О. Копиленко «Зима йде». В. Скомаровський «Казкові шати»

Про матеріал

Формувати уявлення про характерні ознаки зими.

- удосконалювати навички виразного, свідомого, правильного читання;

- збагачувати словниковий запас учнів;

Перегляд файлу
  1.  

П І П

Юзьків Надія  Ярославівна

  1.  

Місце роботи

ЗОШ I-III ступенів №2  м.Болехова

  1.  

Посада

Вчитель початкових класів

  1.  

Предмет

Літературне читання

  1.  

Клас

2-Б

  1.  

Базовий підручник

О.Я.Савченко «Літературне читання. 2 клас»

  1.  

Дата

29.01.2018р

Матеріали до уроку:

Урок №53 О. Копиленко «Зима йде». В. Скомаровський «Казкові шати»

(с. 76-78).

Освітньо – виховні завдання теми:

         Створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою

успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність.

Тип уроку:

 Урок засвоєння нових знань.

Нав  Мета уроку:

 

        Навчальна мета: Формувати уявлення про характерні ознаки зими.

        - удосконалювати навички виразного, свідомого, правильного читання;

         - збагачувати словниковий запас учнів;

           - удосконалювати вміння учнів

        - перевірити рівень знань, умінь і навичок;

        - закріпити знання учнів

 

Роз  Розвиваюча мета:                                                                                                                 

-розвивати логічне мислення учнів через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація;

  1.    -розвивати слухову пам’ять;
  2.    -підвищувати стилістичну культуру мовлення;

         -розвивати звязне усне  мовлення, творчу уяву;

        - розвивати творчі здібності учнів

 

Вих  Виховна мета:                                                                                                                                                                                                                                                 

  1.   -виховувати в учнів любов до рідної природи, прищеплювати бажання
  2.    милуватися нею, повагу до оточуючого середовища;
  3.   -виховувати в учнів самостійність, мислення, кмітливість.
  4.     -виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.

Обладнання:

    Фотоілюстрації зими, картки для розширення поля читання, сніжинки з анаграмами, магнітофон шкатулка з дзеркальцем, картки з літерами (М, О, Л, О, Д, Ц, І), підручники

 

1. Організаційний момент

Девіз уроку
- Виразно читаємо,
чітко слова промовляємо.
Мову та творчість свою розвиваємо.

  1.    II. Актуалізація 
  2.    опорних знань, умінь             
  3.    та уявлень учнів. (або
  4.   підготовка школярів до
  5.   сприйняття нової теми)

(Психологічний настрій):

Вже дзвінок нам дав сигнал

Працювати час настав,

Тож і ми часу не гаймо –

Всі трудитись починаймо.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти просто молодці!

1.Перевірка домашнього  завдання

Відповіді на запитання «Перевір свої досягнення» (с. 75).

2. Робота за складовою таблицею

Розпитування за складовою таблицею

 

3. Робота над  чистомовкою

Робота над чистомовкою

Ець-ець-ець— вдарив перший морозець. 

Ок-ок-ок — тихо подає сніжок. 

Ір-ір-ір — діти вибігли у двір. 

Му-му-му — весело зустрінемо зиму.

4.Робота зі скоромовкою

 

Робота зі скоромовкою    

Зайчик нахвалявся.

 Що хоробрим вдався,

А вибігло мишенятко

— Під пеньок сховався.
• Промовити повільно;
• промовити швидше;
• промовити із здивуванням;
• промовити весело.

5.Гра

Перш ніж почнемо читати, впізнаємо предмет за його ознаками.
1.Закінчіть речення.
Холодна, білосніжна, чарівна, морозна …(зима).
Сріблястий, пухнастий, чистий, скрипучий …(сніг).
Легка, ніжна, тендітна, химерна …(сніжинка).

6. Робота над загадкою.

- Відгадайте загадку.
Чудо-сани прилетіли,
Скакуни в тих санях білі.
В санях тих сидить цариця
Білокоса, білолиця.
Рукавом махає,
Сріблом все вкриває. (Зима)

  1.    7. Мотивація навчальної
  2.    діяльності.

 Білий день дарус білу ласку

І розповідає білу казку,

В розкішних білих платтях балерини —

Молоденькі сосни та ялини.

Під ногами — біле покривало,

Небо й те молочно-сивим стало.

— Яка пора року надійшла?

— Які зміни відбуваються у природі?

— Настає зима — і все навкруги змінюється.

 III. Оголошення, представлення теми та

 очікуваних навчальних результатів

 Що ще приносить із собою ця чудова пора року, ми дізнаємося із нового розділу. Прочитайте його назву..

Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко…

На уроці ми будемо читати оповідання О. Копиленка «Зима йде», вірш

В. Скомаровського «Казкові шати». Будемо вчитися порівнювати, збагачувати свою мову образними висловами, зв’язно висловлювати свої думки.

Очікування.
- Уявіть собі, що ви – сніжинки. Куди б хотіли потрапити, що побачити.
- А чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? (дізнатись щось нове, збагатити словниковий запас, навчитися порівнювати, виконувати цікаві завдання)

IV.Вивчення нового матеріалу (його первинне сприйняття).

Опрацювання оповідання  Олександра Копиленка «Зима йде» (с. 77)

1.Робота з підручником

с.77    Зима іде

Читання оповідання вчителем (перший абзац).

 Колективне читання тексту (другий абзац).

— Про який зимовий місяць ідеться у тексті?

2. Словникова робота.

Словникова робота.

Вправи на розширення поля читання

— Подолайте «снігові словникові кучугури».

V. Осмислення нових знань і вмінь.

 

 1) Читання оповідання учнями «ланцюжком».

— Які дерева не скинули своє вбрання?

Повторне читання тексту учнями.
- Які дерева описуються в оповіданні?
- Про який зимовий місяць ідеться у творі?
- З ким порівнюється дуб? Прочитайте опис дуба.
- Знайдіть речення, в якому говориться про опале листя, що вкрило землю?
- З чим письменник порівнює першу сніжинку? (Виконали етап плану)

  2) Гра «Буксир» (робота в парах).

«Сильніший» учень веде у читанні, а «слабший» намагається досягти темпу читання «сильнішого» учня.

     3)Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.

— Прочитайте опис дуба. З ким він порівнюється?

— Що сказано про опале листя, яке вкрило землю?

— З чим письменник порівнює першу сніжинку?

4)     Робота в групах.

— Складіть розповідь «Як починається зима».

Фізкультхвилинка

Морозець, морозець,
не щипай нам щічки.
Теплі валянки у нас,
шубки й рукавички.
Морозець, морозець,
плещемо в долоні.
У дівчаток і хлоп’яток
носики червоні.

VI. Систематизація й узагальнення нових знань і вмінь на перетворюючому і творчому рівнях.

 

Опрацювання вірша Вадима Скомаровського «Казкові шати» (с. 78)

Словникова робота.
- Діти, у вірші зустрічаються нові слова, як ви їх розумієте?
Шати – святкове вбрання.
В сповитку – закутані.
Віхола – заметіль, хуртовина.
Нашвидку – за короткий час.
Лілея – квітка.

 Читання вірша учнями мовчки,

— Чому важко відгадати, де яке дерево?

 Читання вірша «луною» за вчителем.

— Якими поет побачив ялинки?

— Знайдіть порівняння.

— Назвіть дерева, що запорошила зима.

— Знайдіть порівняння. Як ви їх розумієте?

   Гра «Здогадайся».

— Прочитайте вірш і вставте пропущене слово. (Сніг)

...в повітрі мерехтить. 

На ялинку... летить. 

Сипле..., немов з мішка, — 

З хати нас не випуска.

Аналіз змісту вірша.
-Які кущі і дерева запорошила зима?
-Чому важко відгадати, де яке дерево?
-Якими поет побачив ялинки?
-Знайдіть порівняння. (Як сестрички, мов лілея.)
-У якому темпі слід читати вірш?
-Що хотів передати автор у своєму вірші?

VII. Підбиття підсумків уроку. Рефлекція.

 

— Який новий розділ почали вивчати?

— Що найбільше сподобалося на уроці?

-Мої очікування від уроку здійснилися. А ваші?
(Відповіді дітей.)
-Давайте підведемо підсумок за таким початком:
• Я сьогодні зрозумів, що…
• Тепер я знатиму, що….
• Я дізнався про те, що…
• Я замислився над тим, що…

VIII.  Інструктаж з домашнього завдання.

Домашнє завдання

Відповідати на запитання до оповідання, виразно читання вірша, творча робота над віршиком с.76-78

  Намалювати зимовий малюнок.

Самооцінка.

- А зараз, дітки, оцінимо свою діяльність на уроці. Якщо ви вважаєте, що були активними, виконували всі завдання, висловлювали свої думки – намалюйте голубу сніжинку.
- Якщо були не дуже активними – синю.
- А якщо ви недостатньо приймали участь в обговоренні та виконанні завдань – сіру. Прикріпіть ці сніжинки на наш малюнок

 

docx
Додано
6 жовтня 2018
Переглядів
2588
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку