Українська мова 2 клас ( за освітньою інтегрованою програмою А.Д.Цимбалару « Світ чакає крилатих)
Тема : Узагальнення і систематизація опанованого матеріалу .
Мета : удосконалити навички з теми головні та другорядні члени речення, частини мови та будови слова. Виховувати любов та повагу до української мови, каліграфічні навички письма та уміння співпрацювати в парі та групі.
Добрий день ! Любі діти, сьогодні ми з вами та Лаксиками зустрічаємо гостей і продовжуємо подорожувати зошитом з назвою « Каледар травня».
- Діти, яке сьогодні число?
- А який місяць?
- А яка це пора року?
- А яка ж весна без квітів, тому у кожного з вас на парті є квітка. Переверніть її та продемонструйте своєму сусідові по парті емоцію яка зображена на квіточці. Ну а тепер час працювати .
- А чи знаєте ви , що сьогодні свято? Розгляньте с. 2 та знайдіть назву сьогоднішнього свята.
- Діти , а чи знаєте ви, хто зображений на пам’ятнику ?
- Сьогодні на уроці ми не лише повторимо вивчену інформацію а й дізнаємось що це за пам’ятник та хто ці люди.
- Але для того щоб гарно читати, нам потрібно приготуватися та розчитатися, тому полетіли разом з лаксиками на планету української мови і виконаємо вправу 1. ( Діти читають буквосполучення з презентації, рядками, стовпчиками, за кольором).
- Супер. Лаксики задоволені і запрошують нас до вправи № 2. На допомогу мені прийде Маша, вона прочитає перший текс а ви уважно прослухаєте, адже Лаксик приготував вам питання, відповіді на які є в тексті.
( Маша читає діти слідкують)
Питання від Лаксика
Хто такі Кирило та Мефодій?
Що вони створили?
Що таке кирилиця?
Скільки в ній букв?
Скільки букв в українській абетці?
Для кого може бути написаний цей текс?
- Отже, кирилиця це давня слов’янська азбука, яка містила 43 літери і кожна літера мала словесну назву. Деякі з них дізнався наш Лаксик, давайте їх прочитаємо.( колективно)
- Діти, ви молодці, але будьте чесними і оцініть свою роботу, хто знав всі відповіді на питання? А комусь можливо треба бути уважнішими.
- Ну що , бачу ви вже притомились, тож нейробіки час.
Відпочили, молодці! Приготуйте олівці!
Бо наступна вправа буде всім забава!
Вам потрібно прочитати всі слова які записані дуже незвичним шрифтом. Але читати буде кожен ряд по три слова. Приготуйтесь, який ряд краще, тому поставимо прапорець крилатиків.
Ну а тепер попрацюмо в парі, вам потрібно олівцем зеленого кольору обвести слово яке відповідає звуковій моделі. А потім олівцем синього кольору слово яке відповідаю схемі будові слова. Яка пара перша виконає завдання, сигналізує про це.
А тепер давайте покажемо нашим гостям як ми працюємо зі звуковими календарем. І складіть слово МОВЕЦЬ.
Оцініть свою роботу на шкалі.
Потомились мої діти, требе трохи відпочити. РУХАНКА
МІКРОФОН: А для того щоб справитися з наступним завданням , нам потрібно пригадати які є частини мови ?
На які роди поділяється іменник?
Отже , іменник може бути середнього, жіночого та чоловічого роду( прикріплює на дошку зірочки).
Ну що, давайте виконаємо наступне завдання, Нам потрібно відновити запис словникових слів в широку лінію, та визначити якого роду іменники. По черзі читає кожен учень слово, називає букву яку потрібно вписати та зафарбовує відповідним кольором зірочку, а для того щоб наші гості знали який колір ви обрали, ви демонструєте зірочку відповідного кольору.
Оцініть свою роботу лайком відповідно того, як ви справлялися зі словниковими словами.
- Ну а зараз ми пограємо в гру « Спіймай частину мови» і сьогодні нам потрібно впіймати дієслово. Яким кольором зафарбовуємо дієслово? Що таке дієслово? Приготувалися. Тож почнемо ( вчитель читає вірш, а учні ловлять частину мови).
- А тепер, приготуйтесь до читання вірша ланцюжком.
Наш урок підходить до кінця, але у нас є ще одне завдання. Вам потрібно попрацювати в групі. Для цього подивіться якого кольору у вас квітка та підійдіть до парт з такою ж квіткою. Прочитайте речення яке написано , визначте головні члени речення, та опишіть за допомогою годинника підмет.
Ось і підійшов наш урок до кінця. Я сподіваюсь що для вас цей урок буде корисним. Що ви зможете розказати нового сьогодні своїм друзям, батькам чи Лаксикам?
Ну а тепер до побачення.
Хто такі Кирило та Мефодій?
Що вони створили?
Що таке кирилиця?
Скільки в ній букв?
Скільки букв в українській абетці?
Для кого може бути написаний цей текс?
Діти активно працювали на уроці.
Учень старанно писав в зошиті.
Учні повторили частини мови.
Учні читали абетковий вірш.
Сьогодні яскраво світило сонечко.
Діти йдуть до школи.
Мама приготувала смачний пиріг.
Тато прочитав мені цікаву казку.
-