Об'єм прямокутного паралелепіпеда

Про матеріал
Збірка задач прикладного змісту з теми "Об'єм прямокутного паралелепіпеда" у 5 класі
Перегляд файлу

Розв’язування задач прикладного змісту

на уроках математики.

Торак Наталія Володимирівна

учитель хімії та математики

Приморської філії 

ОЗ «Академічний ліцей»

Скадовської міської ради

Херсонської області

учитель І категорії

 

 

   Метою освіти сьогодення є не просто сума «знань, умінь, навичок» учня, а саме сформованість його особистісних, соціальних, пізнавальних та комунікативних здібностей.   Завданням школи є забезпечення формування регулятивних навчальних дій учнів, орієнтованих на вміння визначати конкретну мету, прогнозувати ситуації та їх вирішення, коректувати, в разі необхідності, свої результати. Такі вміння ефективно формуються засобами змісту предмету «Математика». Одним із основних компонентів змісту вивчення математики в школі є задачі.

   Для того, щоб забезпечити усвідомлене оволодіння учнями виділеними вміннями необхідно збагачувати зміст навчання математики завданнями, при вирішенні яких розкривається практико-орієнтований потенціал математичних знань і умінь. У зв'язку з цим, доцільно, включати в зміст навчання математики прикладні задачі.

     Саме задачі виконують роль «містка» між теорією та практикою, наукою та повсякденним життям. Задачі прикладного характеру спонукають до розвитку логічного мислення в учнів, формування пізнавального інтересу до предмета, а також розкриття творчого потенціалу школярів. Прикладні задачі повинні відповідати певним вимогам: доступність матеріалу,  пізнавальна цінність, використання  реальних величин, ситуацій. Такі задачі виконують три основні функції:

  • Навчальну. Під час розв’язування задач відбувається пізнавальний процес; учні застосовують нові теоретичні знання; узагальнюють вивчений матеріал; знайомляться з новими методами розв’язування задач.
  • Розвиваючу. Під час розв’язування задач  в учнів виробляється математичний стиль мислення. Це вміння використовувати формально логічну схему судження, це лаконічність письмового та усного викладення, чітка послідовність ходу мислення.
  • Виховну. Задача виховує в першу чергу своїм змістом. Виховне значення має й сам процес навчання розв’язуванню математичних задач. Методично грамотна постановка такого навчання виховує в учнів працелюбність, наполегливість.

   Розв’язування задач прикладного характеру забезпечує розвиток умінь, самоорганізації, розвиває навички побудови алгоритму. Все це необхідне не тільки в рамках шкільного курсу, але й в реальних життєвих ситуаціях. На прикладі добре складених задач прикладного змісту учні переконуються у важливому значенні математики для багатьох сфер людської діяльності, її користі та необхідності для практичної роботи, усвідомлюють широту можливих застосувань математики, розуміють її роль в сучасній культурі.

   Розв’язування прикладних задач результативне тоді, коли учні зустрічались з описуваними ситуаціями в реальному житті: в побуті, на екскурсії, під час вивчення інших предметів. Ефективним засобом є широке використання наочності: фото. Слайдів, плакатів, малюнків, кластерів, відео.

   Пропоную збірку задач прикладного характеру з теми «Об’єм прямокутного паралелепіпеда» курсу математики 5 класу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МАТЕМАТИКА  НАВКОЛО   НАС

 

 

 

        

    

 

        Об’єм прямокутного паралелепіпеда

                                    5 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  На заводі «Sandora» сік розливають в пакети по 1000 см3. Чи підійде для розливу пакет, що має розміри 6 см, 9 см, 20 см?

 

C:\Users\юрий\Downloads\sandora_4823063106269_images_7500169296.jpg

 

Розв’язок:      V = a · b · c         

6 см · 9 см · 20 см = 1080 см3

1080 см3 > 1000 см3, отже такий пакет підійде для розливу соку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Класна кімната є основним місцем перебування учнів у школі, тому гігієнічному стану  цих приміщень приділяється особлива увага. Недотримання «Санітарних норм» повітряного режиму погіршує сприйняття і засвоєння навчального матеріалу. Найменша кубатура повітря, що припадає на одного школяра сягає 4 м3. Скільки учнів можна розмістити у нашому класі, що має такі розміри: довжина - 8 м, ширина - 6 м, висота - 3 м.

 

C:\Users\юрий\Downloads\unnamed (8).jpg

 

Розв’язок:      V = a · b · c         

V = 8 м· 6 м ·3 м = 144 м3 – об’єм класної кімнати

144 м3 : 4 м3 = 36 учнів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Зелені насадження – «легені планети» тому, що виробляють, необхідний для дихання людини, кисень. Обчисліть скільки метрів кубічних повітря очистять від автомобільних газів 30 каштанів, посаджених уздовж дороги, якщо одне дерево очищує зону довжиною 100 м, шириною 12 м, висотою 15 м?

