Розробка інтегрованого уроку з української мови та фізичної культури для 5 класу на тему: «Спортивний апостроф. Тренувальні вправи. Здоровий спосіб життя»
Технологія CLIL ( Content and Language Integrated Learning)
Навчальні цілі уроку
Пасли закінчення уроку учень
Знає:
правила вживання апострофа.
Вміє:
правильно писати слова з орфограмою «Апостроф»;
правильно вимовляти слова з апострофом
швидко приймати рішення в складній ситуації
Формує:
вміння працювати в команді
лідерські якості
Розвиває:
концентрацію уваги в нестандартних ситуаціях
Обладнання: аркуші паперу для групової роботи, маркери, роздруковані додатки, гімнастичні палиці, мультуборд)
Перебіг уроку
І Організація класу. Поділ на групи ( учні отримують картки зі словами та об’єднюються в групи так, щоб слова стосувалися певного виду спорту ( м’яч, арбітр, гол, Роналду, скакалка, ворота, стрічка, плеймейкер, корзина, очко, кач, сальто, стійка …. )
1 група – Football
2 група - Basketball
3 група - Gymnastics.
Апостроф заблукав
В одному селі, на околиці, жила багатодітна сім’я. Будинок у них був великий, просторий. Кожна дитина мала свою кімнату, тримала її в чистоті, адже мама привчала діток ще змалку до порядку. Жили вони всі дружно, вели господарство. Діти ходили в школу, а у вільний час у всьому допомагали батькам. Росли вони чемними, ввічливими, добрими. Та був у цій сім’ї найменшенький, мізинчик. Любили його дуже і мама Орфографія, і тато Алфавіт, і брати, і сестри Звуки й Букви. А він ріс примхливим і загадковим. Частенько, граючись, міг заховатися так, що шукати приходилося його довго. Вирішив якось Апостроф помандрувати, щоб краще пізнати світ. То в Гайок речень забіжить, то на Галявині слів затримається. Весело було йому. Та ось… на його шляху зустрівся дрімучий і густий Текст. Заблукав Апостроф у ньому: майже кожне Слово кликало хлопчика до себе, манило. А він, розгублений, ніяк не міг зрозуміти, до якого Слова йому пристати. Сів на пеньочку і гірко заплакав … (К. Свистун)
ІІ Основний зміст роботи. (Робота в групах та індивідуально)
Завдання 1 . «Лінгвістичний волейбол» (можна використати м’яч) (Питання-відповідь за темою «Правила вживання апострофа».) (3 хв.)
Завдання 2. Буквохаос (7 хв.)
(Слова записані на картці, загорненій у кульку)
1. За допомогою гімнастичної палиці доведіть кульку до своєї команди.
2. Розгорніть папірець та утворіть слова.
3. Запишіть, поясніть правопис
Черв’як, пам'ять, здоров’я, рятівник, дев’ять, рюкзак, листя, сузір’я, паляниця, пам’ятник, Зоряна, інтерв’ю, об’єкт, цвях, свято, прислів’я, сім’я, м’язи.
Завдання 3. Крісло автора» (8 хв.)
Складіть і запишіть невеличку розповідь (5 – 6 реч.)про спортсмена Лук’яна (футболіста, волейболіста, гімнаста), використовуючи опорні слова.
Оберіть представника з групи, який презентуватиме виконану роботу перед класом.
Підкресліть орфограму, над якою ми сьогодні працюємо
1 гр. Football: pedestal , Football goal, золотий бутс, гетри, interview
2 гр. Basketball: ball, ground м’язи, сітка, interview
3 гр. Gymnastics: jump rope, muscles , health, п’єдестал, інтерв’ю
Завдання 4 «Спіймай помилку». (5хв.) Вправа на взаємоперевірку
Прочитайте слово на екрані
Якщо слово написано правильно - плесніть у долоні
якщо з помилкою - присядьте
Здоров..я, св..ятковий, торф..яний, черв..як, сузір..я, під..їхати, подвір..я, роз..єднати, зобов..язання, тьм..ний, присв..ята, верб..я, мавп..ячий, дит’ясла
Мін’юст, під..єднати, різьб..яр, м..ята, р..яска, моркв..яний, Лук..янчук , б..ється, дев..ять, ін..єкція, здоров..я, Прип…ять, інтерв..ю, зв..язати, при..їзд.
Завдання 5 . Розгадати ребуси (3 хв.)
Завдання 6. Я редактор (виправити помилки на слайді) (5 хв.)
ІІІ Рефлексія
«Наплічник» (5 хв.)
Учні передають один одному умовний «наплічник». Той, хто тримає його в руках, має озвучити свої досягнення та навести конкретний приклад. Якщо не вдається одразу зібратися з думками, учень може сказати фразу «Пропускаю хід» та передати слово наступному школяреві.
ІV Підсумки уроку. Оцінювання (2 хв.)
V Домашнє завдання (1 хв.)
Середній рівень – виконати вправу 339
Достатній рівень – скласти і записати 8 речень зі словами, пов’язаними зі спортом, у яких пишеться апостроф
Високий рівень – скласти і записати 12 тестових завдань до теми «Апостроф»