Навчальний план
з української мови та читання
для учнів 2 класу
____________________________________________________________________________________________________________________________________,
які здобувають освіту за індивідуальною формою навчання
(екстернат)
План складено згідно програми, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 №743-22
За підручником: Олена Іщенко,Світлана Логачевська «Українська мова та читання» 2 клас (у 2-х частинах)
Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Шияна Р.Б. з навчанням українською мовою, 1 – 2 класи
Зміст навчальних занять |
Очікувані результати |
Дослідження звуко-буквеного складу слів, правильна їх вимова і написання.
|
-аналізує звуко-буквений склад слова; експериментує зі словами: -змінює, додає, вилучає один звук (букву), склад у словах так, щоб вийшло інше слово; -правильно вимовляє й записує слова з апострофом; -правильно наголошує загальновживані слова; -експериментує з наголосом: порівнює і пояснює значення слів, які відрізняються лише наголосом |
Користування алфавітом |
-розташовує 5-6 слів за алфавітом з орієнтацією на першу літеру; - користується алфавітом у роботі з навчальними словниками. |
|
|
Перетворення текстової інформацію в графічну. Форма слова. Змісторозрізнювальна роль звуків. |
-читає правильно та виразно вголос різні тексти; -вправляється у правильній вимові слів; - пояснює роль ілюстрацій, таблиць, графіків, схем для глибшого розуміння змісту тексту; - малює або добирає ілюстрації, створює мапу думок до почутого; - обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості — м’якості приголосних звуків у різних позиціях у слові, на позначення звука [й] в різних позиціях; |
Запис тексту під диктування. Поділ слів на склади. Правила переносу слів з рядка на рядок. Основа та закінчення в словах-назвах предметів. |
- створює невеликі висловлення; записує їх розбірливо, рукописними бук- вами ; - ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння; - перевіряє, чи є в написаному тексті помилки на вивчені правила, виправляє їх. |
Лексичне значення слова. Пряме та переносне значення слова. Синоніми. Антоніми. Створення письмового висловлення. |
- читає виразно вголос короткі тексти (логічний наголос, інтонація); - знаходить у висловленні та пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів; - створює невеликі висловлення на відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами; - удосконалює власний текст (лексика, будова речення, форми слова). |
Частини мови. Слова, які означають назву предмета. Форми слова. Велика буква. |
- читає виразно вголос короткі тексти; - аналізує звуковий склад слова; - утворює відповідні граматичні форми слів для поширення або ускладнення речення; - записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються; - перевіряє, чи є в написаному тексті помилки на вивчені правила, виправляє їх; |
Слова-назви предметів, дій, ознак. Форма слова. Основа та закінчення. |
- створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами; - утворює відповідні граматичні форми слів; |
Аналіз художнього тексту: риси характеру, вчинки персонажів. Робота з лексичним значенням слова. Орфоргафічний словник. |
- пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду; - зіставляє пережиті під час читання почуття та емоції із власним емоційно-чуттєвим досвідом; - знаходить у висловленні та пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів; - удосконалює з допомогою іншого власний текст (лексика, будова речення, форми слова); - знаходить слова в орфографічному словнику, щоб перевірити |
Дослідження значення в мовленні службових слів і використання їх для зв’язку слів у реченні. |
-розподіляє слова на групи за значенням та питаннями (за частинами мови); - упізнає в реченні службові слова;- пише їх окремо від інших слів; -пов’язує між собою слова за допомогою службових слів. |
Дослідження і конструювання речень |
-розпізнає речення за його основними ознаками; -правильно відтворює інтонацію розповідних, питальних і спонукальних, окличних та неокличних речень; -використовує відповідні розділові знаки в кінці речень під час письма; -поширює речення словами за поданими питаннями; складає і записує речення за малюнком, на задану тему. |
Робота з дитячою книжкою. Дитяча література в авторській, жанрово-тематичній різноманітності. – художня вітчизняна і зарубіжна література сучасних письменників: казки, легенди, оповідання, вірші, повісті-казки, комікси; – науково-пізнавальна література для дітей: книжки, енциклопедії, довідники; – дитяча періодика; теми дитячого читання: про Батьківщину, сім’ю, на героїко-патріотичну тематику, про живу й неживу природу, дітей, дружбу, шкільне життя, пригоди, фантастика, дитячі детективи, винаходи, відкриття, сучасні технології та ін. |
- розпочинає ознайомлення з новою дитячою книжкою з розглядання її структурних елементів: обкладинки, титульного аркуша, ілюстрацій, змісту (переліку)творів, правильно їх називає; - передбачає орієнтовний зміст твору, дитячої книжки за вказаними елементами; - розрізняє дитячі книжки за типом видання: книжка-твір, книжка-збірка, енциклопедія, дитячий журнал, словник; - добирає для читання дитячі книжки на відповідну тему: казки про тварин, пригоди, фантастика та ін.; - визначає мету свого читання (для проведення цікавого дозвілля, знаходження потрібної інформації та ін.), обирає, читає відповідні книжки, пояснює свій вибір; - перечитує книжки, окремі їх епізоди для кращого розуміння змісту та вдосконалення навички читання: має уявлення про жанри й теми дитячого читання; - називає твори, дитячі книжки, що сподобалися, розповідає, які епізоди справили найбільше враження; -називає кілька улюблених прочитаних творів; -називає державні символи України й окремі національні символи, традиції українського народу. |
Дослідження тексту: науково-популярний та художній тексти. Робота з деформованим текстом. Списування з друкованого тексту. |
- читає виразно вголос короткі тексти (логічний наголос, інтонація); - розрізняє різні види текстів (розповідь, опис); - досліджує особливості науково-популярних та художніх текстів; - відновлює деформований текст; - записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі; |
Сюжетно-образний аналіз творів. Слова однозначні й бага- тозначні. Створення тексту-опису. Синоніми. |
-читає виразно вголос короткі тексти; - зіставляє пережиті під час читання почуття та емоції із власним емоційно-чуттєвим досвідом; - знаходить у висловленні та пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів; - творить власні художні тексти на основі відомих; |
Діагностувальна робота |
|
Диктант |
|