 

C:\Users\юрий\Downloads\97136623_2937679079662022_1096852781026770944_o-1.jpg

 

Розв’язок:      V = a · b · c         

V = 100 м· 12 м ·15 м = 18000 м3 – об’єм повітря, що очищує 1 дерево

18000 м3 · 30 = 540000 м3 - об’єм повітря, що очищує 30 дерев.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Сім’я має акваріум форми прямокутного  паралелепіпеда ,  шириною 60 см і довжиною –

30 см,  у який  влито 6 відер води по 12 л у кожному. Яка глибина налитої води?

 

C:\Users\юрий\Downloads\aquarium_PNG29.png

 

Розв’язок:      V = a · b · c          с - ?            с = V : (a · b)

12 л · 6 = 72 л = 72 дм3 = 72000 см3 – об’єм води

72000 см3 : (60 см ·30 см) = 72000 см3 : 1800 см2 = 40 см – глибина налитої води

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Дитячий басейн  має такі розміри: довжина - 15 м, ширина – 6 м, глибина – 1 м. Обчисліть об’єм басейну та об’єм води потрібний для його наповнення, маючи на увазі, що вода не має доходити до краю басейну на 30см.

 

C:\Users\юрий\Downloads\basseyn-safari-1.jpg

 

Розв’язок:      V = a · b · c

100 см – 30 см = 70 см – висота води у басейні

1500 см · 600 см · 70 см = 63000000 см3 = 63000 дм3 = 63 м3 – об’єм води у басейні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Сінник у дідуся має форму прямокутного паралелепіпеда з розмірами: довжина – 10 м, ширина – 5 м, висота 4 м. Знайдіть масу сіна в сараї, якщо маса 10 м3 сіна  дорівнює 6 ц.

 

C:\Users\юрий\Downloads\depositphotos_9171431-stock-photo-storing-hay-balls-in-autumn.jpg

 

Розв’язок:      V = a · b · c         

12 м · 5 м · 4 м = 240 м3 – об’єм сінника

240 м3 : 10 м3 · 6 ц = 144 ц – маса сіна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. На дитячому майданчику спорудили пісочницю з розмірами: довжина - 170 см, ширина - 150 см, глибина 30 см. Яку масу піску треба насипати у пісочницю, щоб шар піску був висотою на 10 см менше глибини пісочниці. (1 см3 піску має масу 2 г).

 

C:\Users\юрий\Downloads\1-1-800x800-0.jpg

 

Розв’язок:      V = a · b · c         

30 см – 10 см = 20 см – висота шару піску

170 см · 150 см · 20 см = 510000 см3 – об’єм шару піску

510000 см3 ·2 = 1020000 г = 1020 кг = 1 т 20 кг – маса піску.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. На будівництво завезли цеглу і склали її на зберігання у формі куба, ребро якого дорівнює 120 см. Одна цеглина має розміри 30см, 10 см і 5 см. Скільки цегли завезли?

 

C:\Users\юрий\Downloads\unnamed (9).jpg

 

Розв’язок:      V = a · b · c         

120 см · 120 см · 120 см = 1728000 см3 – об’єм куба

30 см · 10 см · 5 см = 1500 см3 – об’єм однієї цеглини

1728000 см3 : 1500 см3 = 1152 – цеглини0 завезли на будівництво

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Екскаватор повинен вирити траншею довжиною 54 м, шириною 2 м , глибиною 3 м. Який об’єм ґрунту доведеться вийняти екскаватору? Скільки разів доведеться зачерпнути ковшем грунт, якщо об’єм ківша м3?

 

C:\Users\юрий\Downloads\unnamed (10).jpg

 

Розв’язок:      V = a · b · c         

54 м · 2 м · 3м = 324 м3 – об’єм ґрунту

324 м3 : 2 · 5 м3 = 810 разів треба екскаватору зачерпнути ковшем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. На площі міста встановили однакові бетонні ємності для квітів, виготовлені у формі прямокутних паралелепіпедів, виміри яких дорівнюють: довжина - 40 см, ширина - 40 см і висота - 50 см. Товщина кожної з чотирьох бічних стінок становить 5 см, а товщина днища 10 см. Який об’єм бетону було використано для виготовлення 22 таких ємностей?

 

C:\Users\юрий\Downloads\fa17b9cb3a5091ebca2af7b919j6--tsvety-i-floristika-kashpo-napolnoe-cube-15-sm-iz-betona.jpg

 

Розв’язок:      V = a · b · c         

40 см · 50 см · 5 см = 10000 см3 = 10 дм3 – об’єм однієї бічної стінки

10 дм3 · 4 = 40 дм3 – об’єм чотирьох бічних стінок

40 см ·40 см · 10 см = 16000 см3 = 16 дм3 – об’єм днища

40 дм3 + 16 дм3 = 56 дм3 – об’єм бетону, необхідний для виготовлення однієї ємності

56 дм3 ·22 = 1232 дм3 – об’єм бетону, необхідний для виготовлення 22 ємностей.

 

 

                          

docx
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
4941
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку