НУШ_4 групи_Комплексна підсумкова робота №2 (тема "Фразеологія") з української мови за 4 групами

Про матеріал
Комплексна підсумкова робота №2 (тема "Фразеологія") з української мови за 4 групами.
Перегляд файлу

Комплексна підсумкова робота №2 з української мови

учня (учениці) 5 класу

_________________________________

 

Фразеологія 

І. Усно взаємодіє (УВ ГР 1)

Створи діалог (6-7 реплік) на тему «Радісна новина»,  доречно використавши    3-4 фразеологізми. Підкресли вжиті стійкі сполуки.

(12 балів)

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

image________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________ ІІ.  Працює з текстом (ПТ ГР 2) Прочитай текст та виконай письмово завдання до нього

Що каже бабуся Маруся?

-Сашко, не грюкай: уже пізно, сусіди сплять, – сказала мама.

А Сашко грюкає.

-Припини стукіт! – гукнув батько.

А Сашко стукає.

-Як у стіну горохом, – говорить бабуся Маруся. – Йому хоч кілок на голові теши, а він все своє робить. Відберу молоток!..

Стукає…

Сказано – як зав’язано! Бабуся забрала у внука молоток і заховала.

-Віддай, бабусю!

-Завтра. А зараз молотка тобі не бачити, як своїх вух! Сашко похнюпив носа. -Я машину ремонтую… А бабуся Маруся:

-Ти що, з неба впав? Пізно вже, всі сплять.

-Не всі. Ми не спимо.

-Досить воду у ступі товкти. Мерщій у ліжко!

Батько сказав:

- Яка у нашої бабусі мова багата! 

А бабуся відповідає: -Кашу маслом не зіпсуєш.

 

1.Яка тема тексту? (1б.)

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

2.  Випиши вжиті у тексті фразеологізми (8 б.)

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

3.  Як ти розумієш слова батька, що у бабусі багата мова? ( 3б.)

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________ ІІІ. Письмово взаємодіє (ПВ ГР 3)

Розглянь малюнок. Який фразеологізм сховався у ньому? Розкрий у формі казки значення цього фразеологізму. 

 (12 балів)

image 

 

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________

image________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________ ІV. Досліджує мовлення (ДМ ГР 4)

                                                     Мовна тема «Фразеологія»      1-4 завд. по1 балу, 5-8 – по 2 б. 1.Продовжи речення.

Фразеологія – це  

________________________________________________________________________________

2.  Фразеологізм  ужитий у реченні

АЧасу було обмаль, а він усе одно бив байдики.

БПобачивши великий натовп людей, перехожі дивувалися.

ВВеличезна сила криється в людському розумі. ГПісня народжує радість.

 

3.  Фразеологізм не в тім’я битий означає

Абоязкий                  Бкмітливий                 Вдосвідчений                   Гсміливий

 

4.Однакове значення мають обидва фразеологізми в рядку

Аграти на нервах, вітер у голові грає                     Бпасти задніх, грати першу скрипку Вні пари з вуст, як у рот води набрав                     Гвилами по воді писано, хоч оком світи

 

5.Замініть фразеологізм одним словом.

1

 

2

 

3

 

4

 

Фразеологізм                                                                  Значення

1гнути кирпу                                                                 Аобдурювати

2мотати на вус                                                               Бсварити

3водити за носа                                                              Взазнаватися

4ловити ґав                                                                    Гбайдикувати

                                                                                       Дпомічати

 

 

1

 

2

 

3

 

4

 

6.Побудуйте речення з відповідними фразеологізмами.

Речення                                                                          Фразеологізм

1Місто наше він знає…                                                  Аяк грім з ясного неба

2Схожі ми з сестрою…                                                  Бяк свої п’ять пальців

3Раптовий приїзд сина був…                                          Вяк білка в колесі

4Мама крутилася з ранку до вечора…                           Гяк гриби після дощу

                                                                                       Дяк дві краплі води

             

 

 

7. Увідповідніть джерела походження з фразеологізмами

1

 

2

 

3

 

4

 

Джерело походження                                                    Фразеологізм

1  Біблія            А дамоклів меч, сізіфова праця

2  Антична міфологія   Б крутиться на язиці, як об

3  Професійна діяльність         стіну горохом

4  Народна мова           В умивати руки, терновий вінок

            Г білими нитками шитий,       змотувати вудки

                                                                                      Д Світ ловив мене, та не спіймав.

 

 

8.Увідповідніть фразеологізм із його значенням.

1

 

2

 

3

 

4

 

Фразеологізм                                                                 Значення

1авгієві стайні Анезначна частина чогось 2аріаднина нитка великого

3азбучна істина                                                              Бпочаток і кінець, основа,

4альфа й омега                                                               сутність

            Взагальнозрозуміла     елементарна річ

                                                                                      Гте, що дає правильний

                                                                                       напрямок

                                                                                      Дщось дуже занедбане, повне безладдя

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
21 жовтня
Переглядів
6217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку