнання: предметні малюнки, складова таблиця, піраміди слів.

Тип уроку: закріплення і узагальнення отриманих знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Пролунав і стих дзвінок.

Починається урок.

Всі за парти тихо всілись

І на мене подивились.

— Подаруйте, діти, мені свої гарні, милі, світлі усмішки — і почнемо урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Повторення букви ка, її звукового позначення

— Яку букву ми вивчали на попередньому уроці?

— Які звуки вона позначає?

— Пригадайте, герой якої казки завітав до нас на минулому уроці? (колобок) Які казки ви знаєте, що дружать з буквою к («ка»)?

— Послухайте вірш, запам’ятайте слова зі звуками [к], [к’].

Знайшов півник колосок,

Змолов борошна мішок.

Спік негайно у печі

Пиріжки і калачі.

Мишенят не пригощав,

Бо жоден з них не помагав.

(Зі звуком [к]: півник, колосок, мішок, спік пиріжки, калачі; зі звуком [к’] слів немає.)

— Про героїв якої казки йдеться у вірші?

— Перекажіть цю казку.

2. Звуко-буквений аналіз слова

— Зробіть звуковий аналіз слова колосок.

Один учень виконує аналіз слова на дошці, інші діти викладають схему слова фішками на партах.

Назвіть букви, які позначають відповідні звуки слова.

3. Гра «Утвори слово»

к — ва — с   к — ла — с   ві — к — но   ві — но — к

— Яка буква спільна в усіх словах? Покажіть її.

4. Розучування скоромовки

Качечка кряче — каченят не баче.

Кличе качечка курчат:

«Чи не бачили качат?»

Г. Бойко

5. Робота над чистомовкою

Ку-ку-ку, ку-ку-ку!

Сидить пташка на сучку!

Ки-ки-ки, ки-ки-ки!

Посадили огірки.

Ко-ко-ко, ко-ко-ко!

Люблю свіже молоко!

6. Читання складів із буквою ка.

— Утворіть склади за променеподібною таблицею і прочитайте їх.

  

— Які склади можна назвати словами? Доведіть, склавши з ними речення.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

У назвах казок різних буква «ка» є,

І ви щойно всі їх згадали.

А ось подивіться — завітали сюди

Герої казок цих цікавих.

— Півник та мишенята Круть і Верть приготували для вас різні завдання.

Фізкультхвилинка

Рано півник уставав,

Голосок свій подавав:

«Ку-ку-ріку, ку-ку-ріку».

Раз знайшов він колосок

І поклав його в мішок.

До млина із ним пішов

І на борошно змолов.

І щоранку залюбки

Випікав він пиріжки.

Ой, які ж вони смачні,

І рум’яні, й запашні!

IV. Закріплення й узагальнення вивченого матеріалу

1. Робота зі складовою таблицею

2. Читання пірамідок слів

— Які слова на уроці ми вже читали?

3. Робота за Букварем (с. 48)

1) Читання слів: вінок, віник, вікно

— Щоб пояснити їх значення, зазирнемо до нашого «словничка-сундучка».

• Вінок — квіти, листя, гілки, сплетені в коло, яким найчастіше прикрашають голову; ще — покладають на могили, до пам’ятників.

• Віник — зв’язаний жмуток стеблин, лозин, гілок для підмітання долівки, підлоги, обмітання чого-небудь.

• Вікно — отвір у стіні приміщення для світла й повітря, а також рама з шибками, яка закриває цей отвір.

— Чим ці слова подібні?

— Чим відрізняються?

— Складіть речення зі словом: перший ряд — вінок, другий — віник, третій — вікно.

Складіть звукові моделі цих слів.

2) Читання речень

— Назвіть слова зі звуком [к] і вкажіть його місце в слові.

— Поясніть вживання великої літери.

3) Ознайомлення з рукописним шрифтом

— Прочитайте текст.

— Скільки у ньому речень?

— Яке слово пропущене у третьому реченні?

— З якою інтонацією слід читати друге речення?

Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

Оченята роблять вправи:

Вліво, вправо, вліво, вправо.

Потім вгору, потім вниз

Оченятами дивись! (Водимо очима протягом 2 хв.)

4) Бесіда про калину

— Що таке калина?

— Що вам відомо про цю рослину?

Калина — кущова рослина з білими невеликими квіточками та гіркими чи кисло-солодкими ягодами, зібраними в кетяг, а також — ягоди цієї рослини.

Калина — одна з найпоширеніших рослин в Україні. Ця рослина не тільки гарна, а й корисна. Ягоди калини мають лікувальні властивості. А ще калина стала для українського народу символом дівочої краси і любові. Про калину складено багато пісень. Грона ягід зображують на малюнках, вишиванках, рушниках.             

5) Опрацювання тексту «Калина»

а) Перегляд тексту учнями

— Прочитайте назву тексту.

— Як ви гадаєте, про що йтиметься в ньому?

— Скільки речень у тексті? Чому ви так вважаєте?

б) Читання тексту

в) Робота над змістом

— Що коло калини?

— Що на калині?

— У кого вінок?

6) Зіставлення звукової моделі та малюнків

— Назвіть предмети, зображені на малюнках.

— До якого слова підходить подана звуко-складова модель?

На дошці — модель до слова калина.

7) Розвиток зв’язного мовлення

— Розгляньте малюнок на розвороті.

— Кого і що ви на ньому побачили?

— Яке речення з тексту підходить до цього малюнка?

— Складіть свої речення.

Учні складають свої речення і вибірково записують їх графічно.

V. Підведення підсумків уроку

— З якою буквою були пов’язані всі завдання, отримані від наших героїв?

— Як малину перетворити на калину? (Поміняти першу літеру.)

— Що нового ви дізналися про калину? Розкажіть про це вдома дорослим.

 

doc
Додано
31 січня 2019
Переглядів
932
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку